زیبایی

ورزش و زیبایی | تاثیرات ورزش کردن بر زیبایی صورت

پوست و زیبایی ، اثرات ورزش کردن بر زیبایی بدن و صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تاثیر پیاده روی بر پوست

تاثیر دویدن بر پوست ، ورزش و زیبایی

 

 

تاثیر ورزش بر روی پوست

در صورتی که انسان ها حداقل ۵ بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش نکنند، ظرف مدت ۵، ۱۰ و ۲۰ سال آینده اثرات منفی در چهره آنها دیده می شود و افرادی که به مقدار توصیه شده ورزش کنند ظرف ۵، ۱۰ و ۲۰ سال آینده تغییرات مثبتی در چهره آن‌ها صورت می‌گیرد .

 

افرادی که تحرک بدنی ندارند بعد از چند سال پوست افتاده‌ای پیدا می‌کنند و زیبایی پوست آن‌ها شدیدا کاهش پیدا می‌کند. هم‌چنین چین و چروک‌های زیاد و انباشته شدن چربی در اطراف چشم و گردن و دیگر قسمت‌های صورت می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی ظاهر انسان داشته باشد .

 

اگر همه می‌دانستند در صورت ورزش نکردن ممکن است در ۲۰ سال آینده چه ظاهری پیدا کنند شاید تعداد بیش‌تری نسبت به تحرک بدنی بیش‌تر علاقه مند می‌شدند

 

ما باید برای حفظ سلامت بدن ورزش کنیم و نقش ورزش کردن به عنوان عاملی برای جلوگیری از افزایش وزن، ساخت عضلات، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت و حتی درمان، به اثبات رسیده است. اما امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش کردن علاوه بر این مزایا، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد هم دارد .

 

ورزش برای کاهش جوش های پوستی و آکنه و مبارزه با علایم پیری مفید است و کارشناسان بهداشتی معتقدند که ورزش کردن منظم نقش زیادی در سلامت پوست دارد.

ورزش موجب می شود که پوست جوان تر و شاداب تر به نظر برسد و در نتیجه خود فرد هم احساس خوبی داشته باشد.

 

ورزش مزایای مهمی برای همه بدن دارد ، با ورزش پوست بدن ما که بزرگ ترین ارگان بدن است، بیشترین مزیت را می برد. افزایش جریان خون در سطح پوست و توزیع مواد مغذی به سلول های پوستی و دور کردن مواد مخرب و سمی از پوست، از عمده ترین آثار ورزش روی پوست است .

 

با افزایش سن، چین و چروک پوست و خطوطی که هنگام عصبانیت و تغییر چهره ایجاد می شود، افزایش می یابد اما آنچه مسلم است می توان با انجام ورزش از شکل گیری دوباره و افزایش این خطوط پیشگیری کرد.

 

ورزش کردن موجب افزایش تولید طبیعی کلاژن که نوعی بافت پیوندی است، شده و به جوان شدن پوست بدن منجر می شود. در افراد تنبل و کسانی که ورزش نمی کنند، تعداد فیبروبلاست ها که محرک تولید ماده کلاژن در پوست هستند، کمتر است و زودتر پیر می شود. در این افراد، پوست به سرعت تیره و چروک می شود.

 

ورزش کردن با تعدیل تولید هورمون های وابسته به تستوسترون، به شفافیت پوست منجر می شود و همچنین وقتی شما ورزش می کنید، میزان استرس شما کاهش پیدا می کند ، بنابراین غده آدرنال میزان کمتری از انواع هورمون های مردانه که دلیل اصلی تشکیل آکنه هستند، ترشح می کند.

 

به طور معمول پوست افرادی که استرس زیادی دارند، به خصوص کسانی که دچار آکنه هستند، تیره است اما ورزش به کاهش این تیرگی کمک می کند.

 

ورزش منظم همچنین به افزایش تعریق پوست منجر شده و این اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شکنندگی آن دارد و افرادی که هنگام ورزش پیاده روی طولانی می کنند، چهره بشاش تری دارند و رنگ پوست آنها روشن تر است و در صورتی که مبتلا به آکنه هستند، درمان آکنه در این افراد راحت تر است.

 

هر چیزی که بتواند میزان ترشح هورمون های مردانه را کنترل کند، می تواند نه تنها روی پوست بلکه روی میزان ریزش مو هم اثر بگذارد. ورزش از جمله روش هایی است که تولید این هورمون را کاهش می دهد. این در حالی است که بسیاری از ما فکر می کنیم ورزش تنها آثار پیشگیرانه از بیماری و آمادگی جسمانی دارد.

 

برای اینکه پوست جوان تر و شاداب تر به نظر برسد، ورزش های خاصی کمک کننده است. هنگام ماساژ پوست، نه تنها عضلات پوست صورت بلکه عضلات پاها، دست و بازوها، کشیده می شود. در ورزش هایی مانند دویدن، پیاده روی، وزنه برداری، تنش و استرس کاهش یافته و حتی التهابات پوستی کم می شود .

 

این آثار مثبت در ورزش یوگا سال ها است که شناخته شده است. کشش هایی که در ورزش یوگا وجود دارد، به همراه کنترل حرکات و تنفس های آگاهانه نه تنها به عضلات همه بدن کمک می کند بلکه برای عضلات پوست صورت بهترین است .

 

هنگام ورزش کردن به دلیل خون رسانی بهتر، کل بدن به خصوص عضلات صورت به آرامش می رسد .

 

در کنار آرام سازی بدن و آرامش عضلات، متخصصان معتقدند که ورزش های هوازی مانند قدم زدن یا دوچرخه سواری موجب پاک سازی پوست می شود.

 

این ورزش ها مواد سمی را که در اثر تجمع دود سیگار، آلودگی هوا و حتی مواد شیمیایی رایج در پوست مانند اسپری مو و دئودورانت ها و ژن ها ایجاد می شود، از سطح پوست برمی دارد. خون رسانی بهتر که در ورزش های هوازی ایجاد می شود، بهتر شده و این خود برداشت مواد سمی پوست را بیشتر و موثرتر می کند که همه اینها به سلامت پوست کمک می کند.

 

تاثیر ورزش بر جوش صورت

تاثیر بدنسازی بر چهره

 

 

همچنین کسانی که ورزش می کنند، به طور آشکاری رنگ پوست زیباتری دارند. رنگ پوست صورت خوش رنگ در کسانی که ورزش می کنند، با رنگ زرد ، سبز یا خاکستری در کسانی که ورزش نمی کنند، قابل قیاس نیست.

 

آنچه به سلامت بیشتر پوست کمک می کند، هیدراته کردن پوست یا آب رسانی کافی به پوست، پیش و پس از ورزش است .

در صورتی که به طور صحیح و مناسب در هنگام ورزش به بدن خود آب کافی برسانید، جریان خون به پوست بسیار بهتر خواهد شد.

 

وجود مایعات کافی در بدن موجب تشویق در حذف مواد سمی تجمع یافته در سلول های پوستی می شود و این کار یعنی آب رسانی کافی به بدن، به خصوص در افرادی که از الکل یا دارو استفاده می کنند و یا غذاهای آماده زیادی مصرف می کنند، اثرهای بیشتری دارد.

 

نوشیدن مایعات کافی به خصوص آب، جریان خون پوستی را افزایش داده و این مواد سمی را از پوست شسته و از بدن دفع می کند.

 

ورزش های صورت، حرکاتی که به خصوص برای تونیسیته عضلات طرح ریزی شده اند، آنچنان که تصور می شود، به سلامت پوست کمک نمی کند. این ورزش های صورت اغلب با وسایلی انجام می شود که در دهان و روی صورت قرار می گیرد، در حالی که تحریک عضلات با ورزش کردن اگر چه به صورت کششی است اما به صورت طبیعی انجام می گیرد و طی ورزش به صورت مداوم و دایمی صورت می گیرد.

 

ورزش های صورت همچنین سبب افزایش چین و چروک ها روی صورت شده و تعداد چروک ها را در بعضی عضلات که در ورزش صورت زیاد انجام می شود، بیشتر می کند.

پس ورزش صورت را فراموش کنید و تنها به ورزش همه بدن بپردازید. در این صورت، تاثیرات ورزش کلی بدن را در تمام بدن به خصوص پوست صورت احساس خواهید کرد

 

چگونه ورزش باعث زیبایی مان می شود؟

می خواهید سرکار پرانرژی باشید؟ می خواهید احساس خستگی نکنید؟ می خواهید چربی خونتان را کاهش دهید؟ می خواهید وزنتان را برای یک مهمانی کاهش دهید؟ همه ی این ها می توانند دلیل خوبی برای ورزش کردن باشد.

 

ورزش کردن مزایای زیادی برای سلامتی دارد، اما داشتن پوست سالم بخشی است که شاید تاکنون به آن دقت نکرده باشیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه ورزش مرتب و پیوسته می تواند ظاهر پوستتان را زیبا کند.

 

درخشش آنی

با انجام ورزش های هوازی مثل پیاده روی، طناب زدن و … باعث می شوید قلبتان سخت بتپد، همچنین پوستتان را هم با دوز مناسبی از اکسیژنه تغذیه می کنید. به همین دلیل درست بعد از انجام ورزش پوستتان درخشان می شود.

 

کاهش چروک پوست

ورزش کردن همچنین به تثبیت سطح سالم هورمون استرس یعنی کورتیزول کمک می کند. بالا رفتن هورمون استرس در بدن با افزایش تولید چربی پوست در ارتباط است که به معنای جوش زدن بیشتر در پوست است. همچنین، افزایش بیش از حد آن باعث می شود کلاژن در پوست شکسته و در نتیجه چین و چروک و شل شدگی پوست زیاد شود. ورزش در واقع به حمایت تولید کلاژن درون پوست کمک می کند. تقویت این پروتئین، پوست را محکم، انعطاف پذیر و مرتجع نگه می دارد.

 

بهبود آکنه

ورزش مرتب باعث تقویت گردش خون و گردش خون نیز باعث تغذیه بهتر پوست می شود. در نهایت خون و اکسیژن بیشتری به سمت پوست می رود. همچنین، افزایش گردش خون مواد سمی را از بدن خارج می کند. علاوه بر این، عرقی هم که می کنید باعث تمیز شدن منافذ پوست از پوست های مرده می شود.

 

برای بدست آوردن تمام مزایای ورزش کردن برای پوست، چند گام اضافی نیاز است. اگر پوستتان آماده جوش زدن است، حتما در ساک ورزشی خود دستمال های نرم و غیر معطر نگهداری کنید. مطمئن شوید بعد از انجام ورزش صورت و تمام نقاطی که آماده به جوش زدن پس از ورزش هستند را تمیز کنید. اگر دچار اگزما هستید از لباسی استفاده کنید که عرق را از پوست جدا کند چون در چنین حالتی امکان خشکی پوست و بروز التهاب بالا می رود. مهمتر از همه اینکه هیچ وقت در حالی که آرایش روی پوستتان است ورزش نکنید.

 

ورزش باعث زیبایی و مویی سالم تر

بهبود گردش خون موها را سالم تر و قوی تر نگه می دارد. خون سرشار از مواد مغذی است که باعث تحریک فولیکول های مو و افزایش رشد آنها می شود. ورزش همچنین به خوبی می تواند استرس را کم کند و کاهش استرس از شکننده شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.

 

اگر برایتان سوال است که کدام نوع ورزش برای پوست و مو مناسب تر هستند باید بگویم همه ورزش ها به یک اندازه تاثیر مثبت دارند. تمام فعالیت های بدنی باعث افزایش گردش خون و کاهش استرس می شوند. اما اگر هرچند وقت یکبار ورزش هایتان را تغییر دهید حرکتی هوشمندانه است.

 

 

تاثیر ورزش بر مغز

تاثیرات منفی ورزش بر پوست صورت

 

ورزش و زیبایی | تاثیرات ورزش کردن بر زیبایی صورت

 

منبع: سلامت نیوز/ بیتوته / باشگاه خبرنگاران جوان

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا