اخبار فرهنگی

۱۰ چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی ! +عکس

همان‌قدر که داشتن حجاب برای زن مسلمان، امری عادی و جزئی جدایی‌ناپذیر زندگی است، برای زنان غیرمسلمان عجیب به نظر می‌رسد ولی تاریخ نشان می‌دهد زنان سراسر جهان با هر دین و آیینی، عناد جدی برای پوشیدن حجاب ندارند.

 همان‌قدر که داشتن حجاب برای زن مسلمان، امری عادی و جزئی جدایی‌ناپذیر زندگی است، برای زنان غیرمسلمان عجیب به نظر می‌رسد ولی تاریخ نشان می‌دهد زنان سراسر جهان با هر دین و آیینی، عناد جدی برای پوشیدن حجاب ندارند. به فراخور موقعیت حجاب به سر کردند و اتفاقا لبخند رضایت‌بخشی هم  روی صورت‌شان به چشم می‌خورد. این گزارش نگاهی است به ۱۰ زن از زنانی که حجاب به سر کردند .

روابط خانوادگی 

نوشته های مشابه

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 5 سال پیش ملکه الیزابت در کنار تعدادی از اعضای خانواده‌اش سفری به ابوظبی داشت. سفری که در آن زمان به‌نام «دیدار دو خانواده سلطنتی» معرفی شد. در این سفر ملکه الیزابت دوم از مسجد شیخ زاهد دیدن کرد و همین بازدید از مکان مقدس مسلمانان باعث شد تا ملکه ۸۰ساله در تصویری متفاوت دیده شود. در این دیدار ملکه کتی بلند پوشیده بود و کلاهی به همان رنگ به سر داشت. روی کلاه هم شال حریری بسته شده بود تا حجاب شخصیت اول انگلستان چیزی کم و کسر نداشته باشد. او حتی هنگام ورود به مسجد کفش‌هایش را هم در آورد تا قوانین مسلمانان برای ورود به مسجد را رعایت کرده باشد.

یک تاکتیک ساده 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 هیلاری کلینتون، همراه جدی باراک اوباما در نخستین سال‌های ریاست‌جمهوری‌اش بود. او بارها به برخی کشورهای اسلامی سفر و با مقامات مسلمان دیدار کرد. در این دیدارها او واهمه‌ای از پوشش حجاب نداشت و اگر اضافه کردن یک شال در پوشش‌اش به پیشبرد مذاکرات و حصول توافقات کمک می‌کرد، دریغ نداشت. این عکس در سفر مشترک او با باراک اوباما به قاهره گرفته شده است.

بازسازی یک خاطره 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  کیت میدلتون، دوشس کمبریج، بعد از ازدواج با پرنسس ویلیام سفر مشترکی به مالزی داشتند؛ سفری که در آن خاطره مادرشوهرش را زنده کرد. او هنگام حضور در مسجدی در مالزی، شال حریر سفیدی سر کرد تا حضورش با حجاب باشد، همان کاری که ۲۰سال قبل، پرنسس دایانا در سفرش انجام داد. دوک و دوشس کمبریج، همچنین کفش‌های‌شان را درآورند و با پای برهنه وارد فضای مسجد شدند. عکس‌های این بازدید، انتشار رسانه‌ای گسترده‌ای داشت.

استایلی به‌نام روسری

  اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 ونسا هوگن، بازیگر آمریکایی است که در عکس‌های زمستان امسالش با روسری دیده شد. روسری بزرگ چهارگوش لویی ویتون که از محصولات این برند فرانسوی در زمستان امسال بود. به‌نظر می‌رسد این بازیگر آمریکایی بیشتر به‌عنوان تن‌پوشی زمستانی از روسری استفاده کرده نه پوشش و در واقع بخشی از استایل او محسوب می‌شود.

بانی صلح

 اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  سال گذشته میلادی، فیلمی عرضه شد که در صحنه‌هایی از آن می‌توان نیکول کیدمن (بازیگر) را با روسری‌های چارگوش نه چندان بزرگ دید. او در این فیلم نقش پرنسس موناکو را بازی می‌کند که بحران این کشور را با میانجیگری خودش حل می‌کند.

خاطره‌ای ماندگار

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 پرنسس دایانا روزهایی که هنوز کاخ کمبریج را ترک نکرده بود به‌عنوان یک مقام رسمی انگلستان به مالزی سفر کرد. او در این سفر هنگام بازدید از مسجد، شالی حریر برای ادای احترام به اصول مسلمانان سر کرد و عکس‌هایی از او گرفته شد که جزء عکس‌های ماندگار او محسوب می‌شود.

از میان نقش‌ها 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  ادری هیپبورن، بازیگر هالیوود در دهه ۷۰  است که یاد او برای دوستداران سینما هیچ‌وقت رنگ فراموشی نخواهد گرفت. در چندین عکس باقی مانده از این بازیگر او با روسری و شال دیده می‌شود. بعضی از این عکس‌ها متعلق به فیلم‌هایی هستند که ادری هیپبورن در آنها نقش بازی کرده و حجاب بخشی از لباس صحنه او بوده است اما این سوی دوربین هم، او بارها شال یا روسری سر کرده است. انگار خودش هم خوب می‌دانست که حجاب زیبایی چهره کلاسیکش را برجسته‌تر می‌کند.

 در حضور طراحان اسلامی  

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  سوفیا، کنتکس «وسکس»  سال نو میلادی را با برگزاری جشنی در قلعه وینزور شروع کرد. او در ‌مهمانی خود به تعدادی از طراحان این امکان را داده بود تا کارهای خود را به نمایش بگذارند و طراحان مسلمان هم در این گروه جای داشتند. او گفت: «پوشش اسلامی این توانایی را به زنان مسلمان می‌دهد تا ضمن حفظ اعتقادات خود، لباسی شیک، به روز و آراسته به تن کنند. باید فضایی در اختیار زنان مسلمان گذاشته شود تا این موضوع را به دیگران نشان دهند.» سوفیا همسر کوچک‌ترین پسر ملکه انگلستان است.

یک همراهی بی‌نظیر

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

 میشل اوباما  نخستین بانوی سیاهپوست در ایالات‌متحده است. دو رگه آفریقایی– آمریکایی که بعد از موفقیت همسرش در انتخابات آمریکا به مقامی رسمی در این کشور رسید. میشل اوباما در بسیاری از سفرها، همسر رییس‌جمهورش را همراهی می‌کند، مثل سفری که به جاکارتا داشتند. آنها در این سفر از مسجد استقلال در جاکارتا بازدید کردند و میشل در این بازدید روسری بزرگی به سر داشت.

طرحی برای فقر 

اخبار,اخبار گوناگون,10 چهره معروف غیرمسلمان با پوشش اسلامی

  آنجلینا جولی، همان‌قدر که به‌واسطه حضورش در هالیوود و نقش آفرینی‌اش در فیلم‌های سینمایی مشهور است، به‌دلیل کارهای خیرانه‌اش چهره شناخته شده‌ای محسوب می‌شود. او یکی از فعال‌ترین سفیران صلح یونیسف است که سفر به مناطق محروم سراسر دنیا به‌ویژه آفریقا را در برنامه همیشگی‌اش دارد. همسر براد پیت، در اغلب سفرهای خیرانه و بازدید از مناطق محروم از حجاب استفاده می‌کند. او اغلب شال بزرگی به همراه دارد که روی سرش می‌اندازد. به‌نظر می‌رسد این فعال اجتماعی سعی می‌کند با انتخاب پوششی شبیه آدم‌های بحران‌زده‌ای که به دیدار او می‌روند همدلی و همراهی بیشتری با آنهاداشته‌باشد.

 

اخبار فرهنگی – مجله زندگی ایده آل/برترین ها

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا