ورزش

تاریخچه اسکیت درجهان

اختراع کفش اسکیت در سال ۱۷۶۳ توسط یک بلژیکی به نام Joseph merlin)ژوزفمرلین) به ثبت رسید. او که با سوار شدن بر کفشهای جدید خود به یک مهمانی در لندن رفته بود به ناگاه با آیینه ای بسیار بزرگ و قیمتی برخورد کرد و آنرا خرد نمود . به غیر از مرلین مخترعین دیگری هم کفشهای اسکیت با مدلهای مختلف ساختند که اکثر این کفشها دارای چرخهای خطی بودند که کفشهای تیغدار پاتیناژ را تداعی می کردند.

اسکیت

۵۶سال بعد موسیو پتیبلدی فرانسوی نوع دیگری از کفشهای اسکیت را به ثبت رساند وی ادعا میکرد که کلیه حرکات پاتیناژ را با کفشهای اسکیت نیز میتوان انجام داد اما در عمل ثابت شد که بسیاری از حرکات بر روی کفشهای پتیبلد یا غیر ممکن ویا بسیار مشکل است. همگام با افزایش اجتماع اسکیت در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ورزشهایی که با اسکیت مرتبط بودند گسترش پیدا کرد.

در سال ۱۹۸۵ تولیدکنندگان شروع به ساخت نوعی دیگر از کفشهای اسکیت به نام in line برای علاقه مندان به حفظ سلامتی کردند در هنگامی که این اسکیت در دهه ۹۱ در بازار عمومی توزیع شد بازیهای تفریحی هاکی دچار حرکت و جنبشی دوباره و جدید شد به طوری که در اواسط دهه ۹۰ این ورزش به یکی از پر طرفدارترین ورزشها در امریکا تبدیل شد. ورزش این لاین اسکیت از حدود سال ۱۹۸۵ آغاز شد که تا به امروز از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.

اسکیت

سازمان بین المللی ناظر بر این ورزش بر اورد نموده این ورزش از سال ۱۹۹۱ تا کنون حدود ۵۱۲ درصد رشد داشته و اینک یکی از ورزشهای بیستگانه مطرح دنیا به حساب می آید. لوئیس لگرانج در سال ۱۸۴۹ یک جفت کفش اسکیت این لاین ساخت تا در اپرای فرانسوی Leprophel نمایش اسکیت را روی یخ شبیه سازی کند این اولین باری بود که این لاین اسکیت به طور موفقیت آمیز مورد استفاده قرار گرفت اما به علت اینکه این وسیله توانایی دور زدن و ترمز گرفتن را نداشت به عنوان یک اختراع علمی یا وسیله کاربردی به حساب نیامد تا اینکه در اوایل ۱۸۶۰ در (مینیسوتای آمریکا)یک گروه از بازیکنان هاکی روی یخ از این وسیله با کفشی از پوسته سخت و چرخهای جدید از املاح آلی اسید کاربنیک برای تمرین در خارج از پیست استفاده کردند.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۲/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا