بدانیم تا سالم بمانیم

انواع اتو مو | کدام نوع اتوی مو بهتر است؟

سلامت مو ، نکاتی درباره استفاده از انواع اتو مو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

عوارض اتو مو برای پسران

اسپری قبل از اتو مو ، انواع اتو مو

 

 

معرفی مدل‌ها و کاربردهای متفاوت اتو مو

اتو موها از نظر جنس صفحات، سایز و مدل متغیرند. در ادامه به معرفی و بررسی اتو مو پرداخته‌ایم.

 

 

• اتو موی سرامیکی

صفحه‌های اتو موی سرامیکی حرارت را به طور یکنواخت توزیع کرده و سرعت متعادلی در بالا رفتن دما دارد. این نوع اتو مو گزینه مناسبی برای مو های نازک است. اتو موهای سرامیکی قدیمی‌ترین نوع اتو مو محسوب می‌شود.

 

 

• اتو موی تیتانیومی

اتو موهای تیتانیومی خیلی زود داغ می‌شوند و بسیار سریع‌تر از اتو موی سرامیکی حرارت را منتقل می‌کنند. در صورتی که اتو موی تیتانیومی را برای مدت طولانی روی مو نگه دارید مو آسیب دیده و به اصطلاح می‌سوزد بنابراین بهتر است این نوع اتو مو روی موهای ظریف و حساس به کار نرود. این اتومو پیشنهاد مناسب برای افرادی با موهای زخیم و فر است.

 

 

• اتو موی تورمالینی

تورمالین نوعی سنگ معدنی است که از آن در صفحات بعضی از اتوها استفاده می‌شود. معمولا تورمالین به صورت روکشی روی اتو موهای سرامیکی کشیده می‌شود. این سنگ قابلیت پخش حرارت به طور یکسان در سطح اتو مو دارد بنابراین نسبت به انواع دیگر اتو، موها را صاف‌تر و وز مو را نیز کمتر می‌نماید. علاوه بر این تورمالین ماندگاری حرارت روی اتو مو را بالا می‌برد.

 

 

• برس‌های حرارتی

امروزه انواع جدیدی از اتو مو به نام برس‌های حرارتی وارد بازار شده است. در درون این برس‌ها عنصر حرارتی به کار رفته تا کار برس و حالت دادن یا صاف کردن مو را همزمان انجام دهند و در وقت صرفه جوئی کنند. این برس‌ها در دو نوع برس تخت و استوانه‌ای وجود دارند. که مدل تخت آن برای صاف کردن و نوع استوانه‌ای آن بیشتر برای حالت دهی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

• سایزهای مختلف اتو مو

اتو موهای کوچک با دسته‌ی کوتاه و صفحه کوچک، باعث بالا رفتن دقت کار شده و گزینه مناسب‌تری برای صاف کردن موهای کوتاه و موهای قسمت جلو هستند. اتو موهای بزرگ برای موهای بلند مناسب بوده و باعث تسریع اتو کردن موهای بلند و یا پرحجم می‌شوند.

 

 

قبل از اتو مو چی بزنیم

اتو مو برای موهای کوتاه

 

 

همه نکاتی که باید درباره اتوی مو بدانید

شما به سادگی می‌توانید موهایتان را در منزل مدل دهید و زیبا کنید. معمولا برای این کار از سشوار یا اتوی مو استفاده می‌شود. اما استفاده از اتوی مو نیز ترفند‌هایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

 

اتوی موی مناسب سایز خودتان بخرید

ابتدا باید بدانید که در بازار اتو مو‌های مختلفی با سایز‌های مختلفی قرار دارد. شما باید اتوی مو را مناسب نوع مو و کوتاه یا بلند بودن موهایتان خریداری کنید. اتوی موی سایز کوچک به اندازه ۱/۵ سانتی متر برای مو‌های بسیار کوتاه یا فقط صاف کردن چتری‌های جلوی مو مناسب است. اتوی مویی که اندازه ۲/۵ سانتی متر است برای مو‌های تا پایین گوش و مو‌های نازک استفاده می‌شود. اتوی مو‌های ۳ سانتی متری یا بیشتر برای مو‌های تا روی شانه و مو‌هایی که ضخامتشان متوسط است استفاده می‌شود. اما اتوی مو‌های ۳/۵ سانتی متری برای مو‌های خیلی بلند و بیشتر از سرشانه، پرپشت و ضخیم مناسب هستند. در آخر اتوی موی ۵ سانتی متری نیز برای مو‌های بسیار بلند و بسیار ضخیم گزینه مناسبی هستند.

 

 

چه جنس اتوی مویی بخریم؟

اتوی موی سرامیکی: این اتوی مو‌ها حرارت را به صورت یکنواخت به سطح مو‌های شما پخش می‌کنند و از این نظر بهترین انتخاب برای شماست. مزیت دیگر این اتوی مو‌ها این است که آسیب کمتری به موهایتان می‌زنند.

 

 

اتوی موی تیتانیومی: اتوی موی تیتانیومی سریع‌تر از نوع سرامیکی آن گرم می‌شود و گرما را منتقل می‌کند. اگر استفاده کمی از اتوی مو دارید، اتوی موی تیتانیومی برای شما گزینه خوبی است، اما اگر استفاده زیادی از اتوی مو می‌کنید یا آن را به مدت بالا روی سطح موهایتان قرار می‌دهید، این اتوی مو می‌تواند به موی شما آسیب بزند.
اتوی موی تورمالین: تورمالین ماده معدنی است که از آن به عنوان روکش صفحه این اتو استفاده شده است. از مزیت‌های این اتو این است که موی شما را براق تر، صاف‌تر و وز‌های آن را به صورت کامل از بین می‌برد.

 

 

چگونه از اتوی مو استفاده کنیم؟

قبل از اینکه از اتوی مو استفاده کنید، حتما به موهایتان اسپری محافظت کننده مو در برابر حرارت بزنید. دمای ۳۶۵ درجه اتوی مو باعث شکسته شدن مو، خشک شدن و در نهایت سوختگی آن می‌شود. به همین دلیل قبل از اتو کشیدن مو و در هنگامی که مو کمی مربوط است حتما باید به آن اسپری مو یا سرم مو بزنید تا موهایتان در برابر گرما محافظت شود.
دمای اتوی مو را روی چه درجه‌ای قرار دهیم؟

 

 

دمای مناسب برای اتوی مو ۱۸۵ درجه سانتی گراد یا همان ۳۶۵ درجه فارنهایت است. اصلا دمای اتوی مو را از این درجه بالاتر نبرید. باید بدانید که موی شما در دمای ۲۳۰ درجه سانتی گراد می‌سوزد. اگر موهایتان نازک است، دمای اتوی مو را روی ۳۰۰ یا ۳۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید.

 

 

یک نکته مهم بعد از استفاده از اتوی مو…

بعد از استفاده از اتوی مو حتما دستگاهتان را تمیز کنید. چون اسپری یا محصولات آرایشی‌ای که استفاده می‌کنید به سطح اتوی مو می‌چسبد و به موهایتان آسیب می‌زند. بهترین راه برای تمیز کردن اتوی مو یک دستمال خشک و الکل است.

 

 

شیوه‌های مختلف استفاده از اتوی مو

اتوی مو همیشه برای صاف کردن مو‌های فر نیست، می‌توانید آن را روی مو‌های بافته شده‌تان بکشید تا موهایتان تابدار شود.

اگر می‌خواهید به مو‌های شما پوش داده شود، در هنگام اتو کردن مو وقتی به تاج موهایتان رسیدید، موهایتان را به سمت بالا اتو بکشید و از زیر با برس آن‌ها را شانه کنید تا پف کند. برای اینکه حالت موهایتان عوض نشود، کمی اسپری به آن بزنید.

 

کاربرد اتو مو

عوارض اتوی مو

 

انواع اتو مو | کدام نوع اتوی مو بهتر است؟

 

منبع: دنیاک / بیتوته / فردا نیوز

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا