ازدواج و همسرداری

آیا به نام خانم تان سند زده اید؟

اختلافات مالی زن و شوهر

گاهی زن و شوهر در مسائل مالی دچار مشکلاتی می شوند، دلخوریهای از یکدیگر پیدا می کنند

 

در مسائل مالی و اقتصادی با همسرم دچار مشکل می شوم گاهی چیزهایی را از او پنهان می کنم ولی این شرایط را دوست ندارم باید کاری انجام دهم. گفتگو! صداقت! فکرکنم،کمکم کند.

گاهی زن و شوهر در مسائل مالی دچار مشکلاتی می شوند، دلخوریهای از یکدیگر پیدا می کنند. «یکی می گوید او به من نمی گوید و پنهان کاری دارد، دیگری می گوید خب وقتی به او می گویم، می خواهد برای من برنامه ریزی کند.در واقع می خواهد، همه آنها را هر گونه که دوست دارد خرج کند. اصلا نگویم و نداند اینطوری از ناراحتی ها دور می شوم. اما این شرایط را دوست ندارم. زیرا مشکل باز هم حل نمی شود. پس چه کنم! »

شاید با صحبت و گفتگوی صادقانه به هدف تان دست یابید و راه حل مشترک پیدا کنید. صحبتی که هدفش تداوم عشق و علاقه را در زندگی تان افزایش می دهد. راهکارهای زیر می تواند تا حدودی اختلافات مالی تان را کاهش دهد:

خط فاصله ها را کم کنیم
بسیاری از مشکلاتی که زن و شوهرها بر سر مسائل مالی نیست. گاهی در بسیاری از مسائل دیگر زندگی هم نتوانسته اند به  تفاهم برسند. پس برای حل آنها لازم است، مشکلات تان را دقیقا مشخص کنید و برای هر کدام زمان جداگانه قرار بدهند و فقط در مورد همان موضوع صحبت کنید و در مورد نیازهای یکدیگر و خواسته های منطقی نظرخواهی کنید و از میان مشکلات راهی برای پیدا کردن تفاهم و محبت ورزیدن پیدا کنید. پس دست به کار شوید و راه حل مشترک پیدا کنید. یکی از هنرهای انسان حل مشکلات است. پس هر دو تصمیم بگیرید با همکاری و صداقت داشتن، اعتماد و پذیرش را جایگزین دلخوری و بی مهری قرار دهید، دست یافتن به تفاهم با کمک هردو بدست می آید.

وقتی زن شاغل است…
زمانی که خانمی در افزایش درآمد خانواده سهیم و شاغل است و بهتر است، برای دلگرمی او مقداری از اموال را به نام او کنید، بدین وسیله از زحماتش تشکر می کنید. یک زوج موفق پول من و پول تو ندارند، بلکه پول متعلق به هر دوی آنهاست.

گفتگو و صحبت کردن در مورد اختلاف نظرهای در مورد مسائل اقتصادی و مالی به زن و شوهر در حل مسائل آنها کمک می کند. همکاری بیشتر زن و مرد در ایجاد صمیمت و محبت در خانه اثرات فراوانی دارد. زوج های که در این زمینه  به توافق می رسند می توانند سالهای متمادی در کنار هم با آرامش و رضایت خاطر زندگی کنند. لذا بسیاری از مشکلات اگر با آن درست برخورد شود و به عنوان یک مسئله دیده شود، قابل گفت وگو و حل شدن است.

اختلافات در مورد خرج کردن
شخصیت زن و مرد در زمینه پس انداز و خرج کردن متفاوت است. مهم است راهی را انتخاب کنید که هر دو از آن  رضایت دارید. پنهان کاری بیشتر مساوی با سوء تفاهم های بیشتر زن و مرد است. درآمد خانواده متعلق به کل خانواده است.

البته مقداری آزادی در زمینه خرج کردن لازم است تا حدی که به وضع مالی خانواده لطمه وارد نکند. وقتی اختلافی پیش می آید، به طور صریح و دوستانه درباره آن با همسرتان صحبت کنید، گاهی اختلافات در مورد خرج کردن است. یکی می خواهد اختیار مطلق داشته باشد و دیگری نیازی به مشورت احساس نمی کنند. اما با تمام مشکلات برای دیدگاه مشترک و همکاری دوستانه با همسرتان تلاش کنید. یادتان باشد، در حضور دیگران درباره پول و مخارج بحث نکنید و از انتقاد یکدیگر خودداری نمایید. چنین رفتارهای موجب بدتر شدن شرایط زندگی می شود و ناراحتی ها را بیشتر می کند.

وقتی بچه ها چیزی را می خواهند که قیمت آن بسیار بالا است در مورد آن با همسر خود توافق کنید. اگر همسرتان با آن مخالف بود از تحریک کردن کودک خود برعلیه او خودداری کنید.

آموزش های لازم در مورد مسائل اقتصادی و چگونگی مصرف آن به کودکان تان داشته باشید و متناسب با سن شان آنها را در گفتگوهای مربوط به موضوعات مختلف اقتصادی سهیم کنید و آنها را در زمان مناسب تشویق به کار کنید. چنین آموزشهای می تواند در مورد تمام مسائل اقتصادی از جمله پول توجیبی ، نحوه خرید لباس و اسباب بازی باشد.

 

منبع:تبیان
 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا