زیبایی

فواید تخم مرغ برای زیبایی پوست صورت چیست

پوست و زیبایی ، فواید تخم مرغ برای پوست صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

فواید سفیده تخمه مرغ

ماسک سفیده تخمه مرغ و لیمو

 

 

فواید تخم مرغ برای زیبایی پوست صورت چیست ?

یکی از مواد طبیعی بسیار موثر در حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو تخم مرغ است که بسیاری از افراد ،آن را بر مواد شیمیایی و غیر طبیعی موجود ترجیح می دهند و دوست دارند از این ماده طبیعی بیشترین استفاده را ببرند.در این مطلب شما را با کاربردهای شگفت انگیز تخم مرغ برای زیبایی پوست و مو آشنا می کنیم

 

چند کاربردشگفت انگیز تخم مرغ برای زیبایی پوست و مو

چه تخم مرغ را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، بهتر است آن را استفاده کنید. چرا که این ماده جادویی اکسیر زیبایی است .

تخم مرغ غذایی سرشار از مواد مغذی است که حاوی ۱۳ ویتامین و ماده معدنی ضروری است و با همه این ها تنها ۷۰ کالری دارد. این ماده غذایی همچنین حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D ، فسفر، ریبوفلاوین و سلنیم است و به علاوه ۹ آمینواسید ضروی را هم در خود جای داده و منبعی در دسترس از پروتئین با کیفیت بالا است .

به غیر از میز صبحانه، تخم مرغ می تواند زیبایی شما را هم تکمیل کند. زمانی که صحبت از زیبایی می شود هم زرده و هم سفیده تخم مرغ می توانند برای داشتن پوستی تمیز و براق و مویی سالم استفاده شوند .

 

۱ – تقویت رشد مو

فرقی ندارد از ریزش مو شکایت دارید و یا از نازک بودن تار موهاتان، تخم مرغ به کمک تان می آید. مو ها برای رشد و سالم ماندن به پروتئین نیاز دارند و تخم مرغ هم سرشار از پروتئین است و به داشتن مو هایی سالم و قوی کمک می کند .

همچنین تخم مغر حاوی روی، آهن، سولفور، فسفر و سلنیم است که تمامی آن ها موادی ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی مو هستند .

۲ عد زرده تخم مرغ را هم بزنید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. این ترکیب را روی تمام کف سرتان بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موهاتان بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید و موهاتان را شامپو بزنید. از این ماسک مو ۲ یا ۳ بار در ماه استفاده کنید .

 

۲ – احیای مو های آسیب دیده

تماس هر روزه مو ها با اشعه های خورشید و آلودگی ها، رژیم غذایی نادرست، شنا کردن در آب کلر دار، آراستن بیش از حد مو ها و استفاده از وسایل خشک کننده و حالت دهنده موی داغ می توانند مو ها را خشک کنند و به آن ها آسیب بزنند . برای بر طرف کردن خسارات وارده به مو ها و احیای آن ها از تخم مرغ استفاده کنید .

یک موز رسیده را پوست بکنید و له کنید. ۱ تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون به مخلوط اضافه کنیدو دوباره هم بزنید .

این ماسک مو را به خوبی روی تمام کف سر و مو ها بزنید. یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید ماسک برای ۱ ساعت بماند .

بعد از این زمان ماسک را به وسیله آب از روی سرتان بشویید و سپس موهاتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید .

از این ماسک مو یک بار در هفته استفاده کنید .

 

۳ – از تخم مرغ به عنوان ماسک پیل آف استفاده کنید

می توانید از سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک پیل آف برای زیبایی و سلامت پوست تان استفاده کنید. این ماسک سلول های مرده پوست تان را جدا می کند و چربی های اضافه را هم می زداید. سفیده تخم مرغ منافذ باز صورت را منقبض می کند .

سفیده یک تخم مرغ را تا جایی هم بزنید که به صورت ترکیبی فومی و سفید رنگ درآید .

سپس مقداری عسل و روغن زیتون به آن اضافه کنید (این مرحله دلخواه است) .

۱ یا ۲ لایه از این ماسک را روی صورت تان بمالید. سپس روی ماسک را با قطعات کوچک دستمال کاغذی بپوشانید. ۱ یا ۲ لایه دیگر از ماسک و دستمال کاغذی را روی صورت تان بگذارید و روی آن دوباره لایه ای از ماسک بمالید .

اجازه دهید ماسک به طور کامل خشک شود. سپس به آرامی آن را از روی صورت بکشید . صورت تان را با آب ولرم بشویید. سپس صورت به آرامی خشک کنید و از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید .

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید .

 

۴ – نواحی شل شده پوست را سفت کنید

پوستی شل و وارفته می تواند شما را پیر نشان دهد. با استفاده از تخم مرغ این مشکل تان را هم حل کنید .

سفیده ۱ یا ۲ تخم مرغ را تا جایی هم بزنید که به ترکیبی سفید و فومی برسید. سپس آن را بر روی صورت، گردن یا نواحی دیگری از پوست که به نظرتان شل شده است، بمالید .

اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی محل ماند، سپس آن را با آب سرد بشویید. از این درمان ۱ بار در هفته استفاده کنید .

 

۵ – برای از بین بردن جوش ها

آکنه یکی از مشکلات پوستی رایجی است که معمولا نوجوانان و جوانان بیشتر با آن درگیر هستند. این حالت زمانی اتفاق می افتد که غدد ترشح چربی پوست، چربی بیش از اندازه تولید کنند و باکتری ها و آلودگی ها هم در درون این منافذ پوست به دام افتند. برای از بین بردن جوش ها از درمان زیر استفاده کنید :

سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و آن را بر روی صورت تان بمالید. روی ماسک تخم مرغ را با دستمال کاغذی بپوشانید .

اجازه دهید ماسک برای ۲۰ دقیقه بر روی صورت تان بماند. سپس به آرامی دستمال کاغذی ها را از روی صورت تان جدا کنید و صورت تان را با آب ولرم بشویید .

یک مرطوب کننده سبک به صورت تان بزنید. از این درمان ۱ یا ۲ بار در هفته استفاده کنید .

 

تخم مرغ می تواند پف زیر چشم را نیز کاهش دهد

به منظور درمان، با پوشش نازکی از سفیده تخم مرغ، زیر چشم خود را پوشش دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه به همان حالت بماند. سپس با آب سرد، پوست خود را بشویید. استفاده از سفیده ی تخم مرغ، یک روش درمانی ساده ی پف چشم محسوب می گردد. کسانی که پوست چرب دارند، سفیده یک تخم مرغ را خوب بهم بزنند و آن را با کمی آرد جوی دو سر مخلوط کنند. این ترکیب را بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهند.

 

به عنوان نرم کننده

در دستورالعمل پیشنهادی زیر،فقط به یک عدد آواکادو رسیده و یک عدد زرده تخم مرغ نیاز دارید.آواکادو رسیده را کاملا له کرده ، زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.با شامپو همیشگی و مناسب نوع موی خود، موها را شسته و بعد این خمیر آماده را به تمام موها برسانید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد موها را بشویید.این نرم کننده طبیعی برای انواع مو مناسب بوده و بهبود قابل توجهی را در وضعیت کلی موها ایجاد خواهد کرد .

 

 

ماسک سفیده تخمه مرغ و عسل

ماسک سفیده تخمه مرغ و زردچوبه

 

 

کنترل ریزش مو

این روش پیشنهادی موثر ، موجب نرم کردن عمیق موها و توقف ریزش آنها می شود.دو عدد زرده تخم مرغ ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک فنجان آب را در ظرفی با هم مخلوط کرده و پوست و موی سر را کاملا به آن آغشته سازید.سپس ۵ دقیقه با نوک انگشتان، پوست سر را ماساژ دهید تا این مواد مغذی کاملا جذب ریشه موها شوند.بعد ۱۵ دقیقه صبر کنید و پس از آن ، موها را با آب ولرم بشویید .

اگر آسیب موها بسیار شدید باشد، ممکن است در چند هفته اول، تغییر چشمگیری را مشاهده نکنید! صبور باشید و به کار خود ادامه دهید و قبل از اینکه شاهد تفاوت آشکاری در موهای خود باشید، حتما هفته ای یکبار این درمان را پیگیری نمایید و حتی پس از بهبود نرم شدن موها هم درمان با زرده تخم مرغ را به عنوان نرم کننده، متوقف نکنید،چرا که برای حفظ سلامت و جلوگیری از هرگونه آسیب به موها، هنوز به این درمان نیاز خواهید داشت .

 

معجزه سفیده تخم مرغ روی صورت زنان

تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در جهان است که سرشار از مواد مغذی ضروری و مواد معدنی مفید است. همانطور که می دانید تخم مرغ از دو قسمت زرده و سفیده تشکیل شده است. با وجود اینکه بیشترین میزان مواد مغذی تخم مرغ در قسمت زرده آن قرار دارد، اما سفیده آن نیز برای مراقبت از سلامتی و زیبایی بسیار موثر است.

حتما می دانید که سفیده تخم مرغ در اکثر غذاها و شیرینی جات استفاده می شود. در عین حال نیز برای تهیه ماسک های زیبایی کارایی بالایی دارد. این ترکیب خواص ضدالتهابی دارد، قابض است و کمک زیادی به زیبایی پوست می کند. در این مطلب خواهیم گفت سفیده تخم مرغ چه تاثیری در سلامتی و زیبایی پوست دارد.

 

استفاده از سفیده تخم مرغ: سلامتی و زیبایی کم هزینه

سفیده تخم مرغ خواص قابض دارد، یعنی اینکه منافذ باز پوست را کاهش می دهد و التهاب و قرمزی پوست را از بین می برد. بنابراین یک ضدالتهاب قوی محسوب می شود. به همین دلیل در حوزه زیبایی هزاران استفاده از از سفیده تخم  مرغ می شود. یکی از مزایای سفیده تخم مرغ این است که قیمت بالایی ندارد و به راحتی قابل تهیه و استفاده می باشد.

 

سفیده تخم مرغ؛ لایه بردار

سفیده تخم مرغ خواصی دارد که به لایه برداری پوست کمک می کند. این ماده به برطرف کردن کثیفی پوست کمک کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند.

 

سفیده تخم مرغ؛ ضد آکنه

سفیده تخم مرغ علاوه براینکه ضدالتهاب است یک قابض فوق العاده نیز محسوب می شود. اگر از آکنه رنج می برید می توانید از این ماده برای کنترل  و کاهش جوش هایتان استفاده کنید. سفیده تخم مرغ حتی به برطرف کردن کامل جوش ها نیز کمک می کند.

یکی از عوامل بروز و افزایش آکنه ها ترشح زیاد سبوم (چربی پوست) روی پوست است. جوش های ایجاد شده نیز عفونی شده و نسبت به درمان مقاوم می شوند.

معمولا آکنه در دوران نوجوانی و به دلیل تغییرات شدید هورمونی بروز می کند. اما اگر بعد از این دوران نیز جوش هایتان برطرف نشود می توانید از سفیده تخم مرغ برای کنترل کردن چربی زیاد پوست استفاده کنید. این کار باعث کنترل pH پوست و ایجاد شفافیت طبیعی آن می شود. زمانی که میزان چربی پوست کنترل شود، امکان بروز جوش ها نیز کاهش پیدا می کند.

 

سفیده تخم مرغ؛ کاهش سیاهی دور چشم

سفیده تخم مرغ خاصیت ضدالتهابی دارد و به بهبود سیاهی و گودی دور چشم کمک می کند. سفیده تخم مرغ به برطرف کردن سیاهی و کدری حاصل از خستگی، استرس و بیخوابی کمک زیادی می کند. برای اینکار کافیست که با یک گلوله پنبه تمیز سفیده تخم مرغ را به طور مستقیم روی ناحیه مورد نظر بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر هفته حداقل دو مرتبه تکرا کنید.

 

سفیده تخم مرغ؛ کاهش منافذ باز پوست

یکی از بهترین کارایی های سفیده تخم مرغ کاهش و کوچک کردن منافذ پوست است. این ماده غذایی حاوی پروتئین های باکیفیت است و به کاهش افتادگی پوست کمک می کند. در واقع سفیده تخم مرغ مانند تونیک عمل کرده و به کاهش منافذ با کمک می کند. در نتیجه پوست یکدست و شفاف به نظر می رسد.

 

سفیده تخم مرغ ؛ رطوبت بخشی پوست

سفیده تخم مرغ برای رفع هر نوع آلودگی پوست کمک کرده و پوست را تغذیه و مرطوب می کند. از آنجایی که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است یک مرطوب کننده طبیعی و فوق العاده برای پوست محسوب می شود و خشکی آن را از بین می برد. اگر سفیده تخم مرغ را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید یک ماسک سرشار از مواد مغذی و رطوب رسانی قوی خواهید داشت.

 

تخم مرغ و عسل و روغن بادام

ماسک سفیده تخم مرغ

حال که با خواص و اثرات موثر سفیده تخم مرغ آشنا شدید بهتر است از خواص آن استفاده حداکثری بکنید. شما می توانید با هزینه کم به زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنید. این ماده ضدچروک، مرطوب کننده و ضدالتهاب است.

 

مواد لازم

سفیده تخم مرغ                  ۱ عدد

عسل                              ۱ قاشق معادل ۲۵ گرم

روغن بادام شیرین              ۲۰ قطره

 

روش تهیه و استفاده:

سفیده تخم مرغ را به کمک چنگال یا همزن برقی بزنید و سپس عسل و روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا آماده شود. ابتدا صورت را تمیز کرده و خشک کنید.

سپس ماسک را به تمام نقاط صورت بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند. بهتر است در این مدت دراز بکشید و بویژه از حرف زدن و حرکت دادن عضلات صورت بپرهیزید.

بعد از این مدت ماسک را با آب ولرم بشویید و در صورت نیاز کرم مرطوب کننده بزنید. این ماسک را هر هفته دو مرتبه استفاده کنید.

 

ماسک سفیده تخمه مرغ و ماست

خواص سفید تخم مرغ برای زیبایی

 

فواید تخم مرغ برای زیبایی پوست صورت چیست

منبع: تبیان/ دلگرم / فردا / میزان آنلاین / نمناک

۳/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا