عید نوروز

آموزش درست کردن سبزه عید به شکل آدمک

سبزه عید به شکل آدمک

این ایده بسیار جالب و جذاب است اصلا تکراری نیست می توانید آموزش سبزه آبشاری | سبزه معلق را هم ببینید و آموزش درست کردن سبزه به شکل درخت  را هم ببینید

سبزه عروسکی با شاهی

سبزه به شکل آدمک

وسایل مورد نیاز:

خورده کاه یا براده چوب یا شلتوک برنج …………… به مقدار لازم
تخم چمن ………………………………….. به مقدار لازم
دکمه یا چشم عروسک آماده …………………. ۲ عدد
روبان و وسایل تزیینی دیگر

سبزه عید به شکل قلب

آموزش کاشت سبزه عروسکی

آموزش کاشت سبزه  آدمک :

ابتدا یک جوراب بسته به نظر و سلیقه خودتان – دوست دارید صورت آدمک را سرخ پوست درست کنید قهوه ای سوخته -دوست دارید سیاه پوست باشد مشکی – دوست دارید سفید پوست باشد

از جوراب رنگ روشن یا رنگ پوست استفاده کنید . بهتر است جنس جوراب نازک نباشد ولی از جوراب نازک هم میتوان استفاده کرد .

داخل جوراب را با براده چوب پر می کنیم به هر اندازه ای که دوست داریم صورت آدمک ما باشد، اگر خواستیم آدمک بدن هم داشته باشد بیشتر داخل جوراب را پر می کنیم.
بعد موقعی که به قسمت بالای سر رسیدیم تخم چمن ها را می ریزیم و بخیه می زنیم، سعی کنید ظریف کار کنید تا سر آدمکتان قشنگتر شود.

در قسمت جلوی صورت سعی کنید یک بینی بلند – کوتاه – قلمبه – کوچک و … ( بستگی به سلیقه شما و آن صورتی که می خواهید خلق کنید دارد ) بوجود آورید و بعد به وسیله نخ و سوزن آن را بدوزید، توجه داشته باشید این بینی را با فشار دادن دستتان و گرفتن قسمتی از صورت و براده چوب زیر آن و شکل و فرم دادن به آن درست کنید .

 

اموزش تصویری سبزه عروسکی

سبزه عید به شکل آدمک

 

برای لب ها و چشم و ابرو هم می توان با استفاده از روان نویسهای مشکی و رنگی روی صورت کشید و هم می توان از چشم و لب های آماد ه عروسک که می توانید از خرازی ها بگیرید استفاده کرد.
بعد از آماده شدن صورت و بدن آدمک، آن را می گذاریم یک مدتی داخل آب تا جوانه بزند ( قسمتی را که تخم چمن دارد) و بعد میتوان آن را در یک کاسه کوچک گذاشت و داخل کاسه را آب ریخت و هر روز هم با آبپاش روی آن آب ریخت که البته تخم چمن بر خلاف تخم شاهی دیر بیرون می آید ولی در عوض برای مدت خیلی بیشتری می ماند و آدمک شما موهایش صاف است و سیخ.
اگر هم دوست داشتید می توانید از تخم شاهی استفاده کنید.

به اینصورت که تخم شاهی را خیس‌ کنید و بگذارید یک‌ شب‌ تا صبح‌ بماند تا حالت‌ ژله‌‌ای‌ و چسبنده‌ پیدا کند. سپس روی قسمتی از سر آدمک که می خواهید مو داشته باشد بمالید به طوری که هیچ نقطه ای خالی نماند.

هر روز با اسپری آن را آب پاشی کنید و مراقب باشید که خشک نشود تا تخم ها سبز شوند. با تخم شاهی موهای آدمک شما فرفری می شود.
در ضمن می توانید آدمک را نگه داشته و در سالهای بعد هم برای سبز کردن سبزه از آن استفاده کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا