عجیب و دیدنی و خواندنی

کشف دهکده عشاق در سیبری توسط باستان شناسان +تصاویر

اخبار گوناگون – کشف دهکده عشاق در سیبری توسط باستان شناسان +تصاویر

دانشمندان روسی در تلاشند تا اسرار مربوط به قبور باستانی روستایی در سیبری که درآن اسکلتهایی متعلق به زن و شوهر و خانواده های عصر برنز کشف شده است را رمز گشایی کنند.

دانشمندان روسی  در تلاشند تا اسرار مربوط به قبور باستانی روستایی در سیبری که درآن اسکلتهایی متعلق به زن و شوهر و خانواده های عصر برنز کشف شده است را رمز گشایی کنند. یکی از معروف ترین این قبور ، گور زن و شوهری است که رو در روی یکدیگر و درحالیکه دستان همدیگر را در دست دارند به خاک سپرده شده اند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

روستای ” استرالی تارالسی”  واقع در سیبری حدود ۶۰۰ مقبره دارد که شامل صدها اسکلت است . وجه تمایز این قبور با دیگر گورهای باستانی دفن اجساد به صورت گروهی و یا جفت در این مقابر است. یکی از فرضیه ها در این مورد میگوید : رسوم مردم این قبیله مرگ اجباری زن و یا مردی که همسرش را از دست داده است مجاز شمرده است.

 

اما وجود مقبره هایی که اجساد بچه های کوچک در کنار والدین و یا جسد یک مرد و یک پسر و یا یک مادر و یک دختر در آن قرار دارد این فرضیه را باطل میکند. برخی از باستان شناسان نیز معتقدند که شاید مرگ این افراد به صورت همزمان رخ داده و همین مسئله باعث دفن همزمان آنها بوده است. اما آنچه مورد توجه است اهمیت حفظ ارتباط خانوادگی در این روستای باستانی است. دانشمندان امیدوارند با انجام آزمایشات دی ان ای بتوانند نسبت اجساد را رمز گشایی کرده و به این ترتیب معمای قبور دسته جمعی این منطقه حل شود.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار گوناگون – پرداد

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا