بدانیم تا سالم بمانیم

تغذیه مناسب برای مردان | مواد غذایی مضر برای مردان

   :تغذیه سالم در آقایان نقش مهمی در سلامت و قدرت باروری آنها دارد. در اینجا با مقاله ای درباره باید ها و نباید های تغذیه در آقایان ، همچنین نکات مهمی برای تغذیه مناسب در خدمت شما هستیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

رژیم غذایی لاغری مردان

رژیم غذایی زنان برای پسردار شدن , تغذیه مناسب برای مردان

 

تغذیه مناسب برای مردان

تغذیه مردان براساس چه مواردی باید تنظیم شود چه موادغذایی برای افزایش سلامتی مردان مهم هستند ؟رژیم غذایی مفید و مغذی برای مردان چه ویژگی هایی دارد ؟متخصصین تغذیه چه موادغذایی را مناسب تر و بهتر برای آقایان میدانند می توانید با روش های تغذیه ای موثر مانع ابتلای همسرتان به انواع سرطان های خطرناک شوید .

با افزایش سن مردان، توده‌های عضلانی بدن‌شان کم‌تر می‌شود و برای همین نیاز به غذاهای پروتئینی خاصی دارند تا کم شدن توده‌های عضلانی بدن‌شان را تا حدودی کنترل کند. اگر چه نظرات مختلفی در مورد ویژگی‌ها و سلامت تخم مرغ وجود دارد، ‌ولی امروزه بسیاری از متخصصان معتقدند که تخم مرغ‌ها به‌خاطر پروتئنی زیادی که دارند، می‌توانند نقش مثبتی در رژیم غذایی انسان‌ها و به‌خصوص مردان داشته باشند.

ضمن اینکه تخم مرغ حاوی لوتئین هم هست که می‌تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد و همه مردان می‌توانند از تخم مرغ در وعده‌های مختلف غذایی مثل صبحانه،‌ ناهار و شام استفاده کنند.

 

به نظر متخصصان، خوردن انواع توت‌ها کمک می‌کند تا خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف کاهش پیدا کند. همچنان تحقیقات بسیاری بر روی خواص توت‌ها در حال انجام است،‌ ولی بعضی از مطالعات اخیر نشان می‌دهند که بلوبری‌ها می‌توانند التهاب را مهار کنند که در نهایت باعث کاهش خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها می‌شود و حتی رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند.

البته مطالعات دیگری هستند که نشان می‌دهند انواع دیگر توت‌ها مثل تمشک و توت‌فرنگی هم خواص ضد سرطانی زیادی دارند و مثلا خطر ابتلا به سرطان مری را ۳۰ تا ۷۰ درصد، و سرطان کولون را تا ۸۰ درصد کم‌تر می‌کنند،‌ اما نیاز به بررسی‌های تکمیلی و نهایی دارند تا بتوانند به‌طور قطعی این تاثیر را تایید کنند. می‌توانید از انواع توت‌ها به‌عنوان میان‌وعده‌های سالم استفاده کنید، یا آن را داخل سالاد بریزید، یا با ماست ترکیب کنید.

 

مواد غذایی مضر برای مردان را بشناسید

تغذیه نقش مهمی در سلامت افراد ایفا می کند بنابر این افراد باید از خوردن بعضی از خوراکی ها اجتناب کنند زیرا باعث بیماری های زیادی می شوند .در این مطلب با مواد غذایی مضر و مفید برای سلامتی مردان آشنا می شوید

 

 

اقدامات قبل از بارداری برای آقایان

چه میوهای برای پسردارشدن خوبه

 

مواد غذایی مفید و مضر برای سلامتی مردان

مردانی که وارد دوران بزرگسالی می شوند و در آستانه های ورود به دوره های سنی بعدی قرار می گیرند، دیگر نباید از خوراکی ها و هله هوله هایی مانند سیب زمینی سرخ کرده، چیپس سیب زمینی و کیک های صنعتی استفاده کنند. این محصولات با روغن های ناسالم تهیه می شوند یا حاوی مقدار زیادی از مواد قندی هستند. درنتیجه مصرف آن ها توسط مردان، مساوی است با افزایش خطر مواجهه با حمله های قلبی، افزایش وزن سریع و اختلال در دستگاه گوارش .

 

۳ غذایی که مردان نباید بخورند :

۱ . فرآورده های گوشتی

تردیدی نیست که محصولاتی مانند سویس و کالباس و همچنین گوشت های پُرچرب واقعا خوش طعم هستند، اما این واقعیت را هم نمی توان انکار کرد که هیچ کدام از منابع پروتئینی مناسب برای مردان به شمار نمی روند. فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس حاوی مقدار زیادی از چربی های اشباع و سدیم هستند که هر دو با بیماری فشار خون بالا و بیماری های قلبی ارتباط دارند. گوشت های پُرچرب نیز مقدار زیادی از چربی های اشباع را به بدن می رسانند که خطر ابتلا به همین بیماری های را افزایش می دهند. به همین دلیل، مردان باید از مصرف فرآورده های گوشتی خودداری کنند و در میان گوشت ها نیز سراغ انواع بدون چربی بروند .

 

۲ . هله هوله ها

مصرف هله هوله ها در دوران نوجوانی و جوانی، آن هم به مقدار کم، شاید مشکل ساز نشود اما مردانی که وارد دوران بزرگسالی می شوند و در آستانه های ورود به دوره های سنی بعدی قرار می گیرند، دیگر نباید از خوراکی ها و هله هوله هایی مانند سیب زمینی سرخ کرده، چیپس سیب زمینی و کیک های صنعتی استفاده کنند. این محصولات عمدتا با روغن های ناسالم تهیه می شوند یا حاوی مقدار زیادی از مواد قندی هستند . درنتیجه مصرف آن ها توسط مردان، مساوی است با افزایش خطر مواجهه با حمله های قلبی، افزایش وزن سریع و اختلال در دستگاه گوارش .

 

۳ . نوشابه

مصرف بی رویه نوشابه ها، یکی از علت های مبتلا شدن مردان به بیماری های مزمن و همچنین اضافه وزن است. اختلال های روان شناختی و بیماری فشار خون بالا، دو مورد از مهم ترین بیماری هایی هستند که از مصرف بی رویه نوشابه ها نشات می گیرند. بنابراین، اگر به سلامتی خودتان اهمیت می دهید، باید آب ساده را جایگزین نوشابه ها و دیگر نوشیدنی های ناسالم کنید .

 

خوشمزه و مفید برای مردان

مارچوبه:مارچوبه گیاه بسیار مفیدی است که حاوی مقادیر زیادی از فولات، ویتامین K و ویتامین C است، حتی تحقیقات نشان داده مادران بارداری که در طول بارداریشان از این گیاه استفاده می کنند، کمتر نوزادانی با ناهنجاری های مادرزادی به دنیا می آورند. اما وجود ویتامین C در بیضه ها نقش محافظتی دارد. ویتامین C رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. همچنین از چسبیدن اسپرم ها به یکدیگر جلوگیری می کند.

آووکادو: آووکادو میوه ای گرمسیری است، این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین E ، ویتامین B6 و اسید فولیک است. ویتامین های گفته شده بخصوص ویتامین E باعث افزایش تحرک اسپرم و بالا رفتن قدرت نفوذ آن داخل تخمک می شود.

 

موز: موز حاوی ویتامین B1 ، ویتامین A و ویتامین C است. همچنین موز حاوی آنزیمی به نام برومولین است که موجب تعدیل هورمون های جنسی مردانه می شود.

شکلات تیره: شکلات تیره دارای آرژنین هیدروکلراید است و شمار اسپرم ها و میزان مایع منی را دو برابر می کند.

سیر: سیر ماده غذایی مفیدی است که جریان خون را سرعت می بخشد. بهبود جریان خون قدرت و توان اسپرم ها را بالا می برد. همچنین موادی مانند سلنیوم و ویتامین B6 مانع آسیب به اسپرم شده و سطح هورمونی را متعادل می کند.

گردو: گردو حاوی آرژنین است. این ماده حجم و تعداد اسپرم ها را بالا می برد، همچنین حاوی امگا ۳ است که جریان خون را در بیضه ها تسریع می کند. این آجیل قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و از اسپرم ها محافظت می کند. خوردن ۷ عدد گردو در روز سطح کلسترول خون را پایین آورده و ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

 

برنامه غذایی ون دو کار

تغذیه مناسب برای آقایان

تغذیه مناسب برای مردان | مواد غذایی مضر برای مردان

منبع : نمناک – دکتر سلام -بهداشت نیوز

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا