دانستنی های علمی

ساخت هواپیمای عمود پرواز برای مأموریت‌های مرزبانی و جنگلبانی توسط محققان کشور

محققان کشور هواپیمای عمود پروازی را برای انجام مأموریت‌های مرزبانی و شهری عرضه کردند که بی‌نیاز از باند فرود و پرواز است و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

فرهاد سبقت‌اللهی مجری طرح گفت: با اجرای این پروژه تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت هواپیمای عمودپرواز شدیم که قادر است به صورت عمودی از زمین پرواز کند. وی با بیان این که این هواپیما با عنوان «داکتدفن» طراحی و عرضه شده است، اظهار داشت: هواپیمای عمود پرواز عرضه شده، تک سرنشین است.

 

اخبار,اخبار علمی,هواپیمای عمود پرواز

 

سبقت اللهی با اشاره به تفاوت این هواپیما با بالگرد به عنوان پرنده عمود پرواز، خاطرنشان کرد: بالگرد دارای پره‌های بلند است ولی این پرنده، پره‌های کوتاهی دارد؛ از این رو از این پرنده تک سرنشین حتی می‌توان در محیط‌های شهری استفاده کرد.

مجری طرح، با اشاره به جزئیات این پرنده تک‌سرنشین، یادآور شد: موتور این پرنده پیستونی است و انرژی مورد نیاز آن از طریق بنزین معمولی تامین می‌شود. وی به بیان کاربردهای این عمود پرواز پرداخت و اظهار داشت: از این پرنده می‌توان برای مرزبانی، انجام ماموریت‌های مرتبط با پلیس شهری و همچنین برای جنگلبانی استفاده کرد.

سبقت‌اللهی عدم نیاز به باند پرواز و فرود را از مزیت‌های این هوانفربر ذکر کرد و ادامه داد: این پرنده می‌تواند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۳ هزار متر از سطح دریا پرواز کند. وزن کلی آن نیز ۳۸۰ کیلوگرم است. به گفته وی این پرنده در هر شرایط آب و هوایی قادر به انجام ماموریت‌های مورد نظر است.

اخبار فرهنگی – ایسنا

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا