بیوگرافی

بیوگرافی نیما شعبان نژاد وخانواده اش

بیوگرافی نیما شعبان نژاد بازیگر، سینما و تلویزیون و تئاتر، با ایفای نقش در برنامه خندوانه مورد توجه قرار گرفت و سپس با بازی در مجموعه ممنوعه و پس از آن بازی در سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید. بیوگرافی و کارنامه هنری نیما شعبان نژاد را به همراه جدیدترین تصویر او در اینستاگرام را در ایران بانو ببینید.

نیما شعبان نژاد

بیوگرافی نیما شعبان نژاد:

 

نام: نیما

نام خانوادگی: شعبان نژاد

متولد: ۲۱اردیبهشت ۱۳۶۶، کلن، آلمان

شغل: بازیگر

تحصیلات : لیسانس رشته کارگردانی تئاتر

وضعیت تاهل: مجرد

 

زندگینامه نیما شعبان نژاد:

نیما شعبان نژاد در سریال هیولا

 

نیما شعبان‌نژاد یکی از بازیگران جوان کشورمان است که در عرصه های تئاتر و تلویزیون فعالیت دارد. این بازیگر در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در کلن آلمان به دنیا آمد. وقتی که نیما سه سال و نیم داشت به ایران آمدند و از آن زمان تا کنون در ایران ساکن هستند. مادر نیما شعبان نژاد هم هنرمند است و در عرصه هنر نقاشی فعال است و نقاش است. گفتنی است که پدربزرگ نیما شعبان نژاد که «محمد پناهنده» نام دارد هم هنرمند است و از عکاسان شناخته شده به شمار می رود.

نیما شعبان نژاد در کودکی

عکس کودکی نیما شعبان‌نژاد

شخصیت نیما شعبان نژاد از نظر خودش

این بازیگر و کارگردان تئاتر جوان کشورمان گفته است که: من یک فرد معمولی هستم و از نظر خصوصیات اخلاق فردی هم فرد جدی و هم فرد شوخی هستم. ناگفته نماند که شوخی‌ های من با افرادی است که آنها را می‌ شناسم و به اصطلاح در دایره آشنایان من هستند اما با افرادی که نمی‌ شناسم خیلی جدی هستم.

نیما در خصوص سایر ویژگیهای فردی و اخلاقی اش ادامه داده و گفته است که: یک مقدار آدم بد بینی هستم اما نه به آن شکل که صرفا یک فرد منفی‌ نگر باشم. من شخصا بر این اعتقاد هستم که رفتار من عادی است اما این حرفه بدبین است. هنر بازیگری یک حرفه پر از حاشیه است که اتفاقات ریز و درشت آن که در بلند مدت فرد هنرمند متوجه آنها می شود و از این رو به نظرم شهرت زیاد خوشایند نیست. اما علیرغم این نظرم سعی می‌ کنم شخصا نگاه بدبینانه نداشته باشم.

نیما شعبان نژاد در خندوانه

بیوگرافی نیما شعبان نژاد

تحصیلات نیما شعبان نژاد:

این بازیگر جوان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر است. نیما شعبان نژاد از سال ۱۳۸۳ به شکل حرفه‌ای، کار خود را در عرصه بازیگری تئاتر شروع کرده ‌است.

نیما شعبان نژاد چطور بازیگر شد؟

او گفته است به خاطر دارم که در زمان مدرسه ما دانش آموزان را به سیرک خلیل عقاب بردند و از همان زمان هم از دیدن دلقک ها در سیرک یا تلویزیون لذت می بردم. در کنار این لذت بردن شخصی از دیدن برنامه های سیرک، کتاب  عقاید یک دلقک هاینریش بل را نیز خواندم.

به این ترتیب خیلی درگیرش شدم، و به دنبال این علایق تصمیم گرفتم که بازیگر شوم؛ یک دلیل این دیگر این تصمیم آن است که با بازیگری می توانم خودم را راحت بیرون بریزم.

نیما شعبان نژاد چگونه به شهرت رسید :

نیما شعبان‌نژاد پس از ۱۰ سال فعالیت در تئاتر با بازی در برنامه “خندوانه” در کنار رامبد جوان به شهرت رسید و پس از آن با نقشی جدی در سریال “رهایم نکن” اولین تجربه بازی در سریال تلویزیونی خود را رقم زد. خودش معتقد است که یک شبه به این جایگاه نرسیده. ۱۰  سال خاک صحنه خورده و ممارست کرده تا به اینجا رسیده است؛ چرا که در تئاتر افراد سخت دیده می شوند. او تصمیم دارد ادامه فعالیت های هنری اش را در سینما نیز پیش برده و در تلاش است تا با بازی در نقش جدی، تمام قابلیت های هنری خود را به رخ بکشد.

مصاحبه با نمیا شعبان نژاد

  • قبول داری ره صد ساله را یک شبه رفتی؟

هم آره، همه نه. بعد از ۱۰ سال خاک خوردن و دیده نشدن، برایم اتفاقی افتاد که باید آن را درست خرج می کردم. فکر می کنم این قدم را درست برداشتم. حضور در کنار رامبد جوان ریسک بزرگی بود. کنار رامبد کاراکتری را طراحی کردم که می دانستیم در هفته سوم چهارم به نتیجه می رسد. جواد فرحانی (تهیه کننده)، فواد صفاریان پور (کارگردان) و رامبد جوان هم به من اعتماد کردند که باید از آنها تشکر کنم. رامبد جوان گفت اگر همین مسیر را پیش برویم، هفته اول می ترکاند و شهرت عجیب و غریبی سراغت می آید. همین اتفاق هم افتاد. موفقیت یک شبه برای آنهایی است که نمی دانستند در چه فضایی هستند.

عامل شهرت نیما شعبان نژاد از نظر خودش

این هنرمند خوب کشورمان نظر جالبی در مورد نام و شهرت و محبوبیت امروز خود دارد. او شهرت امروز خود را مدیون تلاش های خود  و دیده نشدن ده ساله خود می داند. او از سال ۱۳۸۳ در ده ها تئاتر ایفای نقش داشته است و البته تجربه کارهای کارگردانی موفقی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

کمدین های مجبوب شما چه کسانی هستند :

وقتی از او می خواهیم «همین الان یک جوک بگو!» بدون مکث می گوید «اصلا بلد نیستم. در حافظه ام نمی ماند چون من آدم اجراکنی هستم. بقیه جوک ها هم که منشوری هستند و در خلوت باید تعریف شان کرد!» اما لیست بلدبالایی از کمدین ها و فیلمسازان را در ذهنش دارد که سال هاست کارهای آنها را پیگیری می کند. هر چند علاقه هایش چندان به شخصیت خودش و کاراکتر تلویزیونی اش نمی آیند.

* کمدین های محبوبم شناخته شده نیستند. بازیگرانی مثل زیروماستل، وایلدر، مل بروکس، مارتی فیلدمن و روآن اتکینسون و هیل هستند.

* از کمدین های ایرانی هم رضا عطاران و رامبد جوان را دوست دارم چون اشل اجرایی رامبد واقعا بین المللی است.

خصلت خوب نیما شعبان نژاد

این هنرمند بسیار متواضع است و همیشه بر این اعتقاد است که عقب است و نیاز به تلاش بیشتر در کار خود دارد. او گفته است که: مدیوم خودم را با ۱۰ سال گذشته خودم مقایسه می کنم، ده سال دیگر هم اگر در دویست فیلم سینمایی و سریال ایفای نقش کنم، باز هم همین شخصیت که هستم خواهم بود؛ و این احساس من از آن رو است که همیشه احساس می کنم عقب هستم و باید تلاشم را بالا ببرم.

ابنستاگرام نیما شعبان نژاد:

نیما شعبان نژاد با آیدی nimashabannejad فعالیت دارد و گفته است که در طول سه-۴ ماه بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده پیدا کرده است. صفحه رسمی این بازیگر جوان در حال حاضر ۹۶۰ هزار فالوور دارد.

نیما شعبان نژاد در خنداونه

زندگینامه نیما شعبان نژاد

عکس های نیما شعبان نژاد

ازدواج نیما شعبان نژاد

این که همسر نیما شعبان نژاد چه کسی است؟ برای بسیاری از طرفداران او سوال است. در خصوص وضعیت تاهل این بازیگر می توان گفت او تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

نیما شعبان نژاد در خندوانه:

نیما شعبان نژاد در خندوانه

نیما شعبان نژاد در سال ۱۳۹۵ توسط محمد زیکسازی که خود در خندوانه نقش استاد کهنمویی را بازی می‌کرد به خندوانه معرفی شد و در این مجموعه در شخصیت‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته‌است. نیما شعبان نژاد اکثر کاراکترها و سناریو های مختلف خود در خندوانه را خودش ایده پردازی کرده و با نظر رامبد جوان عملیاتی می کند. نیمای خندوانه شخصیتی ساده و در عین حال پررو بوده که با تناقض زیاد با شخصیت رامبد جوان، فضای بامزه و دلنشینی رقم می خورد.

عکس های نیما شعبان نژاد

قد نیما شعبان نژاد

نقش های نیما شعبان نژاد در خندوانه

نیما شعبان نژاد در خندوانه چند شخصیت دارد

نیما شعبان نژاد در قالب شش نقش مختلف در خندوانه ایفای نقش کرده‌است:

– نیما

– جوبان

– کیا تاناکورا

– بایرام کوکَکی تبسّم

– خانومی (مزاحم تلفنی خندوانه)

– دکتر پاینده سازگار با محیط زیست

چگونگی آشنایی نیما شعبان نژاد با رامبد جوان

خود نیما در مورد ماجرای آشنایی‌ اش با رامبد جوان گفته است که من با رامبد خیلی اتفاقی آشنا شدم اما همین برخورد و آشناییِ اتفاقی تبدیل به یک امکان و شرایط خاص برای به شهرت رسیدن نیما شعبان نژاد شد. این شهرت تا جایی بود‌ که سری اول خندوانه به سرعت از نیما ستاره ساخت.

نیما در مورد موفقیت اش گفته است که: من ۱۰ سال تمرین داشته ام تا به این جایگاهی که هستم رسیده ام. او حرف جالبی زده است و گفته که:

برای این جایگاه هم نمایش اضافی نداشته ام به این علت که آدم حسودی نیستم، و هیچ وقت هم نگفته ام که بیایید من و کارم را ببینید.

نیما گفته است که من بر این اعتقاد هستم که اگر فرد هنرمند کارش را به شکل درست انجام دهد، همیشه مخاطبان به سراغش می روند. او گفته است که من به یک نفر هم نگفته ام که در خندوانه حضور دارم و من را ببینید. نه به فامیل و نه حتی به خانواده ام نگفته ام من را ببینید.

نیما شعبان‌نژاد در سریال تلویزیونی ” رهایم نکن”

نیما شعبان نژاد اولین تجربه بازیگری در سریال تلویزیونی را با یک نقش جدی در سریال “رهایم نکن” به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور که در رمضان سال ۱۳۹۷ از شبکه سه سیما پخش شد در کارنامه هنری خود رقم زد.

نیما شعبان‌نژاد در این مجموعه در کنار امین تارخ به ایفای نقش پرداخت و در نقش امیر، پسر امین تارخ در این سریال بازی می‌کرد.

نیما شعبان نژاد در سریال ممنوعه

نیما شعبان نژاد ترنس

 

نیما شعبان‌نژاد در نقش یک ترنس در مجموعه  “ممنوعه”

 

نیما شعبان‌نژاد با نقش و گریمی متفاوت در سریال “ممنوعه” به کارگردانی امیر پورکیان جلوی دوربین رفت. این سریال اولین تجربه نیما شعبان‌نژاد در شبکه نمایش خانگی است.

ممنوعه داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت میکند، از دغدغه های امروز جوانان تا آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی….

این مجموعه را می توان نخستین گام برای به تصویر کشیدن مشکلات ترنس های ایرانی دانست که با بازی نیما شعبان نژاد در نقش خلیل توانست تصویری از این افراد را در یک اثر نمایشی نشان بدهد. اما بخشی از سریال که مربوط به بازی و نقش خلیل است درگیر ممیزی و اصلاحات شد و باعث اعتراض و دلخوری نیما شعبان نژاد نیز شد.

نیما شعبان نژاد در مجموعه ممنوعه با بازیگرانی چون: نیکی کریمی،  میلاد کی مرام،  الهه حصاری،  امیرحسین آرمان،  آناهیتا درگاهی،  امیر جعفری و آتیلا پسیانی همبازی شده است.

محل زندگی نیما شعبان نژاد

زندگینامه نیما شعبان نژاد

 

همکاری نیما شعبان‌نژاد با مهران مدیری در سریال “هیولا”

نیما شعبان‌نژاد به تازگی در سریال “هیولا” به کارگردانی مهران مدیری به ایفای نقش پرداخته است. این مجموعه در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. او در مجموعه هیولا با بازیگرانی ازجمله: فرهاد اصلانی، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی و سیما تیرانداز همبازی شده است.

هنرمندان طنزپرداز مورد علاقه نیما شعبان نژاد

این بازیگر خوب کشورمان هم مانند بسیاری از مردم عادی دیگر به برخی از هنرمندان در عرصه طنز علاقه دارد اما در پاسخ  به این سوال که کمدین های مورد علاقه شما چه کسی هستند؟ گفته است که :

کمدین های محبوب من شناخته شده نیستند. از جمله آنها هنرمندانی مثل زیرو ماستل، وایلدر، مل بروکس، مارتی فلدمن و روآن اتکینسون و هیل هستند، از طنزپردازان ایرانی هم رضا عطاران و رامبد جوان را می پسندم و دوست دارم. بر این اعتقاد هستم که اشل اجرایی رامبد واقعا بین المللی است.

 

نیما شعبان نژاد در اینستاگرام

فیلم شناسی نیما شعبان نژاد:

 

مجموعه های تلویزیونی:

  • ۱۳۹۵- برنامه خندوانه

شبکه نمایش خانگی:

  • ۱۳۹۷- سریال «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان
  • ۱۳۹۷- سریال هیولا کارگردان مهران مدیری

مجموعه های تلویزیونی:

  • ۱۳۹۷- رهایم نکن (ماه رمضان)
  • ۱۳۹۹- دوپینگ ( نوروز )

تئاتر:

  • ۱۳۸۴- مرگ در نمی‌زند (کارگردان)
  • ۱۳۸۴- آش‌پز نابلد (کارگردان)
  • ۱۳۸۵- باغ و وحش شیشه‌ای
  • ۱۳۸۶- زندانی شماره ۳ از آمریکا (کارگردان)
  • ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹- دهمسایه سطل آشغالی (کارگردان)
  • ۱۳۸۸- میر نوروزی
  • ۱۳۸۹- طعم گس مرگ
  • ۱۳۸۹- نبرد و مدآ
  • ۱۳۸۹- آزادی در بن‌بست تاریکی (کارگردان)
  • ۱۳۸۹– چهار فصل مثل هم (کارگردان)
  • ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰- محاکمه در کوهستان (کارگردان)
  • ۱۳۹۰- در انتهای هر سفر
  • ۱۳۹۰- شاگرد دماغ‌ساز
  • ۱۳۹۰- باگانه
  • ۱۳۹۰- لابیرنت
  • ۱۳۹۲- جمجمه ای در کانه مرا
  • ۱۳۹۴- توضیح واضحات (کارگردان)
  • ۱۳۹۴- خشم اژدها (بازیگر)
  • ۱۳۹۵- چیدمان غلط (بازیگر)
  • ۱۳۹۶- دریبل (بازیگر)

 

تصاویر نیما شعبان نژاد

بیوگرافی نیما شعبان نژاد و همسرش

منبع: ویکی پدیا/ سرپوش/ساتین/پارسینو/گیل خبر

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا