بیوگرافی

بیوگرافی ریما رامین فر

زندگینامه کامل ریما رامین فر

 

زندگینامه ریما رامین فر

بیوگرافی ریما رامین فر بازیگر موفق سینما و تلوزیون و بازیگر نقش هما در سریال محبوب پایتخت را در ایران بانو دنبال کنید. رامین فر از بازیگران خوش سابقه  و کم کار است که کار خود را از سال ۱۳۷۶ و با نمایش شب بخیر مادر آغاز کرده است ولی در سریال من یک مستاجرم دیده شد و در پایتخت به شهرت زیادی رسید و جدیدترین فعالیت هنری او، بازی در فصل ششم سریال پایتخت است. بیوگرافی و تصاویر این هنرمند محبوب را در ایران بانو ببینید.

ریما رامین فر

بیوگرافی ریما رامین فر :

 

نام: ریما

نام خانوادگی: رامین فر

متولد: ۵ فروردین ۱۳۴۹ تهران

شغل: بازیگر

همسر: امیر جعفری

فرزند: آیین

 

زندگینامه ریما رامین فر :

 

ریما رامین فر متولد ۵ فروردین  ۱۳۴۹ در تهران است ، او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی تئاتر می باشد.و چند سالی را در کشور فرانسه زندگی کرده است او فرزند طلاق است

ریما رامین فر در پایتخت

زندگینامه ریما رامین فر

فعالیت هنری ریما رامین فر :

 

از سال ۷۱ در رشته تئاتر وارد دانشگاه شد و  اولین کار حرفه اى اش نمایش شب به خیر مادر نوشته مارشا نورمن و به کارگردانى حامد محمد طاهر بود که در سال ۷۵ در تئاتر شهر به روى صحنه آمد.

او از همان سال به صورت پیاپی در تئاترهای مختلف ایفای نقش کرد و به عنوان کارگردان و نمایش نامه نویس نیز فعالیت هایی را در کارنامه خود دارد.  در مقطع کارشناسى نمایش و کارشناسى ارشد کارگردانى خواند. از ابتداى جوانى دوست داشت در یک رشته هنرى مثل تئاتر یا تلویزیون یا دانشکده صدا و سیما فعالیت کند.سال ۶۷ دیپلم گرفت و در همان سال در رشته گرافیک قبول شد و بعد از یک سال تصمیم گرفت که به اروپا برود و آنجا ادامه تحصیل بدهد.

خانوم رامین فر سه الى چهار سال در آلمان زندگی کرد و حتى وارد دانشگاه شده بود ولى بعد به دلایلى به ایران برگشت.زمانیکه به ایران برگشت مهلت ثبت نام در آزمون دولتى گذشته بود و فقط ده روز تا امتحان امتحان دانشگاه آزاد فرصت داشت که  وقتى در آلمان بود خانواده اش برایش ثبت نام کرده بودند. در رشته نمایش قبول شد. همزمان با ورود به دانشگاه درگیر کار تئاتر شد. این انگیزه در او به وجود آمد که نمایشنامه بنویسد.

ریما رامین فر و امیر جعفری

لاغری ریما رامین فر

اولین نمایشنامه ای  که نوشت نمایشنامه “پس تا فردا” بود که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسى را گرفت البته در این نمایشنامه خودش هم بازی میکرد .در سال ۸۰ در یک دقیقه سکوت بازی کرد و جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را گرفت و در نمایش زمزمه مردگان هم جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را کسب کرد . وی در سریال بدون شرح نویسنده بود و در سریال من یک مستاجرم به بازیگری پرداخت. همچنین در قسمتهایی از مجموعه کمربندها را ببندیم هم بازی کرد .

 ازدواج ریما رامین فر و امیر جعفری :

 

عکس ریما رامین فر

ریما رامین فر و همسر و فرزندش

به گفته ریما رامین فر، او با امیر جعفری در سال ۱۳۷۳ و در نمایش دو جلاد که هردو بازیگر آن بودند آشنا شدند و پیش از آن هم در کلاس های آقای سمندریان با هم همکلاس بوده اند. این دو ۱۱ سال با یکدیگر همکار بودند تا اینکه پس از این مدت طولانی، رابطه آن ها ختم به ازدواج شد. امیر جعفری از خانم بازیگر ۴ سال کوچکتر است و همواره در همه مجامع هنری علاقه اش به همسرش را به همگان نشان داده است این زوج زندگی خوب و بی حاشیه ای دارند و  دارای یک فرزند به نام آیین هستند.آیین جعفری ششم شهریور سال ۱۳۸۶ و در شب نیمه شعبان به دنیا آمده است.

بیوگرافی  امیر جعفری همسر ریما رامین فر :

 

بیوگرافی ریما رامین فر

ریما رامین فر همسر امیر جعفری

امیر جعفری در شهریور ۱۳۵۳ در تهران بدنیا آمد. وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی است.وی در سال ۸۰ با بازی در فیلم نان عشق موتور ۱۰۰۰ وارد سیتما شد و در همان سال در سریال بدون شرح به خوبی دیده شد.

مصاحبه با ریما رامین فر  :

 

شما خانواده خوبی دارید و با امیرجعفری یکی از زوج‌های موفق سینمایی را شکل داده‌اید. اما حتما شما هم شنید‌ه‌اید که زندگی زوج‌های جوان امروزی دیری نمی‌پاید و به جدایی می‌انجامد. به نظر شما چگونه می‌توان خانواده‌ پایداری داشت؟

درباره این موضوع حتما محققان و کارشناسان کار کرده‌اند و من نمی‌توانم نظر کارشناسی در این باره بدهم. اما این نگاه که من ۲۰ سال خانواده‌ام را حفظ کرده‌ام اما گروهی نمی‌توانند این کار را انجام بدهند، آزارم می‌دهد. نمی‌توان حکم صادر کرد که اگر یک زو‌ج کنار هم مانده‌اند لزوما موفق هستند. به نظرم به تعداد آدم‌های دنیا، رابطه‌های متفاوت هم وجود دارد. مهم این است که هر کسی در رابطه‌ای که هست احساس خوشحالی کند و رابطه‌اش کار کند. از بیرون قضاوت کردن، درست نیست. به همین دلیل نمی‌توانم بگویم رمز موفقیتم این هاست.

جدایی پدر و مادر ریما رامین فر

من در خانواده‌ای بزرگ شدم که رابطه پدر و مادرم کار نکرد و آنها از هم جدا شدند و من بشدت از این جدایی آسیب دیدم، به همین دلیل از هر نوع تنشی پرهیز می‌کنم. معتقدم وقتی ما بچه‌دار می‌شویم باید تلاش کنیم از هر‌گونه مشکلی که روحیه و زندگی او را دچار تشنج می‌کند، پرهیز کنیم. هیچ زوجی در دنیا وجود ندارند که خوشبخت مطلق باشند و به اصطلاح برای زندگی در کنار هم به دنیا آمده باشند. هر فردی با ایده‌آل‌های ذهنی وارد رابطه می‌شود، اما بعد متوجه می‌شود آن رابطه از ایده‌آل‌ها فرسنگ‌ها فاصله دارد.

 

توصیه ریما رامین فر به جوانان :

برای ازدواج عجله نکنید

با توجه به همه اینها، فقط می‌توانم به جوان‌ها توصیه کنم برای ازدواج عجله نکنند. شاید گروهی با این نظر من مخالف باشند، اما بهتر است برای ازدواج و تشکیل خانواده دخترها و پسرها به بلوغ فکری برسند و با اولین رابطه‌ای که برقرار می‌کنند، فکر نکنند همسر ایده‌آل خود را یافته‌اند. باید زمانی وجود داشته باشد تا طرفین یکدیگر را بشناسند چون در غیر این صورت خیلی زود سرخورده می‌شوند.

یادگیری مهارت‌های فردی هم مهم است این‌که ما یاد بگیریم در روابط چگونه عمل کنیم و چطور آستانه صبر و تحمل را بالا ببریم.

دقیقا. اما واقعیت این است که ما هیچ آموزشی نمی‌گیریم. هیچ جا نیست به ما یاد بدهد که چگونه می‌توانیم روابط بهتری داشته باشیم یا چگونه صبورتر باشیم. حداقل خود من این آموزش‌ها را ندید‌ه‌ام. ما حتی بلد نیستیم بیاموزیم. به نظرم هنوز در جامعه ما درباره یک رابطه صحبت کردن یک جور تابو است و گویا منعی درباره آن وجود دارد.

فرزندان درباره روابط خود با والدین صحبت نمی‌کنند و پدر و مادرها هم ترجیح می‌دهند که اگر متوجه این موضوع شدند با سکوت از آن عبور کنند. برای همین است که نوجوانان و جوانان ما در روابطشان دچار مشکل می‌شوند و آسیب می‌بینند.

اما شما با همه تفاوت‌هایی که شاید با هم داشته باشید در کنار هم مانده‌اید. راز این درکنار هم ماندن، چیست؟

ما از همان اول اولویت‌هایمان را مشخص کردیم که چه چیزهایی ما را ناراحت یا خوشحال می‌کند. اولویت‌های ما با یکدیگر فرق می‌‌کند. امیر پدر، رفیق و همکار خوبی است. به دلیل داشتن امتیازهای خوبش، بدی‌هایش را نادیده می‌گیرم. امیر هم حتما همین کار را با من می‌کند. من هم حتما نکات منفی زیادی دارم که او به خاطر خصلت‌های خوبم آنها را تحمل می‌کند.

از تجربه ناموفق پدر و مادرتان گفتید و آسیبی که از آن دیدید، چگونه این تجربه بد را مدیریت کردید؟

اگر مادرم این مصاحبه را بخواند حتما می‌رنجد اما واقعیت این است که من هنوز دارم تاوان طلاقی را که ۴۰ سال قبل رخ داده پس می‌دهم. هنوز هم از خیلی چیزها می‌ترسم. برای همین تمام تلاش خود را می‌کنم تا پسرم از هر گونه تنش و درگیری دور باشد. همه سعی‌ام این است که پسرم را از هر گونه آسیبی که خودم آنها را تجربه کردم، محافظت کنم.

 

ریما رامین فر در سریال پایتخت:

شاید بتوان گفت عاملی که باعث جلوه و درخشش کار ریما رامین‌فر شد حضور او در جلو دوربین سیروس مقدم و همکاری با عوامل سریال پایتخت است. هم بازی شدن خانوم رامین فر  با محسن تنابنده بسیار در ذهن‌ها ماندگار شد. و بیشتر مردم ایشون را به نام هما خانم بشناسند که تا به حال در سریال های یک تا ۶ مجموعه پایتخت بازی کرده و همیشه سریالی جذاب و پرطرفدار بوده است

 

عکس های هما در سریال پایتخت

عکس ریما رامین فر در خارج

مصاحبه با ریما رامین فر در مورد سریال پایتخت:

 

ریما رامین فر در پایتخت

 

 نقش “هما” در سری “پایتخت” از جمله کاراکترهای ماندگار در تاریخ تلویزیون ایران است. چگونه توانستید شخصیتی را خلق کنید که چندین سال محبوب باشد؟

“هما” نمونه موفق یک مادر، همسر مهربان، دلسوز و صبور ایرانی است و زندگی را خیلی سخت نمی‌گیرد و از اینکه در کنار خانواده‌اش حضور دارد احساس خوشحالی و شادمانی دارد و شادی‌‌هایش را با اعضای خانواده‌اش تقسیم می‌‌کند و تلاش می‌‌کند ضمن حفظ و حمایت از خانواده به دیگران و اطرافیان نزدیک مثل ارسطو کمک کند تا بتوانند به خواسته‌‌های خودشان برسند.

یکی از ویژگی‌‌های مهم مجموعه “پایتخت” تأکید بر اهمیت و جایگاه خانواده در اجتماع است. این نگاه را چگونه ارزیابی می‌‌کنید؟

همان طوری که اشاره کردید در مجموعه “پایتخت” ارزش‌گذاری به بنیان خانواده در ساختار سریال مورد توجه سازندگان سریال بوده است و جایگاه بزرگترها و حقوق کوچکترها به طرز درستی تبین شده است و “بابا پنجعلی” به عنوان بزرگتر خانواده علیرغم بیماری و مشکلاتی که دارد مورد احترام و توجه خانواده است و نشان دادن این نوع روابط می‌‌تواند درجامعه فرهنگ سازی کند.  در تمام ” پایتخت” هم این رویکرد به طور جدی مورد توجه قرارگرفته است.

امیر جعفری و همسرش

امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر

 

تلویزیون، رسانه فراگیری است و در این مجموعه تأکید بر اهمیت و جایگاه خانواده محوریت دارد و یک جورهایی این سریال را سمبل تکریم به مقام خانواده در جامعه می‌‌بینم چون تمام اعضای خانواده به شدت پشتیبان و یاور یکدیگر هستند و به‌ اصطلاح هوای یکدیگر را دارند. علیرغم اینکه “بابا پنجعلی” حافظه درستی ندارد  اما درخانواده به عنوان یک رکن مهم مورد احترام و حمایت قرار گرفته است و یکی از دلائلی که باعث شد سریال در ارتباط با مخاطبان موفق عمل کند همین توجه به خانواده و نقش بزرگترها است.

با توجه به کم رنگ شدن نقش خانواده در بین جوان‌ها، آیا دیدن مجموعه “پایتخت” می‌‌تواند در این زمینه دیدگاه جوان‌ها را تغییر بدهد؟

همه عوامل سازنده “پایتخت” این امیدواری را داشتند که دیدن مجموعه باعث بشود دیدگاه‌های خیلی از جوان‌ها که نسبت به جایگاه خانواده و ازدواج بی‌تفاوت هستند تغییر پیدا کند و جایگاه خانواده به درستی ارائه بشود.

با توجه به بزرگ شدن تدریجی فرزندان در “پایتخت” گویا این سریال خواسته درباره چگونگی رفتار با فرزندان هم به اندازه خود آگاهی بخشی داشته باشد.

هر سنی مقتضیات خاص خودش را دارد و هما می‌‌کوشد رابطه صمیمانه و بدون تکلفی با دخترهایش داشته باشد و بیشتر با آنها دوست و رفیق باشد. همین دوستی است که شاید رمز موفقیت ارتباط با فرزندان در زندگی بیرونی هم هست.

این تلاش برای ورود شخصیت زنی سنتی به فضای بیرونی و ورود به شورای شهر هم انگار برگرفته از جامعه امروز ماست که بسیاری از بانوان سعی می‌‌کنند به اندازه حضور در خانه در محیط‌های کاری هم حضوری فعال داشته باشند.

“هما” شخصیت معقول، با گذشت و مهربانی دارد و رفتن به دانشگاه و نماینده شدنش باعث می‌‌شود مسائل جدیدی را بیاموزد و با این رویکرد می‌‌تواند نقش مهمتری در خانواده‌اش ایفا کند. البته “هما” در قسمت‌‌های قبل نشان داد زن روزهای سخت است و به خاطر بیماری و افسرگی شوهرش با جدیت رستورانی را که راه اندازی کرد، اداره می‌‌کرد تا به اقتصاد خانواده کمک کند.

خانواده ریما رامین فر

ریما رامین فر و خانواده اش

به عنوان بازیگری که مادر هم هستید فکر می‌‌کنید این زنان هستند که نقش اصلی تربیت فرزندان را برعهده دارند یا باید به تربیت دوگانه معتقد بود؟

نه، اتفاقا فکر می‌‌کنم پدرها هم در تربیت فرزندان نقش مهمی دارند و باید در آن مشارکت داشته باشند و این یک روش نادرست است که فرزندان تحت تأثیر فقط مادر یا فقط پدر باشند.

به نظر می‌‌رسد این تعریف از ارتباط فرزند و والدین برآمده از اقتضائات روزگار مدرن است.

خانواده و جایگاهش بنا به مقتضیات زمانه تغییرات زیادی داشته است و البته اظهارنظردقیق دراین حوزه احتیاج به بحث‌‌های کارشناسی شده دارد. با این حال با توجه به رشد تکنولوژی، شکل و ساختار خانواده با این شرایط به جلو آمده است و هنر فردی است که می‌‌تواند شخصی را در مدیریت خانواده اش کمک کند.

سیروس مقدم از جمله کارگردانانی است که در آثار مختلفی از وی حضور داشته‌اید. این حضور را چطور می‌‌بینید؟

سیروس مقدم کارگردان کاربلد و آگاهی است و همیشه تلاش می‌‌کند خودش را به‌روز کند و از تکنیک‌‌های روز سریال‌سازی بهره‌برداری کند و همیشه موقعی که در کارهای ایشان بازی می‌‌کنم نکات تازه‌ای می‌‌آموزم.

 تیم یکدست و هماهنگ بازیگران چقدر می‌‌تواند در موفقیت یک محصول سینمایی یا تلویزیونی نقش داشته باشد؟

این گروه گرایی است که در تولید محصولی مفید در درازمدت موثر است و یقین بدانید که اگر گروه یکدستی نداشته باشید حتی ساخت یک اپیزود از یک سریال هم دشوار است. البته شناخت بازیگران از تواناییها و روحیات یکدیگر و همین طور ایجاد شرایطی برای درک مشترک به شدت می‌‌تواند مثمرثمر باشد.

با همسرتان امیر جعفری در آثار مختلفی همراه بوده‌اید؛ از فیلمی با دغدغه‌‌های نوجوانانه مانند “سیزده”  تا کمدی “زاپاس”. این همکاری را چگونه ارزیابی می‌‌کنید ؟

رابطه زن‌وشوهری من و امیر جعفری باعث شد که راحت بتوانیم دعدغه‌‌ها و ویژگی‌‌های یک زوج میانسال را نشان بدهیم. سالها است که با امیر تجربه همکاری مشترک داشته‌ام و یک همدلی و حس خوب بین ما وجود دارد و همین همدلی است که از یک طرف باعث استمرار زندگی خانوادگی‌مان شده است و از طرف دیگر اینکه همکاری‌های مشترک خوبی داشته باشیم.

اوقات فراغت را چطور می‌‌گذرانید؟ آیا اهل ورزش کردن هم هستید؟

مواقعی که فرصت داشته باشم به باشگاه ورزشی برای ورزش کردن می‌‌روم اما بیشتر مواقع به پیاده‌روی می‌‌پردازم و شنا کردن را به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال می‌‌کنم.

اینستاگرام ریما رامین فر:

خانوم رامین فر در اینستاگرام فعالیتی ندارد و صفحات شخصی که به اسم ایشان درست شده است به مدیریت طرفداران و دیگر افراد است. اما همسر او امیر جعفری با آیدی  amirjafari4 فعالیت دارد.

 

ریما رامنین فر

بیوگرافی ریما رامین فر

نویسندگی ریما رامین فر در نمایشنامه ها و بازی او

اولین نمایشنامه که نوشت نمایشنامه «پس تا فردا» بود که این نمایش در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را گرفت البته در این نمایشنامه خودش هم بازی می‌کرد. در سال ۸۰ در یک دقیقه سکوت بازی کرد و جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر فجر را گرفت و در نمایش زمزمه مردگان هم جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر را کسب کرد. وی در سریال بدون شرح نویسنده بود و در سریال من یک مستاجرم به بازیگری پرداخت. همچنین در قسمتهایی از مجموعه کمربندها را ببندیم هم بازی کرد.

فیلم شناسی  ریما رامین فر:

فیلم های سینمایی:

  • ابد و یک روز (۱۳۹۴)
  • زاپاس (۱۳۹۴)
  • فصل نرگس (۱۳۹۴)
  • مرگ ماهی (۱۳۹۳)
  • سیزده (۱۳۹۱)
  • قصه‌ها (۱۳۹۰)
  • یه حبه قند (۱۳۸۹)
  • رفیق بد (۱۳۸۶)
  • نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ (۱۳۸۰)

سریال ها:

  • پایتخت ۶ (سیروس مقدم، ۱۳۹۸)
  • پایتخت ۵ (سیروس مقدم، ۱۳۹۶)
  • پایتخت ۴ (سیروس مقدم، ۱۳۹۴)
  • پایتخت۳ (سیروس مقدم، ۱۳۹۳)
  • پایتخت۲ (سیروس مقدم، ۱۳۹۲)
  • چک برگشتی (سیروس مقدم، ۱۳۹۱)
  • پایتخت (سیروس مقدم، ۱۳۹۰)
  • من یک مستاجرم (پریسا بخت آور، ۱۳۸۲)

تله فیلم ها:

  • چند روز بیشتر (۱۳۹۲)
  • اخرین روز ماه (۱۳۸۹)
  • میش (۱۳۸۸)

تئاترها:

  • اینجا کجاست (شیوا مسعودی، ۱۳۹۲)
  • رومولوس کبیر (نادر برهان مرند، ۱۳۸۸)
  • غریبه‌ای در خانه (دل‌آرا نوشین، ۱۳۸۸)
  • کابوس‌های پیرود بازنشسته خائن ترسو (نادر برهان مرند، ۱۳۸۷)
  • شب بخیر مادر (محمد یعقوبی، ۱۳۷۶)
  • مرگ دستفروش (نادر برهانی مرند، ۱۳۸۵)
  • زمزمه مردگان (سیامک احصائی، ۱۳۸۱)
  • می رم روزنامه بخرم (رحیم نوروزی، ۱۳۸۱)
  • همان همیشگی (رامین‌فر، ۱۳۸۰)
  • دل سگ (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)
  • یک دقیقه سکوت (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)
  • پس تا فردا (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)
  • رقص کاغذ پاره‌ها (محمد یعقوبی، ۱۳۷۸)
  • زمستان ۶۶ (محمد یعقوبی،۱۳۷۷)

 

عکس هما در پایتخت

 

منبع: ویکی پدیا/ ایران ناز/ آریا پیکس/ بیتوته

۵/۵ - (۳ امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا