کیک و دسر و شیرینی

اسموتی انبه دسر شیک و راحت

طرز تهیه اسموتی انبه

طرز تهیه:

من برای این مقدارهمین دو جام یک انبه بزرگ رو خرد کردم به همراه نصف لیوان شیر و دو اسکوپ بستنی وانیلی که کمی پودر زعفرون ریختم داخل مخلوط کن و کاملا مخلوط کردم . این مخلوط رو تا نصف توی لیوان رو پر کردم و بعد تخم شربتی هم از قبل خیس کردم و بهش بستنی وانیلی اضافه کردم و بینش ریختم و دوباره مخلوط انبه و بعد روی دسر رو با خامه فرم گرفته شده که کمی پودرزعفرون زدم وبا ترافلهای رنگی تزیینش کردم.

 

فواید انبه برای سلامتی

۱. پیشگیری از سرطان: تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

۲. کاهش کلسترول: محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

۳. پاکسازی پوست: هم داخلی و هم خارجی برای پوست قابل استفاده است. انبه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

۴. سلامت چشم: یک فنجان انبه خرد شده ۲۵ درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

۵. قلیایی کردن کل بدن: اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

۶. کمک به دیابتی‌ها: انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (۶۰-۴۱) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

فرستنده : ناهید خدیوی

اسموتی انبه دسر شیک

۵/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا