آموزش انواع غذاها

طرز تهیه جوجه چینی خانگی

دستور پخت جوجه چینی

جوجه چینی یکی از غذا ها محبوب و پر طرفدار جهان می باشد، از اسمش هم معلومه که این غذا اصالتا برای چین می باشد… این غذای خوشمزه شباهت زیادی به جوجه کباب داره البته مواد لازم این دو غذا با هم متفاوت هستش … امروز با آموزش طرز تهیه جوجه چینی اومدیم که امیدوارم این غذای خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید … این غذا مناسب برای دورهمی ها و مهمانی ها و جشن تولد هاست ، طعم ویژه ی این غذا باعث میشه که کمتر کسی به این غذا دست رد بزنه … با سس های مختلف این غذا رو درست میکنن و هر چی گوشتش ترد باشه ، یعنی جوجه چینی خوشمزه و لذیذ تر میشه … جوجه چینی هر چی پفکی تر باشه خواهانش بیشتر … بریم تا داشته باشیم جوجه چینی خوشمزه رو … دستور انواع غذای ساده برای شام را بخوانید و همینطور طرز تهیه فیله استریپس

طرز تهیه جوجه چینی

نوشته های مشابه

جوجه چینی

مواد لازم
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد سس مخصوص:
ماء الشعیر بدون طعم ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱/۲ لیوان
نمک به مقدار لازم
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آرد به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه چینی :

۱- ابتدا باید سس مخصوص را تهیه کنید ، خمیر مایه فوری را با شیر ولرم ( داغ نباشد ) مخلوط کنید.
۲- زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید ، سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود ( وقتی کاسه را برمیگردانید سفیده ها نریزد ) سپس زرده و ماءالشعیر را اضافه نمائید و بزنید تا یکدست شود ؛ پس از یکدست شدن مواد باید شیر مخلوط با خمیر مایه و بیکینگ پودر را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط شدن مواد باید شروع به ریختن آرد کنید ، آرد را قاشق قاشق اضافه کنید تا سس به غلظتی مانند ماست برسد سپس مقداری نمک اضافه کنید و به مدت ۱ ساعت سس مخصوص را داخل یخچال قرار دهید.
۴- در مدتی که سس استراحت میکند مواد جوجه چینی را آماده کنید ، سینه های مرغ را به برش های نازک ببرید ( سعی کنید تمام تکه ها یک اندازه باشند ).
۵- درون کاسه ای پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل ، سیر له شده و مقداری روغن را مخلوط کنید سپس تکه های مرغ را اضافه کنید تا مرغ ها مزه دار شوند.
۶- پس از استراحت سس مخصوص را از یخچال خارج کنید ، روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود سپس تکه های مرغ را درون سس بزنید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ و برشته شوند ( حرارت باید ملایم باشد تا مرغ مغز پخت شود ).
۷- مرغ های آماده را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش برود سپس بهمراه سیب زمینی سرخ کرده ، سالاد و سس گوجه فرنگی سرو کنید.

سایر نکات مهم

در صورت تمایل میتوانید از گوشت جوجه ، بلدرچین و میگو نیز بجای مرغ استفاده کنید ، مرغ ها تنها باید ۱۵ دقیقه مزه دار شوند سپس بلافاصله در سس زده و سرخ شوند ( ماندن بیش از اندازه موجب سفت شدن مرغ میشود ).
این غذا، یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید با سس گوجه فرنگی یا سس هزار جزیزه آن را میل کنید. مزیت این غذا این است که علی رغم اینکه در روغن سرخ می شود، روغن زیادی به خود جذب نمی کند.
با این همه اگر کسی بخواهد که فیله ی سرخ شده همان مقدار کم روغن را هم نداشته باشد، می تواند فیله ها را بعد از سرخ شدن، روی یک پارچه سفید تمیز قرار دهد تا روغن داخل آنها کاملاً خارج شود.
وقتی فیله های آغشته به خمیر را می خواهیم در روغن بیندازیم بهتر است کمی آن را تکان بدهیم تا خمیر اضافی آن جدا شود .

طرز تهیه جوجه چینی با ماست

جوجه چینی با سیب زمینی

مواد اولیه

سینه مرغ ۱ عدد
آرد ذرت یک دوم لیوان
آرد گندم ۱ لیوان
آرد برنج یک دوم لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
پیاز ۲ عدد
مائ الشعیر ساده ۱ بطری
سیب زمینی آبپز ۲ عدد
نمک به میزان لازم
قارچ مقداری
روغن سرخ کردنی یک دوم لیوان
سس گوجه فرنگی جهت سرو

طرز تهیه جوجه چینی با سیب زمینی :

۱- آرد گندم، آرد ذرت و آرد برنج را همراه با بیکینگ پودر و نمک در یک کاسه باهم مخلوط کنید. ماء الشعیر را اضافه کنید تا غلظت مواد مانند حلیم شود. خمیر را به مدت ۲ ساعت در گوشه ای قرار دهید تا استراحت کند.

۲- سینه مرغ را به صورت فیله خرد کنید. قطعات فیله را در خمیر بریزیدو کاملا درون آن آغشته کنید. روغن را در تابه بریزید و فیله ها را درون آن سرخ کنید. ( دقت کنید که فیله ها زود سرخ می شوند و نباید بسوزند.)

۳- قارچ درسته و سیب زمینی ها و پیاز را حلقه حلقه ببرید و در خمیر فرو ببرید تا خوب آغشته شوند. سپس آنها را نیز هر کدام به صورت جداگانه در تابه سرخ کنید.

۴- ظرف مورد نظر را با جوجه چینی، سیب زمینی و پیاز حلقه ای و قارچ سرخ شده پر کنید و با سس گوجه فرنگی میل کنید

نکته

من جداگانه کمی فیله های مرغ را در مقدار کمی روغن تفت دادم و بعد در خمیر زدم

طرز تهیه جوجه چینی با سس تاتار

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا