کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه کمپوت هلو و کمپوت سیب

دستور تهیه کمپوت سیب و کمپوت هلو

امروز با آموزش طرز تهیه ی کمپوت سیب و هلو اومدیم که امیدوارم در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، درست کردن هلو خیلی آسونه و کار لذت بخشی ، وقتی توی خونه خودت با هزینه ی کم کمپوت درست کنید ، مخصوصا با رسپی هایی که براتون آوردیم هیچ وقت سراغ کمپوت های بازاری و کارخونه ای نمیرید ، میوه ها فصلی هستش و ممکنه هر کدوم از ما به چن تا میوه علاقه ی زیادی داشته باشیم همین باعث میشه برای فصل های دیگه کمپوتشو نگه داری کنیم ، امروز رسپی های خوب و آسون رو براتون آوردیم که امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، بعد مطالعه ی رسپی ها لطفا نظرات و انتقادات و پیشنهادات خودتون رو برامون ارسال کنید. ما خوشحال میشیم نظرات شما رو بشنویم .

طرز تهیه کمپوت آلبالو و گیلاس را هم بخوانید

طرز تهیه کمپوت سیب زرد

نوشته های مشابه

کمپوت کردن سیب

به دو طریق می توان کمپوت درست کرد.

۱– روش اول

میوه مورد نظر و آب و کمی شکر را در قابلمه ریخته مستقیماً روی حرارت می گذاریم تا یکی دو جوش بزند و بعداز روی حرارت بر می داریم که این نوع کمپوت مانده گاری ندارد نهایتاً چند روزی بیشتر در یخچال نمی ماند

۲- روش دوم

کمپوتهایی که درست می کنیم اگر کاملاً شرایط درست کردن کمپوت را رعایت کنیم مانده گاری بالایی دارد شاید بتوان چندسالی نگه داشت. برای اینکه کمپوت خوبی درست کنیم میوه هایی که انتخاب می کنیم نباید له باشد زدگی نداشته باشد و کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را خوب شسته و خشک می کنیم و داخل شیشه های در فلزی استریل شده می ریزیم تا بالای شیشه پر شود و در یک قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید و از روی حرارت برداشته و شکر کم کم به آن اضافه می کنیم تا به مرحله اشباع برسد یعنی شکر دیگر در آب حل نشود.

وقتی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه می ریزیم تا لب به لب شودو در شیشه ا ی را می گذاریم و شیشه ها را داخل یک قابلمه می چینیم و آب سرد می ریزیم تا ۲ سانت به در آن مانده و روی حرارت می گذرایم و زمانیکه آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد برای آن وقت می گیریم و بعد از گذشت زمان لازم از روی حرارت برداشته و یکی یکی در شیشه ها را مجدداً سفت کرده سرد که شد در کمد گذاشته یا کابینت و هر وقت که نیاز بود استفاده می کنیم.

اگر تمام نکات رعایت شود و در شییشه هوا نکشد با این روش بهترین کمپوت را درست می کنیم و این عمل هم به اقتصاد خانواده کمک می کند و هم به سلامت بودن خانواده چون مواد شیمیایی و ضدکپک و غیره در آن بکار نمی رود

توت فرنگی :میوه هایی مثل توت فرنگی زمان پخت آن از زمان جوش آمدن آب ۵ دقیقه کافی است. توت فرنگی کافی است که دم آن را بگیریم.
گیلاس : میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو هسته آن را در نمی آوریم و زمان آماده سازی آن از زمان جوش آمدن آب ۱۰ دقیقه کافی است.
زردآلو : میوه هایی مثل زردآلو، هلو، شلیل را هسته آن را در می آوریم و پوست هلو را هم می گیریم و زمان پخت آن از زمان جوش آمدن آب ۱۵ دقیقه کافی است.
سیب : میوه هایی مثل سیب و گلابی پوست و دانه آن را جدا کرده و زمان آماده سازی از زمان جوش آمدن آب ۲۰ دقیقه کافی است. (البته سیب و گلابی را تکه تکه می کنیم ) به ازای هر یک کیلو میوه ۳۰۰ گرم شکر در نظر بگیرید البته میزان شکر را میتوانید بنا به ذائقه تون کم یا زیاد کنید .

 

طرز تهیه کمپوت هلو بدون شیشه

کمپوت هلو

مواد لازم:

هلو ۱ کیلوگرم
آب  ۲ لیوان
شکر ۱۰۰ گرم
چوب دارچین ۲ عدد

طرز تهیه کمپوت هلو :

۱- ابتدا هلو‌ها را به مدت ۱ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید و سپس از آب جوش خارج کنید و بلافاصله در آب سرد قرار دهید تا پوست آن‌ها جدا شود؛ سپس هلوها را نصف کنید و هسته آن‌ها را خارج کنید.
۲- آب و شکر و چوب دارچین را در یک قابلمه با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت غلیظ  شود.
۳- هنگامی که شربت کمپوت به غلظت مناسب رسید، هلوها را در شربت بریزید و اجازه دهید بپزد.
۴- زمانی که هلوها پختند، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. بدلخواه همراه با بستنی، دسر و…سرو و نوش جان کنید.

طرز تهیه کمپوت هلو انجیری

۱/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا