داروهای گیاهی و طب سنتی

عوارض آمپول نوروبیون | فواید و عوارض مصرف آمپول نوروبیون

داروها ، عوارض تزریق آمپول نوروبیون برای بدن ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

درد آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون در بارداری ، عوارض آمپول نوروبیون

 

 

آمپول نوروبیون؛ فواید و عوارض آن را بشناسید
آیا شما هم از کمبود ویتامین ب رنج می برید؟ یکی از روش های درمانی استفاده از آمپول نوروبیون است.

آمپول نوروبیون برای درمان کمبود ویتامین ب ۱۲ مورد استفاده قرار می گیرد. آمپول نوروبیون حاوی کابالامین، پریدوکسین و تیامین است که به عنوان عناصر فعال در آن نقش بازی می کنند.

 

آمپول نوروبیون شکل طبیعی آنزیمی ویتامین B12 است که از طریق جریان خون، در بدن می گردد.

این آمپول علاوه بر ساختار ویتامین B12، دارای یک متیل اضافی هم هست که با کبالت همراه است و به بدن برای تولید گلبول های قرمز کمک می کند و می تواند به عنوان یک مکمل غذایی هم مورد استفاده قرار گیرد.

 

این آمپول به عنوان یک مکمل برای مبارزه با بیماری های تخریب کننده سلول مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان از آن برای کمک به درمان استرس و همین طور درمان های سرطان نیز استفاده نمود.

 

آمپول نوروبیون به کمک آرام کردن سیگنال های عصبی فرستنده به مغز، کار می کند. با تغییر فعالیت الکتریکی، می تواند موجب آرام شدن ماهیچه های بیش فعال قلب، مشارکت در رشد، بازتولید سلولی، سنتز چربی و دیگر موارد می شود.

 

محتویات آمپول نوروبیون

محتویات آمپول بسته به شرکت تولید کننده آن می تواند از لحاظ مقدار متفاوت باشد. اما هر آمپول حاوی ۱۰۰ میلی گرم ویتامین B1 (تیامین هیدروکلراید)، ۱۰۰ میلی گرم ویتامین B6 (پیریدوکسین هیدروکلراید)، ۱۰۰۰ میکروگرم ویتامین B12 (سیانکوبالامین) است که در ۳ میلی لیتر محلول آبی حل شده است.

همچنین مواد افزودنی آن عبارتست از: پتاسیم سیانید، محلول هیدروکسید سدیم، آب برای تزریق

 

آمپول نوروبیون را چند روز یکبار بزنیم؟

نوروبیون به صورت عضلانی تزریق می شود. در موارد شدید، روزانه یک آمپول داده می شود تا علائم حاد فروکش کند. برای درمان های آتی ۲-۳ آمپول در هفته داده می شود. در شرایط خفیف تر این دوز مصرف برای شروع هم کافی است. همچنین مدت زمان درمان توسط دکتر تعیین می شود.

 

شرایط نگهداری آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون را باید در دمای ۲ تا ۸ درجه نگهداری کرد. همچنین لازم است که از داروی تاریخ مصرف گذشته استفاده نکرد! و دارو را دور از دسترس کودکان قرار داد.

 

آمپول نوروبیون در بارداری

در صورت استفاده با دوز مجاز، آمپول نوروبیون خطری برای دوران بارداری ندارد. ویتامین B1، B6 و B12 به شیر مادر منتقل می شوند، اما خطر انتقال بیش از حد برای نوزاد هنوز شناخته شده نیست. در موارد فردی، دوزهای بالا ویتامین B6، به عنوان مثال بالای ۶۰۰ میلی گرم در روز، ممکن است تولید شیر مادر را متوقف کند.

 

آیا آمپول نوروبیون چاق کننده است؟

در اغلب موارد مصرف ویتامین B سبب افزایش وزن نمی شود. با این حال، افرادی که کمبود ویتامین B12 دارند، ممکن است بعد از شروع مکمل، احساس کنند که وزنشان افزایش یافته است.

 

این تغییر به این دلیل است که از دست دادن اشتها نشانه کمبود ویتامین B12 است. هنگامی که سطوح ویتامین نرمال می شوند، اشتها باز می گردد و شاید چند مقداری نیز افزایش وزن داشته باشید.

 

فواید آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون برای درمان کمبود ویتامین B استفاده می شود اما تولید کننده های آن فواید آن را برای استفاده از موارد زیر هم ارتقا داده اند.

 

بهبود سلامت سیستم عصبی
تقویت سیستم ایمنی بدن

بهبود سوخت و ساز بدن
حفظ سلامت مو و پوست
افزایش سلامت کبد

ویتامین B مانند بسیاری از ویتامین های دیگر در بدن، نقش مهمی در سیستم بدن اعمال می کند. ویتامین B در متابولیسم مواد مغذی، عملکرد سیستم عصبی، عملکرد پوست، تولید گلبول قرمز و غیره دخیل هستند.

 

اکثر افراد از طریق غذاهایی که می خورند، ویتامین B مورد نیاز خود را دریافت می کنند. با این حال، برخی از گروه ها ممکن است خطر بالاتری از کمبود ویتامین B داشته باشند. مثل افراد بالای ۵۰ سال، باردار، افراد دارای بیماری های مزمن و …

 

اگر شما با استفاده از رژیم غذایی به اندازه کافی ویتامین B دریافت می کنید، مصرف آمپول نوروبیون احتمالا تاثیر مثبتی برای شما نداشته باشد.

 

عوارض جانبی آمپول نوروبیون

عوارض جانبی می تواند واکنش های حساسیت نسبت به ویتامین B1 یا B12 باشد. مواردی مانند عرق کردن، تاکی کاردی (ضربان سریع قلب) و واکنش های پوستی همراه با خارش و قرمز شدن پوست ممکن است اتفاق بیفتد. در موارد خاص، شوک بعد از مصرف دیده شده است.

 

همچنین مشکلات دستگاه گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال یا درد شکمی نیز در برخی موارد ممکن است رخ دهد. همینطور در برخی موارد فردی هم پس از مصرف مقدار زیاد ویتامین B12 بروز آکنه گزارش شده است.

 

 

خرید آمپول نوروبیون آلمانی

آمپول نوروبیون در بدنسازی

 

 

در صورتی که هرکدام از این علائم رخ دهد، لازم است که در مورد هریک از عوارض پیش آمده با پزشک خود صحبت کنید.

 

آمپول نوروبیون چیست و چه عوارضی دارد؟

نوروبیون ترکیبی از سه ویتامین گروه ب، شامل ب ۱، ب۶ و ب ۱۲ است که هر یک در فرایند حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب نقش بسیار مهمی ایفا می کنند؛ از این رو می تواند در کاهش سریع‌تر دردها به ویژه دردهای کمر، بهبود سرعت انتقال عصبی، تسریع بازسازی اعصاب آسیب دیده، درمان حمایتی بیماران مبتلا به انواع پلی نوروپاتی‌ها مثل افراد دیابتی، افراد الکلی و در موارد تغییرات تحلیل برنده در ستون فقرات، اثرات سودمندی داشته باشد.

 

نوروبیون حاوی مقادیر درمانی از هر یک از ترکیبات ویتامینی ب۱، ب۶ و ب۱۲ است (۱۰۰ میلی گرم ویتامین ب۱، ۱۰۰ میلی گرم ویتامین ب۶، ۱۰۰۰ میکروگرم ویتامین ب۱۲)، از این رو توصیه می شود تا با نظر پزشک معالج مصرف شود.

 

موارد مصرف آمپول نوروبیون

این دارو همانطور که گفتیم ترکیبی از ویتامین های B می باشد به همین دلیل برای افرادی که با کمبود ویتامین B در بدن مواجه هستند و همچنین برای افراد بالای ۵۰ سال که نمی توانند به اندازه کافی ویتامین B جذب کنند نیز مفید می باشد. بیماران مبتلا به کم خونی شدید، ضعف، خستگی شدید و یا دوران نقاحت پس از عمل جراحی نیز می توانند از این آمپول استفاده کنند.

 

آمپول نوروبیون ترکیبی از ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها نقش مهمی در حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب دارند. بخاطر نقش مهم این ویتامین ها در بدن این آمپول در تسکین دردها مخصوصا دردهای ناحیه کمر، افزایش سرعت انتقال عصبی و بازسازی اعصاب آسیب دیده تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین بیماران دیابتی و افراد الکلی از این آمپول برای درمان و کنترل بیماری های خود استفاده می کنند.

 

آمپول نوروبیون امروزه در بین فوتبالیست ها کاربرد بسیار زیادی دارد. از آنجا که این دارو دارای ویتامین های گروه B است بهتر است تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار بگیرند. این آمپول باید بصورت داخل عضلانی و عمیق تزریق شود این دارو نباید توسط بیماران مبتلا به LEBER مورد استفاده قرار گیرد. اگر از این آمپول برای تقویت استفاده می کنید بهتر است هفته ای۱ مرتبه آن را تزریق نمایید.

 

بسیاری از ورزشکاران از این آمپول برای داشتن انرژی بیشتر داخل باشگاه استفاده می کنند تا خسته نشوند و بتوانند وزنه های سنگین تری بزنند؛ اما اگر از این آمپول استفاده شود و فعالیت نداشته باشید، اثرشان را زیاد نشان نداده و مواد آمپول به سرعت دفع خواهد شد؛ مثلاً ۳۰ درصد این مواد جذب می شود که بستگی به خود شخص دارد.

 

مضرات و عوارض احتمالی آمپول نوروبیون

نوروبیون ممکن است همراه با عوارضی باشد. این عوارض شامل موارد زیر است:

خونریزی معده
احساس درد و گرفتگی در ناحیه گلو

کهیر
آلرژی شدید تهدید کننده

خارش پوستی
احساس ضعف
اضطراب

 

ویتامین های ب جز ویتامین های محلول در آب می باشند و بدن قادر است مازاد آنرا از طریق ادرار به راحتی دفع کند و به همین جهت معمولا با تزریق آن عوارض جانبی خاصی پدید نمی آید فقط ممکن است بعد از تزریق آمپول نوروبیون رنگ ادرار برای مدتی به زرد فسفری تغییر کند که نشان از دفع مقدار مازاد ویتامین های ب می باشد.

 

گاهی نیز خارش پوست و آلرژی های پوستی در افراد مصرف کننده مشاهده می شود. افراد مبتلا به فشار خون، مشکلات کبدی و کلیوی و غیره حتما باید با نظر پزشک اقدام به مصرف کنند.

 

نحوه عملکرد آمپول نوروبیون

ویتامینB1 که به آن تیامین نیز می گویند برای فعالیت غده آدرنال، سیستم عصبی مرکزی و متابولیزم مواد غذایی مورد نیاز می باشد. این ویتامین به عنوان کوآنزیم به اطلاعات دارویی و هضم و همچنین جذب مواد غذایی کمک می کند و در تبدیل قند به انرژی به عنوان سوخت نقش مهمی دارد که برای فعالیت های اطلاعات دارویی ضروری می باشند. این ویتامین برای افراد بزرگسال بطور روزانه مورد نیاز می باشد. ویتامینB6 نیز برای تولید انتقال دهنده های عصبی مورد نیاز می باشند. این انتقال دهنده ها یکی از ابزارهای ارتباطی سلول مغز و رشته های عصبی می باشند. برای اطلاعات دارویی و متابولیزم مواد غذایی ویتامینB6 بسیار مورد نیاز است. ویتامین های B12 باعث افزایش تولید آر ان ای و دی ان ای می شوند این ویتامین برای ثبت اطلاعات ژنتیک و رشد سلول ها مورد نیاز می باشد.

 

 

آمپول نوروبیون ایرانی یا خارجی

عوارض نوروبیون

 

 

عوارض آمپول نوروبیون | فواید و عوارض مصرف آمپول نوروبیون

 

 

منبع : ستاره / نبض ما / برترین ها

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا