آموزش انواع غذاها

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

دستور پخت لوبیا چیتی

امروز با آموزش طرز تهیه ی یه غذای خوشمزه و یه خوراک بی نظیر که طرفدار زیادی داره و برای صبحانه های ویژه مخصوصا مواقعی که مهمون دارید و شام های سبک که میخواین درست کنید مناسب هستش، خوراک لوبیا انواع مخلفی داره که بیشتر تو ایران با لوبیا چیتی درست میشه و به صورت سلیقه ای هستش بغضیا خالی با لوبیا درستش میکنن و بعضیا با قارچ دوست دارن و بغضیا عین سوپ بهش سیب زمینی و رشته اضافه میکنن که ما امروز با بهترین رسپی های لوبیا چیتی اومدیم که امیدوارم براتون مفید باشه لطفا بعد اینکه رسپی ها رو خوندید … سلیایق خودتون رو در آشپزی یا غذایی رو که دوست دارین و برامون بفرستین تا برای دفعات بعدی براتون با آموزش های مختلف بیاریم ، اگر نقد و پیشنهادی هم داشته باشین خوشحال میشیم که نظراتتون رو بشنویم .

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده

خوراک لوبیا چیتی و قارچ

لوبیا چیتی خام ۲۰۰ گرم(۱ لیوان)
قارچ ۱۰-۱۲ عدد کوچک(نقلی)
پیاز ۱ عدد
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل ،زردچوبه و آویشن،دارچین مقدار لازم
سیر پوره شده ۱ حبه یا پودر سیر
کره مقداری
آب لیموی تازه مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا طبق روال پخت همه حبوبات لوبیاها را از شب قبل خیس کرده و چند بار آبش رو عوض کنید تا نفخش گرفته بشه،بعد بزارید تا کاملا پخته شود،بعد در این فاصله مینی قارچ هامونو جداگانه با کره سرخ کنید با حرارت بالا تا قارچ ها سرخ بشن و آب نندازن ،پیازها را هم جداگانه خلالی خرد کنید و با زردچوبه سرخ کنید تا طلایی بشه،حالااا یه قابلمه مناسب بردارید لوبیاهای پخته+پیاز سرخ شده طلایی+قارچ سرخ شده+رب سرخ شده+ادویه مخلوط کنید و سپس مقداری آبجوش بریزید روی مواد و با شعله ملایم روی گاز تا پخته و جا افتاده بشه،بسیار خوشمزه و لذیذ و پر خاصیت
برای تزیین هم من از خامه ترش و مقداری پیازچه استفاده کردم

خوراک لوبیا چیتی کنسروی

مواد لازم

لوبیا چیتی یک پیمانه
قارچ خردشده نصف پیمانه(قابل حذفه)
رب گوجه یک قاشق غذاخوری
پیاز داغ
عصاره گوشت دوعدد
نمک ٫ فلفل ٫ زردچوبه(اگه عصاره اضافه کردین دیگه اینا لازم نیست )

طرز تهیه

ابتدا لوبیا را که ازقبل خیس کرده ایم وچندبارآبسوعوض کردیم با مقداری آب و عصاره‌ها وپیازداغ پخته سپس قارچ ها را به آنها اضافه میکنیم و در آخر رب گوجه اضافه میکنیم ..و میگذاریم جا بیفتد برای ترشی لیمو هم لیموهاروحلقه حلقه کردم هسته‌هاشو در آوردم لایه لایه توشیشه چیدم بین هرلایه نمک وپودر فلفل قرمززدم ودرآخر آبلیمو ریختم تا شیشه پربشه وروی لیموهاروبگیره.

گلهای روی لوبیاهم سیب زمینی با کاترفشاری گل مینا قالب زدم وسرخ کردم گذاشتم روی لوبیا

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی دو نفره

خوراک لوبیا چیتی با مرغ

موادلازم

لوبیا چیتی یا کشاورزی ۲ پیمانه
مرغ و یا گوشت نیم کیلو خرد شده
پیاز دو عدد متوسط
سیب زمینی دو عدد خرد شده
نمک.فلفل .زرد چوبه.
کمی رب
چند تا گوجه گیلاسی

طرز تهیه:

پیاز رو با مقدار کمی روغن کمی تفت می دیم تا شیشه ای بشه.گوشت یا مرغ خرد شده رو به پیاز اضافه کرده با کمی زرد چوبه تفت می دیم. لوبیا رو می ریزیم. حدود ۳ لیوان آب می ریزیم تا گوشت و لوبیا خوب بپزه.کمی رب گوجه اضافه کنید.در نهایت سیب زمینی خرد شده رو بریزید و گوجه گیلاسی هارو اضافه کنید .نمک و فلفل رو اندازه کنید. غذای ما آماده است .حتما با نارنج و یا آبلیمو تازه و فلفل سیاه میل کنید.

خوراک لوبیا چیتی خوشمزه

مواد لازم

 ‌لوبیا چیتی
قارچ ورقه ای شده
پیاز
رب
نمک
فلفل
زردچوبه
پودر سیر به دلخواه

طرز تهیه

ابتدا لوبیاها رو از شب قبل خیس کنید و برای ازبین بردن نفخ آن آب آن را چند بار عوض کنید و سپس لوبیاها رو به همراه ۳ پیمانه آب در قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید تا لوبیا نیم پز بشه. بعد در تابه ای پیاز رو سرخ کنید تا کمی سبک بشه بعد رب گوجه و ادویه جات و نمک رو افزوده و برای چند دقیقه تفت بدید بعد در تابه ای دیگر قارچ و مقداری کره رو تفت بدبد تا قارچ بپزه بعد قارچ سرخ شده رو به مواد پیاز داغ اضافه می کنیم. حالا کمی تفت بدبد تا مزه ها مخلوط بشه می تونید سیب زمینی سرخ شده نگینی هم بزنید و کمی آب غوره و….. بنا به ذائقه خودتون. بعد مواد قارچی رو به لوبیا افزوده می گذاریم تا زمانی که جا بیفته و لوبیا کاملا بپزه حدود ۱ ساعت خودتون چک کنید

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با هویج

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا