زیبایی

درمان لکه های صورت با چند ماسک صورت خانگی

زیبایی صورت و راه هایی برای رفع لک صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان قطعی لک صورت با طب سنتی

از بین بردن لک های قهوه ای صورت , درمان لکه های صورت

 

 

 

برای لکه های صورت چه کنیم؟ + معرفی چند ماسک صورت خانگی

برای لکه های صورت می توانید از برخی ماسک های ساده ای که در خانه دارید استفاده کنید و پوست خود را صاف و درخشان کنید. در ادامه چند ماسک ساده خنگی معرفی می شوند.

 

برای لکه های صورت چه کنیم؟

بسیاری از لکه های تیره روی پوست به راحتی قابل برطرف شدن هستند تا درخشندگی پوست به حالت اول برگردد. لکه های پوست و دیگر علائم روی پوست صورت ممکن است به دلیل ترشح بیش از حد ملانین بر روی پوست باشد.

 

عواملی که باعث بروز لکه های پوست می شوند عبارتند از :

قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید

عدم تعادل هورمونی

باردار شدن

مصرف برخی داروها

کمبود ویتامین

کم خوابی

استرس زیاد

لکه های صورت می توانند آزاردهنده باشند یا حتی منجر به کم شدن اعتماد به نفس فرد شوند. خوشبختانه روش های درمانی مخلتفی برای لکه های صورت وجود دارد، از جمله اسیدهای لایه بردار و جراحی با لیزر. روش های طبیعی و ساده خانگی نیز به کمرنگ شدن لکه ها و روشن تر شدن پوست صورت کمک می کنند.

در ادامه به چند روش خانگی برای رفع لکه های صورت اشاره می کنیم.

 

از بین بردن لکه های صورت با آب لیمو

یک روش سریع و آسان برای از بین بردن لکه های صورت در آشپزخانه شماست. لیمو دارای ویتامین C است که می تواند لکه های تیره را روی پوست برطرف کند و استفاده از آن نیز ساده است:

–    مقداری آب لیموی تازه را روی کمی پنبه بریزید و مستقیم آن را روی لکه های صورت خود بمالید.

–    اجازه بدهید آب لیمو خشک شود و سپس آن را با آب خنک بشویید.

–    این کار را تا ۲ هفته ادامه دهید تا نتیجه مطلوبی به دست اورید.

اگر پوست حساس یا نازکی دارید، می توانید آب لیمو را با آب ساده، گلاب یا عسل حل کنید و محلول به دست آمده را به روش بالا بر روی لکه های صورت استفاده کنید.

نکته : اگر روی صورت خود زخم های باز یا زائده پوستی دارید، از آب لیمو استفاده نکنید. به علاوه بعد از استفاده از آب لیمو روی پوست خود از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید اجتناب کنید. در این شرایط حساسیت پوست شما بیشتر است.

 

از بین بردن لکه های صورت با سیب زمینی

سیب زمینی به طور طبیعی دارای خواص روشن کنندگی است که می تواند لکه ها، زخم ها و مشکلات پوستی را برطرف کند. نشاسته موجود در سیب زمینی به کاهش رنگدانه ها کمک می کند و آنزیم های موجود در آن به بهبود سلامت پوست کمک می کند.

 

سیب زمینی به یکی از سه روش زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. سیب زمینی را برش بزنید و برش ها را به طور مستقیم روی لکه های صورت قرار داده و برای چند دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  2. در روش دوم سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید. ۱ قاشق چایخوری عسل به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید و ماسک به دست امده را روی لکه های صورت خود استفاده کنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  3. در روش سوم آب سیب زمینی را گرفته و کمی آب لیمو و مقداری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی لکه های صورت خود استفاده کنید. سپس اجازه دهید خشک شده و بعد آن را بشویید.

 

از بین بردن لکه های صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص درمانی زیادی است و برای از بین بردن لکه های صورت فوق العاده است. ژل آلوئه ورا حاوی پلی ساکارید است که باعث رشد سلول های جدید پوست می شود و به کاهش لکه های تیره و بهبود زخم کمک می کند.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ در مورد آلوئه ورا انجام شد تاثیرات آلوئه ورا بر روی پوست را مشخص کرد. طبق یافته های این تحقیق ژل آلوئه ورا می تواند لکه های صورت را از بین برده و پوست را روشن تر کند.

 

–  ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کنید.

–  این ژل را به طور مستقیم روی لکه های صورت استفاده کنید.

–  ژل را به آرامی و به مدت چند دقیقه با نوک انگشت ها روی لکه ها ماساژ دهید.

–  بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت را با آب خنک بشویید.

–  این کار را به مدت چند هفته یک یا دو بار در روز انجام دهید تا لکه های پوست از بین بروند.

 

از بین بردن لکه های صورت با زردچوبه

زردچوبه نیز یک عامل روشن کننده دیگر است که می توان برای از بین بردن لکه های صورت از آن استفاده کرد. به علاوه زردچوبه برای رفع لکه های مربوط به خورشید و افزایش سن موثر است.

با استفاده از زردچوبه، مقداری شیر و کمی آب لیمو خمیر آماده کنید و این خمیر را روی لکه های صورت استفاده کنید و بگذارید چند دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

 

درمان لک صورت با میوه

درمان لک صورت با روغن کرچک

 

 

از بین بردن لکه های صورت با بادام

بادام به روشن شدن و سفید شدن پوست کمک می کند و لکه ها و جاهای زخم را از بین می برد. بادام سرشار از ویتامین E، آنتی اکسیدان و چربی های مفید است و به درخشندگی و شفافیت پوست کمک می کند.

۸ تا ۱۰ بادام را در آب بخیسانید و بگذارید در طول شب درون آب بماند. روز بعد پوست نازک روی آن را بردارید و بادام را پورد کنید. به پودر بادام مقداری پودر چوب صندل و نصف قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. این مواد را هم بزنید تا یک خمیر نازک به دست آورید.

خمیر را روی صورت خود استفاده کنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک صورت یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماساژ پوست صورت با روغن بادام نیز به روشن شدن پوست صورت کمک کرده و شدت آسیب های ناشی از خورشید را کاهش می دهد و لکه های سیاه را از بین می برد. می توانید دو بار در روز از ماساژ روغن بادام استفاده کنید.

 

برای همیشه لک های صورت را از بین ببریم !!

یکی از مهم‌ترین علل مراجعه بیماران به خصوص خانم‌ها به متخصصین پوست، بروز لک‌های قهوه‌ای و تیره به نام ملاسما یا کلوآسما در صورت (پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه) است.

به گزارش جام جم : اگرچه این مسئله فقط از نظر زیبایی اهمیت دارد، ولی با توجه به تأثیرات روانی ، اجتماعی و اقتصادی آن و نیز افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل پوستی، نمی توان به سادگی از آن گذشت.

 

علل ایجاد کننده

اکثر مبتلایان، شروع این بیماری را به دنبال مصرف داروهای ضدبارداری یا اولین حاملگی می دانند و عده‌ای آن را نتیجه ی مسافرت به مناطق با آفتاب شدید مانند کنار دریا در فصل تابستان تلقی می‌کنند.

نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد نور آفتاب، حاملگی، سابقه فامیلی مثبت، مصرف بعضی داروها و گاهی داروهای ضدبارداری، اختلالات هورمونی به خصوص کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، بعضی مواد شیمیایی موجود در محیط شغلی و تحریکات مزمن و طولانی‌مدت که ناشی از خاراندن یا دست کشیدن مستمر و مداوم به صورت است، از مهم‌ترین علل بروز ملاسما در صورت است.

 

انواع لک صورت

۱- نوع سطحی: در این نوع ، رنگدانه ها در قسمت های سطحی پوست افزایش می یابند. این نوع شایع تر است و پاسخ بهتری به درمان نشان می دهد.

۲- نوع عمقی: به رنگ آبی مایل به خاکستری دیده می شود. در این نوع، رنگدانه ها در لایه های عمقی تر پوست قرار می گیرند. مقاومت به درمان در این نوع بیشتر است.

 

درمان لک صورت

میزان درمان این لک‌ها با عمق و وسعت آنها ارتباط مستقیم دارد؛ به طوری که ضایعات عمقی‌تر و وسیع‌تر مقاومت بیشتری به انواع درمان‌ها دارند. در مقابل، ملاسما‌های سطحی‌تر که با وسیله تشخیصی ای به نام “لامپ وود” تعیین می‌شوند پاسخ بهتری به درمان‌های مختلف نشان می دهند. اما سوالی که همیشه از سوی بیماران مطرح می‌شود، این است آیا این لک ها به‌ طور کامل قابل علاج و درمان هستند؟

در پاسخ باید گفت که اگر عوامل ایجادکننده و تشدیدکننده را کنترل کنید و در مصرف کرم‌ها و ضد آفتاب به توصیه پزشک متخصص پوست عمل کنید، مطمئنا به میزان قابل توجهی بهبودی حاصل می‌شود.

به همین لحاظ در گام ‌اول بررسی سوابق فامیلی، آزمایشات هورمونی، داروهای مصرفی، میزان تماس با نور آفتاب و شرایط محیط شغلی از نظر وجود عوامل تشدیدکننده ملاسما مانند مواد شیمیایی یا نور صفحه کامپیوتر و نور مهتابی به خصوص در طول شب مهم هستند، زیرا با دانستن علل و سپس حذف یا تعدیل آنها می‌توانیم به طور چشمگیری از پیشرفت ملاسما جلوگیری کنیم.

پس از یافتن و حذف علل ملاسما، به مرحله دوم یعنی درمان می‌رسیم که درمان ملاسما را می‌توان به ترتیب اولویت به سه گروه تقسیم کرد:

۱) مصرف کرم‌ها (بیشتر برای پوست‌های خشک و معمولی) و محلول‌های ضدلک (بیشتر برای پوست‌های چرب) که در دو نوع، حاوی مواد هیدروکینون و فاقد هیدروکینون هستند.

اگر چه این روش درمانی مطمئن‌تر و با مقبولیت بیشتری است، اما باید به این نکته توجه کرد که مصرف مداوم کرم‌ها یا محلول‌های حاوی هیدروکینون (بیش از شش ماه متوالی) می‌تواند نتایج معکوسی در روند درمانی داشته باشد. به همین خاطر مصرف داروهای فاقد هیدروکینون از دیگر اولویت‌های درمانی هستند که با تشخیص پزشک متخصص پوست بر اساس شرایط بیمار تجویز می‌شوند.

۲) در موارد خاص مداخله درمانی با استفاده از پیلینگ و میکرودرم ابریشن

۳) انجام لیزر که در مواردی مفید خواهد بود.

باید تاکید کنیم که روش‌های درمانی دوم و سوم (پیلینگ و لیزر) معجزه نمی کنند و چنین درمان هایی پیشنهاد نخست ما نیست، زیرا با این‌گونه روش‌ها در مواردی نه ‌تنها درمانی ‌صورت نمی گیرد، بلکه موجب تشدید بیماری شده‌ و در شرایطی نیز پس از بهبودی، به علت مواجهه با نور خورشید یا عوامل تشدیدکننده در کمتر از یک ‌سال لک ها عود می کنند و این یعنی اتلاف وقت و هزینه.

بنابراین در انتخاب نوع و مدت درمان یا تغییر آن حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. مهم ترین نکته ای که بیماران مبتلا به لک صورت باید مد نظر داشته باشند عبارتست از اجتناب از خوددرمانی و مراجعه به پزشک متخصص پوست، زیرا این امر باعث می شود تا بیمار به صورت اصولی تحت درمان قرار بگیرد و از تحمیل هزینه های اضافی و همچنین عوارض ناشی از خود درمانی محفوظ بماند.

 

 

بهترین کرم لک بر صورت

چگونه لک صورت را از بین ببریم

 

درمان لکه های صورت با چند ماسک صورت خانگی

منبع : سیمرغ/ ایران ناز / بیتوته

۳/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا