گل و گیاه

فواید نگهداری از گیاهان | نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان

گل و گیاه ، خواص نگهداری از گیاهان آپارتمانی ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

فواید گیاه کاکتوس

تاثیر گل و گیاه در زندگی ، فواید نگهداری از گیاهان

 

 

فواید گل ها و گیاهان آپارتمانی برای سلامت

لزومی ندارد خانه خود را با گیاهان مختلف پر کنید، اما قرار دادن چند گلدان در خانه و نگهداری از تنها یک گیاه کوچک در اتاق خواب می تواند به سود شما باشد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که گیاهان هنگام شب دی اکسید کربن منتشر می کنند، از این رو، قرار دادن تعداد زیادی گلدان در اتاق خواب ایده خوبی به نظر نمی رسد.

با این وجود، در صورت نگهداری از تعداد مناسب، فوایدی که گیاهان در طول روز ارائه می کنند از آن حقیقت شبانه پیشی می گیرد.

 

گیاهان هوا را احیا و تمیز می کنند

نگهداری از گیاهان در خانه به پاکسازی و احیای هوای خانه کمک می کند. طی روز، گیاهان گازهایی که هوای تنفسی شما را آلوده می کنند، جذب می کنند. همچنین، آنها رطوبت هوا را افزایش می دهند.

 

آیا می دانستید که گیاهان می توانند هوای محیط را در تابستان خنک کرده و آن را در زمستان گرم‌تر نمایند؟ این موضوع درست است و اکنون با یکی دیگر از ویژگی هایی که نگهداری از گیاهان در خانه را ضروری می سازد، آشنا شده اید.

 

گیاهان به مطالعه و کار کردن شما کمک می کنند

نگهداری از گیاهان در خانه می تواند کمکی عالی برای زمانی باشد که در حال کار یا مطالعه هستید. گیاهان گزینه ای خوب برای کاهش سر و صداهای داخلی و خارجی هستند. این نکته به ویژه در فضاهای کوچک و بسته قابل توجه است.

 

اگر در خانه مشغول کار یا مطالعه هستید، گیاهان سر و صداهای خارجی که ممکن است بر تمرکز شما تاثیرگذار باشند را کاهش می دهند.

این یکی از بزرگترین فواید سلامت نگهداری از گیاهان در خانه است زیرا به احساس آرامش و راحتی بیشتر کمک می کند. این شرایط به شکل گیری احساسی بهتری در انسان کمک کرده و اجازه می دهد کار خود را با بهره‌وری بیشتری انجام دهید، در شرایطی که استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

گیاهان میزان گرد و غبار در خانه را کاهش می دهند

آیا پس از تمیز کردن قسمت های مختلف خانه نشستن سریع گرد و غبار روی اشیا مختلف شما را آزار می دهد؟

با توجه به این که کجا و در چه شرایطی زندگی می کنید، ممکن است با نشستن گرد و غبار روی اشیا مختلف خانه خود مواجه باشید و از این رو، هرچه بیشتر مجبور به پاکسازی خانه خود باشید.

 

این که هر روز مجبور به تمیز کردن خانه باشید می تواند آزاردهنده بوده و تاثیر منفی بر خلق و خوی شما داشته باشد. در این شرایط نگهداری از گیاهان می تواند کمک بزرگی به بهبود این شرایط کند.

 

گیاهان می توانند گازهای آلاینده هوا را جذب کرده و هوای محیط اطراف خود را پالایش کنند که آلودگی هوا را کاهش داده و می تواند کاهش میزان گرد و غبار به میزان ۲۰ درصد را موجب شود.

اگر به گرد و غبار آلرژی دارید، نگهداری از گیاهان در خانه می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

 

 

تاثیر گل در خانه

خواص گل عنکبوتی

 

 

گیاهان اعتماد به نفس شما را تقویت می کنند

آیا می دانستید که نگهداری از گیاهان می تواند به تقویت اعتماد به نفس انسان کمک کند؟

این به دلیل اثر دیداری است که گیاهان دارند. خانه ای که در آن از گیاهان نگهداری می شود، زیباتر، خوشایندتر و دلپذیرتر به نظر می رسد. این به بهبود خلق و خو و اعتماد به نفس انسان کمک می کند.

 

شما باید از گیاهان به خوبی مراقبت کنید. شما باید نیاز آنها به آب و مواد مغذی را تامین کنید، آنها را در صورت نیاز هرس کنید، از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید و هر گونه آفت که ممکن است به آنها حمله کند را از بین ببرید. از این رو، باید مسولیت پذیر بوده و افزون بر خود، همواره به فکر آسایش و رفاه گیاهان نیز باشید.

این شرایط نیز به بهبود سلامت و اعتماد به نفس انسان کمک می کند.

 

پس اگر اعتماد به نفس پایینی دارید، مراقبت از گیاهان را امتحان کنید و از تاثیر کمک به رشد و شکوفا شدن انها لذت ببرید. تمام این موارد به شکل گیری احساسی بهتر در شما کمک می کنند.

در حقیقت، نگهداری و مراقبت از گیاهان به نحوی مانند مراقبت از خودتان است. این می تواند یک روش درمانی خوب برای بازگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته یا پایین شما باشد.

 

از گیاهان در خانه خود لذت ببرید

آیا گیاهی در خانه خود دارید؟ اگر به واسطه نیاز به مراقبت و مسولیت پذیری این کار را انجام نمی دهید، نمونه هایی که به مراقبت و توجه کمتر نیاز دارند را انتخاب کنید. از این طریق دیگر بهانه ای برای عدم نگهداری از گیاهان در خانه نخواهید داشت.

 

فواید نگهداری از گل ها و گیاهان

تا حالا شده با خودتون فکر کنید که گل ها و گیاهان علاوه بر زیبایی های خاصشون چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ محیطی، چه تاثیرات مثبت دیگه ای میتونن داشته باشن؟ اصلا به گل و گیاه و یا مراقبت و نگهداری از اونها فکر کردید؟ یا اصلا علاقه ای به داشتن اونها دارید؟ بهتون قول میدم اگه با من همراه باشید و مزایای نگهداری از این زیبایی های سبز رو بدونید شما هم تصمیم به خرید و نگهداری ازگل ها میکنید.

 

فواید نگهداری از گل و گیاهان در منازل و محیط کار

۱٫ تبدیل دی اکسید کربن محیط به اکسیژن

بدون شک به خاطر دارید که در دوران تحصیلی به این موضوع اشاره میشد که گیاهان دی اکسید کربن محیط رو میگیرن و اکسیژن خالص رو به محیط هدیه میدن باید این ر وهم اضافه کنم که همچنین گیاهان آلاینده های مضر رو هم از بین میبرن و هوای محیط رو به خوبی تصفیه میکنن. شاید باورتون نشه اما با نگهداری از گیاهان هوا بسیار تمیز میشه و همینطور رطوبت هوا به طور کاملا طبیعی حفظ میشه. تحقیقات نشون میده که هر گلدان گل آپارتمانی میتونه ۹ متر مکعب هوای محیط اطرافش رو تصفیه کنه.

 

۲٫ تاثیرات مفید روحی نگهداری از گیاهان

بهترین و موثرترین اثرات نگهداری از گل ها و گیاهان رو میتونید برروی خلق و خوی افراد ببینید. تحقیقات نشان داده که افرادی که از گل ها و گیاهان نگهداری میکنند از لحاظ روحی بسیار آرامتر، انعطاف پذیرتر و از همه مهم تر با صبر و حوصله تر از بقیه افراد هستند. وجود گل و گیاه در محیط باعث ایجاد شادی و همینطور کاهش استرس میشه و کارایی افراد رو افزایش میده. پس اگه بی حوصله هستید و یا ذهنتون کمی بیش از حد نرمال در گیر هست از گلها مراقبت کنید .

 

۳٫ تاثیرات مثبت سلامتی نگهداری از گل و گیاهان

نگهداری از گیاهان علاوه بر زیبایی های خاص خودش، تاثیرات پزشکی هم داره که در این مطلب با اونها بهتر آشنا میشید. رنگ سبز گیاهان علاوه بر زیبایی محیط و انرژی مثبت تاثیر شگفت انگیزی در بهبود تاری دید افراد داره که با نگاه کردن به محیط سبط رنگ شما میتونید تنبلی چشمتون رو به طور طبیعی مداوا کنید. همچنین بررسی ها نشان داده علائمی مثل سردرد، استرس، خواب آلودگی و سرما خوردگی رو کاهش میده .

 

۴٫ از بین بردن تاثیرات شیمیایی هوای محیط به وسیله گیاهان

هوای تمیز در محیط کار یا خانه تاثیر مثبت زیادی برسلامت افراد داره و برعکس عدم پاکی هوا میتونه به سرعت افراد حاضر در محیط رو بیمار و مریض احوال کنه. متاسفانه در این چند سال شاهد آمدن سونامی سرطان به ایران هستیم که باید حداقل هر کدوممون از خودمون شروع کنیم و با پرورش و نگهداری از گیاهان درصدی از هوای پاک رو داشته باشیم. شما میتونید برای تصفیه هوای محیط منازل یا محیط کاریتون از گلهای پیچک، فیکوس، شیپوری، زنبق، سرخس، گل داوودی و نخل مرداب استفاده کنید. اینو به خاطر داشته باشید که گلها میتونن اثرات مخربی رو که آلاینده ها و محلول های پاک کننده و همینطور افراد سیگاری برروی محیط میزارن رو از بین ببرن .

 

۵٫ تاثیرات مثبت روانی گل و گیاه بر روی افراد

گل و گیاه تاثیر مفید، مثبت و طولانی برروی حال و هوای افراد میزاره و حضور گل و گیاه در فضای مسکونی محیط بسیار خوبی برای آرامش روح و روان انسان ایجاد میکنه و همه روانشناسان به تاثیر روانی گل برروی روان انسانها تاکید دارن. علاوه بر تاثیرات بسیار مفید گیاهان از عطر و بو و رایحه خوش اونها غافل نشید . شاید اینو ندونید که عطر و رایحه های خوب باعث تقویت حافظه افراد خواهند شد پس چه بهتر که عطر گلهای طبیعی رو استشمام کنید .

 

 

فواید گل و گیاه

اثرات نگهداری از گیاهان

 

فواید نگهداری از گیاهان | نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان

 

منبع : عصرایران / سیمرغ/خراسان نیوز/دونفره

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا