فناوری اطلاعات

الهه های زیبایی در بازار موبایل ایران

الهه های زیبایی در بازار موبایل ایران

آنچه در بازار موبایل می‌بینیم لشکری از محصولات تکراری، حوصله سر بر و عاری از خلاقیت است؛ در بین همه آنها چند الهه زیبایی انتخاب کرده‌ایم.

آنچه در بازار موبایل می‌بینیم لشکری از محصولات تکراری، حوصله سر بر و عاری از خلاقیت است؛ در بین همه آنها چند الهه زیبایی انتخاب کرده‌ایم.

سونی Xperia Z

بدنه پشتی Xperia Z کاملا از شیشه نشکن ساخته شده، اما سونی به همین اکتفا نکرده و اطراف گوشی را نیز به شیشه مجهز کرده که این موضوع درخشش خاصی را به دستگاه بخشیده است. تنها پلاستیکی که در Xperia Z به کار رفته در محل تقاطع بدنه پشتی و رویی قرار دارد. استفاده از این پلاستیک به خصوص در گوشه‌های دستگاه، باعث می‌شود که کمتر نگران آسیب دیدن موبایل ارزشمند خود، هنگام افتادن باشید.

گوشی‌های گرانقیمت , گلکسی

اما اگر می‌پرسید این پلاستیک دقیقاً چیست، باید به اطلاع شما برسانیم که جنس بدنه و چارچوب Xperia Z از فیبر پلی‌آمید است که کاربرد معمول آن، استفاده به جای فلز در بدنه اتومبیل‌ها است. تمامی ‌پورت‌های Xperia Z به خاطر ویژگی مقاومت در برابر آب توسط درپوشی پوشانده شده‌اند و جالب اینکه سونی آنچنان ماهرانه این کار را انجام داده که کوچکترین خللی به زیبایی محصول وارد نشده است.

چه رقبایی را شکست می‌دهد: تمام آنچه سونی قبلا به اسم Xperia معرفی کرده است


سونی Xperia TX
آخرین خاطره خوبی که از سونی اریکسون در یاد داریم، به Arc مربوط می‌شود. در دور جدید مبارزه سونی تصمیم گرفته کمی ‌هم به زیبایی‌های ظاهری و تنوع محصولاتش فکر کند.  Xperia TX با همین ایده تولید شده است تا ما را یاد Arc بیندازد. قسمت پشتی دستگاه دارای یک انحنا بوده و ضخامت قسمت میانی کمتر از بالا و پایین گوشی است. این طراحی منحصر به فرد در کنار قاب پلاستیکی نرم پشت گوشی، آن را بسیار خوش دست کرده و باعث می‌شود با وجود صفحه نمایش بزرگ ۴.۵ اینچی، گوشی راحت در دست جای بگیرد.

گوشی‌های گرانقیمت , گلکسی

با این حال Xperia TX کمی‌سنگین‌تر و ضخیم‌تر از گوشی‌های رده بالای کمپانی‌های دیگر است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد گوشی بدانیم این است که Xperia TX همچونGalaxy Nexus، از کلیدهای نرم افزاری برای کنترل بخش‌های مختلف سیستم عامل استفاده می‌کند. حذف کلیدهای سخت افزاری از زیر صفحه نمایش، به سونی این امکان را داده است که فضای زیری صفحه نمایش را کوچک‌تر کرده و در نهایت بدون افزایش سایز کلی دستگاه، صفحه نمایش بزرگ‌تری روی آن قرار دهد.

چه رقبایی را شکست می‌دهد:  Xperia SL

 


 

HTC One
کافیست یک‌بار این گوشی را در دست بگیرید تا متوجه شوید که با یکی از بهترین گوشی‌های آندرویدی و یا شاید با کمی ‌ارفاق، برترین گوشی آندرویدی تولید شده تا به این تاریخ طرف هستید. همه چیز در مورد طراحی و ساخت این گوشی، همان است که یک کاربر می‌خواهد: کیفیت، خلاقیت، زیبایی و دوام!

طراحی مستطیلی با گوشه‌های گرد، شما را کاملا به یاد آی‌فون ۵ می‌اندازد. مخصوصا در مدل مشکی. بدنه HTC One از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده و وزن آن نیز تنها ۱۴۳ گرم است. این وزن معادل آی فون ۴S با صفحه نمایش ۳.۵ اینچی است که برای یک گوشی در این ابعاد، وزن مناسبی به شمار می‌رود.

گوشی‌های گرانقیمت , گلکسی

پشت گوشی با اندکی قوس، طراحی شده تا نگه داشتن آن در کف دست راحت‌تر به نظر بیاید. در بدنه دستگاه هیچ شکافی به چشم نمی‌خورد تا طراحی یکپارچه اولین نکته چشم‌گیر درباره HTC One باشد. جالب است که بلندگو‌های این گوشی در قسمت جلویی و در بالا و پایین قرار گرفته‌اند تا کیفیت صدای بهتری داشته باشند.

چه رقبایی را شکست می‌دهد: هیچ رقیبی ندارد

 


 

اپل iPhone 5
باریک‌ترین و سبک‌ترین iPhone تولید شده تا به امروز، واقعیتی است که اپل آن را در مراسم معرفی iPhone 5 اعلام کرد. iPhone 5 یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. در حالی که بقیه تولیدکنندگان برای کم کردن ضخامت با مشکل روبه‌رو هستند، اپل به یکباره نزدیک به دو میلی‌متر گوشی خود را باریک‌تر کرد آن هم در حالی که تمام قابلیت‌های آن نسبت به مدل پیشین ارتقا یافته است.

گوشی‌های گرانقیمت , گلکسی

اپل در ساخت این دستگاه به طراحی ساده و زیبای مدل پیشین خود یعنی iPhone 4S وفادار مانده و تغییر ساختاری در آن نمی‌بینیم. لبه‌های منحنی و کلید دایره‌ای Home در قسمت پایین و صفحه نمایش رتینای دوست داشتنی که این بار کمی ‌بزرگ‌تر شده است. همین نشان می‌دهد اپل هنوز اعتقاد خود را در مورد تنوع ظاهری کمتر حفظ کرده است.

با این وجود منصفانه نیست اگر بگوییم iPhone 5 درست مثل گوشی‌های قبلی اپل است. گوشی جدید شکیل‌تر و شگفت‌انگیزتر است. مورد دیگری که در طراحی iPhone 5 شما را شگفت‌زده خواهد کرد وزن آن است.

کدام رقبا را شکست می‌دهد: اپل

 


 

ال. جی Nexus 4
اولین باری که یک Nexus 4 را از نزدیک می‌بینید واقعا سخت است که شیفته زیبایی‌هایش نشوید. وقتی بدنه یکدست و باریک آن را در کنار سخت‌افزار قدرتمند قرار می‌دهیم، ناخودآگاه این سوال مطرح می‌شود که گوگل نکسوس بعدی را با چه امیدی معرفی می‌کند؟  Nexus 4 چهارمین عضو خانواده گوشی‌های نکسوس است که یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود و ما آن را جزو برترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تاریخ به حساب می‌آوریم.

صفحه نمایش ۴.۷ اینچی، چیپ قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 Pro، امکانات ارتباطی کامل، دوربین ایده‌آل هشت مگاپیکسلی و آندروید جدید تقریبا تکلیف را یکسره می‌کند. ما اطمینان داریم که با محصولی فوق‌العاده سر و کار داریم.  پشت دستگاه از یک بافت هولوگرافیک برخوردار است که ظاهر فوق‌العاده زیبایی به آن داده است. مواد اولیه به کار رفته در ساخت Nexus 4 نسبت به Nexus قبلی یعنی Galaxy Nexus از کیفیت بیشتری برخوردار است.

گوشی‌های گرانقیمت , گلکسی

در قسمت جلو و پشت دو لایه از شیشه ضد خش Gorilla Glass قرار دارند و همین شیشه‌ای بودن قاب دستگاه با اینکه در عمل آن را به وسیله آسیب‌پذیر تبدیل می‌کند، باعث می‌شود هیچ Nexus 4 را زیباترین گوشی موبایل تاریخ بدانیم.

کدام رقبا را شکست می‌دهد: HTC One


سامسونگ C3560
از آخرین باری که یک گوشی تاشو را ملاقات کردیم و همچنان حس خوبی داشتیم، زمان زیادی می‌گذرد. به نظر می‌رسد تولیدکننده‌ها هم ترجیح می‌دهند دیگر در این بازار رقابت نکنند و تمرکز خود را روی صفحه لمسی‌ها نگه دارند. در این بین C3560 یک استثناست. سامسونگ صفحه نمایشی بزرگ برای گوشی در نظر گرفته اما صفحه کلید همچنان بهترین قسمت C3560 است. کلیدها تا اندازه‌ای بزرگ طراحی شده‌اند که لمس آنها و نوشتن SMS امری جذاب و اعتیادآور باشد.

 

گوشی‌های گرانقیمت , گلکسی

فاصله بین کلیدها در عالی‌ترین شکل ممکن است. با اینکه C3560 یک گوشی هوشمند نیست، Interface آن کاملا کاربردی و شکیل است. به جز مدل‌های معمولی موجود، می‌توان در بازار نمونه‌ای را تهیه کرد که به صورت ویژه برای خانم‌ها طراحی شده است. از نظر ما رنگ صورتی آن واقعا زیباست. چه کسی می‌گوید برای داشتن یک گوشی زیبا باید جیب‌های پری داشت؟ C3560 قیمت زیادی ندارد و همین حالا می‌توان یکی از آنها را با پرداخت چیزی در حدود ۲۴۰ هزار تومان خرید.

کدام رقبا را شکست می‌دهد: تمام گوشی‌های گرانقیمت
منبع:bartarinha.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا