بیوگرافی

بیوگرافی هادی حجازی فر

بیوگرافی هادی حجازی فر که با بازی در نقش حاج احمد متوسلیان در فیلم تحسین شده ایستاده در غبار شناخته شد، با بازی در فیلم هایی مثل لاتاری و سپس ماجرای نیمروز به شهرت دست پیدا کرد و مدتی است که در سریال ها و فیلم های مختلفی این بازیگر سرشناس را میبینیم. در این بخش از ایران بانو بیوگرافی، تصاویر و فعالیت های هنری هادی حجازی فر تهیه کرده ایم.

هادی حجازی فر

بیوگرافی هادی حجازی فر:

نام: هادی

نام خانوادگی: حجازی فر

متولد:  ۳۱ خرداد ۱۳۵۱ در خوی

تحصیلات : لیسانس رشته نمایش عروسکی

وضعیت تاهل:متاهل

فرزند: هامون

هدی حجازی فر در ایستاده در غبار

زندگی نامه هادی حجازی فر:

 

هادی حجازی‌ فر (متولد ۳۱ خرداد ۱۳۵۵ در خوی) بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر اهل ایران می‌باشد. هادی حجازی‌فر دانش‌آموخته پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال ۱۳۷۷ این دانشگاه است.هادی حجازی فر در کودکی علاقه چندانی به درس و مدرسه نداشت و می گوید؛ “راستش رو بخواهید هر کاری می کردیم تا درس نخوانیم، از کلاس فرار می کردیم و خیلی هم خوش می گذشت.

 

فعالیت هنری هادی حجازی فر :

هادی حجازی فر فعالیت در بازیگری را در دوره‌ی دانشجویی خود، در فیلم «مزرعه پدری» اثر زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و در نقش شهید زریباف شروع کرد اما در سال ۹۴ با فیلم ایستاده در غبار توانست به خوبی دیده شود.
هادی حجازی فر از کودکی علاقه زیادی به بازیگری و نمایش داشته و در نمایش ها و تئاتر مدرسه حضور فعال داشته تا جایی که بیشترین فعالیتش در کار نمایشی بود و وقت درس خواندن نداشت.
از سال ۱۳۷۰ وقتی ۱۵ ساله بود در شهر خوی آذربایجان غربی فعالیت هنری خود را با تئاتر دانش آموزی شروع کردند و با نمایش فریاد تا نهایت در جشنواره کشور انتخاب شدند.
هادی حجازی فر درباره حمایت پدرش از وی گفت: پدرم رئیس آموزش و پرورش نقده و میاندوآب بود و اینها جزو معدود شهرهایی بودند که آموزش و پرورش‌، سالن خوبی برای تئاتر داشت. ۶ ماه سال کار می‌ کردیم، تماشاگران‌ بچه‌های کانون‌های مدارس بودند. حتی تماشاگر عمومی هم داشتیم.

شروع فعالیت بازیگری در سینما

او در مدت کوتاه در سال ۹۶-۱۳۹۵ بسیار موفق عمل کرده و نامش در بهترین و جنجالی ترین فیلم ها دیده شده است. حجازی فر  در فیلم ایستاده در غبار در نقش احمد متوسیان بازی کرد و نامش و چهره اش به یکی از چهره های مطرح سینما تبدیل شد.

درحال حاضر حجازی فر با بازی در فیلم هایی مانند دارکوب و گیلدا و ماجرای نیمروز چهره ای مشهور در سینمای ایران محسوب میشود.

استارت موفقیت و شهرت ایشان با  فیلم ماجروی نیمروز زده شد. وی علاوه بر بازیگری کارگردانی را نیز شغل اصلی خودش می داند.

شروع فعالیت در تلویزیون :

هادی حجازی فر برای اولین بار در تلویزیون با سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان حاضر شد .

سریال «نفس» درباره جوانی پر شر و شور است که در زمان انقلاب رازی در زندگی اش آشکار می شود. او برای رسیدن به حقیقت راه های پیچیده ای را پشت سرمی گذارد.
حجازی فر در این سریال با بازیگرانی مانند مسعود رایگان،  علیرضا کمالی،  بهناز جعفری، احسان امانی، ژاله صامتی، هادی عامل هاشمی، پژمان جمشیدی و با حضور فاطمه گودرزی، هدایت هاشمی، داریوش فرهنگ، معصومه قاسمی پور، سودابه بیضایی، رامین راستاد، قربان نجفی بازیگران اصلی سریال نفس هم بازی میشود.

 

هادی حجازی فر و پسرش

عکس پسر هادی حجازی فر

ازدواج هادی حجازی فر:

هادی حجازی فر ازدواج کرده است و در جال حاضر یک فرزند به نام هامون دارد. تصویر همسر و فرزند هادی حجازی فر را در ادامه مشاهده کنید.

ازدواج هادی حجازی فر

عکس هادی حجازی فر و همسر و فرزندش , الهام سلج محمودی

شهرت هادی حجازی فر

در سال ۱۳۹۴ وقتی ۳۹ ساله بود در فیلم ایستاده در غبار در مقام بازیگر نقش حاج احمد متوسلیان را بازی کرد، این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فجر را گرفت.

تصاویری از هادی حجازی فر

گفت و گو با هادی حجازی فر:

 

ماجرای انتخاب شدن برای نقش حاج احمد متوسلیان

حجازی فر در مورد انتخاب او به عنوان بازیگر نقش حاج احمد متسولیان گفته است: من آن موقع برای کاری کیش بودم و عوامل خیلی آدمها را دیده بودند. تا اینکه ابراهیم امینی یک عکس از من را به مهدویان نشان می دهد و او هم می گوید که این اصلا شبیه نیست. بالاخره امینی مهدویان را راضی کرده بود که با من یک گفتگویی انجام دهد. در گفتگویمان از او پرسیدم برای کدام نقش مرا می خواهد و وقتی پاسخ را شنیدم گفتم که من اصلا شبیه نیستم. ایشان از من خواستند که بروم و تست بدهم. من هم گفتم که نه من اصلا شبیه نیستم. امینی از یک طرف به من اصرار می کرد و از طرف دیگر به آقای مهدویان. چون امینی در دانشگاه تربیت مدرس، مقطع ارشد بود و هم کار از من دیده بود و هم دوسه بار دعوای من در واحد اداری دانشگاه را دیده بود، پیش خودش تصور کرد که اینها ترکیب خوبی برای حاج احمد است. بالاخره من رفتم و تست گریم دادم و آقای مهدویان آمدند و گفتند که خودش است و این کل اتفاق بود.

وی تاکید کرد:من ۱۰ روز بعد جلوی دوربین رفتم. یکی از دلایل موفقیت در آن کار این بود که من خیلی زمان نداشتم که بخواهم فکر کنم و بترسم از اتفاقی که قرار بود بیافتد. ولی به شدت آن کار را دوست دارم.

 

هادی حجازی فر در خنداونه

بیوگرافی هادی حجازی فر

 

مهدویان به هرحال کارگردانی است که توانست در همان شروع اولیه، خودش را به عنوان یکی از کارگردان هایی که دیگر نمی شود نادیده اش گرفت و باید اخبار او را دنبال کرد، اثبات کرد.کار کردن با او چطور است؟

با مهدویان سینما ساده و لذت بخش است

مردم تو را بیشتر در فیلم «لاتاری» کشف می کنند یا در آن دو فیلم دیگر…

امیدوار هستم که در دو فیلم دیگر باشد. چون از این ور یک جورهایی خیالم راحت است، استانداردی را رعایت کردم و دوست دارم که بگویند در آنها خوب بوده ام. حالا ۱۰ نفر به من گفتند خوب بودی، یک نفر به من گفت خوب نبودی واقعا بهم ریختم. چون از این بابت نگران هستم. ولی کار کردن با مهدویان هم دیگر برایم ترسناک نیست، نگرانی ندارم چرا که حسین به من اعتماد می کند و من هم به او کاملا اعتماد دارم.

حجازی فر توضیح داد:برای همه بخش ها لذت بخش است. وقتی من اینطور میگویم شاید آقای مهدویان بگوید که تو با تعریف هایت همه را با من دشمن می کنی. ولی صادقانه می گویم در یکی از برداشتهای به شدت سختمان در وردآورد بودیم و هوا به شدت سرد بود. با ساعد سهیلی سکانس گرفتیم، بعد یادم می آید که او گفت یعنی چه؟ مگر میشود سینما انقدر ساده و لذت بخش باشد؟ من فکر می کنم آقای مهدویان این دوتا اصل ساده و لذت بخش را در کارهایشان رعایت می کنند.

جواد عزتی که بدقول است در روزهای آف هم سرکار می آمد.

ابنستاگرام هادی حجازی فر:

هادی حجازی فر در اینستاگرام فعالیتی ندارد اما طرفداران او فن پیج هایی را درست کردند و تصاویر او را به اشتراک می گذارند. تعدادی از تصاویر هادی حجازی فر در اینستاگرام را در ادامه ببینید:

هادی حجازی فر در دورهمی

قد هادی حجازی فر

هادی حجازی فر در جشنواره فجر

بیوگرافی هادی حجازی فر و همسرش

بحث تند هادی حجازی فر با خبرنگار معترض به ساخت فیلم آتابای به زبان ترکی

او در جواب یک منتقد که اصرار داشت زبان رسمی کشور پارسی است و این چه فیلمیست که باید با زیرنویس آنرا دید، گفت :

حجازی‌فر هم گفت: هیچکس حق توهین به زبان ترکی را ندارد و طبق قانون اساسی ادبیات ترک باید در دانشکده ترک تدریس شود. افکار جدایی‌طلبانه محصول نگاه‌های فاشیستی است که برخی از منتقدان و خبرنگاران سینما به اینگونه فیلم‌ها دارند.

حجازی‌فر تاکید کرد: نمی‌توانید تصور کنید این فیلم با چه سختی ساخته شد و از جانب بسیاری از فضاهایی که باید حمایت می‌شد نشد و به معنای واقعی مستقل بودن در این فیلم را دیدم و امیدوارم مهربانانه‌تر به این فیلم نگاه شود.

انتقاد تند مهدی یراحی از هادی حجازی‌فر

مهدی یراحی خواننده پاپ به ماجرای درگیری لفظی هادی حجازی‌فر با یک خبرنگار در جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

 مهدی یراحی در توییتر نوشت: «با شما موافقم جناب بازیگر، جدایی‌طلبی در ایران محصول نگاه‌های فاشیستی است. اما نگاه فاشیستی در رسانه؛ نمود فیلم‌هایی چون «لاتاری» است که (به استناد ادعای کارگردانش) با هدف قرار دادن گیشه ساخته شد و شما نقش اصلی آن را ایفا نمودید.»

فیلم شناسی هادی حجازی فر:

فیلم های سینمایی:

  • فیلم آتابای (۱۳۹۸)
  • فیلم دوزیست ( ۱۳۹۸)
  • فیلم ماجرای نیمروز : رد خون (۱۳۹۷)
  • فیلم ژن خوک (۱۳۹۷)
  • فیلم به وقت شام (۱۳۹۶)
  • روزهای نارنجی (۱۳۹۶)
  • فیلم لاتاری (۱۳۹۶)
  • فیلم کاتیوشا (۱۳۹۶)
  • فیلم شاه کش (۱۳۹۶)
  • فیلم آستیگمات (۱۳۹۶)
  • فیلم دارکوب (۱۳۹۶)
  • فیلم گیلدا (۱۳۹۵)
  • ماجرای نیمروز (۱۳۹۵)
  • ایستاده در غبار (۱۳۹۴)
  • مزرعه پدری (۱۳۸۳)

مجموعه های تلویزیونی:

  • سریال نفس (۱۳۹۶)
  • سریال دوپینگ ( ۱۳۹۹ )

نمایش خانگی:

  • سریال ممنوعه (۱۳۹۷)

فیلم کوتاه:

  • نسبت خونی

تئاترها:

  • نمایش «پرزنت» (۱۳۸۴) تالار مولوی (کارگردان)
  • نمایش «جایی دیگر» (۱۳۸۶) تالار اندیشه حوزه هنری (کارگردان)
  • نمایش عروسکی «رومئو و ژولیت» (۱۳۸۸) تئاتر شهر (کارگردان)
  • نمایش عروسکی و موزیکال ملاقات بانوی سالخورده (۱۳۹۳) (کارگردان)
  • نمایش پروانه الجزایری، (۱۳۹۸) سالن هامون، (تهیه‌کننده)

جوایز و افتخارات هادی حجازی فر

  • نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران
    تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، ( ماجرای نیمروز ) نامزدشده ۱۳۹۶
  • یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
    جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، ( ماجرای نیمروز ) برنده ۱۳۹۵
  • سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر
    سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، ( ماجرای نیمروز ) نامزدشده ۱۳۹۵
  • سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
    جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، ( نسبت خونین ) نامزدشده ۱۳۹۵
  • هجدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران
    تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد، (ایستاده در غبار ) نامزدشده

هادی حجازی فر

بیوگرافی هادی حجازی فر

 

هادی حجازی فر در مزرعه پدری

بیوگرافی هادی حجازی فر و همسرش

منبع: ویکی پدیا/قطره/سبزپندار/نمناک

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا