نگهداری مواد غذایی

نان تازه، تخم مرغ آب پز و لکه آدامس

 

نان تازه، تخم مرغ آب پز و لکه آدامس

 

نوشته های مشابه

شب موقع خواب یاد یخچال می افتید. چرا؟ چون رژیم هستید و شام هم نخورده اید اما قصد دارید صبح که از خواب بیدار شدید قبل از خروج از خانه صبحانه مفصلی بخورید.اما با باز شدن در یخچال تمام آرزوهایتان بر باد می رود. چرا که دریغ از حتی یک تکه نان. یاد نان های خشکیده ای می افتید که حواله جایگاه نان خشکی ها کردید. سریعاً آنها را بیرون بیاورید و در میان حوله ای مرطوب و تمیز بچینید و داخل یخچال بگذارید. صبح که از خواب بیدار شدید فر (یا اجاق) را روشن و نان ها را گرم کنید و لذت ببرید!

 

 

می توانید روی پنیری هم که داخل یخچال گذاشته یک دستمال که با کمی ـ توجه شود، کمی ـ سرکه مرطوب کرده اید، بیندازید تا پنیر تازه تر بماند. انگار که همین الان پنیر از کارخانه بیرون آمده است. از آنجا که تخم مرغ آب پز هم یکی از پایه های مهم یک صبحانه مفصل به حساب می آید می توانید اما قبل از اینکه تخم مرغ را با خیال راحت در آب رها کنید یک لیموی تازه را از میان به دو نصف کرده و روی پوسته تخم مرغ بمالید و با خیال راحت دنبال کارهایتان بروید چون احتمال شکستن تخم مرغ تا نزدیکی های امکان نداشتن می رود. اما اگر هم لیمو نداشتید و تخم مرغ انتخابی و بدون هیچ گونه ترکتان هم شکست اصلاً دستپاچه نشوید و سریع تخم مرغ را از آب خارج کنید روی زخم ـ ببخشید ترک آن ـ مقداری نمک بپاشید و درون آب بگذارید با این کار سفیده از تخم مرغ خارج نمی شود. باز هم اگر نمک در خانه نبود و یا اگر هم بود و شما نمی خواستید از نمک استفاده کنید تخم مرغ مورد نظر را داخل ورقه آلومینیومی پیچیده و درون آب بگذارید. در غیر این صورت پیشنهاد دیگری نداریم که به شما بکنیم. تخم مرغ سفت شما که حاضر شد و خواستید روی تخته آن را خرد کنید، چشمانتان به لک و رنگ تخته می افتد و اشتهایتان کور می شود. اصلاً نگران نباشید محلولی از آب و سرکه درست کنید و تخته را با آن بشورید. البته توصیه می شود تخته به میزان رنگ گرفتگی که دارد چند ساعتی درون جوش شیرین بماند تا حسابی تمیز شود.

 

 

صبحانه تان را خوردید و می خواهید از خانه خارج شوید که ناگهان بر روی لباس انتخابی تان لکه آدامسی می بینید. اعصابتان خرد می شود و می خواهید زمین و زمان را به هم بدوزید اما به جای کار سخت و طاقت فرسای دوختن زمین و آسمان به یکدیگر کمی سفیده تخم مرغ روی لکه آدامس بزنید تا نرم شود و بعد آن را بشویید. دلتان نمی آید یک تخم مرغ صرف این لکه کنید؟ ایرادی ندارد تکه ای یخ روی لکه مورد نظر بکشید تا آدامس سر جایش خشکش بزند و از جا کنده شود جای لکه را شسته و با خیال راحت از خانه خارج شوید. اما اگر آدامس سماجت کرد و نرفت یک اسفنج را آغشته به تتراکلرید کربن کنید و روی لک بکشید البته به شرطی که جنس لباس مورد نظرتان را در نظر بگیرید. بعد لکه را با آب و صابون شسته و حالا با خیال راحت از خانه خارج شوید. اگر هم حوصله و وقت هیچ کدام از این کارها را ندارید به فکر لباس دیگری باشید!

 

منبع : روزنامه تهران امروز


 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا