بیوگرافی

بیوگرافی پژمان جمشیدی و خانواده اش

بیوگرافی پژمان جمشیدی : کمتر کسی است که پژمان جمشیدی، فوتبالیست سابق و بازیگر کنونی سینما را که نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد را نشناسد، ورزشکاری که به خوبی در سینما و تلویزیون درخشیده و به شدت دیده شده است. بیوگرافی پژمان جمشیدی و همسرش و حقایقی از زندگی شخصی او را در ایران بانو بخوانید:

پژمان جمشیدی

بیوگرافی پژمان جمشیدی:

نام: پژمان

نام خانوادگی: جمشیدی

متولد: ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران

شغل: بازیکن سابق فوتبال و بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر

وضعیت تاهل: مجرد

عکس های پژمان جمشیدی

بیوگرافی پژمان جمشیدی

زندگینامه پژمان جمشیدی:

 

پژمان جمشیدی متولد ۲۱ شهریور ۱۳۵۶ ، ۱۸۰ سانتی متر قد دارد و دانشجوی انصرافی رشته عمران است. او با توجه به علاقه اش به فوتبال، مدتی به عنوان بازیکن در  تیم های فوتبال سایپا، پاس و پرسپولیس بازی کرده  است. جمشیدی فوتبال خود را از باشگاه کشاورز تهران آغاز کرد و در تیم های سایپا ، پرسپولیس ، پاس تهران ، استیل آذین ، فولاد و ابومسلم نیز بازی کرد.  وی سال ۲۱۱۱ زمان مربیگری میروسلاو بلاژویچ(ملقب به چیرو) در تیم ملی کشورمان برای دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۱۱۲ کره و ژاپن به این تیم دعوت و جایگزین فرهاد مجیدی شد . آخرین بازیکنی که پرسپولیس را در اصفهان مقابل سپاهان برنده از زمین بیرون آورده ( سال ۸۲ ) کسی نیست جز پژمان جمشیدی، بال راست آن روزهای پرسپولیس که بازی های جالبی از او می دیدیم.

خانواده پژمان جمشیدی

پدرش دبیر بازنشسته درس زیست شناسی دبیرستان و مادر مرحومش معلم دبستان بود یک برادر بزرگتر بنام هومن متولد ۵۳ و یک خواهر بنام مامک متولد ۶۱ است.

پژمان جمشیدی و برادرش

بیوگرافی پژمان جمشیدی

فوتبال و سنگ نوردی

پژمان جمشیدی در مورد علاقه خود به فوتبال اینطور می گوید:

از زمانی که دست چپ و راستم را شناختم عاشق توپ پلاستیکی شدم و دنبال فوتبال رفتم، همیشه از من می پرسند فوتبال را از کی شروع کردم اما واقعا نمی دانم

من دیپلم رشته سنگ نوردی هم دارم اما آنقدر عاشق فوتبال بودم که ورزش های دیگر در کنار فوتبال قرار می گرفت.

اول راهنمایی بودم که یک معلم ورزش داشتیم یک روز گفت یک پوشه و عکس و یک برگه کپی از شناسنامه و ۱۵۰ تا تک تومانی بیاورید که به تیم آموزشگاهی بروید

همین کار را کردم و از همان جا فوتبال حرفه‌ ای ام آغاز شد.

بغل پا زدن و خیلی از تکنیک‌ ها را مدرسه فوتبال یاد گرفتم، از همین کار آموزشگاهی به تیم باشگاهی رفتم، عضو تیم نوجوانان دارایی تهران شدم

بعا پایم به تیم‌ ها باز شد. از همان سالی که در تیم دارایی سال ۱۳۷۴ بازی کردم به تیم ملی نوجوانان هم دعوت شدم

جمشیدی در سال ۱۳۷۶ به جوانان باشگاه کشاورز پیوست، سپس به تیم سایپا دعوت شد تا اینکه با درخشش های که داشت به ولفسبورگ آلمان هم دعوت شد اما قید حضور در آن تیم را زد و با قرارداد ۱۴ میلیون تومان در سال ۱۳۷۹ وارد تیم پرسپولیس شد.

سال آخر دانشگاه سنوات ندادند و باید دو ترم دیگر می‌ خواندم، منم که ۱۱۰ واحد پاس کرده بودم بخاطر فوتبال دیگر دانشگاه را رها کردم؛ یک روز رفتم پیش خانم فائزه‌ هاشمی‌ رفسنجانی و او نامه‌ ای داد که یک ترم دیگر بخوانم و مدرکم را بگیرم اما درگیر بحث عشق و عاشقی شدم و پیگیری نکردم.

سایپا بهترین روزهای فوتبالی‌ ام بود که از آنجا برای تیم ملی امید و بزرگسالان انتخاب شدم، اما پرسپولیس هم فوق‌ العاده بود خصوصا قهرمانی‌ ای که داشتیم من و داوود فنایی، حامد کاویانپور و بهنام ابوالقاسم پور بیشتر با هم بودیم و هم اتاق می‌ شدیم ۸ تا دربی حضور داشتم که ۱ را بردیم، ۲ تا باختیم و ۵ تا مساوی شد.

او همچنین در مورد تعداد بازی های خود در تیم ملی اینطور می گوید:

من می‌ گویم بیست و یکی، عادل فردوسی‌ پور می‌ گوید ۱۴ و فدراسیون هم می‌ گوید ۱۹ (با خنده) اما خیلی هم فرق نمی‌ کند، یک بازی ملی هم افتخار کردن دارد.

خداحافظی از فوتبال

سال ۱۳۹۰ در ۳۴ سالگی عطای بازی کردن را به لقایش بخشیدم و رفتم دو سال هم در تیم پاراگ مربیگری کردم و قهرمان جام حذفی تهران شدیم و بعد که بحث بازیگری پیش آمد و دیگر کلا از فوتبال دور شد.

پژمان جمشیدی و علی پروین

گل های پژمان جمشیدی در پرسپولیس

 

پژمان جمشیدی در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی پژمان به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرده‌است. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته‌است. پس از آن در تئاتر و سریال کارهای مختلفی ارائه کرده است. پژمان جمشیدی موفق‌ترین فوتبالیستی است که وارد عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر شده است.

او درباره آشنایی خود با پیمان قاسم خانی اینطور گفته است:

سال ۱۳۸۱ در مراسمی با خانم بهاره رهنما آشنا شدم و همیشه دوست داشتم پیمان همسر سابقش را ببینم چند مصاحبه از او خواندم و به نظرم آدم جذابی آمد. خانم رهنما گفت شوهرم پرسپولیسی است و یک شب شام من را به منزل شان دعوت کرد من و پیمان خیلی دوست شدیم و با هم به فوتبال می رفتیم .

ورود به بازیگری پژمان جمشیدی

زمانی که فوتبال بازی می‌ کردم وقتی به سوپرمارکت می‌ رفتم فروشنده اصلا نمی‌ گذاشت دست به هیچ چیزی بزنم و خودش همه چیز را می‌ آورد اما وقتی فوتبالم تمام شد دیگر به من محل نمی‌ گذاشت و خودم باید همه چیز را بر می‌ داشتم و از این دست موارد تا دلتون بخواد داشتم.این برایم کمدی جالبی بود یا وقتی به بانک می رفتم اصلا نوبت و این حرفها نبود و سریع کارم انجام می شد اما بعد از فوتبالم به بانک رفتم و دو ساعت نشستم، کسی هم من را نشناخت و چکم هم برگشت خورد، اما وقتی از بانک آمدم بیرون دو نفر آمدند و با من عکس انداختند. اینها را به پیمان قاسم‌ خانی تعریف می کردم که او می‌ گفت از اینها یک خط بنویس، تا اینکه یک روز طرحش را نوشت و سال ۹۲ با اصرار او خودم هم بازی کردم.

پژمان جمشیدی در تئاتر

بیوگرافی پژمان جمشیدی

پیمان گفته بود فقط در صورتی فیلمنامه سریال پژمان را می نویسد که یک فوتبالیست بازی کند دوباره گفت دوست داری خودت بازی کنی ؟! چند روز مهلت خواستم برای فکر کردن … پیمان گفت به من اعتماد کن و من قبول کردم از زمانی که بازی در سریال را پذیرفتم تا شروع تصویربرداری، سه هفته طول کشید بنابراین زمان کافی برای آموزش بازیگری و کمک گرفتن از کسی نداشتم.

کار سینما و بازیگری کلا تایم ندارد و خیلی سخت است وقتت دست خودت نیست و نمی دانی دقیقا کی کار داری و کی نداری درحالیکه در فوتبال همه چیز مشخص هست کی مسابقه داری کی تمرین داری چه تایمی از سال باید در اردو باشی و … بعد دیگر وقتت دست خودت هست.

پژمان جمشیدی و رضا عطاران

ورود به سینما

بعد از سریال پژمان سال ۱۳۹۳ با فیلم آتش بس ۲ اولین تجربه سینمایی را بدست آورد تا اینکه با با هشتمین تجربه خود سال ۹۶ نامزد نقش مکمل سیمرغ فجر شد. پژمان جمشیدی در سال ۹۸ با حضور در ۵ فیلم سینمایی به یکی از بازیگران پرفروش سال بدل شد که در مجموع فیلم هایش ۶۲/۸ میلیارد در گیشه فروش داشت.

ازدواج پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی در مورد ازدواج خود اینطور گفته است که:

خواهر و برادرم ازدواج کردند ولی من من هنوز ازدواج نکردم و شرایط زندگیم این گونه پیش رفته. ازدواج اتفاقیه که هنوز برای من رخ نداده به نظر من ملاک و معیار برای ازدواج تعیین کردن اشتباهه مهم اینه که یه نفر به دلت بشینه و دوسش داشته باشی. طبیعتاً آدم هایی که با آن ها اشنا می شویم و باهاشون رفت و آمد میکنیم از نظر شخصیتی و رفتار مورد قبول مون هستند اینکه قلاب دلمون کجا گیر کنه معلوم نیست. یه چیزه دیگه که خیلی مهمه باید حرفی برای گفتن با همسرتون داشته باشید و باید به روزها و شب هایی که قراره با همسرتون زیر یه سقف زندگی کنید فکر هم بکنید البته من خیلی دوست دارم با دختری ازدواج کنم که زندگی اش با هیجان همراه باشد و شاغل هم باشه یعنی زندگی اش طوری باشه که حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه.

اینستاگرام پژمان جمشیدی:

آیدی پزمان جمشیدی در اینستاگرام pejmanjamshidi است و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارد و روزمره های زندگی و بخش هایی از آثار خودش را در صفحه اش قرار می دهد.

پژمان جمشیدی در سریال پژمان

عکسی از پژمان جمشیدی با همسر واقعی اش نیست

پژمان جمشیدی و ریما رامین فر

بیوگرافی پژمان جمشیدی

 

 

گفتگو با پژمان جمشیدی

 

چی شد که بازیگر شدم؟

خب، ماجرا چیه؟ تلاش برای دوباره مشهور شدن؟

نه، من با فوتبال به اندازه کافی مشهور شدم و مردم مرا می‌شناسند. بعد هم اصلا قرار نبود از اول این نقش را من بازی کنم. البته منکر این نمی‌شوم که همه شهرت چیزی است که همه دوست دارند و میل به دیده شدن در اکثر آدم‌ها هست اما واقعا برای شهرت یا دیده شدن فوتبالیست نشدم. اصلا نمی‌دانم ماجرای فوتبالیست شدنم چطور شد. همه می‌پرسند چطور فوتبالیست شدی، می‌گویم نمی‌دانم. فقط می‌دانم از وقتی یادم می‌آید یک توپ زیر بغلم بود و داشتم می‌دویدم. به بازیگری که حتی فکر هم نمی‌کردم.

پس چه شد که بازی کردید؟

همیشه با پیمان قاسم خانی سر اتفاقاتی که برایم می‌افتاد شوخی می‌کردیم. من خاطراتم و اتفاق‌های متفاوتی که تجربه کرده بودم را  برای پیمان تعریف می‌کردم. همه چیز اول یک‌جورهایی در حد یک موضوعی برای بگو و بخند بود. بعد از مدتی به پیمان پیشنهاد دادم اگر بخواهی این ایده را بنویسی و فیلمنامه کنی، من می‌توانم خیلی کمکت کنم. ۲، ۳ سالی گذشت و بعد پیمان طرحی بر همین اساس نوشت و به تلویزیون داد. آنها هم خیلی از این طرح خوش‌شان آمد و خواستند که ساخته شود. بعد از آن پیمان با من صحبت کرد و گفت طرح اولیه را نوشته و تایید هم شده و می‌خواهند بسازند ولی فقط یک فوتبالیست باید آن را بازی کند تا جذاب بشود و مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. خیلی با هم کلنجار رفتیم و کش و قوس‌های زیادی داشتیم بالاخره یک روز پیمان گفت به من اعتماد کن و خودت این نقش را بازی کن. من هم اعتماد کردم.

یک شوخی جدی!

نترسیدی تصویرت به عنوان یک فوتبالیست شناخته شده خراب شود یا تغییر کند؟

اعتماد به برادران قاسم‌خانی به خصوص در حوزه طنز، کار ترسناکی نیست. ریسک نکردم. پیمان بعد از تصویب طرح از من خواست اجازه بدهم اسم سریال هم اسم خودم باشد. یک سریال هالیوودی معروف را هم برای من مثال آورد که الان اسمش یادم نیست ولی گفت ماجرای دکتری است که اسمش اسم خود سریال هم بوده است. این دکتر در عین اینکه کاراکتر لج‌آوری داشته خیلی هم محبوب بوده و مردم دوستش داشتند. خلاصه قانع شدم. اوایل همه تعجب می‌کردند که چطور من هم نقش یک فوتبالیست را بازی می‌کنم که هم اسم واقعی خودم است و… اما بعد که سریال پخش شد مطمئن شدند که هیچ ابلهی اجازه نمی‌داد که این سریال با اسم واقعی خودش ساخته شود و اسم سریال هم همین باشد (می‌خندد).

این تشابه اسمی باعث شده خیلی‌ها فکر کنند این زندگی واقعی پژمان جمشیدی معروف است در حالی که این زندگی شما نیست.

این تابو باید شکسته شود. ما باید این ظرفیت را داشته باشیم که با ما شوخی شود. همان‌طور که در معاشرت‌ها و محفل‌های خصوصی اجازه می‌دهیم دوستان‌مان با ما شوخی کنند. در کشور ما چهره ها معمولا از اینکه در مقیاس بزرگ‌تری با آنها شوخی شود، می‌ترسند. نمی‌خواهم بگویم من اعتمادبه‌نفس دارم ولی به نظرم اینکه اجازه بدهی باهات شوخی شود و جنبه آن را داشته باشی احتیاج به اعتماد به نفس واقعی دارد. جایگاه هر آدمی مشخص است و هیچ کس با شوخی کردن کوچک نمی​شود.

شما به اینکه می‌گویند هر شوخی نصفش جدی است، اعتقاد دارید؟

بله،اتفاقا اعتقاد دارم. خیلی از اتفاقات سریال ما جدی است

زن‌های دور و بر شما میانه‌شان با فوتبال چطور است؟

مادرم و خواهرم وقتی بازی می‌کردم به خاطر من نگاه می‌کردند ولی الان دیگر نگاه نمی‌کنند، یعنی الان مادرم قطعا سال‌هاست فوتبال ندیده و خواهرم هم همچنین. به طور کلی زنان دور و بر من اکثرا فوتبال دوست ندارند یا خیلی کم نگاه می‌کنند؛ مثلا فقط بازی‌های ملی مهم را می‌بینند

پژمان جمشیدی و بهرام رادان

درآمد پژمان جمشیدی چقدر است ؟

فیلم شناسی پژمان جمشیدی:

سریال های تلویزیونی:

  • ۱۳۹۰ساختمان پزشکان
  • ۱۳۹۲پژمان
  • ۱۳۹۳سال های ابری
  • ۱۳۹۶دیواربه دیوار
  • ۱۳۹۶نفس عباس

قیلم های سینمایی:

  • سوء تفاهم (فیلم) (۱۳۹۶)
  • تگزاس (۱۳۹۶)
  • لونه زنبور (۱۳۹۶)
  • من دیوانه نیستم (۱۳۹۵)
  • آذر (۱۳۹۵)
  • خوب، بد، جلف (۱۳۹۵)
  • ۵۰ کیلو آلبالو (۱۳۹۴)
  • آتش بس ۲ (۱۳۹۳)

تله فیلم ها:

  • شرف خانواده فاضل

تئاترها:

  • بادی که تو را خشک کرد مرا برد ۱۳۹۲
  • آرسنیک و تور کهنه ۱۳۹۳
  • آرامسایش ۱۳۹۳
  • وقتی ما برگردیم دو پای آویزان باقی مانده است۱۳۹۳
  • گنجفه ۱۳۹۳
  • پلیس ۱۳۹۴
  • پپرونی برای دیکتاتور ۱۳۹۴
  • بی نوایان ۱۳۹۵
  • نمایش خوانی «الد سیبروک» ۱۳۹۵
  • یادم تو را فراموش ۱۳۹۵
  • دو باره اون آهنگ رو بزن سَم ۱۳۹۵
  • حکومت نظامی ۱۳۹۵
  • پوست انداختن ۱۳۹۵
  • پپرونی برای دیکتاتور ۱۳۹۶
  • آنسوی آینه ۱۳۹۶

پژمان جمشیدی و همسرش و فرزندش

منبع: ویکی پدیا/ ساعد نیوز/نامه نیوز/فتوکده/ بیتوته

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا