آموزش انواع غذاها

طرز تهیه کوکو سبزی | دو روش طرز تهیه کوکو سبزی

دلمه ، کوفته ، کوکو ، طرز تهیه کوکو سبزی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

آموزش تصویری کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی برای دو نفر

 

 

کوکو سبزی ⛱

?طرز تهیه??

?سبزی کوکو (تره، جعفری، شوید، گشنیز ، روی هم نیم کیلو) را بعد از شستن کنار بگذارید تا کاملا خشک شود . سبزی کوکو می بایست از سبزی پلویی ریزتر خرد شود وقتی سبزی ابش کاملا گرفته شد در یک پیاله کوچک دو عدد تخم مرغ کامل را یکی یکی شکسته و پس از اطمینان از سالم بودن آنها ظرف مناسبی تهیه کرده و سبزی و یک ق.غ آرد و تخم مرغها را در آن خوب مخلوط نمایید تا خوب پف نماید

 

?بعد نمک ، فلفل ،زرد چوبه را به مواد اضافه نمایید . در صورت تمایل از نصف فنجان مخلوط زرشک و مغز گردو هم داخل مواد استفاده کنید . و در آخر یک قاشق غذا خوری شیر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یک دست شوند .

 

 

ادویه مخصوص کوکو سبزی

کوکو سبزی در فر

 

 

?سپس روغن مخصوص سرخ کردنی را در تابه بریزید و بگذارید کاملاً داغ شود، در غیر این صورت کوکو به تابه می چسبد و موقع برگرداندن خرد می شود .

?بعد مواد را آهسته داخل تابه بریزید و کف تابه پخش کنید و با پشت قاشق آنرا صاف نموده و درب تابه را بگذارید تا کوکو مغز پخت شود . حرارت را ابتدا کمی زیاد کنید تا مواد خودشان را بگیرند و بعد زیر تابه را کم کنید تا روی مواد کاملا برشته شود ( حدود ۱۵ دقیقه)

 

کوکو سبزی ? ?

?نیم کیلو سبزی (تره ،گژنیز،جعفری ،شوید)را شسته و و بزارید خوب خشک شود و اب نداشته باشد بعد ساطوری کرده و با ۴ عدد تخم مرغ و یک قاشق مربا نمک و کمی پاپریکا و فلفل سیاه و زردچوبهو دو قاشق غ آرد خوب همزده و دو قاشق روعن داخل تابه داغ کرده و مواد را داخلش بریزید و با پشت قاشق صاف کنید و شعله را کم کرده تا خوب معز پخت شود بعد برگردانید تا هر دو طرف سرخ شود من داخل تابه دو طرفه ریختم که راحتتر برگردونم

 

 

طرز تهیه کوکو سبزی شمالی

کوکوی سبزی

 

طرز تهیه کوکو سبزی | دو روش طرز تهیه کوکو سبزی

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا