فیلمهای آموزشی سفره آرایی

فیلم آموزش سس براق فرانسوی برای روی کیک

فیلم آموزش طرز تهیه سس براق کیک برای تزیین روی کیک به شکلی بسیار زیبا فیلم با توضیحات کامل هستش


فیلم آموزش طرز تهیه سس براق کیک

با این سس آینه ای  می توانید کیک های بسیار زیبایی داشته باشید

فیلم آموزش سس براق فرانسوی

فیلم آموزش سس براق فرانسوی

فیلم آموزش سس براق فرانسوی

آموزش سس براق فرانسوی برای روی کیک

این سس بسیار راحت و بسیار کم تکنیک هستش و از نظر طعم و مزه بسیار پسندیده است

برای تهیه کیک براق با ما همراه باشید تا ابتدا دستور پخت یک کیک را آموزش دهیم و سپس آن را با  سس براق فرانسوی تزیین کنیم

طرز تهیه کیک اسفنجی

۱. قبل از هر چیز فرتون رو روشن کنید تا گرم بشه.

۲. تخم مرغ ها رو نیم ساعتی بیرون از یخچال بذارید تا هم دمای محیط بشن و سرد نباشن. اگر هم عجله داشتید یکی دو دقیقه تخم مرغ ها رو در آب ولرم بذارید تا کمی از سرماشون کم شه.آرد و بکینگ پودر و نمک رو باهم الک کنید. اگر دو یا سه بار الک بشه خیلی عالیه. من معمولا آرد رو روی مایع کیکم مستقیم الک میکنم.

۳. برای تهیه همه کیک های اسفنجی به دلیل اینکه بتونیم اون بافت اسفنج مانند و پر حفره رو به کیک بدیم باید سفیده و زرده از هم جدا بشن. پس در مرحله اول خیلی با دقت زرده ها رو از سفیده جدا میکنیم. سعی کنید که زرده ها در حین جدا شدن پاره نشن و با سفیده مخلوط نشن. در ابتدای کار سفیده ها رو بذارید کنار و برید سراغ زرده ها.

۴. زرده ها رو حدود یک دقیقه با دور تند بزنید تا کف کنه. حالا وانیل و ۴/۳ فنجان شکر رو بهش اضافه کنید و اونقدر بزنید تا رنگش کرم روشن بشه. بعد هم روغن و شیر رو اضافه کنید و باز یک دقیقه ای بزنید. در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر و نمک رو که مخلوط کرده بودید کم کم به مایع اضافه کنید. بهتره این کار رو در سه مرحله انجام بدید.

۵. مقداری از آرد رو بریزید و با دور آروم همزن بزنید (میتونید در این مرحله همزن رو بذارید کنار و با یک قاشق یا ویسک هم زدن رو ادامه بدید) تا کاملا آرد ها به خورد مایع برن. بعد مقداری دیگه از آرد رو اضافه کنید و باز هم بزنید تا یکدست بشه و باز این کار رو تکرار کنید تا آرد تموم شه. همونطور که بالا گفتم خیلی بهتر میشه اگه در این مرحله آرد رو مستقیم روی مایه کیک با الک و در حین الک شدن بریزید. این به پخت و پف بهتر کیک کمک میکنه.

۶. حالا میریم سراغ سفیده ها. سفیده ها رو در ظرفی جدا گونه با دور تند همزن اونقدر بزنین تا کاملا پف کنه و سفید رنگ بشه. بعد یک قاشق از شکر رو هم به سفیده اضافه کنید و باز یکی دو دقیقه بزنین تا رنگش براق بشه.

۷. سفیده رو روی مایع قبلی میریزیم و به آرومی با قاشق(ترجیحا فلزی نباشه) به یک سمت هم میزنیم. حتی اگه انکار پنج دقیقه طول کشید به هیچ وجه دستتون رو تند نکنید و تا مخلوط شدن کامل سفیده با مایع به آرومی به یک سمت مواد رو هم بزنید (این مهمترین قسمت این کیکه).

۸. بعد هم کف قالب ۲۵ سانتی رو چرب کنید و یا اگه خواستید کاغذ روغنی بذارید و مایع رو در قالب بریزید. نکته قابل توجه موقع ریختن مایع کیک اینه که حواسمون باشه مایع کیک رو در یک نقطه نریزیم و در تمام سطح قالب پخشش کنیم تا بعد از پخت گنبدی نشه.

۹. بذارید در فر در دمای ۱۷۰-۱۸۰ دجه سانتی گراد تا کاملا بپزه. این کیک تقریبا ۲۰-۲۵ دقیقه ای میپزه ولی باز بسته به فرتون ممکنه متفاوت باشه.

۱۰. خب حالا این کیک ساده رو با یک روکش براق تزیینش می کنیم که یک کیک شیک و زیبا داشته باشیم.

مواد لازم برای طرز تهیه سس براق فرانسوی :

پودر ژلاتین ۲۰ گرم، آب ۳۲۰ گرم، گلوکز ۳۰۰ گرم، شکر ۳۰۰ گرم، شیر عسلی ۲۰۰ گرم، شکلات ۳۰۰ گرم ( اگر بخواهید رنگ غیر از قهوه ای باشه شکلات سفید و رنگ مجاز خوراکی استفاده کنید)

طرز تهیه سس براق فرانسوی برای کاور کیک :

در ظرفی ابتدا ۱۲۰ گرم از آب را ریخته، سپس پودر ژلاتین را بر روی ان پاشیده، اجازه دهید تا حالت اسفنجی بگیرد.

در ظرف دیگری گلوکز، شکر و ۲۰۰ گرم باقیمانده آب را اضافه، مخلوط و روی حرارت قرار دهید تا کمی بجوشد، در این مرحله وقتی مطمئن شدید که شکرها کاملا حل شده اند، ظرف را از روی حرارت بردارید، ژلاتین و شیر عسلی را افزوده خوب مخلوط کنید، سپس شکلاتها را که قبلا به تکه های کوچک در اورده اید را به آن افزوده و اجازه دهید که شکلاتها ذوب شوند، ( در صورت تمایل به رنگ کردن سس و استفاده از شکلات سفید در همین مرحله رنگ را اضافه کنید).

با گوشت کوب برقی ، یک مقدار سس را مخلوط کنید تا سس براق تر شود. سپس سس را کناری بگذارید تا به تدریج سرد شود و به حرارت ۳۵ درجه سانتیگراد برسد، در این مرحله سس اماده برای کاور کردن کیک شماست.

نکات مهم برای طرز تهیه سس براق فرانسوی

اگر بعد از اماده شدن سس، حبابهای زیادی روی ان ایجاد شده بود، دو تا سه بار آن را از یک صافی به آرامی رد کنید، اینکار تا حدود زیادی حبابهای ایجاد شده را از بین خواهد برد.
زیر سازی و صاف بودن سطح کیک،اهمیت فوق‌العاده ای در اینه ای بودن سس دارد.

 

سس براق فرانسوی

روکش رنگی براق کیک,طرز تهیه سس براق فرانسوی

طرز تهیه سس براق فرانسوی برای کاور کیک

۴.۱/۵ - (۱۴۷ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. خیلی با عجله و سریع توضیح می دادن و از این قسمت به قسمت دیگه می پریدن، کاش زمان برنامه را طوری بکنن که اینقدر عجله توی توضیحات نباشه??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا