دانستنی های علمی

جلوگیری از انتقال آفات و حشرات همراه گلدان به داخل منزل

گلهای آپارتمانی,گیاهان آپارتمانی,آفات گیاهی

گیاهان آپارتمانی

نوشته های مشابه

 

جلوگیری از انتقال آفات و حشرات همراه گلدان به داخل منزل
تابستان به سر آمد و هوای سرد پاییزی و باد و باران به شما هشدار می دهد پیش از این که دما بیشتر از این افت کند و به گیاهان حساستان آسیب بزند، آنها را به داخل منزل بیاورید. اما پیش از نقل و انتقال گیاهان به داخل باید چند اقدام احتیاطی انجام دهید تا همراه با گیاه، آفتها را نیز به خانه نیاورید و گرنه به سختی میتوانید آنها را مهار کنید.

 

اقدامات لازم برای انتقال گیاهان به داخل منزل
با چند راهکار ساده میتوانید حشرات را از گیاهانی که میخواهید به داخل منزل بیاورید، دور کنید و خیالتان راحت باشد که گیاهان عزیزتان در تمام طول زمستان راحت و آسوده خواهند بود.

– تفتیش گیاه
هر گیاه را کاملا با چشم بررسی و تفتیش کنید. زیر برگها را فراموش نکنید، برخی آفتها در زیر برگها تخم میگذارند. به تغییر رنگ و سوراخ شدگی برگها دقت کنید. در صورتی که یک یا دو حشره دیدید، با دست آنها را از گیاه بردارید و در ظرف حاوی آب گرم و صابون بیندازید. در صورتی که بیشتر از دو حشره مشاهده کردید، شستشوی کامل با صابون آفت کش باید انجام دهید.

 

گلهای آپارتمانی,گیاهان آپارتمانی,آفات گیاهی

در صورت مشاهده حشره، گیاه را با صابون آفت کش بشوئید

 

فراموش نکنید گیاهانی را که از قبل داخل خانه بوده اند را نیز در این مرحله باید بررسی کنید. ممکن است آفتهای گیاهی در گیاهان داخل خانه وجود داشته باشند و به گیاهانی که در پاییز به داخل منتقل میکنید وارد شوند و بنابراین با ایجاد منبع غذایی جدید، آفتها شروع به رشد و تکثیر و تغذیه از گیاه شما کنند.

 

– شستشوی آفتها
صابون آفت کش را طبق دستور العمل روی بسته بندی با آب ترکیب کنید و یکی از برگهای گیاه را با آن بشویید. سپس سه روز صبر کنید. در صورتی که برگ شسته شده هیچ نشانه ای از سوختگی ناشی از صابون (تغییر رنگ) نشان نداد، میتوانید کل گیاه را با آن بشویید. آب صابونی را در بطری اسپری بریزید و سپس از بالای گیاه شروع کنید هر سانتیمتر به سانتیمتر از گیاه را با این محلول اسپری کنید از جمله زیر برگها. همچنین صابون آفت کش را در روی سطح خاک و زیر گلدانی بریزید. گلدانهای آپارتمانی تان را نیز به همین صورت بشویید و از آفتها تمیز کنید.

 

آفات گلهای آپارتمانی,گیاهان آپارتمانی,آفات گیاهی

گیاهانتان را  هر ماه از نظر وجود آفت و حشرات کاملا بررسی کنید

 

گیاهان بزرگ مانند درخت انجیر (فیکوس) را پیش از این که برای زمستان به داخل منزل بیاورید، با آب پاش میتوانید بشویید. حتی در صورتی که هیچ حشره ای در روی گیاه نمیبینید و در تمام تابستان به نظر بدون آفت میرسیده است، بهتر است با آب شستشوی ملایمی به آن بدهید تا گرد و خاک و ذرات برگها از روی آن تمیز شود.

 

– تفتیش زمستانی
تنها چون گیاهانتان داخل منزل هستند، به این معنی نیست که در ماههای زمستانی دچار آفت نمیشوند. گیاهانتان را طبق معمول هر ماه از نظر وجود آفت و حشرات در زمستان کاملا بررسی کنید. اگر یکی دو حشره دیدید، آنها را بردارید و دور بیندازید. در صورتی که حشرات بیشتری مشاهده کردید، صابون آفت کش را با آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از حوله نرم و تمیز با دست هر گیاه را تک تک، تمیز کنید. با این کار آفتهای گیاه از بین رفته و مانع تکثیر آفتهای موجود و آسیب رساندن آنها به گیاهان میشوید.
منبع: nargil.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا