بیوگرافی

بیوگرافی سعید آقا خانی

بیوگرافی سعید آقاخانی از هنرمندان فعال و قدیمی حوزه طنز که در سریال ها و فیلم های سینمایی بسیاری شاهد بازی خوب ایشان بوده ایم. جدیدترین کار سعید آقاخانی بازی در سریال نوروزی نون خ ۲ است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است . بیوگرافی و تصاویر سعید اقاخانی و همسرش را در ایران بانو ببینید:

سعید آقاخانی

بیوگرافی سعید آقاخانی:

نام: سعید

نام خانوادگی: آقاخانی

متولد: ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار- کردستان

شغل: نویسنده و بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

وضعیت تاهل: متاهل

همسر: گلرخ حقیقیی

فرزند: دریا و خورشید

سعید آقاخانی در جشنواره فجر

زندگی نامه سعید آقاخانی:

سعید آقاخانی متولد سال ۱۳۵۰ در بیجار استان کردستان است. او در خانواده‌ای پر جمعیت به دنیا می‌آید و فرزند چهارم در بین شش خواهر و برادرش است.
آقاخانی از همان دوران نوجوانی به تئاتر و بازیگری علاقه‌مند می‌شود و کار خود را با بازی در تئاترهای آماتور آغاز می‌کند و به مرور به چهره‌ای حرفه‌ای در تئاتر بیجار تبدیل می‌شود. آقاخانی در سال ۶۹ و پس از قبولی در دانشگاه به تهران می‌آید و فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در حین تحصیل ادامه می‌دهد. سعید آقاخانی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر از دانشکده تئاتر دانشگاه تهران است.سعید آقاخانی

بیوگرافی سعید آقاخانی

فعالیت هنری سعید آقا خانی

سعید آقاخانی به عنوان بازیگر، از اوایل دهه ۷۰ تا به امروز، چهره‌ای آشنا برای مخاطب ایرانی است. بازیگری که اغلب در فیلم‌های طنز بازی می‌کند و در سریال‌های زیادی که مورد توجه مردم قرار گرفته، نقش ایفا کرده است. او کار خود را از تلویزیون و سال ۷۲ در سریال طنز «پرواز ۵۷» به کارگردانی مهران مدیری آغاز می‌کند. اما مجموعه‌ای که باعث دیده شدن سعید آقاخانی می‌شود، مجموعه طنز «ساعت خوش» در سال ۷۳ و به کارگردانی مهران مدیری است. «ساعت خوش»، نه تنها سعید آقاخانی را، بلکه بسیاری از بازیگران و حتی کارگردانان و نویسندگان مطرحی را که امروز در فیلم‌ها و سریال‌های کمدی شناخته شده هستند، به مردم معرفی کرد.
سعید آقاخانی با بازی در آیتم «سعید و خان دایی جون» که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت، به چهره‌ای مشهور و محبوب در میان مردم تبدیل شد. او سال بعد باز هم تجربه‌ای با مهران مدیری را پشت سر گذاشت و در مجموعه طنز «سال خوش» ایفای نقش کرد که به مناسبت عید نوروز از تلویزیون پخش می‌شد.عکس قدیمی از سعید آقاخانی

عکس سعید آقا خانی در جوانی

 سعید آقاخانی پس از شناخته شدن به عنوان یک بازیگر طنز، با همکاری با اصغر فرهادی و همسرش «پریسا بخت‌آور» جایگاه خود به عنوان بازیگر را تثبیت کرد. او پس از همکاری با مهران مدیری، تا اواخر دهه ۷۰ در سریال‌های دیگری از جمله «همه فرزندان من»، «گالری ۹» و «کاشانه» ایفای نقش کرد تا این‌که در سال ۸۰ در مقابل دوربین اصغر فرهادی برای سریال «داستان یک شهر» قرار گرفت و در فصل دوم این سریال بازی کرد. پس از این تجربه، او در دو سریال موفق پریسا بخت‌آور یعنی «پشت کنکوری‌ها» و «من یک مستاجرم» در سال‌های ۸۱ و ۸۳ حضور پیدا کرد. او درهمین سال‌ها در سریال‌های طنز دیگری از جمله «پلیس آسمانی» و «کمربندها را ببندیم» هم حضور پیدا کرد.

سعید آقاخانی و رضا عطاران

بیوگرافی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی ضمن آشنایی با رضا عطاران در طی این سال ها، در نهایت و در سال ۸۴ در ساخت سریال «متهم گریخت» با عطاران همکاری می‌کند و علاوه بر بازی در این سریال، اولین تجربه نویسندگی‌اش را هم از سر می‌گذراند. آقاخانی پس از این سریال، به نوشتن ادامه می‌دهد و در سال بعد، در سریال «روزگار خوش حبیب آقا» به کارگردانی مهدی مظلومی هم علاوه بر بازیگری، نویسندگی هم می‌کند.

سعید آقاخانی در سال ۸۶ اولین فیلمش را که در آن به عنوان بازیگر حضور ندارد، تجربه می‌کند. او نویسنده «پیامک از دیار باقی» به کارگردانی سیروس مقدم است و علاوه بر نویسندگی، برای اولین بار بازیگردانی را هم در کنار سیروس مقدم تجربه می‌کند و در سال ۸۸ و باز هم در کنار سیروس مقدم، در سریال «چاردیواری» به عنوان بازیگر، نویسنده و بازیگردان ایفای نقش می‌کند.

سعید آقاخانی بعد از ۱۵ سال بازیگری در تلویزیون، در سال ۸۸ با حضور در فیلم سینمایی بعداز ظهر سگی سگی به کارگردانی مصطفی کیایی، اولین بازی خود در سینما را تجربه کرد. از همین سال آقاخانی فعالیت حرفه ای خود را در سینما متمرکز کرد و به کارگردانی در مجموعه های تلویزیونی مشغول شد.

سعید آقاخانی در سریال نون خ

زندگینامه سعید آقاخانی

اولین تجربه کارگردانی آقاخانی در سال ۱۳۸۸ و سریال عید امسال است و پس از استقبال مخاطبان از این سریال، در سال ۱۳۸۹، آقاخانی کارگردانی سریال راه در رو و خوش نشین ها را نیز به عهده گرفت. به طور همزمان آقاخانی در سینما به ایفای نقش در دو فیلم پیتزا مخلوط و هر چی خدا بخواهد پرداخت.همچنین بازی او در فیلم سینمایی ضدگلوله به کارگردانی مصطفی کیایی نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

 سعید آقاخانی پس از بازی در «ضد گلوله» به مدت سه سال از سینما دور می‌شود و به کارگردانی سریال‌های طنز تلویزیونی می‌پردازد. او سریال‌های «نقطه سر خط»، «دزد و پلیس»، «خروس» و «روزهای بد به در» را در این سالها کارگردانی می‌کند که از این میان دو سریال «نقطه سر خط» و «دزد و پلیس» بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرند.
در این سال‌ها سعید آقاخانی به یکی از مطرح‌ترین و پرکارترین سریال‌سازان تلویزیون تبدیل می‌شود.

عکس های سعید آقاخانی

اولین کارگردانی سینمایی سعید آقاخانی:

سعید آقاخانی در سال ۹۳ بعد از تجربه کارگردانی  سریال‌ «روزهای بد به در» و بازگشتش به عنوان بازیگر پس از چهار سال و با سریال «دیگری» به تلویزیون، اولین کارگردانی سینمایی خود را با فیلمی به نام «لامپ ۱۰۰» تجربه می‌کند که در کمال تعجب فیلمی جدی و تلخ درباره روزگار یک معتاد است. آقاخانی در مورد این فیلم گفته است: «اول می‌خواستم این فیلم را کمدی بسازم اما به نظرم رسید که در آن صورت تاثیر جدی‌ای نخواهد داشت. معمولا در این نوع پرداخت، لحظات سرخوشی یاد تماشاگر می‌ماند و موضوع آسیب‌شناسی نمی‌شود.»آقاخانی در سریال نون خ

بیوگرافی سعید آقاخانی

>سال ۹۳ سال شانس سعید آقا خانی :

سعید آقاخانی سال ۹۳ را سال شانس خود می‌داند. او در این سال در دو فیلم شاخص«خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن، و «من دیه‌گو مارادونا نیستم» به کارگردانی بهرام توکلی بازی کرد. همکاری او با بهرام توکلی در سریال «بیمار استاندارد» که نویسنده‌اش بهرام توکلی است ادامه پیدا کرد و بازی او در «خداحافظی طولانی» اولین بازی سعید آقاخانی در یک نقش جدی بود: «برای خودم هم دور از ذهن بود که روزی چنین نقشی به من پیشنهاد شود، اما همیشه دوست داشتم که این اتفاق بیافتد چون فکر می‌کردم که در فرم‌های دیگر بازیگری هم توانایی‌هایی دارم. وقتی برای کار رفتم مدام فکر می‌کردم که الان زنگ می‌زنند و می‌گویند که تو به درد این نقش نمی‌خوری و خیلی ممنون و خداحافظ. خود عوامل هم به بازی من شک داشتند اما بعد از پلان دومی که بازی کردم دیدم حال آقای موتمن دارد خوب می‌شود.»سعید آقاخانی برای بازی در این فیلم و بعد از اولین تجربه‌اش در یک نقش جدی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر شود.

سعید آقاخانی در رحمان 1400

بیوگرافی سعید آقاخانی

ازدواج سعید آقاخانی:

سعید آقاخانی در ۲۰ سالگی با خانم گلرخ حقیقی که اصالتا شیرازی است، ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو دختر به نام های دریا و خورشید است.که دریا دختر بزرگتر و خورشید دختر کوچکتر است سعید آقاخانی که علاقه بسیاری به دختراتش دارد گفته است: هیچوقت دوست ندارد دخترانش را شوهر دهد و داماد دار شود.

ازدواج مجدد سعید آقاخانی

سعید آقا خانی وقتی در برنامه خندوانه دعوت شد رو به جناب خان گفت :حالا که اینجا هستم بگذار اعلام کنم که می خواهم ازدواج مجددی داشته باشم….در همین حین که تعجب خاصی به همه دست داده بود افزود: اسم کسی که از او خواستگاری کردم نیز اهلام است و آبادانی است که متاسفانه به من جواب منفی داد چون گویا فکرش مشغول خواستگار دیگری است.

جناب خان با شنیدن این موضوع بسیار غیرتی شد و با حالت بهت زده ای خطاب به سعید آقاخانی با لهجه ی خاص خود گفت: از این به بعد اگر کسی به جز من به خواستگاری فردی به نام اهلام برود ،دهنش را کاه گل می گیرم. که این موضوع لحظات بسیار شادی را برای حاضرین رقم زد.

دوستان سعید آقاخانی:

از دوستان خوب و صمیمی سعید آقاخانی میتوان به محسن تنابنده، امیرجعفری، علی شام بیاتی و امیر غفارمنش اشاره کرد که علاقه زیادی به آنها دارد و با رضا عطاران در دوران دانشجویی هم خوابگاهی بوده است.

سعید آقاخانی

همسر سعید آقاخانی گلرخ

سریال نون خ و سعید آقاخانی:

سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی برای تعطیلات نوروز ۹۸ ساخته شده است این مجموعه طنز در ایام عید امسال از شبکه یک روی آنتن می رود. سری دوم مجموعه نون خ پس از تعطیلات نوروزی و اتمام سریال پایتخت از شبکه یک پخش می شود.قصه سریال نون خ از شبکه یک طنز و خنده دار است و بازیگر نقش اول این سریال نوروزی، نورالدین خانزاده است که بعدا به او می گویند ن.خ و به همین دلیل نام این مجموعه تلویزیونی نون.خ قرار داده شده است داستان این سریال تلویزیونی از این قرار است که نون خ معتمد و فردی درستکار از دیدگاه کشاوارزان است که بخاطر برخی از مشکلات اقتصادی برای کشاورزان مشکل درست می کند و محبوبیت خود را از دست می دهد. تمام جذابیت سریال نون خ سعید آقاخانی بخاطر لهجه کردی و لباس کردی بازیگران آن است، اما سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان سریال نون خ می گوید خودم کرد زبان هستم و بازیگرهایمان نیز کرد هستند.

سریال نون خ

سعید آقاخانی اهل کجاست

سعید آقاخانی

گلرخ حقیقی همسر سعید آقاخانی

ترک اعتیاد:

سعید آقاخانی، طراح و کارگردان برنامه جهت برای پیشگیری از اعتیاد بود که بعنوان مجری نیز اجرای ان رابر عهده داشت، او یکی از فعالیت های خود را کمک برای ترک اعتیاد افراد گرفتار عنوان می کند وی گوید :از این کار لذت می‌ برد و حدود ۱۰ سال است که درزمینه ترک اعتیار به صورت جدی فعالیت می‌کند و تا حالا باعث ترک اعتیاد افراد زیادی شده است.

افتخارات و جوایز:

او برای بازی کردن در فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر شده است و همچنین رقابت شدیدی با سیامک صفری که در فیلم اعترافات ذهن خطرناک من به کارگردانی هومن سیدی برای برنده شدن این سیمرغ داشته است.

سعید آقاخانی در قسم بیوگرافی سعید آقاخانی

 

مصاحبه با سعید آقا خانی :

شرایط تلویزیون خوب نباشد باز هم کارمان را انجام می‌دهیم

سعید آقاخانی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا به حال چگونه توانسته است با شرایط‌ خوب و بدی که در طول کار برایش به وجود آمده است، کنار بیاید و کار خود را در تلویزیون ادامه بدهد؟ پاسخ داد: یک زمانی است که شرایط خوب است و کار می‌کنیم، یک زمانی هم که شرایط خوب نباشد باز هم باید کارمان را انجام دهیم به جهت اینکه مردم بیرون از گود تلویزیون، از هیچ چیزی خبر ندارند، اینکه شرایط ما چگونه است. آن‌ها انتظار دارند ما برنامه‌ای داشته باشیم که آن‌ها را سرگرم کنیم و بخندانیم.

کارگردان سریال «زن بابا» همچنین به این نکته اشاره کرد که ما در تلویزیون وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم حال شرایط تلویزیون خوب باشد و یا بد باشد. این مسئله فرقی برای ما نمی‌کند.

بیشتر دوست دارم مردم را بخندانم

آقاخانی همچنین گفت: کار کمدی نه تنها در اینجا بلکه در هیچ کجای دنیا جدی گرفته نمی‌شود. طبیعت ما اینگونه است. جدی گرفته نمی‌شود ولی واقعا برایم مهم نیست چون بیشتر دوست دارم مردم را بخندانم. زندگی‌های الان به خودی خود سخت شده است در نتیجه اگر بشود یک باری از روی دوش مردم برداشت حتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اندازه یک لحظه برایم خیلی مهم است و ما تلاش‌مان را می‌کنیم این اتفاق بیافتد. حال اینکه شرایط بد باشد و طنز را جدی بگیرند یا نگیرند؛ این برایم مهم نیست.

کار طنز سخت‌ترین نوع کار است

آقاخانی در این گفت‌وگو از شرایط سخت ساخت کار طنز نیز گفت و توضیح داد: خود من درگیر ساخت کار طنز هستم و تمام کسانی که این کار را انجام می‌دهند می‌دانند که سخت‌ترین نوع کار است و مطمئنم که کار سختی است اما جدی گرفته نمی‌شود و برایم مهم نیست.

اگر مهران مدیری و رضا عطاران برگردند عالی می‌شود

کارگردان سریال‌های طنز تلویزیون همچنین در خصوص بازگشت کارگردانان و هنرمندان طنز از جمله مهران مدیری و رضا عطاران به تلویزیون و اینکه آیا وقت آن فرا نرسیده که تلویزیون آن‌ها را برگرداند؟ پاسخ داد: حضور تعداد کسانی که طنز کار می‌کنند هر چقدر بیشتر باشد کیفیت کارها هم بالاتر می‌رود. آن‌ها اگر برگردند عالی می‌شود چون برای یک کارگردان فرصت این نیست که تمام سال را پوشش دهد. هر کسی نهایت می‌تواند دو سریال ۱۳ قسمتی را بسازد.

مهران مدیری در ساخت کارهای شبانه تخصص دارد

وی با اشاره به ویژگی کارهای مهران مدیری در ساخت سریال‌های شبانه نیز گفت: مهران مدیری در ساخت کارهای شبانه ۴۰، ۵۰ و ۹۰ قسمتی تخصص دارد و به نظر می‌رسد اگر به تلویزیون بیاید خیلی خوب می‌شود. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که شرایطی که در شبکه نمایش خانگی برای آن‌ها مهیاست، شرایط خوبی است.

آقاخانی هم به شبکه نمایش خانگی می‌رود؟

آقاخانی در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست در شبکه نمایش خانگی فعالیت داشته باشد؟ گفت: برایم پیش نیامده است؛ البته پیشنهادهایی داده شده است اما فیلمنامه‌ای که به درد شبکه نمایش خانگی بخورد نداشته‌ام.

فعلا بازی دوست ندارم

این کارگردان در خصوص حضورش در یک کار جدید به عنوان بازیگر نیز گفت: پیشنهادهایی داشته‌ام ولی فعلا بازی دوست ندارم.

سعید آقاخانی در پیلوت

مذهب سعید آقاخانی

فیلم شناسی سعید آقاخانی:

فیلم های سینمایی:

  • قسم ١٣٩٧
  • رحمان ۱۴۰۰ ۱۳۹۷
  • حمال طلا ۱۳۹۷
  • بنفشه افریقایی ۱۳۹۶
  • کامیون ۱۳۹۶
  • دوطبقه روی پیلوت ۱۳۹۶
  • یک کیلو و بیست و یک گرم ۱۳۹۵
  • آباجان ۱۳۹۵
  • اروند ۱۳۹۴
  • خداحافظی طولانی ۱۳۹۳
  • من دیه‌گو مارادونا هستم ۱۳۹۳
  • ضد گلوله ۱۳۹۰
  • هرچی خدا بخواد ۱۳۸۹
  • پیتزا مخلوط ۱۳۸۹
  • بعدازظهر سگی سگی ۱۳۸۸
  • کلید ازدواج ۱۳۷۶

سریال های تلویزیونی:

نون خ ۲ ۱۳۹۸

  • ن.خ (مجموعه تلویزیونی)۸  –  ۱۳۹۷
  • شب عید ۱۳۹۷
  • بیمار استاندارد ۱۳۹۴
  • دیگری ۱۳۹۳
  • روزهای بد، به‌در ۱۳۹۳
  • خروس ۱۳۹۱
  • دزد و پلیس ۱۳۹۱
  • نقطه سر خط ۱۳۹۰
  • خوش‌نشین‌ها ۱۳۸۹
  • راه در رو ۱۳۸۹
  • زن بابا ۱۳۸۹
  • عید امسال ۱۳۸۸
  • چاردیواری ۱۳۸۸
  • پیامک از دیار باقی ۱۳۸۶–۱۳۸۷
  • روزگار خوش حبیب آقا ۱۳۸۵–۱۳۸۶
  • متهم گریخت ۱۳۸۴
  • من یک مستاجرم ۱۳۸۳
  • کمربندها را ببندیم ۱۳۸۳
  • پشت کنکوری‌ها ۳۱۳۸۱
  • پلیس آسمانی ۱۳۸۱–۱۳۸۰
  • داستان یک شهر-فصل ۲ ۱۳۸۰
  • کاشانه (مجموعه تلویزیونی) ۱۳۷۸
  • گالری ۹ ۱۳۷۶
  • همهٔ فرزندان من ۱۳۷۶
  • سال خوش ۱۳۷۴
  • ساعت خوش ۱۳۷۳
  • پرواز ۵۷ ۱۳۷۲

فیلم های تلویزیونی:

  • هفت خط ۱۳۹۲
  • جوجه تیغی ها ۱۳۸۹
  • روز اردو۱۳۸۸
  • میش ۱۳۸۸
  • هندوانه شب یلدا ۱۳۸۶

بیوگرافی سعید آقا خانی و همسرش

منبع: ویکی پدیا/تک مگ/ آریاپیکس/سماتک/منظوم

۴.۴/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا