تزیینات شب یلدا

چیز کیک انار شب یلدا

طرز تهیه چیز کیک انار

مواد لازم کراست:

بیسکوییت کرم دار ۲۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم

نوشته های مشابه

مواد لازم قسمت پنیری:

پنیر خامه ای ۲۵۰ گرم
ماست خامه ای سفت ۱۵۰ گرم
پودر ژلاتین یک قاشق سوپخوری سر پر
آب سرد یک سوم پیمانه
زرده تخم مرغ دو عدد
وانیل ۱/۴ قاشق چ
شکر ۱۰۰ گرم

مواد رویه:

انار دون شده یک لیوان
پودر ژله انار یک بسته
آب جوش یک لیوان
آب سرد نصف لیوان

طرز تهیه چیز کیک انار:

ابتدا بیسکوییت به همراه کرمهاش با وسیله دلخواه وردنه یا غذاساز پودر کنید سپس کره ذوب شده را بهش اضافه کنید مخلوط کنید و کف قالب بیست سانتی که کاغذ یا کیسه فریزر کشیده اید خوب پهن و فشرده کنید داخل یخچال استراحت بدید تا خودش و بگیره

پودر ژلاتین را به همراه آب سرد مخلوط کرده و بن ماری کنید تا خوب حل و شفاف شود شکر و زرده تخم مرغ و وانیل را با دور متوسط هم زن سه الی چهار دقیقه بزنید تا مخلوط و کرم رنگ شود سپس ظرف محتوی زرده را چهار پنج دقیقه روی حرارت غیر مستقیم بزارید و هم بزنید تا ذرات شکر کاملا حل شود سپس ژلاتین بن ماری شده را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید پنیر و ماست خامه ای را با هم زن بزنید تا یکدست شود و مواد تخم مرغی را اضافه کنید مجدد کمی هم بزنید

مواد پنیری آماده شده (اگر شل بود بستگی به غلظت ماست و پنیر داره) را داخل یخچال کمی استراحت بدید تا نیم بند بشه بعد داخل قالب روی کراست بیسکوییتی بریزید و مجدد داخل یخچال گذاشته تا سفت شود

برای رویه چیز کیک یک بسته پودر ژله انار را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید بن ماری حرارت بدید تا حل و شفاف شود و نصف لیوان آب سرد اضافه کنید ژله را داخل یخچال بزارید تا نیم بند شود وبه غلظت سفیده تخم مرغ برسه انار دون شده را روی مواد پنیری بریزید و ژله نیم بند شده را روی انار بریزید (اگر ژله نیم بند نشده باشه به دیواره چیز کیک نشت میکنه و ظاهر خوبی پیدا نمیکنه)

چیز کیک را مجدد داخل یخچال استراحت بدید تا کاملا خودش و بگیره و دسر را داخل ظرف سرو انتقال بدید با خامه فرم گرفته و انار تزیین کنید.
نوش جان

طرز تهیه چیز کیکی اناری یخچالی روش دوم :

مواد لازم برای پوسته برشته زیرین چیزکیک :
شکر ۳ قاشق غذاخوری
بیسکویت ۱۳ عدد یا ۲۰ گرم
کره ½ پیمانه
مواد لازم برای مایع پنیر شیرینی:
پنیر خامه ای ۳۰۰ گرم
ماست خامه‌ای ۲۰۰ گرم
مواد لازم برای ژله انار:
آب انار ⅔ پیمانه
آبلیمو یک قاشق چای‌خوری
شکر یک پیمانه
ژلاتین آب شده ⅖ قاشق غذاخوری
انار به میزان لازم
چیز کیک انار

طرز تهیه پوسته برشته چیزکیک:

۱- شش ظرف مخصوص کاپ کیک را با ورقه مخصوص روغنی قالب می‌پوشانیم، در مخلوط کن شکر و بیسکویت‌ها را با هم مخلوط می‌کنیم تا پودر یک‌دست به‌دست آید و مواد را در ظرف می‌ریزیم.
۲- کره آب شده را به مواد اضافه می‌کنیم و آرام هم می‌زنیم تا مایع چسبنده و نرمی به‌دست آید، حالا این مایع را به‌صورت لایه نسبتا نازک کف قالب‌ها داخل کاغذ مخصوص می‌ریزیم و فالب‌ها را در فریز قرار می دهیم .

روش آماده سازی مایع پنیر:

دستگاه هم‌زن برقی را روی سرعت متوسط قرار می دهیم، در ظرف، پنیر خامه‌ای، ماست خامه‌ای و پودر شکر را می‌ریزیم و مواد را هم می‌زنیم تا کاملا یک‌دست شود. در ظرف دیگر خامه پرچرب را هم می‌زنیم تا نرم شود و پف کند و بعد به مواد دیگر اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. بعد از یک دست شدن مواد را در قالب ها می ریزیم و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم .

روش آماده سازی ژله انار:

۱- آب انار و آب لیمو ترش و شکر را در ظرف ریخته و هم می‌زنیم.
۲- مواد را روی شعله قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم که شکر کاملا حل شود و مایع به جوش بی‌آید، ژلاتین را به مواد اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۱ دقیقه بجوشد و در این بین چند بار مایع را هم می‌زنیم. مواد را به ظرف دیگری منتقل می‌کنیم و ظرف را روی کاسه آب و یخ قرار می‌دهیم تا مایع خنک شود ولی همچنان آرام هم می‌زنیم تا مایع سفت شود.
نکته: این مایع ژله را می‌توان از قبل با هر طعمی تهیه کرد و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کرد. (در طبقه وسط یخچال که دما کم است تا مایع یخ نزند) قبل از استفاده آرام آرام، مایع را روی شعله کم گاز گرم می‌کنیم تا مواد دوباره رقیق و یک‌دست شود.

آماده سازی و سرو:

ظرف‌های کاپ کیک با مایع پنیر را که از فریزر در آورده‌ایم به آرامی از فالب و کاغذ مخصوص جدا می‌کنیم و در ظرف مورد نظر قرار می‌دهیم. (در صورت علاقه می‌توان از کاغذهای مخصوص شیرینی‌پزی که طرح دار هستند استفاده کرد و کاغذ را از چیزکیک جدا نکرد). سپس روی آن مایع ژله می‌ریزیم و با دانه‌های انار تزئین می‌کنیم .

دسر شب یلدا

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا