تناسب اندام

رژیم کرفس چیست ؟ و چه فوایدی برای کاهش وزن دارد؟

رژیم کرفس چیست ؟

حتما شما هم از خواص شگفت انگیز کرفس و آب کرفس برای کاهش وزن و لاغری شنیده اید. در بخش تناسب اندام سایت ایران بانو مطلبی درباره رژیم کرفس برای شما مهیا کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

رژیم کرفس دکتر کرمانی

رژیم لاغری برنامه کرفس ، رژیم کرفس چیست

لاغری با رژیم کرفس

در فیبر کرفس مواد مغذی وجود دارد این مواد مغذی به عنوان یک ملین طبیعی و آرامش بخش اعصاب و سبب اجابت مزاجی که با استفاده از ملین های مصنوعی بیش از حد آسیب دیده می شود.از آب کرفس به عنوان یک ملین طبیعی و ضد یبوست می‌توان استفاده کرد.

 

سیر می مانید

آب کرفس یک ماده ی غذایی کاهش وزن بزرگ است زیرا تقریبا هیچ کالری ندارد و همچنین از تمایل شدید به شیرینی جات جلوگیری می کند و شکم را پر نگه میدارد.

 

خداحافظی با کلسترول

کرفس حاوی عناصر فتوشیمیایی که به ۳-n-butylphthalide معروف هستند ، می باشد که باعث کاهش سطح لیپوپروتئین می شود که در نتیجه این عمل شما کاهش کلسترول خواهید داشت و همچنین استفاده از رژیم غذایی کرفس باعث کاهش غلظت تری گلیسیرید می شود.

 

کالری کم

استفاده از کرفس به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شما شود . اما می تواند در سرعت کاهش وزن شما موثر باشد . با استفاده از کرفس شما احساس سیری خواهید داشت که کرفس حاوی کالری بسیار کمی است و در نتیجه شما اضافه وزن نخواهید داشت . کرفس می تواند سوخت و ساز بدن را بهبود دهد و در حذف چربی ها کمک می کند . کرفس همچنین برای عملکرد کلیه ها بسیار مناسب است. یک ضد التهاب قوی است.

 

مطالعات چه می گوید؟

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف آب کرفس به میزان یک لیوان در روز به مدت یک هفته به طور معنی‌داری در کاهش فشارخون تأثیرگذار است. نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود آب کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد.کرفس دارای خصوصیات یک دیورتیک خوب است. دیورتیک بودن به این معنی است که باعث تخلیه بهتر و سریع‌تر آب از بدن می‌گردد. این اثر باعث تسریع سوخت و ساز و در نتیجه مصرف توده چربی بدن می‌گردد.کرفس خام دارای مقادیر بالای کلسیم به فرم قابل‌استفاده برای بدن است. این کلسیم ارگانیک قادر است سیستم هورمونی بدن را تحریک کند. مثلاً با افزایش ترشح هورمون‌هایی نظیر تیروکسین باعث افزایش شکسته و مصرف شدن چربی‌های ذخیره شده در سلول‌ها می‌شود.

 

سرصبح کرفس بخورید

هر روز صبح را با یک نوشیدنی سالم حاوی مقدار زیادی از فیبر ، پروتئین و ویتامین ها شروع کنید . با این حال از کرفس هفته ایی ۳ الی ۴ بار برای صبحانه بنوشید و مطمئین باشید که احساس خوبی خواهید داشت. این کار هضم کردن غذا را آسان می کند و همچنین به جذب سریع مواد غذایی ، بهبودی یبوست و همچنین رفع مشکلات کبدی کمک می کند . ما به شما توصیه می کنیم در صورت امکان این نوشیدنی را هر روز صبح استفاده کنید و سرحال تر و شادتر روز خود را آغاز کنید و یا حتی می توانید یک لیوان از نوشیدنی یک ساعت قبل از هر وعده غذایی بنوشید .

 

پس تنها ویژگی آن برای کاهش وزن، وجود فیبر و خاصیت پرکنندگی‌ است؟

بله، البته دو نکته اساسی در این میان قابل ملاحظه است؛ اول اینکه کالری موجود در کرفس حتی از مواد غذایی‌ای مثل هویج هم پایین‌تر است و استفاده از آن در میان‌وعده‌ها می‌تواند به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، کمک بیشتری بکند و نکته دوم اینکه نباید کرفس را در مقام مقایسه در کنار سبزی‌های متداول دیگر گذاشت.

 

چرا؟

در حقیقت یکی از عوامل بسیار مهم و تعیین‌کننده در رژیم‌های غذایی، جایگاه رژیمی موادغذایی است. به عنوان مثال اگر کرفس را با ماده‌ غذایی‌ای مثل کاهو مقایسه کنیم، می‌بینیم می‌توانیم کاهو را در هر فصل از سال و به میزان کافی در رژیم غذایی خود بگنجانیم، در حالی که این مساله در مورد کرفس صدق نمی‌کند و فقط در فصول خاصی از سال می‌توان از آن استفاده کرد.

 

کرفس را می‌توان در میان‌وعده‌ها به جای میوه‌ها مصرف کرد؟

می‌توان این کار را انجام داد اما اصولا متخصصان تغذیه سعی می‌کنند میان‌وعده‌های میوه را از رژیم غذایی حذف نکنند و فرد واحدهای میوه روزانه خود را به طور مرتب دریافت کند. ترجیح بر این است که از کرفس به جای سبزی‌ها استفاده شود.

 

کرفس را بهتر است خام مصرف کنیم یا پخته؟

در حالت کلی، همواره سفارش ما این است که حتی‌المقدور سبزی‌ها خام مصرف شوند. حالت تردی و طعم کرفس به نحوی است که مصرف آن به صورت خام می‌تواند احساس لذت‌بخش جویدن را در فرد ایجاد کند اما استفاده از آن به صورت پخته نیز خالی از لطف نیست.

 

نوشیدن آب کرفس را توصیه می‌کنید؟

آب کرفس باعث می‌شود مقادیر زیادی از فیبر موجود در کرفس کامل به بدن نرسد اما نوشیدن آن از نوشیدن آبمیوه‌هایی مثل آب پرتقال که حدود ۱۲۰ کیلوکالری به بدن می‌دهند، بسیار مناسب‌تر است البته برای کسانی که باید یک رژیم غذایی کم انرژی داشته باشند.

 

کرفس برای افراد مختلف، منع مصرف هم دارد؟

معمولا نه، فقط در برخی افراد که با هضم فیبر کرفس مشکل دارند، اندکی ایجاد مشکل می‌کند. فیبر موجود در بافت کرفس از نوع خشبی (چوبی) است و کمی با فیبر سبزی‌های دیگر متفاوت است. به غیر از این مورد، مشکل خاص دیگری درباره مصرف کرفس گزارش نشده است. بهترین روش برای نگهداری از کرفس هم این است که قبل از مصرف آن را به صورت قطعه‌قطعه درنیاورید تا مواد مغذی آن از دست نرود. شستشوی این سبزی به ویژه در قسمت‌های نزدیک‌تر به ریشه، باید با دقت بیشتری انجام شود.

دانلود اپلیکیشن کرفس ios

رژیم کرفس کالری شمار

آشنایی بیشتر با نحوه رژیم ۲۰ روزه کرفس

با یک اسموتی مخصوص سلامتی شروع کنید!

در اینکه هر روزتان را با یک صبحانه سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین شروع کنید، شک نکنید. هر چند که با ۳ یا ۴ بار استفاده از این اسموتی برای صبحانه هم می توانید همین احساس عالی را داشته باشید. فواید این اسموتی عبارتند از:

۱. کمک به هضم بهتر

۲. کمک به پاکسازی بدن

۳. کمک به جذب بهتر مواد مغذی

 

۴. جلوگیری از یبوست

۵. کمک به بهبود عملکرد کبد

۶. کمک به حفظ آب بدن

 

نحوه مصرف این اسموتی

نیم ساعت قبل از خوردن صبحانه، یک لیوان از این اسموتی را بنوشید و همچنین، در طی روز، یک ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از آن را مصرف کنید.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه اسموتی کرفس

آب نصف یک عدد لیمو

یک ساقه کرفس

۵ عدد برگ نعناع تازه یا یک قاشق غذاخوری نعناع خشک (۱۰ گرم)

یک لیتر آب

 

تهیه این اسموتی خیلی آسانی است، فقط باید تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و سپس اولین لیوان از آن را در صبحانه بنوشید.

 

پیشنهادات دیگر برای استفاده بیشتر از کرفس در رژیم ۲۰ روزه کرفس

همان طور که در ابتدا هم گفته شد، قصد ما از پیشنهاد این رژیم ۲۰ روزه، محدود کردن مواد غذایی دیگر نیست، بلکه گنجاندن کرفس به عنوان ماده اصلی در تغذیه است تا از فواید آن بهره مند شوید. در ادامه با ترکیبات خوشمزه و رژیمی آشنا می شوید که می توانید در این ۲۰ روز، از آنها هم در تغذیه تان استفاده کنید.

 

۱. کرفس، نخود، کشمش، سالاد سیب سبز.

۲. کرفس و هویج.

۳. کرفس پخته شده در فر.

 

۴. کرفس و سیب.

۵. خیار، کرفس، گوجه فرنگی، آلو خشک و سالاد مرغ با سس فلفل.

۶. کرفس و کدو تنبل.

 

۷. سوپ با کرفس و پیاز.

۸. کدو سبز با کرفس و تکه های بوقلمون.

۹. برنج قهوه ای با کرفس، کشمش، تن و زیتون.

 

۱۰. ماهی قزل آلا با کرفس، هویج، لیمو.

۱۱. سوپ قارچ با کرفس و سیب.

 

۱۰۰ گرم کرفس و ارزش غذایی روزانه آن

ویتامین K. ۳۶.۹ ٪، فولات ۹ ٪، ویتامین B۲، ۳.۵ ٪، منیزیم ۲.۷ ٪، تریپتوفان ۳.۱ ٪، فیبر ۵.۶ ٪

ویتامین B۵، ۲.۵ ٪، کلسیم ۴ ٪، ویتامین C. ۵.۲ ٪، ویتامین A. ۹ ٪، پتاسیم ۷.۵ ٪، مولیبدنوم ۶.۷ ٪

کرفس دو نوع وحشی و پرورشی دارد؛ وحشی آن در کنار آب‌های راکد می‌روید و پرورشی آن همانی است که این روز‌ها در بازار میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

 

برگ‌های کرفس در مقایسه با ساقه اش ریزمغذی‌های بیشتری دارد و هرچه رنگ آن تیره‌تر باشد، از ویتامین A و B زیادتری برخوردار است، اما ساقه کرفس را هم دست کم نگیرید.

این ساقه فیبری که در مقایسه با سایر سبزیجات چوبی‌تر و تقریبا غیرقابل جذب بوده و این همان عاملی است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

اما باید بدانید به گفته متخصصان علوم غذایی گرچه کرفس از هویج هم کم کالری‌تر است، اما مصرف مجاز روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم آن که به طور نسبی ۲۰ کالری انرژی دارد، تنها قادر است ۲۰ کالری از انرژی دریافتی ما بکاهد.

اما چطور این اتفاق رخ می دهد؟

این میزان کرفس برای هضم در بدن تقریبا ۴۰ کالری انرژی نیاز دارد. در نتیجه ۲۰ کالری کرفس می‌سوزد و تنها ۲۰ کالری به کاهش وزن ما کمک می‌کند و این مقدار در برابر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری دریافتی روزانه هر فرد ناچیز است.

در ضمن لازم است بدانید آب کرفس فاقد مواد فیبری بوده و اگرچه می‌تواند در میان وعده‌ها جایگزین آبمیوه‌های پرشیرین شود، اما نمی‌تواند جای میوه را بگیرد و باید در کنار میوه و سبزیجات مختلف و ترجیحا به صورت خام مصرف شود.

 

دانشمندان بر این عقیده اند که کرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف کردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا از طریق ضدعفونی مجاری ادراری است، همچنین وجود روغن‌های فرار در کرفس علاوه بر ایجاد عطر خوشایند این گیاه، باعث گشاد شدن مجاری کلیه می‌شوند و دفع اسید اوریک را تسهیل می‌کند. تجربه نشان داده است که کرفس و غذا‌های حاوی آن بوی بد دهان را از بین می‌برد.

که احتمالاً به دلیل ترکیب موادی که در معده تولید می‌شوند با مواد معطر کرفس است.

 

رژیم دکتر کرمانی برای وزن 70

دانلود ورژن جدید برنامه کرفس ios

رژیم کرفس چیست ؟ و چه فوایدی  دارد؟

 

منبع : همشهری آنلاین / باشگاه خبرنگاران جوان / زیبامون / شبره / فرتاک نیوز

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا