بیوگرافی

بیوگرافی سینا شعبان خانی

بیوگرافی سینا شعبان خانی، یکی از خوانندگان جوان و خوش صدا است که در زمان کوتاه فعالیت، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اولین تک آهنگ های او با عنوان من بی قرارم و جادوی خاص موجب شهرت او شد و سپس با خوانندگی تیتراز برنامه ماه عسل احسان علیخانی به سرعت در بین عموم مردم محبوب شد. او صدای بم و تحریرهای خاص خود را دارد و سبک خاص اون طرفداران بسیاری از سال ۹۶ تا به امروز پیدا کرده است. بیوگرافی سینا شعبان خانی، خواننده جوان و خوش صدا را در  ایران بانو بخوانید.

سینا شعبان خانی

بیوگرافی سینا شعبان خانی :

 

نام: سینا

نام خانوادگی: سینا شعبان خانی

متولد: ۳ آذر ۱۳۶۸ شهریار

شغل: نوازنده و خواننده

وضعیت تاهل: متاهل

همسر: مرجان فراشی

فرزند: ندارد

بیوگرافی سینا شعبان خانی

بیوگرافی شینا شعبان خانی

زندگینامه سینا شعبان خانی:

سینا شعبان خانی متولد ۳ آذر ۱۳۶۸ در شهریار است. او دانش آموخته رشته زبان ادبیات پارسی از دانشگاه سراسری در مقطع کارشناسی اسـت. او به عنوان نوازنده و ترانه نویس در آلبوم تیک میثم ابراهیمی با وی فعالیت داشت و سپس در سال ۱۳۹۶ تک آهنگ رسمی و مجاز او با عنوان من بی قرارم منتشر شد. شعبان خانی با تک‌موزیک جادوی خاص «با تنظیم حامد برادران» توانست بـه خوبی بین مردم شناخته شود کـه سومین اثر او بـه‌شمار می رود.او  درسال ۱۳۹۶ تیتراژ برنامه ماه عسل احسان علیخانی را اجرا نمود کـه سهم زیادی در شناخته شدن او داشت.

سینا شعبان خانی در یک خانواده هنرمند به دنیا آمده است. پدر او نوازنده پیانو اسـت و عمویش فارغ‌التحصیل نوازندگی پیانو از کنسرواتوار فرانسه و دیگر عموی او تورج شعبان خانی آهنگساز بوده اند ودر رشد هنری سینا تاثیرات بسزایی داشته اند.

اولین کنسرت این خواننده خوش صدا هم در سال ۱۳۹۷ و در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

کنسرت سینا شعبان خانی

شروع فعالیت سینا شعبان خانی:

در مصاحبه ای که با سینا شعبان خانی انجام شده است، او فعالیت خود را از دوران راهنمایی اغاز کرده است و اینطور گرفته است که :

 

فکر می‌ کنم سال سوم راهنمایی بودم یکی از بستگان‌ مان که نوازنده ارکستر سمفونیک تهران بود در خانه‌ شان یک پیانو داشت که برای من خیلی جالب بود و همان پیانو را از او خریدیم با این‌که سازهای دیگری وجود داشت که هم یادگیری‌ شان راحت‌ تر بود و هم قابل‌ حمل بودند، اما من از پیانو و صدایش خوشم آمده بود و تصمیم گرفتم نواختنش را یاد بگیرم. قبل از آن، من فقط شنونده‌ی موسیقی بودم و هیچ فعالیت موسیقایی نداشتم.

بعد از خرید آن پیانو، ۴ یا ۵ سال فقط نوازندگی می‌ کردم. استادم با من سبک کلاسیک کار می‌ کرد اما همان اوایل، این سبک برایم خسته‌ کننده شده بود. پیانو زدن را یاد گرفته بودم و دوست داشتم آهنگ‌ هایی که شنیده‌ ام را بنوازم و با آن بخوانم لا به‌ لای همین نواختن‌ ها و خواندن‌ ها، به این علاقه‌ مند شدم که خودم آهنگ جدیدی بسازم و روی آن بخوانم.

سال ۹۰ قبل از رفتن به خدمت سربازی، قطعه‌ای به نام بدون تو تنهام و بعدها قطعه دیگری به نام کابوس تنهایی منتشر کردم که تنظیم‌ هایشان از خودم بود دوست داشتم این کارها را بخوانم و پخش کنم و البته بازخورد خاصی هم از آنها نگرفتم!

سینا شعبان خانی

ازدواج سینا شعبان خانی :

سینا شعبانخانی متاهل است . او با مرجان فراشی ازدواج کرده است که متاسفانه اطلاعات زیادی از او در دسترس نیست. تصاویری از این زوج را در ادامه مشاهده می کنید.

 

سینا شعبان خانی و همسرش

همسر سینا شعبان خانی

بیوگرافی سینا شعبان خانی

بیوگرافی سینا شعبان خانی و همسرش

خواننده های مورد علاقه سینا شعبان خانی:

خوانندگان محبوب سینا شعبانخانی، رضا صادقی و  محمد علیزاده هستند اما او از ابتدا علاقه ویژه ای به احسان خواجه امیری داشته است و از او الگو گرفته است. او همچنین در موسیقی سنتی طرفدار استاد ایرج، استاد شجریان، همایو شجریان و مرحوم بنان است.

 

شباهت صدای این خواننده به احسان خواجه امیری مدتی جنجالی شده بود که او طی مصاحبه ای نظر خودش را در این باره اعلام کرده است:

این مسأله کاملاً درست است و این شباهت وجود دارد البته این چیزی نیست که در اختیار من باشد، کما این‌ که خواننده‌ های دیگری هم داشته و داریم که صدایشان شبیه به خواننده‌ دیگری بوده و من این را نکته‌ بدی نمی‌ دانم.

سینا شعبان خانی خواننده

شغل دوم سینا شعبان خانی:

به گفته شعبان خانی اون علاقه ای به فروش ملودی و آهنگسازی به عنوان شغل ندارد، او در این باره گفته است که :

 

من فروختن ملودی را بعنوان شغل دوست ندارم نمی‌ خواهم بعنوان آهنگساز در مارکت موسیقی شناخته شوم من خوانندگی را دوست دارم البته همکاری‌ هایی با محمد علیزاده، پیام صالحی، میثم ابراهیمی، مصطفی پاشایی و… داشته‌ ام.

 

عکس خواننده سینا شعبان خوانی

مصاحبه با سینا شعبان خانی:

«جادوی خاص» چندمین همکاری ات با حامد برادران بود؟

چهارمین کارمان بود. اولین همکاری مان قطعه ای به نام «ملک بانو» بود که برای فوت مادربزرگم خواندم. بعد قطعه «وای که دلم» که استایل ترکی داشت و پس از آن «تنگ غروب» را ساختیم و منتشر کردیم که اتفاق خاصی برایشان نیفتاد. مهرماه سال ۹۱ یا ۹۲ «جادوی خاص» را منتشر کردیم و بعد از ۴-۵ ماه بازخوردهای خوبی از آن دریافت کردیم.

با این کار حس کردی معروف شده ای؟

راستش تقریباً یک سال بعد فهمیدم چه خبر است!

بعد از «جادوی خاص» کدام کارها را ساختید و چه بازخوردی داشت؟

پس از مدتی، «اگه نباشی» را منتشر کردیم که زیاد موفق نبود. اما بعد از آن «چشمای مست» و «تب چشمات» بود که خیلی شنیده شدند و بازخوردهایشان عالی بود.

«جادوی خاص» با چند ورژن منتشر شده؟

سه ورژن. یک ورژن را قبلاً خودم تنظیم کرده بودم که اصلاً شنیده نشد. بعدها حامد آن را شنید و از آن خوشش آمد و تنظیم جدیدی روی آن انجام داد که خیلی موفق بود. بعد از یک سال هم «مهران عباسی» از من خواست وکال را در اختیارش قرار دهم تا کار را ریمیکس کند.

سینا شعبان خانی

سینا شعبانخانی و همسرش

فکر می کنی دلیل موفقیت «جادوی خاص» چه بود؟

آن موقع که این قطعه به موفقیت رسید، دلیلش را نمی دانستم و هنوز هم نمی دانم! فقط این را می دانم که آن موفقیت باعث شد بعد از آن حساسیت و وسواس بیشتری روی قطعات داشته باشم. بعضی ها لطف دارند و می گویند صدایت خوب است و باعث استقبال از کارها می شود. من این را قبول ندارم. چون خیلی افراد دیگر هستند که حتی شغل شان خوانندگی نیست، اما صدای بسیار بهتری دارند. پس فقط صدا ملاک نیست. موقعیت زمانی انتشار، شعر، ملودی، تنظیم و به طور کلی، فضای کار در موفقیت آن تأثیر دارد. البته به نظرم شانس هم مقداری دخیل است.

در مورد «جادوی خاص» تنظیم، میکس و مسترینگ حامد برادران خیلی موثر بود. به نظرم شاید شعر و ملودی هم خوب بود ولی اگر یک تنظیم معمولی روی آن قرار می گرفت که مناسب صدای من نبود، مسلماً نتیجه ای حاصل نمی شد. به نظر من تنظیم های حامد فضای گرم و تازه ای دارد و کمتر کسی در آن فضا کار کرده است.

برخی معتقدند بعد از موفقیت «جادوی خاص»، تو سعی کردی همان فضا را دنبال کنی و شاید به نوعی خودت را تکرار کنی. با این موافقی؟

زیاد موافق نیستم. چون خودم هم به این آگاهم که خواننده نباید خودش را به خط کاری خاصی محدود کند و تکراری شود. البته شاید این برایم خوشایند باشد که این استایل از ترنس را به نام خودم جا بیندازم، اما به نظرم انرژی گذاشتن روی چنین چیزی زیاد عقلانی نیست. چون استایل های نوین تری هم در ترنس داریم. معتقدم کار باید زاینده ی یک اتفاق خوب باشد؛ حالا سبک و فضایش هر چه که می خواهد باشد. ترنس، شش وهشت یا اسلو، فرقی نمی کند. این نگاه کلی من است.

اما صد در صد گاهی دوست دارم به آن فضایی که از من مورد توجه قرار گرفته و مخاطب آن را پسندیده، دوباره اشاره کنم. مثلاً در «من بی قرارم» آگاهانه این کار را انجام دادیم. چون می خواستم قطعه ای که بعد از مدت ها از من منتشر می شود، تداعی کننده ی آثار موفق قبلی باشد. اما اصلاً قرار نیست همیشه در همین فضا بمانم.

از حس و حال روزهایی که اجازه فعالیت نداشتی بگو.

خیلی روزهای تلخ و ناراحت کننده ای بود. همه اش در این فکر بودم که آخرش چه می شود! یک حس سردرگمی همیشه همراهم بود.

به این که شاید هیچ وقت مجوز نگیری هم فکر کردی؟!

بله، مگر می شد فکر نکرد؟ با خودم فکر می کردم اگر به هر دلیلی نشد، مجبورم به اجراهای خصوصی بسنده کنم. چون من واقعاً فقط همین کار را دوست دارم و همین را هم بلدم.

از میان خوانندگانی که به کنسرت شان رفته ای، اجرای کدام را بیشتر می پسندی؟

امید حاجیلی و محمد علیزاده.

حرف آخر؟

در این مدت خیلی غصه خوردم و سختی کشیدم ولی به قول دوست خوبم مهدی یغمایی، «ناامیدی ممنوع»! اتفاق های خوب وقتی می افتد که اصلاً انتظارش را نداری. ما برای روزهای خوب و اتفاق های خوب برنامه ریزی های کامل و مفصلی کرده ایم و این تازه شروعِ راه طولانی سینا شعبانخانی در بازار است.

اینستاگرام سینا شعبان خانی:

سینا شعباخانی با آیدی sina_shabankhani فعالیت دارد و تصاویر و ویدئوهایی از زندگی شخصی و کاری خودش را در  صفحه شخصی اش به اشتراک می گذارد. تعدادی از تصاویر این خواننده را که از پیج اینستاگرام او تهیه شده است را در ادامه مشاهده کنید.

عکس خواننده سینا شعبان خانی

عکس سینا شعبان خانی

شعبان خانی بیوگرافی

بیوگرافی سینا شعبان خانی

آلبوم های سینا شعبان خانی:

جادوی خاص «۱۳۹۶»

تک آهنگ های سینا شعبان خانی:

هست و نیست

نزدیکای پاییز

دیوونه میشم

خوب یا بد

چشماتو ببند

عمداً

ماه عسل «سال ۱۳۹۶»

مـن بی قرارم

مـن عاشق توأم «المپیک ۲۰۱۶»

هم خونه

مـن بی تـو

تب چشمات

چشمای مست

یار جونی

جادوی خاص ۲ «ریمیکس»

آخر کار خودتو کردی

اگه نباشی

ملک بانو

تنگ غروب

جادوی خاص

بارون ممتد

وای کـه دلم

سینا شعبان خانی بیوگرافی

بیوگرافی سینا شعبان خانی و همسرش

منبع: ویکی پدیا/ پارس ناز/ نمناک/بیتوته/ پرشین وی

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا