آموزش انواع غذاها

طرز تهیه پفک هندی خانگی

دستور تهیه پفک هندی

امروز با آموزش طرز تهیه ی یه خوشمزه ی پر طرفدار اومدیم ، پفک هندی یکی از تنقلاتی هستش که طرفدارای زیادی داره در خوار و بار ها به صورت خامش رو میفروشن ، و جدیدا تو سوپر مارکت ها هم به صورت آماده به فروش میرسه ، اما شما میتونید این تنقلاتم تو خونه خودتون آماده کنید و دسپخت خودتون رو داشته باشین … پفک هندی نسبت به پفک های نمکی که تو بازار هستش سالم تر ، حالا اگه در منزل این پفک هندی رو خودتون درست کنید مطمئنا قابل اطمینان تره ، طرز تهیه ی این پفک رو یاد بگیرید و در مهمانی ها و مجالس یا تو خونه برای کوچولو ها درست کنید و لذت ببرید ، امیدوارم رسپی هایی که براتون آوردیم رو بپسندید و نظرات و انتقادات خودتون رو خم برای ما ارسال کنید . طرز تهیه سوسیس بندری را هم بخوانید

طرز تهیه پفک هندی نی نی سایت

پفک هندی طعم دار

مواد لازم برای۲ نفر

مواد اصلی
نشاسته گندم ۲ قاشق غذا خوری
آب سرد ۱,۱/۲ لیوان
روغن ۱ قاشق چای خوری
نمک ۳ پنس
فلفل به مقدار لازم
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

طرز تهیه پفک هندی طعم دار :

۱- نشاسته،آب سرد،نمک،فلفل و روغن را خوب مخلوط کرده تایکدست شود .
۲- بعد روی حرارت قرار میدهیم و هم میزنیم مواد را تا جایی که قوام بیاید روی شعله مخلوط میکنیم
۳- دقت داشته باشید که مواد باید به گونه ای باشد که به راحتی از قاشق بریزد ولی نباید کاملا غلیظ شود
۴- سپس از روی حرارت برمیداریم و در چند ظرف مختلف میریزیم و رنگ های دلخواه و ادویه های که دوست داریم را به آنها اضافه میکنیم
۵- در یک سینی فلزی پلاستیک پهن میکنیم و مواد را با قاشق روی پلاستیک میریزیم .حالا باید سینی را روی بخاری یا جلوی آن قرار دهیم واجازه دهیم تا کاملا خشک شود .
۶- وقتی یک طرف پفک ها خشک شد آنها را برمیگردانیم و اجازه میدهیم طرف دیگر آنها هم خشک شود
۷- پس از اینکه کاملا خشک شدند آنها را یکی دو ثانیه در روغن بسیار داغ سرخ میکنیم .
۸- قبل از اینکه پفک ها تغییر رنگ دهند آن ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال آشپزخانه قرار میدهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود .
۹- پس از سرد شدن میل کنید.

سایر نکات

نکته ۱_اگر برای بچه ها درست میکنید بهتر است ادویه خاصی به آن اضافه نکنید. (ادویه میتونه از فلفل،آویشن،پودر سیر و یا از هر ادویه که دوست دارید استفاده کنید)

۲ _ بهتر است از رنگ های ژله ای برای این پفک استفاده کنید رنگ های مایع طعم تلخ به آن میدهند(برای سالم تر بودن پفک هاتون از آب اسفناج یا رنگهای سبزیجات یا زعفران استفاده کنید)

۳_این پفک روغن بسیار بسیار کمی جذب میکند

۴_اگر میخواهید سالم تر باشد از رنگ استفاده نکنید

۵_ باید اجازه دهید روغن کاملا داغ شود تا پفک ها به خوبی پف کنند.

۶_اگر قبل از خشک شدن کامل پفک ها آنها را سرخ کنید به دندان میچسبد !پس صبور باشید و اجازه دهید کاملا خشک شوند ،حدودا ۳_۴ ساعت طول میکشد.

۷_ بافت این پفک بسیار شبیه به پفک های آماده است .

طرز تهیه پفک هندی خانگی

پفک هندی با سس تند

مواد لازم برای تهیه پفک هندی

۱ بسته پفک هندی بخرید (یا اگه خواستید خودتون مواد اولیه اش رو تهیه کنید قسمت دومرو بخونید)
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
سس تند در صورت دلخواه

دستور تهیه پفک هندی

در یک قابلمه روغن را داغ کنید و پفک ها را حدود ۳ تا ۵ دقیقه بسته به سایز آن سرخ کنید. سپس باحوله های روغن گیر یا صافی، روغن اضافه پفک را بگیرید تا ترد بماند و با سس تند سرو نمایید. اگر در تابه روغن بریزید پفک ها به ته ظرف می چسبد. پفک باید در روغن شناور باشد تا پف کند.

پفک هندی خانگی

مواد لازم

برنج۱+۱/۴پیمانه
آب۴پیمانه
بیکینگ پودر ۱ق چ
جوش شیرین ۱/۲ق چ
نمک ۱ق چ
رنگ خوراکی به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه پفک هندی خانگی :

برنج راشسته و۲۴ساعت در آب گذاشته تاخیس بخورد.
برنج رابه همراه دوپیمانه آب داخل پارچ آسیاب ریخته وآنقدر بزنید تاتمام دانه های برنج کاملا له شود مواد راباید از یک صافی ریز رد کنید در این مرحله باید مواد مثل شیر روان باشد مایع رادر قابلمه ریخته ودو پیمانه آب باقی مانده رااضافه وروی حرارت آنقدر هم میزنیم تاموادمان شبیه به فرنی شودکمی سفت تر موادرآز روی حرارت بردارید وبیکینگ پودر وجوش شیرین ونمک رااضافه وکاملا مخلوط میکنیم (موادی که باق چ اندازه گیری کردید سرخالی باشند.)
اگر دوست داشتید فلفل هم اضافه کنید مواد رابه قسمت های مساوی تقسیم وبه هرقسمت یک رنگ بزنید (رنگ ژله ای)وداخل قیف ریخته روی یک سینی تمیز به مدت حداقل ۲۴ساعت درمحیط آشپزخانه خشک شوند.

به هر شکل که میخواهید در بیارید ، بعد بایک کاتر ازسینی جدا میکنیم ودرروغن داغ می اندازیم باید روغن به حدی داغ باشد که وقتی پفک ها رادر روغن می اندازیم سریع پف کند وباید زود ازروغن خارج کنید وگرنه میسوزد داخل یک سبد فلزی ریخته وبعد میتوانید روی دستمال حوله ای بریزید تا اگر روغن دارد گرفته شود .
پفک های خشک رادر یک ظرف دربسته میتوانید طولانی مدت نگه داری کنید.
اگر بخواهید باآرد برنج درست کنید۱/۲پیمانه سرپر به آرد برنج نیاز دارید.
نوش جان

طرز تهیه پفک هندی طعم دار

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا