بارداری

علایم حاملگی در دختران چطور فهمیده میشود

بارداری هفته به هفته ، علائم بارداری دختران در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

علایم صددرصدی بارداری

نشانه های حاملگی ، علائم حاملگی در دختران

 

آشنایی با علامت‌های اولیه بارداری

بعضی خبرها را دلمان می­خواهد خیلی زود به همسرمان بدهیم. بارداری هم از همین دست اخبار است؛ چون مفهومش این است که به‌زودی کودکی خواهیم داشت. دانستن زودهنگام این موضوع ما را در حفظ سلامت خود و همراه دوست داشتنی‌‌مان کمک می‌کند.

 

علاوه بر همه اینها کنجکاوی زنانه ما را وامی­دارد به دنبال روش‌هایی باشیم که قبل از آزمایش، ما را از بارداری مطلع کند. متخصصان هم این نیاز ما را بی‌پاسخ نگذاشته­اند:

یکی از علائمی که همه خانم‌ها آن را می‌دانند و بسیاری از آنان با این علائم به بارداری خود پی می‌برند، عقب افتادن قاعدگی یا همان خونریزی ماهانه است. البته این علامت به درد کسانی می­خورد که عادت ماهانه منظمی دارند و می‌توانند زمان خونریزی بعدی را پیش‌بینی کنند وگرنه کسانی که قاعدگی نامنظمی دارند، نمی‌توانند به این علامت تکیه کنند و لازم است به دنبال نشانه­های دیگر بارداری باشند.

 

حتی برای گروه اول هم تنها علت تاخیر قاعدگی، بارداری نیست؛ گاهی ورزش شدید، کاهش یا افزایش شدید وزن، خستگی و اضطراب، اختلالات هورمونی، استرس، شیردهی و تغییر رژیم غذایی باعث این تاخیر می‌شود. پس دقت کنید هر گردی را به جای گردو نگیرید!

 

اولین نشانه

برای بسیاری از خانم‌ها، به تاخیر افتادن قاعدگی، بهترین و اولین دلیل بر بارداری آنهاست. اما از قدیم گفته‌اند هر گردی گردو نیست و به تعویق افتادن دوره‌های ماهانه، حتی تا یک‌ماه و بیشتر از آن، دلا‌یل متعددی ممکن است داشته باشد.تغییرات رژیم غذایی، ورزش شدید، مسافرت و اضطراب هر کدام می‌تواند باعث تاخیر دوره‌های ماهیانه شود. بسیاری از خانم‌ها نیز اصلا دوره‌های منظمی ندارند و به همین علت نمی‌توانند دوره بعدی را پیش‌بینی کنند تا در صورت تاخیر، به بارداری مشکوک شوند.

 

● اشتباه نکنید!

همان‌طور که عقب‌افتادن دوره‌های قاعدگی نمی‌تواند دلیلی قطعی بر قاعدگی باشد، هر خونریزی هم قاعدگی به حساب نمی‌آید. ممکن است شما باردار باشید، اما فکر کنید که دوره پریود خود را داشته‌اید، در صورتی که این طور نباشد. زمانی‌‌که یک تخمک تازه بارور شده به دیواره رحم می‌‌رسد، ممکن است باعث خونریزی کمی شود. معمولا این حالت چند روز قبل از زمانی اتفاق می‌افتد که اگر باردار نبودید و در آن زمان باید پریود می‌شدید. در صورتی‌که شما در دوره‌های معمولی خود خونریزی شدیدی نداشته باشید، احتمالا این خونریزی را با دوره‌های خود اشتباه می‌گیرید.

 

بدن در شرایط دیگری هم چنین واکنشی از خود نشان می‌دهد و آن‌هم در هفته‌های اول بارداری است. در دو هفته اول بارداری، به دلیل نوسانات شدید سطح هورمون در بدن، رحم دچار خونریزی کمی‌، شبیه پریود، می‌شود. همچنین عفونت و یا پولیپ‌های رحمی با رشد غیرعادی می‌تواند باعث خونریزی‌های این چنینی شود. اما علامت‌های دیگری هم وجود دارد که در کنار <عقب افتادگی پریود> می‌تواند دلیل خوبی برای تشخیص زود هنگام حاملگی باشد.

 

● نشانه‌های بعدی

خستگی شدید در هفته‌های اول تا ششم می‌تواند دلیل بارداری باشد. همین‌طور حساس شدن سینه‌ها، حالت تهوع با استفراغ یا بدون آن به خصوص صبح‌ها، که در ۱۰ تا ۲۰ درصد بارداری‌ها وجود دارد، از دیگر نشانه‌های حاملگی است. همچنین بسیاری از خانم‌ها در ابتدای بارداری دچار یبوست، گاز معده و یا نفخ می‌شوند و احساس درد و گرفتگی در ناحیه شکم دارند. در کل، ممکن است که یک خانم باردار تمام این حالات را تجربه کند یا حتی هیچ‌کدام این مشکلات را نداشته باشد.

 

اما عده‌ای، عوارض دیگری مثل تکرر ادرار (هفته ۶ تا ۸ بارداری)، نوسانات رفتاری و افزایش‌ ترشحات واژن را هم پشت‌سر می‌گذارند. حتی ممکن است خانمی در ماه‌های اولیه بارداری میل زیادی به خوردن غذا داشته باشد و یا برعکس، از غذا متنفر شود! تمام این حالات در افراد مختلف متفاوت است و چه بسا، یک خانم طی دو بارداری حالات متفاوتی را تجربه کند.

 

● باز هم اشتباه!

حالاتی مثل حالت تهوع و سرگیجه، هم می‌تواند به خاطر حاملگی ایجاد شود و هم از عوارض مسمومیت غذایی یا یک عفونت روده‌ای باشد و همین‌طور احساس خستگی و کوفتگی در بدن، ممکن است از افسردگی، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ناشی شود.

 

● سریع‌تر و دقیق‌تر

برای اینکه شما بتوانید واقعا از بارداری مطمئن شوید راه دیگری هم وجود دارد: آزمایش خون و ادرار. اگر شما احتمال می‌دهید میزبان یک مهمان کوچولو هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می‌تواند حاملگی را حتی در ۶ یا ۷ روز اول آن، مشخص کند و ۱۰ روز بعد از بارداری، بررسی احتمال حاملگی از طریق آزمایش ادرار نیز امکان‌پذیر است. آزمایش خون و ادرار، هر دو، با اندازه‌گیری هورمون HCG که فقط در بدن زنان باردار ترشح می‌شود، امکان تشخیص بارداری را بسیار راحت‌تر می‌کند.

 

● هرچه سریع‌تر، بهتر!

آگاهی سریع‌تر از وجود جنین در رحم این مزیت را دارد که مادر می‌تواند هر چه سریع‌تر، شرایط مناسب برای گذراندن دوران بارداری سالم را به وجود آورد. این شرایط مراجعه منظم به پزشک در تمام طول بارداری و آزمایش برای اطمینان از رشد مناسب جنین را شامل می‌شود. در صورتی‌که مادر احساس کند تحرکات فرزندش کم و یا متوقف شده، مراجعه سریع به پزشک از خطرات بعدی جلوگیری می‌کند. آزمایش‌های پزشک هم می‌تواند با مشاهده تغییرات فشارخون و میزان مواد شیمیایی خون و ادرار مادر و تغییرات وزن وی، وضعیت جنین را کنترل کند.

ریزترین علائم بارداری

بارداری دوقلو ,علائم بارداری

 

 نداشتن دوران قاعدگی و توقف عادت ماهیانه :

قاعدگی جا افتاده مشخصا نشانگر بارداری است چراکه در طول بارداری قاعدگی وجود ندارد. بعضا ، گرفتگی خفیف و لکه هایی هنگام کاشت تخمک بارور شده در رحم دیده شده ، که میتواند با با دوره ی قاعدگی اشتباه گرفته شود. زنانی که قاعدگی نامنظمی دارند ممکن است فورا متوجه عدم قاعدگی خود نیز نشوند اما اگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، دردناک و سفت شدن سینه ها و … می توانید احتمال دهید که باردار هستید.

 

 لکه بینی و گرفتگی عظلات رحم :

خونریز خفیف یا لکه بینی ممکن است پس از ۶ تا ۱۲ روز پس از لقاح ، هنگام چسبیدن تخمک بارورشده به دیواره رحم اتفاق بیوفتدهمچنین در این زمان ممکن است گرفتگی عضلات نیز رخ دهد.

 

 ترشحات واژن از علائم بارداری

در ابتدای شروع دوران بارداری برخی از زنان ممکن است متوجه ترشحات شیری رنگ و غلیظ از واژن شوند.این اتفاق در هفته اول بارداری رخ میدهد، چراکه دیواره واژن ضخیم تر می شود و این ترشحات ممکن است در طول بارداری رخ دهد. اگر ترشحات همراه با بوی بد یا سوزش و خارش تخلیه میشوند، علائم عفونت باکتریایی است. در صورت وقوع این اتفاق باید متخصص را در جریان بگذارید.

 

تغییرات پستان ها یکی از علائم بارداری

در اوایل هفته های اول بارداری زنان بسیاری شاهد تغییرات در پستان هایشان هستند. این تغییرات میتواند شامل احساس سفتی ، سیاهی ، سنگینی ، پربودن یا خارش باشد و این ناراحتی پس از گذشت چند هفته کاهش پیدا میکند.

 

خستگی از نشانه های بارداری

در حالیکه این علامت بسیار نامرتبط باشد و میتواند به با عوامل متعددی مرتبط باشد ، زنان باردار اغلب از اوایل بارداری احساس خستگی دارند.

چند مورد از علائم بارداری در روزهای اول

سینه های حساس و دردناک
حساسیت به بو و طعم غذا
نوسانات خلقی
نفخ شکم

تکرر ادرار
خستگی و کسالت
لکه بینی
تهوع و استفراغ

پریود نشدن
دمای بالای بدن

 

سینه های دردناک

حساسیت و تورم سینه ها یکی از معمولی ترین علائم بارداری بوده که به دلیل افزایش سطح هورمون ها است. درد و تورم سینه را ممکن است مانند حالتی قبل از قاعدگی احساس کنید. بعد از سه ماهه اول، این ناراحتی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. زیرا بدن شما تغییرات هورمونی تان را تنظیم می کند.

 

ناسازگاری غذایی (ویار)

اگر شما به تازگی باردار هستید، ممکن است حس بیزاری نسبت به بوی غذا یا یک فنجان قهوه یا عطرهای خاص را داشته باشید و این امر رفلاکس معده شما را به کار می اندازد. این حالت ممکن است عارضه جانبی افزایش سریع استروژن در بدن شما باشد. همچنین ممکن است بوی غذایی که قبلا دوست داشتید و از آن لذت می بردید هم برایتان آزار دهنده باشد.

 

تشخیص علائم بارداری از روی نبض

این امر که چطور می توان از روی نبض علائم بارداری را تشخیص داد، گره اش به دست محققین چینی باز شده اند.

آنها ادعا می کنند حتی خیلی زودتر از تست حاملگی در خانه (بیبی چک) می توان از روی نبض حاملگی و جنسیت جنین را تشخیص داد.

 

همه علائم بارداری

علائم بارداری پسر

تست بارداری با نمک

روز دختر مبارک

علایم حاملگی در دختران چطور فهمیده میشود

 

منبع : نبض ما / نمناک / پارسینه / همشهری آنلاین

۳.۵/۵ - (۶ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا