آموزش انواع غذاها

طرز تهیه انواع لازانیا بدون فر

دستور پخت لازانیا بدون فر

امروز با آموزش طرز تهیه ی یه غذای خوشمزه و پر طرفدار اومدیم که امیدوارم در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، لازانیا جز غذاهایی هستش که کمتر کسی دست رد به این غذا میزنه … لازانیا یکی از غذاهای ایتالیایی ست که بسیار خوشمزه و محبوب در جهان می باشد، لازانیا از نظر ظاهر و قیافه و مواد اولیه برای طبخ همه پسنده همین ظاهر خوبش باعث میشه توی مهمونی ها هم طبخش مناسب باشه .برای درست کردن لازانیا به طوری هستش که هم میشه در فر آماده کرد ، هم در ماهیتابه آماده کرد. امروز با بهترین و متنوع ترین رسپی ها اومدیم که امیدوارم با این دستور ها بتونید لازانیا ی خوشمزه و مجلسی درست کنید و هر کدوم باب سلیقه ی شما بود تهیه کنید، لطفا بعد مطالعه ی رسپی ها نظرات خودتون رو برامون ارسال کنید …

طرز تهیه چیکن استراگانف را هم بخوانید

طرز تهیه لازانیا بدون فر آپارات

طرز تهیه لازانیا دریایی بدون فر

مواد لازم

ورق لازانیا ۶ عدد
فیله بدون استخوان ماهی ۲۰۰ گرم (تیلا پیلا یا سالمون)
میگوی ریز یک پیمانه
سیر سه حبه
پیاز یک عدد
کره ۵۰ گرم
جعفری ۳ ق
ترخون یک ق
شیر یک لیوان
آرد سفید یک ق
گوجه فرنگی دو عدد
رب دو ق
نمک و فلفل و روغن
پنیر پیتزا دو لیوان

طرز تهیه:

پیاز نگینی و ریز خرد شده را به همراه روغن تفت میدهیم تا شیشه ای و سبک شود سیر را ریز هر کرده اضافه کرده مجدد هم میزنیم سپس فیله ماهی بدون پوست و استخوان و خرد شده را به همراه نمک و فلفل اضافه کرده در نهایت میگو را اضافه میکنیم (اگر میگو ریز نبود حتما بعد از پاک کردن خرد کنید) چهار پنج دقیقه تفت داده تا مخلوط شوند مدت زمان زیاد حرارت ندهید میگو سفت میشود .
در تابه ای دیگر گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده را به همراه کمی روغن تفت میدهیم یکم که آبش جمع شد ترخون و جعفری ریز خرد شده را اضافه کرده اجازه میدهیم تا غلیظ شود و به روغن بیفته به مواد ماهی اضافه کرده
در قابلمه ای دیگر کره و آرد را تفت میدهیم تا بوی خامی آرد از بین بره ولی تغیر رنگ نده مخلوط را از روی حرارت برداشته کم کم در چند مرحله شیر را اضافه کرده و به تناوب هم میزنیم که آرد گلوله نشود ظرف را مجدد روی حرارت گذاشته و نمک و فلفل اضافه میکنیم مرتب هم میزنیم تا سس غلیظ شود .
سس بشامل آماده شده را به مواد ماهی اضافه کرده مخلوط میکنیم( یک دو ق از سس را کنار گذاشته برای ته ظرف پخت لازانیا )
ورق های لازانیا رد داخل آب جوش که مقداری روغن و نمک اضافه کرده ایم ریخته به مدت پنج الی شش دقیقه می جوشانیم تا بپزد
بعد از پخت آب جوش قابلمه را در چند مرحله خالی کرده و آب سرد اضافه میکنیم با این روش ورق های لازانیا پاره نمیشن و بهم نمیچسبن
کف ظرف مناسب فر و لازانیا را سس بشامل ریخته یک لایه ورق لازانیا سپس مواد ماهی و میگو و یک لایه پنیر ریخته مجدد ورق لازانیا …. ادامه میدهیم تا انتهای ظرف لایه آخر باید مواد ماهی و یک لایه کامل پنیر باشه اگر با پنیر خوب پوشش ندید ورق آخر لازانیا خشک میشه
ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه گذاشته تا روی لازانیا طلایی شود یا اینکه میتونید همین روش رو در ماهیتابه انجام بدین و بعد بذارین رو گاز تا پخته بشه.

فیلم طرز تهیه لازانیا بدون فر

لازانیا گوشت و قارچ

مواد لازم :

برای ۳ تا ۴ نفر
گوشت چرخکرده ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه نصف عدد
قارچ ۷ تا ۸ عدد
پنیر پیتزا میزان لازم (از ۲۰۰ گرم تا ۵۰۰ گرم )
ورق لازانیا ۱ بسته
برای سس سفید (۱/۵ ق غ آرد سفید ، کره ۳۰ گرم، شیر گرم ۱/۵لیوان )
نمک و فلفل و رب گوجه به میزان لازم .

طرز تهیه لازانیا بدون فر :

قارچ رو ورقه ای کردم و تفت دادم . یه پیاز رو که ریز خرد کرده بودم رو داخل تابه ریختم و تفت دادم گوشت رو اضافه کردم و تفت دادم فلفل دلمه ای رو نگینی خرد کردم و اضافه کردم .قارچ ها رو هم اضافه کردم و بهش نمک و فلفل و ادویه خود لازانیا و رب ریختم . (مواد داخل لازانیا سلیقه ای هستش .هر طور باب سلیقه تونه. من خودم گوشت دوست ندارم زیاد نمی ریزم )

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر,طرز پخت لازانیا بدون فر

ورق های لازانیا رو داخل آب جوش توی قابلمه حاوی نمک و روغن انداختم و بعد از ۱۰ دقیقه آبکش کردم و کمی آب سرد روش باز کردم ، ورق ها رو روی یه پارچه تمیز صاف گذاشتم .
سس بشامل : آرد رو تفت دادم و کره رو ریختم و کمی تفت دادم ، حالا شیر گرم رو داخل مواد ریختم و مدام هم زدم تا غلیظ بشه . به غلظت تقریبا ماست ، کمی هم نمک و فلفل ریختم .
داخل تابه (واشر رو در بیارین )رو کفش رو کمی چرب کردم .سیب زمینی چیدم . به خاطر این که برگه لازانیا بهش نچسبه و مبادا نسوزه چون مستقیم روی شعله میره . اتفاقا سیب زمینی هاش هم خیلی خوشمزه میشه .
ورق لازانیا رو قرار دادم کمی سس سفید و بعد پنیر پیتزا و مواد گوشتی ریختم و به این صورت لایه ها رو پر کردم
سس سفید رو هم اولین لایه و هم اخرین لایه این بار ریختم برای خشک نشدن لازانیا موثره . می تونید از سس گوجه هم استفاده کنید . روی ورق های لازانیا سس سفید و پنیر پیتزا ریختم.
تابه رو روی حرارت ملایم رو به کم من شعله پخش کن هم قرار دادم به مدت نیم ساعت در این روش روی گاز دیگه روش برشته نمیشه .
اگر توی تابه غیر دو طرفه بخواین درست کنید از دم کنی هم استفاده بشه . در فر اگر بخواین با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه .

طرز تهیه لازانیا بدون فر بدون گوشت

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا