کودک

نحوه نگهداری شیر مادر در یخچال و فریزر

 

 

   نحوه نگهداری شیر مادر در یخچال و فریزر

 

 

در صورتی که مادر برای انجام کاری باید چند ساعت از نوزاد دور باشد، می توان با استفاده از شیر

دوش

، شیر را

دوشیده

و در شیشه بچه در یخچال نگهداری نمود تا برای وعده بعدی در دسترس کودک قرار گیرد.

شیر مادر

را در صورتی که در ظرف کاملاً تمیز و در بسته نگهداری شود، می توان در

یخچال

برای مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت نگهداری نمود.

 


ظروفی که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند، بایستی کاملاً تمیز بوده و پس از شستشو با آب جوش و مایع پاک کننده، به خوبی آبکشی شوند.


به هنگام استفاده از

شیردوش

نیز، علاوه بر تمیز بودن دستها و سرسینه ها، این وسیله نیز بایستی کاملاً شستشو داده شود. برای نگهداری شیر مادر در فریزر، ا بتدا باید آن را در ظرف دربسته تمیز ریخته و برای مدت ۲ ساعت در یخچال قرار داد و سپس در صورت لزوم، آن را در طبقه پایین فریزر، که سرمای ثابتی دارد، قرار داد.

 


شیر فریز شده را می توان برای ۲ تا ۳ ماه در فریزر نگهداری نمود.

به هنگام استفاده، باید

یخ

آن را با قرار دادن در ظرف حاوی آب داغ، بازکرده و بلافاصله مورد استفاده قرار داد. قبل از استفاده، طبیعتاً باید آن را خوب هم زد تا چربی های رسوب شده به خوبی مخلوط شوند.

 

 

 

شیر,شیر مادر,شیر دادن,شیر زن,شیر سینه,شیردهی,شیرپستان,نحوه نگهداری شیر مادر, شیر مادر, نگهداری شیر مادر, شیردوش, شیر فریز شده, نگهداری شیر مادر در یخچال, فریز کردن شیر مادر, کودکان, روانشناسی کودکان, تعلیم و تربیت کودکان, تغذیه کودکان, بیماری های کودکان و راه درمان آن, قصه کودکان, نوزاد, شیر دادن به نوزاد, فریز کردن شیر مادر
شیر,شیر مادر,شیر دادن,شیر زن,شیر سینه,شیردهی,شیرپستان,نحوه نگهداری شیر مادر, شیر مادر, نگهداری شیر مادر, شیردوش, شیر فریز شده, نگهداری شیر مادر در یخچال, کودکان, روانشناسی کودکان, تعلیم و تربیت کودکان, تغذیه کودکان, بیماری های کودکان و راه درمان آن, قصه کودکان, نوزاد, شیر دادن به نوزاد, فریز کردن شیر مادر

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا