بیوگرافی

بیوگرافی علیرضا آرا و همسرش

زندگینامه علیرضا آرا

ایران بانو را با بیوگرافی علیرضا محمدی با اسم مستعار علیرضا آرا، همسر شبنم مقدمی بازیگر سینما و تلویزیون دنبال کنید. علیرضا آرا بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر و همچنین کارگردان می باشد که جدیدترین فعالیت او مربوط به سریال دلدار است که در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ از شبکه دوم سیما به روز آنتن رفت. علیرضا آرا یکی از بازیگران محبوب و خوش سابقه سینمای ایران است که در ادامه بیشتر به زندگی و فعالیت های او میپردازیم. تصاویر و بیوگرافی علیرضا آرا را در ایران بانو ببینید.   بیوگرافی بازیگران

بیوگرافی علیرضا آرا

بیوگرافی علیرضا آرا :

 

نام: علیرضا

نام خانوادگی: محمدی

نام هنری: علیرضا آرا

متولد: ۳۰ آذر ۱۳۵۴ در تهران

شغل: بازیگر، طراح صحنه، کارگردان

همسر: شبنم مقدمی

فرزند: اطلاعاتی در دسترس نیست

علیرضا آرا

 

زندگینامه علیرضا آرا:

علیرضا محمدی با اسم هنری علیرضا آرا متولد ۳۰ آذر ۱۳۵۴ در تهران، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون می باشد. علیرضا آرا، تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران به پایان رسانید او یک خواهر بزرگتر از خود به نام مرجان دارد. و همسر او شبنم مقدمی بازیگر معروف و پرکار سینما و تلویزیون اسـت.

 

علیرضا آرا به همراه مادرش

 

شروع فعالیت علیرضا آرا :

 

و دوره بازیگری را در حوزه هنری گذراند. شروع فعالیت تلویزیونی آقای آرا از سال ۱۳۹۴ و با بازی در سریال پشتبام تهران بوده اسـت. او دوره بازیگری را در آموزشگاه حوزه هنری گذرانده اسـت.

البته این تنها اثر هنری او در حوزه هنر هـای نمایشی نبود و پیش ازآن نیز در تئاتر هـای بسیاری همکاری داشته اسـت. وی باوجود تحصیل در رشته ی مهندسی عمران ، با توجه بـه علاقه اش در کلاس هـای بازیگری را در حوزه هنری شرکت کرده بودو از این طریق وارد عرصه هنر شد. آرا در زمینه تئاتر و گویندگی نیز سوابقی را در کارنامه خود دارد. علیرضا آرا به غیر کارگردانی و بازیگری بعنوان طراح صحنه و دستیاری کارگردان نیز در سینما و تئاتر فعال بوده و گویندگی نیز انجام داده و مدتی یکی از گویندگان برنامه رادیو هفت شبکه آموزش بود.

علیرضا آرا و مادرش

علیرضا آرا و خواهرش

ازدواج علیرضا آرا:

علیرضا آرا، در سال ۱۳۸۳ با شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است و این زوج دارای یک فرزند دختر هستند.و هر دو این بازیگران بسیار بی حاشیه هستند

شبنم مقدمی و همسرش

بیوگرافی شبنم مقدمی

شبنم مقدمی نیز متولد ٣ فروردین ۱۳۵۱ در تهران بوده و بازیگر محبوب و مشهور سینما و تلویزیون است که بسیار پر کار می باشند  از سال ۱۳۷۶ تاکنون مشغول به فعالیت است.و از کارهایی معروف و درخشان ایشون می توان سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری را نام برد این زوج هنری اخیرا در سریال دوپیگ که برای نوروز سال ۱۳۹۹ تهیه شده و از شبکه ۳ پخش می گردد با هم بازی کرده اند

جدیدترین عکس های علیرضا ارا

شبنم مقدمی همسر علیرضا آرا

مصاحبه با علیرضا آرا:

شـما در سریال‌هـای پشت‌بام تهران، زیر پای مادر و  عقیق، سه نقش متفاوت را داشتید. همین نشان میدهد علاقه‌مند هستید هر بار مخاطب در لباس یک شخصیت تازه مشاهده‌تان کند. آیا فضای متفاوت سریال عقیق باعث شد شـما دراین مجموعه بازی کنید؟

طبیعی اسـت هر بازیگری چـه در تئاتر، سینما و تلویزیون علاقه‌مند اسـت نقش هـای متفاوت را بازی کند و از تنوع کاراکترها استقبال خواهد کرد. ضمن اینکه نقش هـای تکراری هم جذابیت ندارد. بهمین دلیل ترجیحم این اسـت کـه نقشهای متفاوت را انتخاب و بازی کنم. دلم میـــخواهد توانمندی‌هایم را در اجرای نقش نشان بدهم.

مـن ۲۰ سال اسـت کـه در صحنه تئاتر بازی میکنم ودر پرونده کاری‌ام ایفای نقش بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ کاراکتر متفاوت را دارم. خوشبختانه در کارهای اخیر تلویزیونی‌ام هم این اتفاق افتاده و احد شیروی عقیق با صدرای زیر‌پای‌مادر و عبد پشت‌بام تهران، نقش هـای متفاوتی هستند. اگرچه صدرا و عبد در ظاهر شباهت‌هایی داشتند، اما از درون متفاوتند.

یکی از دلایلی کـه باعث شد نقش احد شیرو را بپذیرم همین متفاوت بودن اسـت. این نقش بـه حدی جذاب اسـت کـه خیلی کم پیش می آید در دوره کاری یک بازیگر بـه او پیشنهاد شود. دلیل دیگرم هم حضور سعید نعمت‌الله اسـت کـه قلمش را خیلی دوست دارم و چـه قبل از همکاری و چـه بعد ازآن همیشه کارهایش را دنبال میکردم و اینکه این نقش هـای متفاوت را بازی میکنم، حاصل لطف و خاطرجمعی او بـه مـن اسـت.

شـما کـه سابقه تئاتری ۲۰ ساله دارید، فکر میکردید در تلویزیون بستری برای شـما فراهم شود تا سه نقش متفاوت را پشت سر هم بازی کنید؟

سابقه تئاتری مـن بـه سال ۷۴ برمی‌گردد کـه بـه صورت حرفه‌ای تئاتر بازی می کردم و هر سال چهار تا شش نمایش روی صحنه دارم. این بـه معنای گریز از سینما و تلویزیون نیست. البته دراین سال‌ها در چند سریال و تله‌فیلم بازی کرده بودم، اما خیلی نگرفت یا برای مـن جذاب نبود و همین باعث شد بیشتر بـه تئاتر متمایل شوم.

 

بیوگرافی همسر شبنم مقدمی

علیرضا آرا بازیگر ایرانی

 

شـما را بیشتر بـه ایفای نقش در تئاتر می‌شناسیم. چـه عاملی موجب شده در دو، سه سال اخیر شاهد افزایش حضور بازیگران تئاتر در تلویزیون و سینما باشیم؟

شاید خیلی دقیق نباشد که بگوییم این اتفاق در دو سه سال اخیر بیشتر شده اسـت. امکان دارد زمان‌هایی تعداد کم و زیاد شده باشد ولی از قدیم همین روند وجود داشته و مثلاً قدیم اساتیدی از جمله علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی، زنده‌یاد داود رشیدی پیش از هر چیز بعنوان بازیگر تئاتر شناخته می‌شدند.

اگر بـه چند نسل بعد هم نگاه کنیم، مرحوم خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی بازیگر تئاتر بودند و بعد در سینما و تلویزیون درخشیدند. بـه همین دلیل باید گفت بازیگران تئاتر همیشه این کوچ را داشته‌اند، اگر بتوانیم اسمش را کوچ بگذاریم. شاید در دوره‌هایی خیلی بیشتر بـه چشم آمده‌اند. دراین سال‌هـای اخیر بـه نظرم درخشندگی این بچه‌ها خیلی محسوس‌تر بوده و جوایز متعددی دریافت کرده‌اند.

ولی در دوره رشیدی، کشاورز و فنی‌زاده جریانی در تئاتر خیلی سخت در برابر حضور بازیگر تئاتر در تلویزیون می‌ایستاد. یک نگاه منفی وجود داشت و اگر بازیگر بـه سینما می‌رفت در آثار کارگردانانی مثل ابراهیم گلستان و بهرام بیضایی بازی می‌کرد. نکته مـن اینجاست که تلویزیون در دوره‌ای بـه صورت محدود چهره‌هـای خودش را پرورش داد اما حالا اینطور نیست. با شـما موافقم و حتی شاید برعکس این درست باشد.

 

علیرضا آرا و مادرش

علیرضا آرا و همسرش شبنم مقدمی

 

یعنی تلویزیون افرادی را پرورش می‌داد و مـا با متولدان تلویزیون مواجه بودیم، بـه همین دلیل هم بازیگران تئاتر چندان در سریا‌ل‌ها حضور نداشتند. شاید این روند خیلی اتفاقی تغییر کرده باشد اما امکان دارد مدیران سیما و تهیه‌کنندگان از دوره‌ای بـه این نتیجه رسیدند که اگر بازیگران تئاتر در سینما می‌درخشند ودر بعضی آثار تلویزیونی هم عملکرد مناسبی دارند چرا از این گنجایش استفاده نکنیم.

در یک دوره‌ای هم تعبیر غلطی وجود داشت، اینکه هزینه بـه خدمت گرفتن بازیگر تئاتر زیاد نیست و با خودشان تصور کردند خب تئاتر که پول ندارد و مـا با حداقل دست مزد می‌توانیم بازیگر تئاتر بـه خدمت بگیریم. بازیگرانی که خیلی هم منظم هستند و دقیق عمل می‌کنند. درست یا نادرست این روندی بود که وجود داشت و بـه واسطه همین استراتژی گروه بیشتری از بچه‌هـای تئاتر در تلویزیون درگیر شدند.

بعد ازآن تهیه‌کننده و کارگردان با واکنش مثبت تماشاگران نسبت بـه این بازیگران را مشاهده کردند و همکاری افزایش یافت. همین حالا دیگر نگاه بـه تئاتر اینطور نیست که ارزان قیمت هستند، بلکه معتقدند از میان این بچه‌ها می‌توان بازیگران بسیار خوبی پیدا کرد. از یک کارگردان تلویزیون نقل می‌کنم که می‌گفت «تئاتری‌ها یک حسنی دارند؛ اینکه منظم هستند.

منظم نه بـه معنای افرادی که سر وقت می‌آیند و می‌روند، بـه این معنا که نظم ذهنی دارند.» رعایت راکورد گریم و لباس در سینما و تلویزیون اهمیت زیادی دارد ولی رعایت راکورد بازی و حس کار ساده‌ای نیست. این تداوم حس و رعایت راکورد رفتاری حتی بـه اندازه بالا یا پایین بودن تن صدای بازیگر در تئاتری‌ها بسیار بسیار قوی‌تر اسـت.

صفحه اینستاگرام علیرضا آرا:

آقای آرا در اینستاگرام هم حضور فعال دارد و تصاویری از زندگی شخصی و فعالیت های حرفه ای اش را در پیج خودش به اشتراک می گذارد.و البته ایشون بر خلاف خیلی از بازیگران کاملا بدون حاشیه زندگی میکنند

آقای آرا با آیدی alirezaaraa در اینستاگرام بیش از ۲۰ هزار فالوور دارد.

تصاویری از این بازیگر را که در اینستاگرام منتشر کرده است با هم ببینیم:

 

فیلم شناسی علیرضا آرا:

فیلم های سینمایی:

  • یک روز طولانی
  • ناسور
  • مضحکه شبیه قتل
  • ۳۶۰ درجه

مجموعه های تلویزیونی:

  • دل دار
  • عقیق
  • زیر پای مادر
  • پشت بام تهران

تئاتر و نمایش:

  • رکوئیم
  • پرنده سبز
  • آریاداکاپو
  •  شام آخر
  • دیوان تئاترال
  • صلح
  • حاشیه ای بر راشومون
  • حاشیه ای بر خسرو و شیرین
  • کسی که هیچکس نمی دانست کیست
  • حاشیه ای بر خسرو و شیرین
  • محمود استاد محمد
  • تعزیه زینب
  • سیزده

 

  • علیرضا آرا بازیگر

بیوگرافی علیرضا آرا و همسرش

منبع: ویکی پدیا/ بیتوته/ایرناک/تیکت

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا