نکته های خانه داری

آموزش نکات ریز خانه داری و کدبانوگری

جرمگیری وسایل :

 کانال نکات خانه داری در تلگرام

نکات خانه داری و آشپزی

۱ – گوش پاک کن را داخل محلول سرکه و جوش شیرین کرده و روی لکه های چربی بمالید. برای پاک کردن لکه های سفت به جای گوش پاک کن از مسواک استفاده کنید.

 

۲- جوش شیرین و پراکسید هیدروژن یک پاک کننده قدرتمند و موثر برای از بین بردن جرم های سخت و سمج حاصل از روغن و سوختگی داخل فر و روی شیشه اون هست

 نکات خانه داری مهم

خانه داری مدرن

۳- مقداری نمک روی تخته مخصوص خرد کردن و بریدن گوشت و سبزیجات بریزین و با یک برش لیمو چند دقیقه روی اون بمالین تا تخته پاک و درخشان و ضد عفونی بشه

۴- جرم و رسوب روی شیرهای آب رو باجوش شیرین و سرکه و یه مسواک کهنه بسابین و اونارو درخشان و براق کنین

تمیز کردن سطح زیر یخچال و فریزر با چاپستیک :

برای تمیزکردن سطح زیر یخچال و فریزر از هر گونه جرم و خرده ریز، کافی است یک حوله کاغذی را با افشانه تمیزکننده همه جانبه مرطوب کرد و آن را به دور یک چاپستیک (چوپک غذا خوری چینی) پیچید و بعد این چاپستیک را زیر سطح یخچال و یا فریزر کشید.

خانه داری و تزئینات

نکات ریز خانه داری و آشپزی

از بین بردن بوی بد :

راه حل ساده برطرف کردن بوی بد سوختگی و سایر بوهای نامطبوع توی خونه قابلمه‌ای حاوی آب هست که به اون دارچین و یا وانیل افزوده‌اید؛ زمانی که آب بجوشه بوی خوش دارچین و یا وانیل فضای خونه شما رو پر خواهد کرد

 

ترکیب بخار، چربی پخت و پز و گرد و خاک، ماده‌ی چسبنده و زرد رنگی را روی سطوح آشپزخانه پدید می آورد. برای زدودن این مادهٔ چسبنده، کافی است اسفنجی را آغشته به سرکه سفید رقیق نشده کنید و روی سطح سرامیک، کابینت، هود و حتی بالای یخچال بکشید. سپس اسفنج دیگری را در آب خیسانده و مجددا روی سطوح بکشید. اکنون می‌توانید با دستمال توالت، سطوح مورد نظر را خشک نموده و از براق شدن آنها لذت ببرید

 

تمیز کردن سر دوش آب :

برای تمیز کردن اثرات آهک و مواد معدنی روی سر دوش آب کافی است محلولی برابر از آب و سرکه را داخل یک کسیه پلاستیکی بریزید و سر دوش با کش ببندید، پس از مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را باز کرده و آب کشی کنید تا مثل روز اولش شود.

از بین بردن گرفتگی فاضلاب :

ترکیب جوش شیرین و سرکه یکی از قدرتمندترین محلول های خانگی برای از بین بردن گرفتگی فاضلاب می باشد، برای این کار ابتدا ۱/۲ فنجان جوش شیرین را داخل چاه بریزید سپس ۱ فنجان سرکه را روی آن بریزید و اجازه دهید محلول واکنش شیمیایی خود را ایجاد کند در نهایت روی آن آب گرم بریزید تا تمام آلودگی ها از بین برود.

از بین بردن زنگ زدگی کابین دوش :

کابین دوش یکی از فضاهای است که به دلیل مرطوب بودن فضای حمام زودتر زنگ می زند برای از بین بردن این زنگ زدگی شما به سرکه سفید، حوله کاغذی، مسواک قدیمی برای شستشو نیاز دارید، کافی است سرکه را روی زنگارها اسپری کنید و با کمک مسواک آن ها را بسایید تا برطرف شوند در نهایت با حوله ی کاغذی زنگارهای باقی مانده را تمیز کنید.

تمیز کردن تشک :

هر فرد به طور متوسط حداقل یک سوم از زندگی خود را صرف خواب می کند بنابراین نظافت تشک امری بسیار مهم و حیاتی است، برای این منظور روی سطح تشک جوش شیرین و یک اسانس خوشبو بپاشید، سپس با کمک جاروبرقی از روی تشک جمع کنید حالا تشک شما برای یک خواب شیرین آماده است. مطلب روش نگهداری و تمیز کردن تشک توضیحات بیشتری در رابطه با تمیز کردن تشک خواب به شما می دهد.

آموزش نکات ریز خانه داری و کدبانوگری

۳/۵ - (۱۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. مرسی از مطلبتون که بدردمون خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا