آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش کلاه و پاپوش بافتنی

 کلاه و پاپوش بافتنی, مدل کلاه و پاپوش بافتنی ,شال و کلاه و پاپوش بافتنی, کلاه بافتنی ,پاپوش قلاب, پاپوش قلاب بافی

 

“آموزش بافت کلاه”

این کلاه در دو مرحله بافته میشه.

مرحله اول بافت کلاه:

برای بافت کلاه ابتدا به اندازه ۱۰-۱۲ سانت دونه سر بندازید و دونه ها رو سه قسمت در نظر بگیرید و به این روش ببافید که دونه های اول رج قبل از ۸ دونه وسط رو با بافت رکن (همه رج ها به رو یا به زیر) ۸ دونه که در وسط هست رو با بافت ساده(رج روی بافت به زیر و رج پشت بافت به رو) و تقریبا هر دو سانت یک بار برای پیچ جای ۴ دونه اول رو از جلو با ۴ دونه دوم جا به جا کنید و دونه های آخر رج بعد از ۸ دونه وسط رو با بافت رکن ببافید.
به این روش تا بافت به اندازه دور سر برسه ببافید و صاف کور کنید.

مرحله دوم بافت کلاه:

حالا باید از لبه بافتتون در مرحله اول دونه به میل بگیرید و ساده ببافید(رج روی بافت به زیر و رج پشت بافت به رو) تا کلاه به قد لازم برسه.
حالا در رج روی بافت دونه ها رو دوتا یکی از زیر ببافید.
بعد به اندازه تقریبی ۵ سانت با بافت رکن ببافید و صاف کور کنید.نخ رو بلند ببرید درز این پنج سانت رو بدوزید بعد از سوراخ هایی که از دو تا یکی به زیر کردنتون درست شده نخ رو به صورت کوک زدن رد کنید و بکشید تا بالای کلاه جمع بشه و بعد ادامه درز کلاه رو بدوزید.

 

“آموزش بافت پاپوش”

بافت این پاپوش هم مثل کلاه در دو مرحله بافته میشه.

مرحله اول بافت پاپوش:

برای بافت مرحله اول پاپوش یک عکس دیگه هم گذاشتم تا بهتر آموزش رو درک کنید.
ابتدا به اندازه عرض کف پا دونه سربندازید و به اندازه طول کف پا با بافت رکن ببافید.
حالا که بافت کف پاپوش کامل شد باید در هر طرف این بافت به اندازه طول پا دونه سر انداخته بشه. و برای اینکه اون حالت برجستگی رو داشته باشه باید ساده ببافید و رج های روی بافت به رو بافته بشه.برای دونه سر انداختن هم وقتی رج آخر رکن بافی رو بافتید به اندازه طول پا دونه سر بندازید این دونه ها رو در رج برگشت اگه به روی بافت هستید به رو ببافید و اگه در پشت بافت هستید به زیر ببافید. دونه هایی که از قبل داشتید هم به همین روش ببافید در سمت دیگه هم دوباره به اندازه طول پا دونه سر بندازید و در رج برگشت دونه ها رو ببافید فقط حواستون باشه که روی بافت دونه ها به رو و پشت بافت دونه ها به زیر بافته بشه.(دقت کنید که قسمتی که در مرحله دوم دونه سرنداخته شده موقع پا کردن در قسمت داخلی پا قرار میگیره)
برای بافت این پاپوش ست با کلاه بعد از بافت ۴ رج ساده بافی که در روی بافت دونه ها به رو بافته میشه(قسمت برجسته دور پایین پاپوش) دوباره با بافت رکن ادامه بدید تا اندازه بافت از جایی که دونه ها رو سرانداخته بودید به اندازه از کف پا که روی زمین هست تا قوزک مچ پا برسه.
حالا باید به این روش ببافید که از ابتدای رج یک طرف دونه هایی رو که سرانداخته بودید (ترجیحا از اون طرفی این کار رو انجام بدید که دیرتر دونه سرانداخته بودید) ببافید بعد دونه هایی که از ابتدا داشتید رو ببافید تا یک دونه مونده به دونه های سرانداخته در طرف مقابل حالا این دونه آخر رو با اولین دونه قسمت دونه سرانداخته دوتا یکی کنید برگردید دونه های وسط رو ببافید تا یکی مونده به دونه آخر وسط بعد این دونه رو با اولین دونه از دونه های سرانداخته در کنارش دوتا یکی ببافید.
(از اینجا تا به اندازه ای که روی پاپوش بسته بشه و به ساق پا برسید فقط قسمت وسط بافته میشه و دونه های آخر رج در رج های رفت و برگشت با اولین دونه های کناری که سرانداخته بودید دوتا یکی بافته میشه)
بعد از این مرحله یک سانت همه دونه ها رو ساده ببافید رج های روی بافت رو به زیر ببافید.بعد از یک سانت دونه ها رو صاف کور کنید.

مرحله دوم بافت پاپوش:

حالا برای قسمت ساق پاپوش به اندازه ۵-۶ سانت دونه سر بندازید و باز دوباره دونه ها رو سه قسمت در نظر بگیرید و به این ترتیب ببافید که دونه های اول رج قبل از ۶ دونه وسط رو رکن و ۶ دونه وسط رو ساده بافی و تقریبا هر دوسانت یک بار برای پیچ جای ۳ دونه اول رو از جلو با ۳ دونه دوم جا به جا کنید و دونه های آخر رج بعد از ۶ دونه وسط رو رکن ببافید.
این بافت رو تا جایی ادامه بدید که به اندازه طول لبه پایانی مرحله اول بافت پاپوش که کور کردید برسه بعد صاف کور کنید.
لبه کناری ساق پاپوش و لبه صاف کور شده قسمت مرحله اول بافت پاپوش رو کنار هم بذارید و از پشت بافت با شلال و یا کوک به هم وصل کنید و درز پشت ساق و کناره های پاپوش به کف پاپوش رو بدوزید.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴/۵ - (۲۸ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا