بیوگرافی

بیوگرافی پدرام شریفی

بیوگرافی پدرام شریفی یکی از بازیگران جوان و توانمندی است که نسل جدید بازیگران سینمای ایران را تشکیل می‌دهند. پدرام شریفی با بازی جسورانه در نقش شهاب در فیلم شبی که ماه کامل شد به شهرت رسید و حالا در سریال هم گناه هم به ایفای نقش می پردازد.این بازیگر توانا آینده خوبی دارد و می تواند در آینده ای نزدیک در بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی بدرخشد بیوگرافی پدرام شریفی را در ایران بانو بخوانید.

بیوگرافی محسن کیایی را هم بخوانید

زن پدرام شریفی

 

بیوگرافی پدرام شریفی:

 

نام: پدرام

نام خانوادگی: شریفی

متولد: ۱۱ مرداد ۱۳۶۶ در تهران

شغل: بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر

وضعیت تاهل: مجرد

عکس های پدرام شریفی

زندگینامه پدرام شریفی:

پدرام شریفی متولد ۱۱ مرداد ۱۳۶۶ در تهران، بازیگر است. او فارغ التحصیل رشته تئاتر است و  از نوجوانی کار با گروه‌های نیمه حرفه‌ای تئاتر را آغاز می‌کند و از سال ۸۸ به‌عنوان یکی از بازیگران شاخص تئاتر شناخته شده

پدرام شریفی

عکس کودکی پدرام شریفی

شروع فعالیت هنری :

او با بازی در نمایش‌های مختلف، به‌مرور به چهره‌ای آشنا تبدیل می‌شود. از مهم‌ترین نمایش‌هایی که پدرام شریفی تا به امروز در آن‌ها نقش ایفا کرده است می‌توان به «داستان زمستان» به کارگردانی مهدی کوشکی، «بله و نه» به کارگردانی مهتاب کلانتری، «تقدیربازان» به کارگردانی سیما تیرانداز، «بانوی دریایی» به کارگردانی اشکان جنایی، «سفر زمستانی و یک داستان بی‌ربط» به کارگردانی سما موسوی و تله‌تئاتر «به خاطر یک مشت روبل» کاری از حسن معجونی اشاره کرد. پدرام شریفی با ایفای نقش در تئاتر و بازی در کارهای کارگردان‌های شناخته شده تئاتری، مورد توجه کارگردان‌های سینما که تئاتر تماشا می‌کنند قرار می‌گیرد و وارد سینما می‌شود.

 

پدرام شریفی در جشنواره فجر

 

ماجرای بازی در اولین فیلم سینمایی


پدرام شریفی بازی در برابر دوربین را با یک فیلم کوتاه شروع می‌کند. فیلم کوتاهی به نام «بازی نامه» به کارگردانی پوریا کاکاوند که در جشنواره فیلم‌ کوتاه نهال در سال ۹۰ به موفقیت‌های زیادی دست می‌یابد.

پدرام شریفی در آن دوره جشنواره فیلم کوتاه نهال، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد می‌شود و مورد توجه داوران قرار می‌گیرد. یکی از داوران این دوره شهرام مکری بوده است که از کارگردانان فیلم‌های خاص و به‌اصطلاح هنری سینمای ایران است.

مکری بازی پدرام شریفی را در این فیلم می‌پسندد و به او پیشنهاد کار در پروژه جدیدش را می‌دهد. شریفی در این باره می‌گوید: «من یکی از طرفداران سینمای شهرام مکری بودم و کارهای او را دنبال می‌کردم.

بعد از اختتامیه جشنواره فیلم نهال، او از بازی من تعریف کرد و خواست در پروژه جدیدش حضور داشته باشم. این‌که شهرام مکری در آن سال داور جشنواره‌ای بود که من در آن جایزه گرفتم از شانس‌های زندگی من بوده است. قرار شد پس از دو هفته بعد از اختتامیه با او تماس بگیرم اما تا چند ماه هربار که با او تماس گرفتم، او به تلفن‌هایم جواب نداد، من هم کلاً بی‌خیال شدم تا این که بعد از ۷ ماه عوامل این فیلم با من تماس گرفتند و برای بازی در فیلم جدید شهرام مکری از من دعوت کردند. »

پدرام شریفی

زندگینامه پدرام شریفی

پدرام شریفی در سال ۹۲  با فیلم «ماهی و گربه» و در کنار شهرام مکری در اولین فیلم سینمایی‌اش ایفای نقش کرد. «ماهی و گربه» برجسته‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم کارنامه شهرام مکری است که فیلمی بسیار خاص و تجربی به‌حساب می‌آید و جوایز و تحسین‌های زیادی را برای او به همراه داشته است. دیده شدن این فیلم در آن سال، دیده شدن بازی پدرام شریفی را هم موجب شد و پیشنهادهای بعدی را برای او به همراه داشت. پدرام شریفی سپس با بازی در فیلم های بادیگار، متولد ۶۵ و سیانور و بازی در سه نقش متقاوت در برجسته ترین فیلم های جشنواره فجر سال ۱۳۹۴ به شدت دیده می شود و مورد تحسین بسیاری قرار می گیرد.

پدرام شریفی در ماهی و گربه

در فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، پدرام شریفی در نقشی کوتاه و فرعی بازی می‌کند اما درباره تجربه این فیلم در کنار عوامل مجربش می‌گوید: «بادیگارد از ویژه‌ترین آثار کارنامه من است. کار کردن با ابراهیم حاتمی کیا از جدی‌ترین تجربیاتی بود که در این سال‌ها داشته‌ام؛ به این دلیل که فضای کار بسیار حرفه‌ای و جدی بود. بازی در این فیلم و قرار گرفتن در کنار پرویز پرستویی و حاتمی کیا، کلاس درسی برای من بود که وسواس من برای انتخاب‌های بعدی را بیش از پیش کرد.»

سال ۹۴ برای پدرام شریفی به فیلم‌هایی که در جشنواره فجر داشت ختم نشد و  او در این سال در فیلم «سایه» به کارگردانی مسعود نوابی هم‌بازی کرد و در کنار بازیگرانی مثل رضا کیانیان، شبنم مقدمی و ثریا قاسمی به ایفای نقش پرداخت.

اما پدرام شریفی در سال ۱۳۹۵ و پس از کسب تجربیات بسیاری در سینما، برای اولین بار و در سریال گشت ویژه به عنوان یک نیروی پلیس در تلویزیون حضور پیدا کرد و در بین مخاطبان این سریال به شهرت رسید.

پدرام شریفی در سیانور

پدرام شریفی در خصوص فعالیت های خودش می گوید:

«فیلم کوتاه‌ های زیادی ساخته‌ ام و جایزه‌ هایی هم برده‌ ام، منظورم این است که به موازات تئاتر، سینما را هم دنبال می‌ کردم. من دنبال ستاره شدن نیستم. به نظرم ما موقعیت ستاره شدن نداریم. در ایران هم معیارهایی برای ستاره شدن لازم است که من هم این ویژگی‌ها را ندارم.

الگوی من در سینمای خودمان، کسانی مثل مهدی هاشمی هستند که بی‌ حاشیه فقط خوب بازی می‌ کنند حالا حسرت می‌ خورم، چرا روزهای همکاری ما در فیلم سیانور تمام شد و چقدر در آن روزها از او یاد گرفتم»

او در سال ۱۳۹۸ هم با وسواس بسیاری بازی در سریال همگناه ایفای نقش کرده است. داستان خانوادگی «هم‌گناه» به صورت مشترک توسط محسن کیایی و علی کوچکی نوشته شده است و هر کدام از این بازیگران اعضای «خانواده بزرگ صبوری» را تشکیل می‌ دهند.

پدرام شریفی در هجوم

بیوگرافی پدرام شریفی

 

روایت پدرام شریفی از وقتی که مالک ریگی گردن شهاب را برید

جایی خواندم که گفته بودید صحنه واقعی شهاب را قبل از اجرای همان سکانس دیدید.

در پیش‌ تولید همه اینها بود و برای تحقیق کردن هم خود خانم آبیار این موارد را می‌ دیدند و آدم‌ های دیگر برای این‌که به کاراکترشان نزدیک‌ تر شوند خیلی موارد و تصاویر وجود داشت که ببینند.

ولی از شهاب خیلی چیزی نبود و فقط همین فیلم از او وجود داشت که طبعا چیزی هم به من برای اینکه بتوانم آن نقش را بازی کنم، نمی‌ داد. من استنادم به فیلمنامه بود و حرف‌ های خود خانم آبیار. تعمدا آن  فیلم را هم ندیدم و تصمیم گرفتم وقتی آن فیلم را ببینم که قرار است سکانسش را بگیریم.فیلم را واقعا صبح روز فیلمبرداری دیدم و خیلی برایم عجیب و غریب بود. آن صحنه‌ ها تاثیر غیرقابل وصفی روی من گذاشت. حتی می ‎توانم بگویم که یک مقداری کار را برای من سخت‎تر کرد. به هر حال سکانس ترسناکی بود.

چه چیزی در قصه شهاب شما را جذب کرد؟

من فیلمنامه خانم آبیار را دوست داشتم  و کار خودشان را هم به عنوان کسی که کارهای قبلیش را دیده بودم، دوست داشتم. به نظر من شهاب خیلی نقش سختی است و جزو سخت‌ ترین کاراکترهای آن فیلم است. به دلیل اینکه مثلا وقتی شما قرار است نقش عبدالمالک را بازی کنید، اساسا همه می‌ آیند که عبدالمالک را ببینند؛ کاراکتری که روی کاغذ خیلی جذاب است.

البته این کار هم سخت است که بتوانید خوب بازی کنید و یا نقش‌های دیگر. ولی شهاب نقشی بود که قرار بود که یک سرنوشت تراژیک داشته باشد و ما را خیلی متاثر کند.

برای من چالشش این بود که من باید یک کاراکتر را از هیچی می‌ ساختم که تماشاگر دوستش داشته باشد و آن را بپذیرد، باورش داشته باشد و به آن بخندد ولی نه آنقدر هم بخندد که وقتی سرش را می‌ برند بگوید حالا این دیوانه مرد. البته همه اینها در یک زمان کم، حدودا ۷ یا ۸ سکانس باید اتفاق می ‎افتاد و این برای من خیلی جذاب بود.

ماجرای کم کردن ۱۲ کیلویی پدرام شریفی برای فیلم هجوم

پدرام شریفی که با سه فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، تنها با یک اثر و آن هم فیلم هجوم به کارگردانی شهرام مکری در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد. پدرام شریفی در مورد فیلم سینمایی هجوم اینطور توضیح می دهد:

«هجوم» دارای فضای عجیب و غریبی است و شهرام مکری نیز از جمله کارگردانانی است که نگاه عجیب و منحصر به فردی به سینما دارد و همین مساله سبب می شود تا همکاری با او بسیار جذاب باشد. این فیلم از نظر ساختاری از «ماهی و گربه» پیچیده تر است و برای من تجربه بسیار عجیبی بود.

مساله جالب در «هجوم» این بود که به دلیل فضای حاکم در این فیلم سینمایی باید لاغر می شدم به همین دلیل من برای حضور در این پروژه سینمایی ۱۲ کیلوگرم وزن کم کردم.

آینده بازیگری پدرام شریفی از زبان خودش

نمی دانم ولی دوست دارم که کارهای خوب انجام دهم و در فیلم های خوبی باشم، چون اساسا از فیلم های خوب است که آدم یاد می گیرد و در فیلم های بد باید از خودت خرج کنی و چیزی به تو اضافه نمی شود.

ماجرای ازدواج پدرام شریفی

ازدواج پدرام شریفی:

پدرام شریفی در مورد ازدواج و اینکه چه زمانی قصد ازدواج دارد اینطور گفته است که :

فعلا به ازدواج فکر نمیکنم، کار دارم فعلا خیلی کار دارم …

اینستاگرام پدرام شریفی:

آیدی اینستاگرام صفحه رسمی پدرام شریفی pedramsharifiiii  است و تصاویر و فیلم هایی از زندگی شخصی و فعالیت های هنری اش را در این صفحه منتشر می کند صفحه رسمی پدرام شریفی نزدیک به ۴۲ هزار دنبال کننده دارد. تصاویری از صفحه اینستاگرام پدرام شریفی را در ادامه ببینید:

 

پدرام شریفی در شبی که ماه کامل شد

پدرام شریفی مصاحبه

پدرام شریفی در تئاتر

بیوگرافی پدرام شریفی

نقش پدرام شریفی در بادیگارد

 

فیلم شناسی پدرام شریفی:

فیلم های سینمایی:

  • شیرجه بزرگ ۱۳۹۸
  • بی صدا حلزون ۱۳۹۸
  • شبی که ماه کامل شد ۱۳۹۷
  • سال دوم دانشکده من ۱۳۹۷
  • کار کثیف ۱۳۹۶
  • شاید عشق نبود ۱۳۹۶
  • هجوم ۱۳۹۵
  • سایه ۱۳۹۴
  • سیانور ۱۳۹۴
  • متولد ۶۵ ۱۳۹۴
  • بادیگارد ۱۳۹۴
  • ماهی و گربه ۱۳۹۲

سریال های تلویزیونی:

  • سرباز ۱۳۹۷
  • گشت ویژه ۱۳۹۵

نمایش خانگی:

  • همگناه ۱۳۹۸

تئاتر ها:

  • سفر زمستانی و یک داستان بی ربط
  • بانوی دریایی
  • تقدیر بازان
  • بله و نه
  • داستان زمستان
  • به خاطر یک مشت روبل

بیوگرافی پدرام شریفی بازیگر

منبع: ویکی پدیا/ رزپاتوق/منظوم/ فتوکده/کولاک مگ

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا