کیک و دسر و شیرینی

طرز تهیه کیک نارگیلی باقلوا خانگی

کیک نارگیلی باقلوا خانگی

جاتون خالی کیک باقلوا درست کردم خیلی خوشمزه شده حتما درست کنید مطمئن باشید خانواده خیلی خوششون می یادش اگر هم دوست دارید شیرینی ها دیگه رو هم امتحان کنید حتما فیلم آموزش شیرینی نخودچی و می تونید طرز تهیه شیرینی نسکافه ای را هم ببینید

کیک نارگیلی

کیک نارگیلی باقلوا خانگی ,  تزیین کیک روز مرد

 

مواد لازم

پودر شکر دو پیمانه
آرد گندم سه پیمانه
تخم مرغ چهار عدد
پودر نارگیل ۱۸۰ گرم
وانیل نصف قاشق چای خوری
روغن مایع یک پیمانه
بکینگ پودر دو قاشق مربا خوری
گلاب ۱۳۰ گرم
پودر هل یک قاشق مربا خوری
با این مقدار مواد لازم به اندازه ۱۰ تکه کیک ”‌ باقلوا“ خواهیم داشت
طرز تهیه کیک نارگیلی باقلوا

طرز تهیه  :

چهار عدد تخم مرغ، یک و نیم پیمانه پودر شکر و نصف قاشق چای خوری وانیل را با همزن برقی می‌زنیم تا کاملاً کف کند. بعد پودر نارگیل را اضافه کرده، مخلوط می‌کنیم. روغن مایع را اضافه کرده، هم می‌زنیم. بعد آرد را با دو قاشق مربا خوری بیکینگ پودر مخلوط کرده، کم کم به مایه کیک اضافه می‌کنیم و با یک قاشق هم می‌زنیم تا مایه کیک باقلوا آماده شود.
ته یک سینی با لبه های یک سانتی متری را کاغذ روغنی انداخته و یا میتونید مثل من از قالبهای کاپ کیک و یا کیک یزدی استفاده کنید، روی آن را کمی چرب می‌کنیم و مایه کیک را روی آن می‌ریزیم. بعد یک قاشق مرباخوری پودر هل و یا کنجدروی آن می‌پاشیم. کنجد فراوان خوشمزه ترش میکنه که من نداشتم به همین مقدار کم اکتفا کردم

نکات مهم پخت کیک :

فر را از نیم ساعت قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد (تقریباً حرارت متوسط) روشن کرده، سینی را در طبقه وسط فر برای مدت ۳۰ دقیقه می‌گذاریم. بعد فر را خاموش کرده، در فر را می‌بندیم تا کیک برای ۲۰ دقیقه دیگر در فر بماند و روی آن ترد و طلایی شود.
سینی را از فر درآورده تا سرد شود. بعد آن را برش می‌زنیم. ۲۰۰ گرم شکر را با ۱۳۰ گرم گلاب مخلوط کرده، جوش می‌آوریم. شربت درست شده را داغ داغ روی باقلواها می‌ریزیم تا کیک نارگیلی باقلوا آماده شود.
باقلواهای آماده شده را در یخچال گذاشته تا سرد شود و آماده پذیرایی شود

۵/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا