کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه لواشک زردالو خانگی

طرز تهیه ی لواشک زرد آلو

امروز با آموزش طرز تهیه لواشک زرد آلو اومدیم ، امیدوارم این لواشک خوشمزه و پر طرفدار رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، لواشک یکی از تنقلات خوشمزه و پر طرفداری هستش که کمتر کسی میشه دست رد به این خوشمزه بزنه که در طعم های مختلف ترش و شیرین و ملس پخته میشه که به ذائقه و سلیقه ی هر کسی مربوط میشه …. این خوردنی بیشتر مورد پسند خانوماس البته بعضی از آقایون هم لواشک دوستن ، امروز با آموزش طرز تهیه ی لواشک زرد آلو میتونید آشنا بشید و الان که فصل زرد آلو درست کنید و لذت ببرید،

طعم این لواشک شیرین هستش و برای این که ترش بشه میتونید با میوه های ترش تابستونی ترکیب کنید تا طعم ملسی پیدا کنه ، خلاصه به خاطر وجود زرد آلو میتونید یه لواشک شیرین خوشمزه یا ملس درست کنید ،  یه لواشک  زرد آلوی خونگی خوشمزه رو دهانتان از این لواشک ها آب می افتد تابستان فصل درست کردن لواشک است. من که کسی را تا به حال ندیده ام که بتواند از لواشک بگذرد. بنابراین تا تابستان تمام نشده این لواشک های زردآلوی خوشمزه را حتما درست کنید. طرز تهیه لواشک آلو خانگی را هم بخوانید

طبع لواشک زردآلو

 

لواشک زرد آلو

مواد اولیه

زردآلو (۳) کیلوگرم
شکر (۱/۲) پیمانه

طرز تهیه لواشک زردآلو

 

طرز تهیه لواشک زردآلو با فر

 

۱-مواد اولیه را آماده میکنیم.

۲-زردآلو هارا نصف میکنیم و روی سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و به مدت ۲۵ دقیقه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سلسیوس می گذاریم.
۳-پس از گذشت ۲۵ دقیقه سینی را از فر در می آوریم و به مدت ۱۵ دقیقه می گذاریم خنک شود و سپس زردآلو ها را درون مخلوط کن میریزیم تا کاملا یک دست شوند.
۴-سپس پوره زرد آلو را درون ظرف گودی می ریزیم و شکر را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا شکر حل شود. سپس پوره را درون آبکشی یا توری های نازک میریزیم و با لیسک صاف میکنیم.

۵-سینی را با دو لایه کاغذروغنی(و یا پلاستیک) می پوشانیم و مایع صاف شده را درون سینی میریزیم و به مدت یک روز الی سه روز در سینی را در آفتاب ویا در هوای آزاد می گذاریم تا خشک شود. ویا می توانید سینی را به فر که از قبل با درجه حرارت ۱۲۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم نموده‌ایم به مدت ۲ ساعت قرار دهیم تا زمانی که آب لواشک تبخیر شود و حالت تردی پیدا کند.

۶-پس از خشک شدن با قیچی مطابق شکل لواشک ها را برش می دهیم.

۷-و سپس لواشک هارا رول می کنیم.

طرز تهیه آلوچه زرد آلو

روش دوم تهیه  لواشک زرد آلو

مواد لازم

زردآلودوکیلو
نمک مقداری

طرز تهیه لواشک زرد آلو

برای درست کردن لواشک باید زردآلوها را شسته و هسته ی آن را جا کنید.بعد با کمی نمک بگذارید که بپزد. وقتی کاملاً پخت آن را از صافی رد کنید تا پوست آن کاملاً جدا شود. توجه داشته باشید که سوراخهای صافی به اندازه ای باشد که گوشت زردآلو از آن عبور کند.بعد آن را درون سینی که کمی سطح آن را چرب کرده اید پهن کنید. قطر آن باید حداقل یک سانتی متر باشد. آن را جلوی آفتاب قرار دهید. کمی که روی آن گرفت یک نایلون تمیز روی آن بکشید تا میکروب در آن نفوذ نکند. بعد با خیال راحت جلوی آفتاب قرار دهید تا کاملاً خودش را بگیرد و خشک شود

لواشک مخلوط زرد آلو و آلو و آلبالو

مواد لازم

آلبالو ۵۰۰ گرم
آلو قرمز ۵۰۰ گرم
زردآلو ۵۰۰ گرم
نمک نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه

۱- میوه ها را بشویید غیر از آلو قرمز هسته آنها را خارج کنید و با نمک بگذارید با حرارت کم بپزد. (چون هنگام بیرون آوردن هسته آلبالوها آب آن خارج می شود، هنگام پخت میوه‌ها نیاز به آب اضافی ندارند.)

۲- آب‌ میوه‌ها که کشیده شد بگذارید تا سرد شود. داخل آبکش بریزید و زیر آن سینی بزرگ که چرب کردید را قرار دهید. میوه ها را ته آبکش با دست بفشارید تا پوره میوه داخل سینی بریزد.

۳- داخل سینی صاف کنید به طوری که ۱-۲ میلی متر ضخامت داشته باشد آن را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا آب آن‌ها بخار و خشک شود.

۴- بعداز آماده شدن از سینی جدا کرده و در اندازه های مختلف برش بزنید.

طرز تهیه لواشک خانگی

 

خیلی راحته زرد الو یا هر میوه ای که دوست دارید یک نوع یا مخلوط میشورید و تو قابلمه میریزید و به اندازه ای که رویه میوه تونو اب بگیره اب میریزید و میزارید رو گاز تا بپزه وقتی با قاشق فشار میدید هسته از گوشت میوه جدا بشه خاموش میکنید یعد اینکه سرد شد داخل یه ابکش میریزید و با کمک دست به اصلاح صاف میکنید تا فقط پوست و تخم میوه بمونه

همین فقط دو نکته بگم باید در اخر مواد لواشک مثل فرنی تقریبا سفت باشه نباید خیلی ابکی باشه اگر اب اون زیاد بود بزارید رو گاز یکم جوش بخوره و غلیظ بشه اگر اندازه بود که هیچ( اینو بخاطر این میگم ممکنه بعضی از دوستان از اول اب زیاد بریزن یا میوه اشون خیلی اب پس بده.

دوم اینکه من همیشه یکم نمک هم میزنم اخر کار بعد صاف کردن بعد کف سینیمو با پلاستیک فریزر میپوشونم و موادو پخش میکنم میزارم تو افتاب تا خشک بشه.

یکبار هم برای اینکه حوصله نداشتم صاف کنم همون اول قبل اینکه بزارم میوه ها بپزن تخمشون رو جدا کردم و وقتی پختن تو میکسر با همون پوستش میکس کردم که اینم خیلی خوب بود

طرز تهیه لواشک قیسی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا