عجیب و دیدنی و خواندنی

سریع ترین و بلندترین سرسره آبی دنیا +عکس

اخبارگوناگون – سریع ترین و بلندترین سرسره آبی دنیا +عکس

یک سرسره آبی غول پیکر تا چند هفته آینده در آلمان افتتاح می شود که ارتفاع آن بیش از آبشار نیاگارا است و حالا قرار است سریعترین سرسره دنیا باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرسره های آبی از جمله سرگرمی های خیلی عالی در پارک های آبی هستند و در چند سال اخیر تبدیل به یک وسیله برای روکم کنی در میان پارک های آبی مختلف شده است و همه برای بلندترین و سریع ترین رقابت می کنند.

“Verrückt”  در زبان آلمانی به معنای “دیوانه وار” است و حالا تبدیل به اسم یک سرسره آبی بسیار بزرگ شده است و دقیقا نامش به وسیله آن می خورد زیرا قصد دارد رکورد دیوانه وارترین سرسره دنیا را از برزیل بگیرد.

 

اخبار,اخبارگوناگون,سریع ترین و بلندترین سرسره آبی دنیا

 

سرسره ای که حال حاضر رکورد دار است به نام “کلیمانجارو” در برزیل قرار دارد و ارتفاع آن ۵۰ متر است ولی “Verrückt” به نظر بسیار بلندتر می رسد اما هنوز ارتفاع دقیق آن معلوم نشده است زیرا تا روز بازگشایی که چند هفته آینده است یک راز باقی می ماند.

به گفته برخی که به طور رازآلودی با این پروژه در ارتباط هستند این سرسره بلندتر از آبشار نیاگارا و تقریبا بیش از ۹۰ متر است. تصور این عدد شاید ساده باشد اما اگر بخواهید روی آن سر بخورید بسیار ترسناک خواهد بود.

بر روی این سرسره که ۲۶۴ پله برای رسیدن به بالای آن لازم است، افراد به سرعت باورنکردنی ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می رسند البته این عدد فقط حداقل است و ممکن است بیش از این سرعت برای سرسره وجود داشته باشد.
 

اخبار,اخبارگوناگون,سریع ترین و بلندترین سرسره آبی دنیا

اخبارگوناگون – باشگاه خبر نگاران

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا