دانستنی های علمی

۴ مزیت هایما s7

هایما S7 یکی دیگر از شاسی بلندهای چینی است که با همکاری ایران‌خودرو وارد بازار ایران شده است. این خودرو که در ابتدا با همکاری شرکت ژاپنی مزدا و چینی هایما تولید می‌شد، با سرمایه‌گذاری شرکت چینی FAW و خروج شرکت ژاپنی از سال ۲۰۰۶ به خودرویی کاملا چینی تبدیل شد. بااین‌حال تولید این خودرو همچنان بر روی پلتفرم مزدا CX-7 انجام می‌شود. ورود هایما S7 به بازار ایران از سال ۱۳۹۴ شروع‌شده و توسط شرکت تولیدی خراسان ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود. هایما S7 از بدو ورود به بازار ایران به دلیل امکانات و قیمت مناسب با اقبال خوبی مواجه شد. در این مقاله تلاش می‌کنیم ۴ مزیت اصلی هایما S7 که شما را راضی به خرید این اژدهای چینی می‌کند، بیان کنیم.

۱- امکانات فنی مناسب

مهم‌ترین بخش در هر خودرویی به‌خصوص در یک خودروی شاسی‌بلند، قدرت پیشرانه آن است. موتور هایما S7 از نوع ۴ سیلندر خطی با ۲۰۰۰ سی‌سی حجم و مجهز به توربوشارژ بوده که قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. بهره‌گیری از تکنولوژی VVT-i در موتور هایما S7 که آن را از دوران همکاری با مزدا وام گرفته است، نقطه قوت موتور این خودرو است. هرچند که این موتور برای خودروی شاسی‌بلند با وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم چندان مناسب نبوده و مزیتی برای آن به همراه ندارد اما می‌تواند خریداران طرفدار سرعت ایمن را کاملا راضی کند.

استفاده از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک کره‌ای یکی دیگر از مزایای فنی هایما S7 است. گزارش‌های کاربران و نظرات کارشناسان نشان‌دهنده عملکرد نرم و مناسب این گیربکس در هنگام تعویض دنده است. هماهنگی بین گیربکس و موتور باعث ایجاد حرکت راحت و تجربه رانندگی لذت‌بخش با هایما S7 می‌شود. این نکته‌ای است که استهلاک خودرو را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

۲- عملکرد خوب در حفظ ایمنی سرنشینان

تجهیزات ایمنی هایما S7 یکی از مواردی است که آن را از سایر نمونه‌های چینی بازار ایران متمایز می‌سازد. استفاده از امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، سیستم ترمز دیسکی مجهز به ABS، EBD، ESP و TCS، کنترل پایداری و کشش، حفظ سرعت در سراشیبی و ایستایی در سربالایی، دوربین و سنسور عقب، سنسور کنترل فشار باد لاستیک‌ها، قطع اتوماتیک جریان سوخت و باز شدن اتوماتیک درب‌ها در هنگام وقوع تصادف، هشدار در سرعت‌های بالا، هشدار باز بودن درب خودرو و نبستن کمربند، قفل مرکزی و کودک، ایموبلایزر، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدودکننده در جلو و عقب، ایزوفیکس و باز شدن درب صندوق‌عقب به‌عنوان درب خروج اضطراری در هنگام وقوع حادثه هایما S7 را یک سر و گردن بالاتر از رقبای هم‌وطن و غیر هم‌وطن خود درزمینه ایمنی قرار داده است.

۳- طراحی زیبا و چشم‌نواز

یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب خودرو در بازار ایران، ظاهر چشمگیر و چشم‌نواز آن است. نکته‌ای که طراحان هایما S7 از آن غافل نشده و با به‌کارگیری درست اصول طراحی در بدنه خارجی این خودرو، آن را به شاسی بلندهای چشمگیر خیابان‌های ایران بدل ساخته‌اند. با نگاهی به طراحی خارجی هایما S7 ظاهر اسپرت و خشن آن کاملا به چشم می‌آید. طراحی این خودرو به گونه‌ای است که از همه زوایا دارای زیبایی است. از نمای روبرو طراحی متفاوت جلوپنجره کاملا با چراغ‌ها و سپر هماهنگ است.

همچنین خطوط برجسته روی کاپوت ظاهر مناسبی را به هایما S7 بخشیده‌اند. از نمای کناری با خطوطی مواجه می‌شویم که جلو و عقب خودرو را به هم مرتبط کرده‌اند. نمای آینه‌های بغل در کنار ارتفاع بلند این خودرو، همان چیزی است که آن را به خودرویی اسپرت بدل می‌سازد. در نمای عقبی نیز شاهد خلاقیت طراحان در طراحی چراغ‌های عقب و درب صندوق‌عقب هستیم که کاملا با سایر قسمت‌های خودرو دارای هماهنگی است.

داخل این خودرو نیز دست‌کمی از طراحی خارجی نداشته و خریداران را غافلگیر می‌سازد. استفاده از مواد باکیفیت در ساخت کابین نکته‌ای است که در اکثر خودروهای چینی به چشم نمی‌خورد. علاوه بر این فضای کابین و ارتفاع سقف کاملا مناسب افراد قدبلند حتی در صندلی‌های عقب است. صندلی‌های آن نیز کاملا راحت بوده و سرنشینان را در مسافت‌های طولانی خسته نمی‌کند. هرچند که طراحی داخلی هایما S7 ازنظر کارشناسان دارای امتیاز متوسطی است اما نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در بازار دارای برتری قابل‌توجهی است.

۴- امکانات رفاهی فراوان

شاید کمتر خودروی چینی را در بازار امروز ایران بتوان یافت که مثل طراحان هایما S7 به فکر رفاه سرنشینان خود بوده باشد. باوجوداینکه همواره امکانات رفاهی یکی از نقاط قوت خودروهای چینی است، هایما S7 در میان خودروهای هم‌قیمت ازنظر تجهیزات و امکانات رفاهی کاملا درخشان ظاهر شده است. فرمان برقی قابل تنظیم، کلیدهای کنترل در دسترس، تهویه خودکار مطبوع، سیستم صوتی و تصویری مجهز، دی‌لایت، مه‌شکن‌های عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها، آینه‌های جانبی برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، امکان نمایش فاصله تا مانع عقب خودرو در آینه وسط، صندلی برقی مجهز به گرم‌کن، صندلی‌های عقب تاشو، سیستم استارت- استاپ، چراغ نقشه‌خوان، نمایشگر اطلاعات خودرو، برف‌پاک‌کن عقب، کنسول میانی، سانروف و اسپویلر امکاناتی است که هایما S7 را ازنظر رفاه سرنشینان در ردیف خودروهای لوکس قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

خودروی هایما S7 یک شاسی‌بلند چینی است. برخلاف نظر منفی ایرانیان نسبت به خودروهای چینی، این خودرو پس از عرضه با استقبال خوبی مواجه شد. مزایایی نظیر طراح داخلی و خارجی جذاب، امکانات فنی مناسب و تجهیزات رفاهی و ایمنی بالا منجر به محبوبیت هایما S7 در میان خریداران ایرانی شده است. هرچند که دید منفی خریداران ایرانی نسبت به خودروهای چینی مانعی برای خرید این خودروهاست، وجود رد پای ژاپنی‌ها و شرکت پرطرفدار مزدا در هایما S7 می‌تواند تا حدی خیال شما را از بابت این خودرو راحت سازد.

هایما S7 خودرویی با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باکیفیت است که در خیابان‌های ایران نگاه‌ها را به سمت خود برمی‌گرداند. همچنین فضای بزرگ و جادار آن در کنار امکانات رفاهی و ایمنی بالا آن را به انتخابی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت اهل مسافرت بدل ساخته است. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که هایما S7 یک خودروی چینی و مونتاژی است و معایبی را به این واسطه دارد. با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید این معایب را نیز مطالعه کرده و برای خرید آن تصمیم بگیرید.

منبع مقاله: https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/haima/s7/

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا