کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه انواع شربت سکنجبین

دستور تهیه شربت سکنجبین

امروز با آموزش طرز تهیه ی شربت خوشمزه و خنک که تو این گرمای تابستون جیگرتونو حال بیاره اومدیم سکنجبین برای کبد بسیار مفید و خون رو رقیق میکنه از خوردنش غافل نشید ، امیدوارم این شربت خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید … شربت های سنکنجبین خیلی خوشمزه و خنک میشه مناسب برای مهمونی ها تو تابستونم هست … بعضی ها همین شربتو با فالوده مخلوط میکنن و میشه یه دسر خوشمزه و خنک برای مجالس … درست کردن این شربت آسونه و کار سختی نیست اما باید با فوت و فن و اندازه ی اون آشنا باشی … البته انواع مختلفی هم داره .یه عده با سرکه دوست دارن یه عده با نعنا که براشون خنک باشه و یه عده با خیار … امیدوارم شما با هر مدلی که دوست دارین تهیه کنید و از دستور تهیه هایی که براتون جمع آوری کردیم راضب باشین … حالا بریم تا داشته باشیم شربت سکنجبین های خوشمزه و گوارا … راستی بعد مطالعه ی رسپی ها نظرات و انتقادات خودتون رو برامون ارسال کنید .

طرز تهیه شربت سه رنگ را هم بخوانید

طرز تهیه شربت سکنجبین نی نی سایت

نوشته های مشابه

شربت سکنجبین با سرکه سفید

مواد لازم

شکر: دوونیم کیلو
سرکه سفید: یک لیوان
برگ نعناع تازه:چندشاخه

طرز تهیه شربت سکنجبین :

 

۷لیوان آب را با شکر مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا شکر در آب حل شود و همانطور که روی حرارت است نعناع تمیز شده را با نخ می بندیم و در شکر و آب می گذاریم تا شربت قوام آید.
بعد سرکه را داخل شربت می ریزیم چند جوش که زد شربت را از روی حرارت بر می داریم، بعد از اینکه شربت سرد شد، آن را صاف می کنیم؟ در شیشه ریحته و در جای خنک نگهداری می کنیم.
دلتون روخنک کنید….
نوش جاااان

شربت سکنجبین با خیار

مواد لازم

شکر یک کیلو
نعناع تازه با ساقه شسته شده،چند ساقه
سرکه سفید یک سوم لیوان
آب ٣لیوان

طرز تهیه

اول شکر و آب رو باهم مخلوط کرده روی حرارت ملایم حدود۴٠دقیقه بجوشه تا قوام بیاد…

اواسط این ۴٠ دقیقه باید نعناع رو اضافه کنید.
بعد اخر کار سرکه اضافه کنید و ٢/٣تا جوش که زد خاموش کنید.
اجازه بدید کامل سرد بشه،بعداز صافی رد کنید و داخل شیشه بریزید و بزارید کابینت… برای سرو با خیار رنده شده باشه که میشه بهشت

شربت سکنجبین با گلاب

مواد لازم

شکر ۱ کیلوگرم
آب ۲  لیوان
سرکه ۱۰۰ گرم
نعناع ۱۵۰ گرم
گلاب کمی

طرز تهیه شربت سکنجبین :

شکر را با آب مخلوط کرده روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. بعد نعناهای شسته شده را با ساقه درون آن می ریزیم. کمی که جوشید سرکه وگلاب را کم کم اضافه کرده، پس از آنکه غلیظ شد از صافی رد می کنیم.(هر گاه با کفگیر مایع را برداشته ریختیم مایع در لبه کفگیر نیم دایره جمع شود و وسطش شکاف بخورد، سکنجبین آماده است.نباید شکر زیاد روی حرارت بماند؛ زیرا شربت تلخ می‌شود.)این شربت را می توان با خیار رنده شده سرو نمود که طعم فوق العاده خوبی به آن می دهد. این شربت به دلیل داشتن سکنجبین اثرات ضددل‌درد و ضدنفخ دارد و خیار آن اثرات خنک‌کننده و ضدتشنگی دارد. .

طرز تهیه شربت سکنجبین با نبات

شربت چندرنگ شربت سکنجبین با زعفرون

مواد لازم

برگ نعناع
تخم شربتی
عرق بیدمشک
عرق بهارنارنج
گلاب
زعفران دم کرده

طرز تهیه شربت سکنجبین

برای چند رنگ شدن شربت در هر لیوان به اندازه ای که دوست دارید شربت شیرین بشه مقداری از شربت قوام اومده رو بریزید…از قبل مقداری تخم شربتی رو با کمی آب مخلوط کنید تا به صورت ژله ای در بیاد و بعد آروم تخم شربت ژله ای شده رو روی سطح شربت قوام آمده بریزید.حالا کم کم از یک گوشه لیوان آب اضافه کنید…دقت کنید آب رو خیییلی آروم و با حوصله در لیوان بریزید وگرنه تخم شربتی و شربت زعفرانی همگی باهم مخلوط میشن و دیگه شربت چند رنگ نمیشه…بعد لیوان ها رو تا زمان سرو در یخچال بذارید به هیچ وجه تا وقتی همزده نشه لایه ها مخلوط نمیشن

شربت سکنجبین با عسل

زمان قدیم سکنجبین با عسل تهیه میکردن اما عسل اگه حرارت ببین میکن خواصشو از دست میده البته من نمیدونم از لحاظ علمی درست یانه  من با شکر درست کردم‌میتونیداز شکر قهو ه ای یا عسل استفاده کنید واینکه با سکنجبین چند مدل شربت میشه درست کرد

موادلازم

شکر یک پیمانه جایگزین شکره قهو های یا عسل
اب یک پیمانه
سرکه سیب خونگی نصف فنجان جایگزین سرک سفید کارخونه ای
نعنها یک بسته ۱۰۰
شکر واب داخل قابلمه ریخته روی حرارت ملایم میذاریم تا زمانی که شکر باز نشده هم نزنید وقتی شکر باز شد یک هم بزنید ودسته نعنا داخلش بذارید وبگذارید به غلظت برسه وقتی به غلظت رسید سرکه رو تو دوم حله اضافه کنید وده دقیقه زمان بدید بعداز ده دقیقه سکنجبین صاف کنید نوش جانتون.

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل

۳/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا