بیوگرافی

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش + مصاحبه و تصاویر

بیوگرافی لاله اسکندری : امروز در ایران بانو با بیوگرافی و زندگینامه لاله اسکندری بازیگر توانمند سینما و تلویزیون که اوج شهرت وی با ایفای نقش در سریال خاک سرخ بود. در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

مشکل پلک لاله اسکندری

پدر لاله اسکندری ، بیوگرافی لاله اسکندری

بیوگرافی لاله اسکندری

نام : لاله
نام خانوادگی : اسکندری
متولد : ۱۳۵۴
شغل : بازیگر
وضعیت تاهل : متاهل

همسر: ساسان فیروزی

فرزند : ندارد

تحصیلات:دانش آموخته رشته طراحی گرافیک

زندگینامه لاله اسکندری

حتما شما هم خواهران اسکندری را میشناسید و آنها را در سریال ها و فیلم های سینمایی دیده اید. امروز با جزییات زندگی لاله اسکندری (خواهر ستاره و سارا اسکندری) و مصاحبه ای با وی و همسرش در خدمت شما هستیم.

لاله اسکندری متولد سی ام آذر ماه سال ۱۳۵۴ در تربت حیدریه است. او دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود.

او همچنین در زمینه هنرهای تجسمی فعالیتهای بی شماری داشته‌است که شامل چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و خارج از کشور می‌باشد. لازم است ذکر شود ایشان از سال ۱۳۸۷ تاکنون با شهرداری تهران جهت زیباسازی شهری فعالیت خود را ادامه داده‌است.

 

خانواده لاله اسکندری

او دو خواهر هنرمند به نامهای ستاره اسکندری (بازیگر) و سارا اسکندری (چهره پرداز) و یک برادر هنرمند به نام سیامک اسکندری (عکاس) دارد. لاله همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

ستاره اسکندری و همسرش و فرزندش

لاله اسکندری و همسرش درکنار فرزاد حسنی

شروع فعالیت هنری لاله اسکندری

درسال ۷۵ که تئاتر شهر دنبال نیروی جدید بود با حمایت خواهرش سارا وارد تئاتر شهر شد و دو نیمسال درکنار خواهرش کار گریم پرداخت و سپس از طریق تئاتر به‌صورت حرفه ای وارد عرصه بازیگری شد.

فعالیت لاله اسکندری از سینما تا تلویزیون

فعالیت حرفه ای رابا فیلم متولد ماه مهر سال ۱۳۸۷ در سینما شروع کرد سپس در اوایل دهه ۸۰ شمسی با سریال هفده قسمتی خاک سرخ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا وارد قاب تلویزیون شد.

 

ازدواج و همسر لاله اسکندری

لاله اسکندری با ساسان فیروزی ازدواج کرده است.

 

سارا اسکندری

همسر لاله اسکندری

Image result for ‫همسر لاله اسکندری‬‎

بیوگرافی لاله اسکندری

تحویل سال در جمع خانواده

من تا زمانی که مجرد و در خانه پدری ام بودم، معمولا تحویل سال را در کنار هم بودیم و حتی زمانی که پدربزرگ و مادربزرگم زنده بودند، به کاشمر سفر می کردیم تا نوروز را کنار آنها باشیم و پس از فوت آنها، پدرم بزرگترین عضو خانواده بود و معمولا تحویل سال دور هم جمع می شدیم. از زمانی هم که ازدواج کردم، تحویل سال را معمولا در خانه خودم بودم و گاهی هم در خانه پدری ام و امسال هم چون اولین عیدی است که پدرم حضور ندارد، قطعا در کنار مادرم خواهم بود.

بیماری لاله اسکندری

متاسفانه سال ۹۵ از هر نظر برای من سال بدی بود و به جرات می توانم بگویم که یکی از بدترین سال های زندگی ام را سپری کردم و فکر می کنم برای خیلی های دیگر هم این حس و حال وجود داشت چون با خیلی از دوستان که صحبت می کنم، همه از اتفاقات پیرامون و مسائل مختلف ناراضی هستند. از نظر کاری امسال فقط در یک فیلم برای جشنواره فجر حضور داشتم و برعکس سال های قبل که معمولا در چند کار سینمایی و تلویزیونی کار می کردم. از نظر کاری، سال خوبی نداشتم.
از طرف دیگر پدرم را در این سال از دست دادم که ضایعه بزرگی برای من و خانواده ام بود وخودم هم درگیر بیماری بودم که خوشبختانه رفع کسالت شد. ولی به صورت کلی از نظر کاری، از نظر عاطفی و شخصی اصلا سال خوبی برای من نبود. ضمن این که امسال اتفاقات بد زیادی را در کشورمان داشیتم. از دست دادن برخی از چهره های حوزه هنر و فرهنگ، سیل، بهمن، زلزله، پدیده گرد و خاک و آتش سوری و… همه این ها باعث شد تا امسال برای خیلی ها سال خوشایندی نباشد.

 

لاله اسکندری و همسرش و فرزندش

ستاره اسکندری و همسرش و فرزندش

مصاحبه با لاله اسکندری و همسرش

 در نقشهایی که ایفا کردید کدام یک را به شخصیت خودتان نزدیک تر می دانید؟

لاله : اکثر با من متفاوت بودند اما به هر حال در هر نقشی آدم قسمت هایی از وجود خود را می یابد که شاید تا ان روز ناشناخته بوده است

 کدام یک از نقش هایی که ایفا کردید در زندگی شما تاثیر بیشتری گذاشته است؟

لاله : لیلا با اینکه با من خیلی فاصله داشت اما حضور چشم گیری در زندگی من داشت. البته من تمام نقش هایی را که ایفا کردم دوست دارم مثلا کاری که سال گذشته با آقای سجادی کردم که هنوز اکران نشده در نقش یک دختر روان پریش حضور دارم که برایم تجربه بسیار جدید و جالبی است

تا کنون برای ایفای یک نقش خودتان را تحسین کردید

لاله: بعضی جاها بله…بوده من در خاک سرخ زمانی که پخش می شد خیلی مواقع با لیلا بغض می کردم. دیدن کار با مونتاژ و موسیقی لطف آن را دو چندان می کند.

عمل پلک لاله اسکندری

لاله اسکندری دستگیر شد

 نقاشی برای شما جذاب تر است یا بازیگری؟

لاله: خب, زمانی که می خواهم در خلوت خودم باشم نقاشی و زمانی که ترجیح می دهم در جمع حضور داشته باشم بازیگری هر دوی آنها را دوست دارم.

 

خانم اسکندری از چه زمانی دوست داشتید بازیگر شوید؟

لاله: راستش من حدود ۴ ساله بودم که با خواهرم ستاره که حدود ۵ ساله بود در مقابل دوربین ۸ میلیمتری عمویم که تهیه کننده بودند برای اولین بار بازی کردیم اما آن زمان بازیگری دغدغه من نبود به ورزش و نقاشی بیشتر علاقه داشتم.

Image result for ‫حاشیه های لاله اسکندری‬‎

نقاشی لاله اسکندری روی دیوار با کاشی

 

ورزش هم می کردید؟ چه ورزشی؟

لاله: بله من عضو تیم قوای جسمانی مدرسه بودم و برای دوی سرعت چند مدال هم گرفته بودم. ۷ سالی هم کار کردم اما متاسفانه دیگر ادامه ندادم.

 

نقشی هست که دلتان بخواهد آن را ایفا کنید؟

لاله: نه, خیلی اینجوری نگاه نمی کنم. من آدم واقع بینی هستم.

ستاره اسکندری و همسرش و فرزندش

ستاره اسکندری بی حجاب, خواهران لاله اسکندری

 تا حالا تحت تاثیر یک فیلم گریه هم کردید؟

لاله: بله خیلی. من زیاد تحت تاثیر فیلم ها قرار می گیرم.

 

 خانم اسکندری اگر همین الان به شما خبر بدهند که یک میلیارد تومان پول از بانک برنده شدید چه کار می کنید؟

لاله : مثل همه آدم ها خوشحال می شوم بخشی از پول را صرف نیازهای خودم می کنم بخشی هم نیازهای آدم هایی که دوستشان دارم و باقیمانده آن را صرف یک سفر جهانگردی میکنم.

ماجرای آشنایی شما از کجا شروع شد؟

ساسان : در سال ۱۳۸۶ یک نمایشگاه صنعت ساختمان در تبریز بود که من آنجا غرفه داشتم و خانم اسکندری هم برای بازدید به آنجا آمده بودند و در آنجا با هم آشنا شدیم.

 

خانم اسکندری شما با این همه مشغله و کار، نمایشگاه هم تشریف می‌برید؟

بله، من به خاطر کار و تجربه ای که دارم و رشته تحصیلی‌ام که گرافیک بوده است، علاقه زیادی به این رشته دارم و چون در دکوراسیون و کارهای پتینه و موزاییک و بحث چیدمان خانه و بخش زیبایی‌شناسی آن سال‌ها فعالیت می‌کنم، به دیدن آثار علاقمند هستم و به دیدن نمایشگاه رفتم تا ببینم می‌توانم در بخش خارج از تهران هم مشارکت داشته باشم. شرکت ساسان در همان نمایشگاه غرفه داشت و من برای دیدن غرفه و بازدید شرکت آنها رفتم.

ستاره اسکندری اینستاگرام

ساسان فیروزی

می‌خواستم با نوع این فعالیت نیز آشنا شوم و من در کارهای طراحی با شرکت ایشان مشغول کار شدم و یکسری کارهای تبلیغاتی با هم انجام دادیم و اینجا بود که آشنایی ما آغاز شد. البته بعضی از دوستان هم این وسط بودند که حالا اسم نمی‌برم
ساسان: (باخنده) همان‌جا بود که یک دل نه صد دل …

لاله: حالا… معلوم است که چه کسی!

 

وقتی در تبریز با هم آشنا شدید، شما خانم اسکندری را می‌شناختید؟

ساسان: بله، اتفاقا مادر من سریال خاک سرخ و خانم اسکندری را خیلی دوست داشت و سریال مشق عشق را من و مادرم با هم تماشا می‌کردیم و ایشان همیشه می‌گفتند، خانم اسکندری شخصیت جالبی دارد.

 

گفتید دنبال آدم خاص می‌گشتید، معنای این خاص بودن چیست؟

ساسان: شاید شما هم با من هم عقیده باشید که زندگی اکثر مردم با دروغ گره خورده است، اما بزرگترین ویژگی لاله این است که بلد نیست دروغ بگوید.

 

بسیاری از بازیگران رده سنی خانم اسکندری عملا در مورد ازدواج راغب نیستند و علاقه‌ای ندارند. خانم اسکندری، علت این مسئله چیست؟

ساسان: (با خنده …) خب، مورد خوب پیدا نکرده‌اند.

لاله: اکثر خانم‌های مجرد بازیگر الان یک بار ازدواج کرده‌اند… می‌توانم بگویم معمولا خانم‌ها در دو مقطع سنی میل به ازدواج دارند، یکی در سنین پایین؛ از ۲۰ تا ۲۴ سال که هیجان و تب بزرگ شدن و تشکیل خانواده دادن اهمیت دارد. مثلا من خودم یادم هست که سنین ۲۲،۲۳ سالگی چقدر بین دوستانم راجع به این موضوع حرف می زدیم، اگرچه سن ما واقعا کم بود.

عبدالواحد اسکندری

ستاره اسکندری چند سالشه

اما بعد دوره استقلال مالی می رسد که به نظر کمی ازدواج را زیر سایه خود قرار می دهد.

بله، ولی از این سن که می‌گذری و وارد بازار کار می‌شوی، روابطت تغییر می‌کند و کلا از حال و هوای ازدواج فاصله می‌گیری، اما در یک سنی به بلوغ فکری و رشد اجتماعی می‌رسی و این معمولا با یک دهه وقفه اتفاق می‌افتد. معمولا ازدواج‌های این چنینی بالای سن ۳۴،۳۵ اتفاق می‌افتد.

من خودم در کارهای مختلف هنری و حرفه‌ای شرکت داشتم. تقریبا در دو، سه حوزه اینقدر فضاها برایم جذاب بود که خیلی نیاز به تشکیل خانواده در من وجود نداشت، ولی بعد از یک دوره، وقتی به چیزهایی که می‌خواهی می‌رسی و انتظارات بیرونی را مرتفع می‌کنی، برمی گردی به نیاز تشکیل خانواده دادن و متوجه می‌شوی که دیگر پدر و مادر قادر به برطرف کردن آن نیازها نیستند و نیاز به یک شخص سومی هست و خودت به عنوان یک فرد می‌خواهی این بخش زندگی را نیز تجربه کنی.

 

اینستاگرام لاله اسکندری

لاله اسکندری نیز در اینستاگرام پیج شخصی خود را دارد.

Related image

تصاویر لاله اسکندری و ستاره اسکندری

فیلم شناسی لاله اسکندری

شراره ۱۳۷۸
متولد ماه مهر ۱۳۷۸
این زن حرف نمی‌زند ۱۳۸۱
شوریده ۱۳۸۳
آفتاب بر همه یکسان می‌تابد ۱۳۸۵
راننده تاکسی ۱۳۸۵
مخمصه ۱۳۸۶
شیرین ۱۳۸۷
خانواده ارنست ۱۳۸۷
مالیخولیا ۱۳۹۴
گرداب ۱۳۸۳
نطفه شوم ۱۳۹۲
دریاچه ماهی ۱۳۹۵
ماهور ۱۳۹۶
هزارپا ۱۳۹۶
رویای سهراب ۱۳۹۷
تیغ و ترمه ۱۳۹۷

کلیه آثار بخش تلویزیون

خاک سرخ ۱۳۷۹
مشق عشق ۱۳۸۲
رسم عاشقی ۱۳۸۳
رقص پرواز ۱۳۸۶
در چشم باد ۱۳۸۴–۱۳۸۸
سالهای برف و بنفشه ۱۳۸۵
همچون سرو ۱۳۸۹
مادر ۱۳۹۰
دولت مخفی ۱۳۹۳
اولین انتخاب ۱۳۹۲
بی‌قرار ۱۳۹۲
بی‌قرار ۲ ۱۳۹۳
شیوع ۱۳۹۴
محکومین ۱۳۹۶
تعطیلات رویایی ۱۳۹۷
خانواده دکتر ماهان ۱۳۹۸

بیوگرافی ستاره اسکندری

لاله اسکندری بی حجاب

کلیه آثار بخش تله فیلم (فیلم ویدئویی)

مهمان خانه دربند ۱۳۸۱
اوهام ۱۳۸۵
سایه روشن ۱۳۸۵
تنهایی ۱۳۸۶
سرقت ۱۳۸۶
آخرین نقش ۱۳۸۶
ناشناس ۱۳۸۶
روزهای بهم ریخته ۱۳۸۶
خشاب خالی ۱۳۸۷
لرزش زندگی ۱۳۸۷
گروگان ۱۳۸۸
خراش ۱۳۹۰
نخل گریان ۱۳۹۰
اولین تکبه گاه ۱۳۹۲
سلمان ۱۳۹۳

قد لاله اسکندری

عکسهای عروسی لاله اسکندری

 

بیوگرافی لاله اسکندری و همسرش + مصاحبه و تصاویر

 

منبع : برترین ها / ویکی پدیا / حرف تازه / تالاب/ بیتوته / مجله خانواده سبز / برترین ها

۵/۵ - (۱ امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا