آموزش انواع غذاها

طرز تهیه میگو سوخاری

دستور تهیه میگو سوخاری

میگو سوخاری یکی از انواع غذاهاست که در فست فود ها و بعضی از رستوران ها طبخ می شود … میگو سوخاری از غذاهای فست فودی در اکثر دجاهای دنیاست ، میگو از غذاهای دریایی هستش… این غذا میتونه یه غذای کامل برای یک وعده ی غذایی باشه .. هم یه پیش غذای خوشمزه یا میان وعده برای عصرانه باشه که بسیار مفید هستش ، میگو سوخاری جز غذاهایی هستش که در مجالس و مهمانی ها و تولد ها میشه طبخش کرد … امروز با آموزش طرز تهیه ی میگو سوخاری اومدیم ، امیدوارم این غذای خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، امروز با رسپی های خوشمزه اومدیم که امیدوارم مورد پسندتون باشه ، لطفا نظرات خودتون رو در مورد غذاها به ما بفرستید …

طرز تهیه چیکن استراگانف را هم بخوانید

طرز تهیه میگو سوخاری بوشهری

نوشته های مشابه

میگوی سوخاری کبابی

مواد لازم

میگو/ یک کیلوگرم
پیاز/ یک عدد
سیر/ یک گل
تخم‌مرغ/ یک عدد
آب لیموترش تازه/ یک سوم فنجان
پودر آویشن/ یک قاشق چای خوری
آرد سوخاری/ یک بسته
برش لیموترش تازه/ ۱۰حلقه
نمک/ به میزان لازم

طرز تهیه میگو سوخاری :

میگوها را پاک کنید. آنها را بشویید. بگذارید آب آنها برود.
پیاز را پوست کنده و بشویید و خرد کنید. سیر را هم پوست کنده، بشویید و خرد کنید
آب لیموترش را بگیرید. اکنون داخل آب لیموترش، آویشن بریزید. سیر، پیاز، نمک و آب لیموترش حاوی آویشن را داخل کاسه بریزید و میگوها را به آن اضافه کنید.
بگذارید یک ساعت میگوها داخل این مخلوط بمانند. در این فاصله، سفیده تخم‌مرغ را از زرده جدا کنید. سپس سفیده را بزنید تا کاملا پف کند.
آرد سوخاری را داخل بشقاب بریزید. لیموترش‌ها را بشویید و آنها را حلقه کنید. اکنون میگوها را تک به تک ابتدا داخل سفیده تخم‌مرغ و سپس پودر سوخاری بغلتانید.
حلقه‌های لیموترش را نیز مانند میگوها به پودر سوخاری آغشته کنید. اکنون میگوها را به سیخ باریک (سیخ مخصوص دل و جگر) بکشید. در فواصل آنها هم حلقه‌های لیموترش را به سیخ میگو اضافه کنید. بعد از تمام شدن کارتان، سیخ‌ها را داخل نایلون بزرگ بگذارید و آنها را داخل یخدان قرار دهید.
اگر یخدان کوچک است، آنها را با نایلون داخل سینی بگذارید و روی آن، یخ‌های بسته‌ای قرار دهید. در مقصد، آنها را کباب کنید.

طرز تهیه میگو سوخاری در فر

میگو سوخاری فرانسوی

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد زده شده
میگو ۱ کیلو تمیز شده
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۱ لیوان
آرد سوخاری۱ لیوان
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
سیر ۲ قاشق چایخوری له شده
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه میگو سوخاری :

میگوهای تمیز شده را شسته در ظرفی با آبلیمو،سیر له شده و ادویه مخلوط کنید.ظرف را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد جذب میگو شود.تخم مرغ زده شده+آرد سفید+آرد سوخاری را هر کدام در ظرفی جداگانه بریزید.

*. میگوها را ابتدا در آرد سفید سپس در تخم مرغ و پس از آن در آرد سوخاری بغلتانید.سعی کنید آردسوخاری سفید از داخل نان باگتهای مصرف شده استفاده نماییدمیگوها را در روغن فراوان سرخ کنید سپس روی کاغذ روغنی یا در صافی ریخته تا روغن آن برود.میگوهای سرخ شده را در ظرفی چیده اطراف آن را باسیب زمینی سرخ کرده تزئین کنید.

میگو سوخاری پفکی

موادلازم :

تخم مرغ: ۱ عدد
آرد سفید: ۱ لیوان
آرد سوخاری :۱ لیوان
آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری
میگو پاک شده: ۱ کیلو گرم
روغن سرخ کردنی: به اندازه کافی
زعفران :دو ق غ
نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

دستور پخت:

میگو پاک شده آماده است فقط باید با یک چاقو پشت کمر میگو را می بریم و با یک خلال دندان رگ سیاه آن را خارج می کنیم و تمیز آبکش می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم و سیر ها را پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم، داخل ظرف میگو ها می ریزیم و آبلیمو را نیز اضافه می کنیم و نمک،فلفل روی میگو ها می پاشیم و زعفرون هم اضاف کرده، مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا میگوها با مواد آغشته شوند و روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۳ ساعت اجازه می دهیم تا در یخچال میگوها طعم دار شوند.

سپس میگو ها را از یخچال خارج می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و آرد سوخاری را نیز در کاسه ای می ریزیم و آرد سفید را نیز در کاسه ای دیگر می ریزیم و کنار هم قرار می دهیم و در تابه ای کوچک و عمق دار روغن به اندازه ای می ریزیم که میگوها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا آرام داغ شود.

زمانیکه روغن داغ شد میگو را ابتدا در آرد سفید می غلتانیم و بعد داخل تخم مرغ می زنیم و در آخر در آرد سوخاری می غلتانیم تا کاملا پوشیده شود و داخل روغن داغ قرار می دهیم تا مغز پخت و سرخ شود. میگو ها زود سرخ می شوند پس همین که طلایی شدند از روغن بیرون می آوریم
و در صافی یا روی دستمال تمیز آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود. میگو های سرخ شده را در ظرف می چینید و با سیب زمینی سرخ شده یا سالاد فصل این غذای لذیذ را نوش جان کنید.

طرز تهیه میگو سوخاری در ماءالشعیر

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا