بیوگرافی

بیوگرافی کوروش تهامی

زندگینامه کوروش تهامی

 

بیوگرافی کوروش تهامی بازیگری که بسیاری از مخاطبان سینما و تلویزیون می شناسند چرا که او در سریال های به یادماندنی و خاطره انگیزی مثل سریال زیرتیغ در کتار هنرمندانی مانند پرویز پرستویی و الهام حمیدی ایفای نقش کرده است. بیوگرافی کوروش تهامی و ماجرای ازدواج و طلاق و بیوگرافی همسران کوروش تهامی را در ایران بانو بخوانید و همچنین بیوگرافی حامد بهداد را بخوانید

کوروش تهامی

بیوگرافی کوروش تهامی:

 

نام: کوروش

نام خانوادگی: تهامی

متولد:  اردیبهشت ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰ در تهران

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل

همسران: شبنم طلوعی و پونه یزدانی

فرزند: ندارد

کوروش تهامی زندگینامه

زندگینامه کوروش تهامی:

کوروش تهامی متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰ و هنرپیشه ایرانی است. او در یک خانواده پنج نفریبه دنیا آمده و دو خواهر دارد. تا کلاس اول راهنمایی را در محله( پامنار) تهران بوده و بعد از آن در محله های سعادت آباد و شهرک غرب و در حال حاضر هم در غرب تهران ساکن است. کوروش تهامی دیپلم گرافیک و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد دارد.

کوروش تهامی دانش آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و تا به حال در تئاترهای مختلفی ایفای نقش کرده است. اولین حضور او در سینما در سن ۲۵ سالگی بود که اولین فیلم سینمایی اش با نام« سینما سینماست» را بازی کرد.او به صورت حرفه ای دف میزند

کوروش تهامی در مورد اینکه چرا به سراغ بازیگری رفته است می گوید:

بازیگری برای من یک نیاز بود و یکی از آروزهای زمان بچگی ام، زمانیکه فیلم می دیدم خیلی سریع با آن ارتباط برقرار می کردم و خودم را جای شخصیت های آن فیلم می گذاشتم یا حتی زمانیکه یک رمان می خواندم باز هم چنین اتفاقی برای من افتاد تلاش می کردم دیالوگ را حفظ کنم.

در سال اول دبیرستان رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کرده بودم سال اول هم خواندم ولی حسی در درون مرا ناراضی میکرد با دفتر دار مدرسه آقای بنایی که نمی دانم اکنون کجاست و چه می کند که هر جا هست سلامت باشد مشورت کردم و وی به من پیشنهاد داد که در دبیرستان هنر در رشته گرافیک تحصیل کنم تا زمان کنکور هنر باتوجه به دروس اختصاصی بتوانیم به راحتی از سد کنکور بگذریم خدا عمرش دهد که مشورت با وی سبب شد من هدفم را انتخاب کنم ولی مجبور شدم کلاس اول دبیرستان را دوبار بخوانم با اینکه هدفم بازیگر شدن بود… بعد از اینکه در کنکور هنر و در رشته لیسانس بازیگری قبول شدم از آن که دو سال اول دبیرستان بودم، احساس پشیمانی می کردم.

کوروش تهامی علاوه بر بازیگری، فعالیت های مختلفی هم در زمینه اجرا، نوازندگی و خوانندگی داره و میشه گفت در تمام این زمینه های هنری خوش درخشیده است!

کوروش تهامی در سریال زیر تیغ

اگرچه او در طول سال های اولیه فعالیت خودش، در فیلم ها و سریال های متعددی نقش آفرینی کرده بود اما بازی در سریال زیر تیغ که در سال ۱۳۸۵ از شبکه یک سیما پخش شد، زمینه را برای معروف شدن و محبوبیت کوروش تهامی ایجاد کرد و باعث شد تا بیشتر از قبل مورد توجه قرار  بگیرد! این روزها هم شاهد بازی او در سریال دل در نقش نکیسا هستیم.

کوروش تهامی علاوه بر بازیگری، علاقه خیلی زیادی هم به موسیقی دارد و استعداد خیلی خوبی در نواختن دف و تنبک داد و حتی دوره های اموزشی را هم برای تدریس این سازها برگزار کرده است.

او همچنین به خوانندگی هم علاقه مند هست و آواز خواندن او در سریال روزی روزگاری یکی از اولین فعالیت های او در زمینه خوانندگی بود که بعدها با خواندن تیتراژ سریال عصر پاییزی، این هنر و مهارت خود را به بهترین شکل ممکن نشان داد!

خواننده و بازیگران مورد علاقه

محمد اصفهانی، علیرضا عصار، حسین علیزاده و استاد شجریان از خواننده های مورد علاقه او است در میان بازیگران نیز علاقه بسیاری به بازی های آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن دارد.

ماجرای طلاق کوروش تهامی

همسر اول کوروش تهامی، خانم شبنم طلوعی بوده است. شبنم طلوعی متولد ۲۳ فروردین سال ۱۳۵۰ در تهران و به عنوان بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس ایرانی معروف است. او بازیگری را از تئاتر و از سال ۷۳ شروع کرد اما به دلیل گرایشبه فرقه ضاله ی بهاییت از فعالیت های هنری در ایران محروم شد و همین موضوع دلیلی برای خارج شدن او از ایران شد. به دنبال همین ماجراها بود که از همسر خود یعنی کوروش تهامی جدا شد، به پاریس مهاجرت کرد و فعالیت هنری خودش رو در شبکه های ماهواره ای من و تو شروع کرد! او بعد از ترک ایران در پاریس ازدواج کرده و دارای یک پسر به نام سپنتا (تئو) است

عکس شبنم طلوعی همسر اول کوروش تهامی

ازدواج دوم کوروش تهامی

کوروش تهامی،این بازیگر برومند و خوش چهره کشورمان پس از شکست در زندگی اولش و ازدواج با شبنم طلوعی پس از آن با پونه یزدانی ازدواج کرده است. کوروش تهامی در مورد ماجرای ازدواج خود اینطور گفته است:

نحوه آشنایی ما خیلی هنری بود، همسرم برای خرید یک سی‌ دی موسیقی وارد مغازه‌ ای شد که من هم داشتم از آنجا خرید می‌ کردم و اتفاقا من هم آن موسیقی را خیلی دوست داشتم. وقتی دیدم ایشان سخت مشغول توضیح دادن هستند و فروشنده هم متوجه نمی‌ شود، وارد معرکه شدم و با توضیحاتم که البته کمی هم مخصوص بود، مغازه‌ دار را متوجه کردم موسیقی کار کیست و خواننده آن آلبوم چه کسی است

اولین جرقه آشنایی ما آنجا بود و بعد هم رفت‌ و آمد‌های معمول و خواستگاری …

کوروش تهامی و پونه یزدانی

کوروش تهامی و همسرش

 

کوروش تهامی همچنین در مورد همسرش خانم یزدانی هم اینطور گفته است:

همسرم پونه یزدانی همکارم نیست اما از هنر خیلی سر در میاره فارغ التحصیل رشته ی نقاشی و دو دوره ی گریم بین المللی رو گذرونده. عاشق رنگهاست و یه جورایی استاد چیده مان رنگ ها در کنار همدیگه است. ما تفریحات مشترک زیادی داریم از سفر، سینما، خرید، پیاده‌ روی و البته رستوران تا . … البته

ورزش در زندگی‌مان جایگاه مهمی دارد. به هرحال بدن یک بازیگر یکی از ابزارهای کار اوست و نباید از فرم خارج شود. خوشبختانه همسرم بسیار پیگیر تغذیه سالم و نوشیدن آب به شیوه صحیح در روز و این قبیل مسائل است که برای هر فرد ازجمله یک بازیگر خیلی مهم است.

واکنش کوروش تهامی به اختلاف سنی او و همسرش

بسیاری از مجلات اینترنتی شبکه های اجتماعی با انتشار عکس هایی از کوروش تهامی و همسرش، به این موضوع اشاره کردند که همسر کوروش تهامی اختلاف سنی خیلی زیادی با او دارد و همین موضوع باعث شد تا کوروش تهامی واکنش شدیدی نسبت به این موضوع نشون بدهد! او با انتشار عکس دو نفره ای از خود و همسرش در صفحه اینستاگرام خود اینطور نوشت:

عکس همسر کوروش تهامی

“در یکی دو پیج زرد و منحوس در اینستاگرام که تکلیف گردانندگانشان بزودی روشن خواهد شد، مطلبی به چشمم خورده که فقط نشان از کینه ها و عقده های درونی و خانوادگیست… آن مطلب مزخرف و دروغ هم اینست که من در جایی گفته ام همسرم ده سال از من بزرگتر است!!!
به هر حال لازم دیدم در همینجا یکبار برای همیشه به آن دوستان مریضی که به هر قیمتی میخواهند لایک گدایی کنند اعلام کنم: “نه تنها همسرم از من بزرگتر نیست بلکه چندین سال هم از من کوچکتر است” با عرض معذرت از دوستان و همراهان همیشگی عزیزم که کمی با لحن تند حرف زدم.”

اینستاگرام کوروش تهامی:

پیج شخصی کوروش تهامی به آدرس kooroshtahami یکی از کانال های ارتباطی کوروش تهامی با مخاطبان و طرفدارانش است. پیج رسمی آقای بازیگر ۱ میلیون دنبال کننده دارد و تا بحال بیش از ۳۰۰ پست را به اشتراک گذاشته است. در ادامه تعدادی از تصاویری که کوروش تهامی در صحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است را ببینید:

اینستاگرام کوروش تهامی

کوروش تهامی در جشنواره فجر

 

کوروش تهامی و حامد بهداد

سریال های کوروش تهامی

قد کوروش تهامی

قد کوروش تهامی متوسط است

 

مصاحبه با کوروش تهامی

 

اصالتا کجایی هستید؟

متولد تهران هستم. پدرم در تهران به دنیا آمدند و مادرم اهل گیلان هستند.

 

آیا هنر در خانواده شما ریشه دار بوده یا شما اولین نفر از خانوادتان هستید که وارد عرصه هنر شدید؟

پدر مادربزرگم آواز می خوانده و گویا صدای خیلی خوبی داشته و لقب «عندلیب» گرفته بوده. البته خوش نویسی هم می کردند. فکر می کنم آواز تقریبا در خانواده پدری من ارثی است. اما به صورت این که کلاس رفته باشند و آکادمیک آموزش دیده باشند، نبوده است. شاید من اولین کسی بودم که به صورت کلاسیک آواز را دنبال کردم.

 

یعنی شما قبل از اینکه به سینما و تئاتر و بازیگری علاقه پیدا کنید، به موسیقی علاقه داشتید؟

بله دقیقا. از بچگی همراه من بوده است. دوره دبیرستان با دوستی به نام «پیمان سلطانی» که اصلیت کرمانی داشتند، آشنا شدم و آواز خواندن من کم کم اصولی شد.از همان سال ها به خاطر علاقه ام به ساز های کوبه ای، در کلاس های آموزشی تمبک شرکت کردم و کتاب استاد «حسین تهرانی» را توسط استاد«مسعود رضایی» آموزش دیدم. یادم هست پنج شنبه ها یک ساعت من از ایشان آموزش می دیدم. بعد از آن با نوع نوازندگی استاد «ناصر فرهنگ فر» که یکی از برجسته ترین نوازندگان تمبک هستند آشنا شدم. مدتی هم با ایشان کار کردم.هم با ایشان و هم پسرشان آرش. دف نوازی هم تحت تاثیر استاد «بیژن کامکار» فرا گرفتم چون تمام کنسرت هایشان را دیده بودم،شروع کردم وچون دستم به تمبک آشنایی داشت خودم دف زدن را یاد گرفتم. از همام سال ها آواز را هم شروع کردم.

 

آواز را هم از استاد خاصی آموختید؟

بله. بخشی از ردیف های آوازی را خدمت استاد «جهانگیر ابوجلادی» کار کردم و بخش دیگری را هم از استاد «نوربخش» از شاگردان استاد «شجریان» آموختم.

کوروش تهامی و ساره بیات

کوروش تهامی و ساره بیات

 

به خواننده خاصی در بین خوانندگان سنتی و کلاسیک علاقه داشتید؟

من ابتدا به صدای استاد «شهرام ناظری» به خاطر تصنیف های همه گیری که در آن دوره داشتند علاقه پیدا کردم. اوایل بیشتر معطوف به نوع اجرای استاد ناظری بودم. اما به مرور زمان بیشتر جذب کاری های استاد «محمدرضا شجریان» شدم و نوع آواز خوانی ایشان همیشه من را به خودش جذب می کند.

 

رشته تحصیلی تان ربطی به موسیقی داشت؟

رشته تحصیلی من در دوره دبیرستان گرافیک بود و دیپلم گرافیک دارم. اما در دانشگاه تئاتر خواندم.

 

چرا با وجود علاقه به موسیقی در دانشگاه، تئاتر خواندید؟

یک مقدار پیچیده است اما اگر بخواهم خلاصه بیان کنم، من همیشه دغدغه بازیگری هم داشتم. اما هیچ وقت مجال پرداختن به آن را نداشتم. برای من تا دوران دبیرستان اتفاق نیفتاد که بازی کنم اما در دبیرستان بازی در یک فیلم سینمایی به من پیشنهاد شد. در دبیرستان یک دفتر دار داشتیم که با هنر آشنا بود، با ایشان که مشورت کردم گفت این هنر می تواند برای تو مثل یک هوس باشد. گفت اگر در این فیلم بازی کنی ، ممکن است این تب و تاب در اثر هر چیزی بخوابد. بهتر است علمی وارد این جریان شوید. در هر حال من آن فیلم را بازی نکردم. پیگیر ماجرا شدم که بتوانم در دبیرستان وارد رشته هنری بشوم. ابتدا تجربی خواندم و بعد وارد هنر شدم که بتوانم در دانشگاه در رشته هنر تحصیلم را ادامه بدهم.

فیلم شناسی کوروش تهامی:

فیلم های سینمایی :

  • سال ۱۳۷۵  سینما سینماست
  • سال ۱۳۷۶  ساحره
  • سال ۱۳۷۸  دفتری از آسمان
  • سال ۱۳۷۸  شراره
  • سال ۱۳۷۹  مریم مقدس
  • سال ۱۳۸۲ این زن حرف نمی زند
  • سال ۱۳۸۲ به رنگ ارغوان
  • سال ۱۳۸۳ شبانه
  • سال ۱۳۸۵  نسل جادویی
  • سال ۱۳۸۶ آن مرد آمد
  • سال ۱۳۸۹  برف روی شیروانی داغ
  • سال ۱۳۹۰ بی خداحافظی
  • سال ۱۳۹۰  گناه کاران
  • سال ۱۳۹۴  آشوب
  • سال ۱۳۹۴  رگ خواب
  • سال ۱۳۹۵  نفس های آرام
  • سال ۱۳۹۶  کروکودیل
  • سال ۱۳۹۷  وکیل مدافع
  • سال ۱۳۹۸دختر ایرانی
  • سال ۱۳۹۸ سلفی با دموکراسی

سریال ها تلویزیونی:

  • سال ۱۳۷۶ فردا دیر است
  • سال ۱۳۷۸ روشن تر از خاموشی
  • سال ۱۳۷۹  قلب یخی
  • سال ۱۳۸۰  رستوران خانوادگی
  • سال ۱۳۸۱ بچه های خیابان
  • سال ۱۳۸۲ شیخ بهایی
  • سال ۱۳۸۳  مشق عشق
  • سال ۱۳۸۴  سریال زیر تیغ
  • سال ۱۳۸۵ سریال ساعت شنی
  • سال ۱۳۸۶  سریال نشانی
  • سال ۱۳۸۶  شب نیز می گذرد
  • سال ۱۳۸۸   خسته دلان
  • سال ۱۳۸۸ شمس العماره
  • سال ۱۳۸۹  شوق پروا
  • سال ۱۳۸۹  تبریز در مه
  • سال ۱۳۹۱یه تیکه زمین
  • سال ۱۳۹۵  دیوار شیشه ای
  • سال ۱۳۹۶  گمشدگان
  • سال ۱۳۹۶  دختر گمشده
  • سال ۱۳۹۸ سریال محکومین ۲

تله فیلم ها :

  • سال ۱۳۸۰ گنج
  • سال ۱۳۸۴ زندگی برگ برگ
  • سال ۱۳۸۷ شب های خرمشهر
  • سال ۱۳۸۷ پیوند
  • سال ۱۳۸۷ ماه از روی سکو
  • سال ۱۳۸۸ شکار
  • سال ۱۳۸۹ خانه ای در غبار
  • سال۱۳۹۰ مرگ در میزند
  • سال ۱۳۹۰ عامل سوم
  • سال ۱۳۹۳ دنبا+من

نمایش خانگی:

  • سال ۱۳۸۷ اسلحه سرد
  • سال ۱۳۸۷ قاتل پنجم
  • سال ۱۳۹۳ اسید
  • سال ۱۳۹۴ آشوب
  • سال ۱۳۹۸ دل

منبع: ویکی پدیا/زیبامون/نازوب/آریاپیکس

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا