کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه شیرینی آب دندون

شیرینی آب دندون

درست کردن یک شیرینی خانگی خوشمزه حس خوبی به آدم میده

طرز پخت کیک آلبالو را هم درست کنید

 شیرینی آب دندون

مواد لازم:

روغن جامد یا کره یا مخلوط هر دو ( روغن صافم میشه ) نصف لیوان
فقط اینکه روغن یا کره به دمای محیط رسیده باشه و نرم شده باشه
پودرقند نصف لیوان
زرده تخم‌مرغ یک عدد
پودر هل یک قاشق چایخوری
آرد سفید قنادی نصف لیوان
آرد برنج سه چهارم لیوان
بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چایخوری
تخم خرفه به میزان لازم
زعفرون دم کرده به دلخواه یک قاشق غ خوری

طرز تهیه شیرینی آب دندون :

پودر قند رو الک کرده و همراه روغن جامد با همزن برقی هم میزنیم تا رنگش تغییر کنه بعد زرده‌ تخم‌ مرغ پودر هل و اضافه میکنیم و هم میزنیم . همزن و میزاریم کنار و آرد سفید، آرد برنج و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده، الک می‌کنیم و یک‌باره روی مواد ریخته، یکم با قاشق هم میزنیم، سپس با دست خمیر را جمع میکنیم ( اگه جمع نشد یک قاشق گلاب بریزید بیشتر نریزید سفت میشه ها ) … اگه دوست دارید یکم زعفرون دم کرده اضافه کنید اگه زعفرون میریزید دیگه گلاب نریزید… (من هم گلاب ریختم هم زعفران) خمیر و در کیسه فریزر گذاشته و یک ساعت تو یخچال استراحت میدیم بعد یک ساعت میریم فر و روشن میکنیم تا گرم بشه کف سینی مورد نظرمون کاغذ روغنی میزاریم
از خمیرمون توپ‌هایی به اندازه گردو یا فندق برداشته، گرد کرده و روی آنها طرح میزنیم و تخم خرفه می‌پاشیم. در سینی فر چیده و آن را در فر با حرارت صد و هشتاد درجه به مدت بیست دقیقه قرار میدیم بیشتر نزارید بمونه که سفت میشه …

شیرینی

طرز تهیه بدون فر :

روی گاز شعله پخش کن بزارید تابه دو طرفه رو بزارید گرم شه کفش دو لایه کاغذ روغنی بزارید واشرشو جدا کنید شیرینیا رو بچینید تو تابه و درشو ببنید به مدت بیست دقیقه با شعله کم بزارید تا بپزه.

نکته : چون کیفیت آردها متفاوته پس در اضافه کردن آردها دقت کنید شاید واسه شما آرد کمتری ببره.تا حدی باید آرد اضافه بشه که خمیر نرمی بدست بیاد وخشک و ترک ترک نباشه. اگه بعد از استراحت احساس کردید خمیرتون شل هستش دیگه آرد برنج اضافه نکنید کمی آرد شیرینی پزی اضافه کنید.

اگه حس کردین خمیر ترک داره یه کوچولو گلاب بزنید تا نرم بشه.

روغن صاف قنادی را می توانید خودتان هم در خانه آماده کنید، به اینصورت که روغن جامد معمولی را کمی حرارت داده تا دانه های آن حل شده و روغن شفاف شود.آن را خنک می کنیم تا بشکل جامد در آید.

فرستنده : خام حدیث

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا