کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه کمپوت آلبالو و گیلاس

طرز تهیه کمپوت آلبالو و گیلاس

 

امروز با آموزش طرز تهیه ی کمپوت گیلاس و آلبالو اومدیم ، همونطور که میدونید این دو کمپوت جز خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین کمپوت ها در بین مردم هستش …. امیدوارم این کمپوت های خوشمزه رو با رسپی های ساده و خوبی که براتون آوردیم درست کنید و مورد پسندتون باشه ، درست کردن کمپوت کار سختی نیستش اما فوت و فن هایی داره که باید اونا رو بدونی و رعایت کنی تا کمپوت تلخ و بد مزه یا کم شیرین نداشته باشین … خلاصه بریم تا داشته باشیم کمپوت گیلاس و آلبالوی خوشمزه رو … لطفا بعد درست کردن کمپوت نظرات و انتقادات خودتون رو در مورد رسپی ها برامون بفرستین.

نوشته های مشابه

طرز تهیه ‏کمپوت آناناس را بخوانید

طرز تهیه کمپوت گیلاس آپارات

طرز تهیه کمپوت آلبالو

 

سلام این کمپوت عالیه. برای تهیه کمپوت ها دو روش هست روش اول که من اینجا این طور درست کردم هم برای مدت کوتاه عالیه . بسته به نوع مصرفتون به هر کدوم که خواستید می تونین درست کنین .

مواد لازم

آلبالو نیم کیلو
شکر نصف لیوان
آب دو و نیم لیوان .

طرز تهیه کمپوت آلبالو :

آلبالو ها رو شستم
آب و شکر رو روی حرارت قرار دادم تا بجوشه و شکر حل بشه بعد از حرارت برداشتم و گداشتم توی محیط خنک بشه و الا آلبالوها چروک و ترک خرده میشن .
آلبالو ها رو به آب و شکر حل شده اضافه کردم و روی حرارت قرار دادم از وقتی که جوشید حدودا نیم ساعت زمان لازم هست برای پختن . اما باز چک کنین توی دهن بزارین و بخورین وقتی که هسته اش به پوستش نچسبید آماده است .نزارین زیاد روی حرارت بمونه .
بعد از خنک شدن میل کنین و می تونین داخل ظرف درب دار داخل یخچال بزارین .
ماندگاری به این صورت حدودا ده تا ۱۵ روز هست .
.

اما روش دوم که توصیح میدم هر نوع میوه ای رو به این روش می تونین کمپوت کنبن با ماندگاری بالا
قبلا هم این روش رو با کلیپ نشون دادم در کمپوت هلو کلیپش رو ببینی دقیقا به این روش هست #کمپوت_معصومه بزنین و کمپوت هلو رو ببینین .
.
تاکید می کنم هر نوع میوه ای رو می تونین به این روش درست کنین .
و اما آلبالو نیم کیلو
شکر نصف لیوان
آب به مقدار لازم حدودا ۲ لیوان

آلبالو ( یا هر نوع میوه دیگه )رو بشورید و بزارید خشک بشه . شکر و آب رو توی قابلمه بریزید و بزارید بجوشه ، بعد از روی حرارت بردارید بزارید خنک بشه . یک ظرف شیشه ای درب دار فلزی انتخاب کنید .ظرفتون خشک و تمیز باشه . بعد آلبالو رو بریزین توش و آب و شکر رو هم بریزین توش . بعد درش رو خوب ببندید . یه قابلمه بزرگی انتخاب کنید و آب سرد بریزین ظرف شیشه ای رو بزارین توش و زیر شعله رو روشن کنید و بزارید بجوشه ، این نکته رو بگم که آب رو تا سر پر نکنید تقریبا تا زیر در شیشه باشه . از وقتی که جوشید نیم ساعت لازمه تا کمپوت ما آماده بشه ، همین جوری که آب میجوشه محلول ما هم داخل شیشه میجوشه. بعد از این زمان بزارید که کم کم توی محیط خنک بشه . سر و ته کنین ببینین که در چفت شده و جای هوا رفتن که نداره . بعد شیشه رو بزارید یخچال . این روش مدت ماندگاری بالایی داره و تا یک سال در یخچال و محیط خنک می مونه .

طرز تهیه کمپوت گیلاس

به دو طریق می توان کمپوت درست کرد.

روش اول

میوه مورد نظر و آب و کمی شکر را در قابلمه ریخته مستقیماً روی حرارت می گذاریم تا یکی دو جوش بزند و بعداز روی حرارت بر می داریم که این نوع کمپوت مانده گاری زیاد ندارد نهایتاً چند روزی بیشتر در یخچال نمی ماند.

روش دوم

کمپوتهایی که درست می کنیم اگر کاملاً شرایط درست کردن کمپوت را رعایت کنیم مانده گاری بالایی دارد شاید بتوان چندسالی نگه داشت. برای اینکه کمپوت خوبی درست کنیم میوه هایی که انتخاب می کنیم نباید له باشد زدگی نداشته باشد و کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را خوب شسته و خشک می کنیم و داخل شیشه های با در فلزی استریل شده می ریزیم تا بالای شیشه پر شود و در یک قابلمه آب و شکر می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید و ذرات شکر حل شود. وقتی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه می ریزیم تا لب به لب شود و در شیشه را می گذاریم و شیشه ها را داخل یک قابلمه می چینیم و تا دو سانت به در آن مانده آب سرد میریزیم و روی حرارت می گذرایم و زمانیکه آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد برای آن وقت می گیریم و بعد از گذشت زمان لازم (نسبت به نوع میوه فرق میکنه) از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت کرده و شیشه ها را وارونه میزاریم یک شب بمونه تا سرد بشه و هواگیری بشه در کابینت یا یخچال گذاشته و هر وقت که نیاز بود استفاده می کنیم. اگر تمام نکات رعایت شود و در شییشه هوا نکشد بهترین کمپوت را درست می کنیم و این روش هم به اقتصاد خانواده کمک می کند و هم به سلامت بودن خانواده چون مواد شیمیایی و ضدکپک و غیره در آن بکار نمی رود.

گیلاس: میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو هسته آن را در نمی آوریم و زمان آماده سازی آن از زمان جوش آمدن آب ۱۵ دقیقه کافی است.

به ازای هر یک کیلو میوه ۴ لیوان آب و یک لیوان شکر در نظر بگیرید البته میزان شکر را میتوانید بنا به ذائقه تون کم یا زیاد کنید .

نوش جان

طرز تهیه کمپوت آلبالو با سرکه

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا