بدانیم تا سالم بمانیم

مکمل منیزیم | فواید و عوارض استفاده از مکمل های منیزیم

تندرستی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 منیزیوم در چه غذاهایی وجود دارد

فلز منیزیوم , مکمل منیزیم

 

 

متخصصین مغز و اعصاب هر روز این مکمل را مصرف می کنند

اگر مغزتان را دوست دارید و می خواهید از سلامتش مراقبت نمایید به مکمل منیزیم نیازمندید.

به گفته متخصص عصب شناسی دکتر تارا استوارت Tara Swart زمانی که دچار استرس می شوند، ذخیره طبیعی منیزیم بدنتان استفاده می شود.

این امر می تواند موجب احساس کسالت و اتمام سوخت مغزتان شود.

منیزیم کمک می کند که مغزمان در بالاترین سطح عملکرد خود بماند و کارآمدتر باشد، بهتر فکر کند و خلاق تر بوده و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

احساساتمان را تنظیم می کند و به گرفتن تصمیمات منطقی کمک می کند.

درست مثل زمانی که در حال عضله سازی پروتئین بیشتری به بدنتان می رسانید هنگامی که مغزتان فعالیت بیشتری داشته باشد باید منیزیم بیشتری مصرف کنید.

سبزیجات برگ دار، مغزها و دانه ها مقادیر بالایی منیزیم دارند ولی به گفته دکتر استوارت مصرف هر شب پودر یا کپسول مکمل منیزیم موثر تر است.

افزایش مصرف منیزیم باعث کاهش سطح کورتیزول cortisol یا هورمون استرس می شود که به شما کمک می کند آرام تر شوید و راحت تر بتوانید با تنش های روزمره مقابله کنید.

 

 

تامین منیزیم بدن

میوه های حاوی منیزیم

 

 

عوارض استفاده خودسرانه از مکمل های منیزیم

خدیجه میرزایی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند یا مبتلا به دیابت نوع یک یا دو یا بارداری هستند، در معرض کمبود منیزیم قرار دارند، زیرا هر جا که عملکرد انسولین مختل شود، فرد را در معرض کمبود منیزیم قرار می دهد. به همین دلیل توصیه می شود افراد دیابتی حتماً منابع منیزیم را در رژیم غذاییشان لحاظ کنند. افرادی که رژیم های غذایی سخت می گیرند در زمان کوتاه کاهش وزن زیادی پیدا می‌کنند نیز در معرض کمبود منیزیم قرار دارند.

 

کمبود منیزیم چگونه باید جبران شود؟

در درجه اول از طریق رژیم غذایی مناسب. اگر رژیم غذایی مناسب نتواند در برطرف کردن کمبود منیزیم موثر باشد در آن صورت فرد می تواند با مشورت پزشک از مکمل‌های منیزیم استفاده کند که شامل سبزیجات برگ سبز تیره، لبنیات و مغزهاست. یادآوری می شود، پسته و بادام از نظر میزان منیزیم در یک سطح هستند و فرق چندانی با هم ندارند.

این دکتری تغذیه با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ – ۴۰۰ میلی گرم نیاز بدن به منیزیم است، ادامه داد: اگر فرد ۲-۳ وعده سبزیجات به صورت خام و پخته مصرف کند، ۱۰۰ درصد منیزیم مورد نیازش تامین می شود.

افرادی که به علت مشکلات گوارشی، آنتی اسیدهای حاوی منیزیم مصرف می کنند، میزان منیزیم دریافتی شان نسبت به کسانی که این دارو را دریافت نمی کنند، بیشتر است. بنابراین بهتر است این افراد از منابع حاوی منیزیم کم‌تر استفاده کنند تا دچار عوارض ناشی از منیزیم نشوند. البته درست است که مسمومیت با مکمل منیزیم کم تر اتفاق می افتد، اما مصرف خودسرانه مکمل منیزیم توصیه نمی شود، زیرا ممکن است عوارض داشته باشد که البته اسم آن مسمومیت نیست.

 

 

غذاهای حاوی منیزیم و کلسیم

مکمل های منیزیوم

 

مکمل منیزیم | فواید و عوارض استفاده از مکمل های منیزیم

منبع : فارس نیوز/ سیمرغ /

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا