بیماریها و راه درمان

علائم ویروس کرونا چیست ؟ | بیماری کرونا

علائم ویروس کرونا چیست ؟

 ویروس کرونا چیست ؟ این روزها همه جا صحبت از یک بیماری جدید به نام کرونا هستش این ویروس علائمی شبیه سرماخوردگی داره اما ترس و وحشت زیادی توی کشور چین ایجاد کرده دلیلش هم تلفاتی هستش که تا کنون داشته در این مطلب شما رو با علائم ویروس کرونا و اینکه ویروس کرونا چیست کاملا آشنا میکنیم و مطالب جدیدی که بعدا منتشر می شود را به این مطلب اضافه میکنیم

یک گروه محقق میگویند که کدهای پروتئین ویروس جدید کرونا که در چین شایع شده است بیشترین شباهت را به سلول های مار دارد که در بازار شهر ووهان چین هم به عنوان خوراکی پیدا میشود. احتمال این که  ویروس  کرونا از خفاش که طعمه مار هست به مار منتقل شده باشد، وجود دارد!

علائم بیماری کرونا ویروس

 

کرونا در ایران

متاسفانه بیماری ویروسی کرونا به ایران رسید و تا کنون مرگ تعداد زیادی از هم وطنانمان تایید رسمی شده است و هر فردی باید تمام تلاشش را بکند که این ویروس را نگیرد

بیشتر به دنبال قوی کردن سیستم ایمنی بدنتان باشید کرونا به کسانی آسیب می رساند و خطر مرگ را برای کسانی دارد که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و بیماری زمینه ای دیگری دارند و سنشان بالا است پس به فکر بالا بردن سیستم ایمنی بدنتان باشید و بیشتر میوه بخورید «مصرف سبزیجات تازه» یکی از توصیه‌های اصلی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

سازمان نظام پزشکی لیست بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمت به بیماران مبتلا به کروناویروس در کل کشور را اعلام کرد.
?۱۷۰ بیمارستان در کشور ارائه دهنده خدمت به مبتلایان کروناویروس هستند.

لطفا از خوردن هر گونه نذورات و مواد غذایی فله خود داری کنید

از دست دادن و دست زدن بدون دستمال کاغذی و دستکش روی دکمه های آسانسور و نرده های راه پله ها خوداری کنید

علائم ویروس کرونا به چه صورتی می باشد:

علائم بیماری شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانندتنگی نفس، تند نفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازارخوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند. ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است

زنان باردار  درمقابل کرونا چه کارهایی باید انجام دهند؟

«الماسی» فوق تخصص زنان:
?شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس‌های غیرضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
?احتمال سرایت ویروس کرونا در زنان باردار در زمان حضور در جامعه و ارتباط با افراد دیگر بیشتر از زنان غیرباردار است.
? این ویروس یعنی از زمانی که این ویروس وارد بدن می‌شود تا ظاهر شدن علایم آن ۱۴ روز است و علامت این ویروس نیز تا یک ماه وجود دارد و احتمال اینکه فرد مبتلا خوب شود، ۸۰ درصد است اما در زنان باردار با توجه به پایین بودن مقاومت بدنی امکان بهبودی آنها کمتر از افراد عادی است.
?زنان باردار هنگام انجام تصویربرداری و سونوگرافی باید از ماسک استفاده کرده و پزشکان مربوط نیز برای انجام این آزمایشات باید حتماً از ماسک استفاده کنند.

نکاتی برای شست‌وشوی میوه و سبزی در پی شیوع کرونا

?سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.
?پس از آنکه دست‌هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف‌شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.
?با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.
?به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرار ندهید و در صورتی که پس از شست‌وشو آنها را خورد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.
?با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

مصرف آنتی بیوتیک ممنوع

? آیا آنتی بیوتیک برای درمان بیماری کرونا موثر است؟
?️ در جواب باید بگوییم خیر! چرا که آنتی بیوتیک‌ها روی ویروس‌ها هیچ تاثیری ندارند و از آنجایی که کرونا یک ویروس است پس آنتی بیوتیک روی آن اثری ندارد.
? لطفا به شایعات توجه نکنید و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنید

چگونه بدون الکل و وایتکس سطوح را برای از بین بردن کرونا ضد عفونی کنیم

دمای بالا قاتل ویروس کرونا

سشوار و اتو و بخارشو بهترین و مقرون به صرفه ترین وسایل برای مقابله با ویروس کرونا هست

این سه وسیله در این ایام شیوع ویروس کرونا خیلی میتونن در خدمت بهداشت خانواده ها باشند حتی خیلی بیشتر از انچه که فکرش رو میکنین مقرون به صرفه تر از الکل و مواد شوینده و ضدعفونی کننده هستند. سشوار را با یک سیم رابط، وصل کنید و کلیه دستگیره ها، کلید، پریز، شیرالات و سطوح را با هوای داغ و سرعت پایین سشوار کنید
کلیه ملافه ها حوله ها و رو بالشی و رو تختی و الیاف نخی را با اتو کشیدن باکتری زدایی و ویروس کشی کنید حتی میتوانید ماسکهای پارچه ای را با شستن و اتو کشیدین دوباره مصرف کنید فقط مواظب الیاف مصنوعی و پلاستیکی باشید به اتو نچسبد
با بخارشو کلیه سطوح ، در و دیوار ، روی مبل و کاناپه و حتی روی فرش و جاهای که احتمال دارد با وایتکس یا الکل زدن رنگشان تغییر کند بخار شوی کنید حتی کف خونه و سرامیک و سنگ و سطوح فلزی و امثالهم
قرنطینه خونگی همراه با سشوار ، اتو و بخارشوی بهترین مقابله با ویروس کرونا هست

این پست را لطفا با دقت بخوانید و اگر به نظرتون صحیح و قابل اجرا بود برای تمامی عزیزانتون بفرستید تا حداقل اندکی خیالشان راحت شود و هزینه های گزاف برای الکلهای تقلبی و محلولهای ضدعفونی کننده شیمایی و بودار و الرژی دار را کمتر بپردازند و با اطمینان خاطر بیشتری در کنار امنیت و اقتصاد خانواده خود باشند
در هر خونه حداقل یک سشوار و اتو یافت میشود و این بهترین اسلحه برای مقابله با ویروس کرونا هست..

چگونه بر استرس کرونا غلبه کنیم؟

?از ویروس کرونا می‌ترسیم، چون این یک ویروس جدید و ناشناخته است. اما خوب است بدانید ممکن است با تفکرات مداوم منفی، بدنمان به افکار بیمارگونه ما پاسخ دهد. برای مثال اگر تنها اندکی تب کنیم، بر اثر فشار روانی و اضطراب لحظه به لحظه حس منفی‌تری نسبت به بیماری خود پیدا می‌کنیم و دچار وحشت می‌شویم. در واقع گاهی بدن بیمار، هوشمندانه شرایط بیماری‌های خطرناک را جعل می‌کند و شما تصور می‌کنید که در دام یک بیماری درمان ناپذیر قرار دارید. بسیاری از بیماری‌ها ریشه در اضطراب و استرس دارند؛ درحالیکه می توان با آرامش روانی، برخی از مشکلات جسمی را نیز کنترل کرد.

فوت‌شدگان کرونایی چگونه دفن می‌شوند؟

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و خدمات بالینی وزارت بهداشت:
?متوفی را به خانواده تحویل نمی‌دهند

?فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند

?در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود

پیشنهاد پزشکان برای مقابله با کرونا

۱- پیشنهاد می‌شود، تمام مقاطع تحصیلی از مهدکودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان تعطیلات عید با هدف پیشگیری از انتشار ویروس تعطیل شوند.

۲- تمام اعمال پزشکی غیراورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس و اختصاص امکانات به کنترل بیماری، در صورت امکان با تاخیر انجام شوند.

۳- فعالیت تمام اماکن عمومی از قبیل: سینماها، تئاترها، باشگاه‌های ورزشی، استادیوم‌ها تا پس از تعطیلات عید به تاخیر بیفتد.

۴- تمام سفر‌های غیرضروری حذف شوند.
در صورتی که سفر اجتناب‌ناپذیر باشد استفاده از وسایل نقلیه خصوصی به‌جای عمومی توصیه شود.

۵- تعداد کارمندان ادارات، با دادن مرخصی اجباری به سایرین، به حداقل‌های موردنیاز و ضروری کاهش یابد.

مثلا تعداد کارمندان هر شعبه بانک در بازه زمانی مربوطه به نصف کاهش پیدا کند.

۶- توصیه به تعطیلی موقت تمام جشن‌ها و مراسم خانوادگی و دید و بازدید‌ها و همچنین مراسم مذهبی عمومی از قبیل: عزاداری‌ها و جشن‌ها.

۷- ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به میزان موردنیاز تهیه و درصورت امکان رایگان توزیع شوند.

۸- رستوران‌ها فقط حق توزیع غذای بیرون‌بر داشته باشند.

۹- ضدعفونی سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند در بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. (مانند فضا‌های در معرض تماس اتوبوس، مترو و…)

۱۰- از پتانسیل‌های صداوسیمای کشور برای آموزش موثر در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و عوارض به نحو مطلوب استفاده شود.

۱۱- دانشجویان و کارآموزان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف کاهش احتمال مخاطرات کادر پزشکی غیرموثر بر درمان تا پایان تعطیلات عید تعطیل شوند.

۱۲- ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، بازار، شرکت‌ها و کارخانه‌ها طی این دوره زمانی کاهش یابد.

۱۳- ادارات مالیاتی مکلف شوند مساعدت لازم را نسبت به کاهش مبلغ مالیات بر درآمد، طی دوره مذکور داشته باشند

علائم ویروس کرونا

علائم ویروس کرونا

چه کنیم تا کرونا نگیریم :

▪️مهمانی‌های غیرضروری
▪️استعمال قلیان در سفره خانه
▪️استفاده از توالت عمومی
▪️مصرف غذاهای بیرون بر رستوران
▪️قنادی و کافه دست و روبوسی
▪️استفاده از لوازم بازی و ورزشیِ پارک شهرها و شهربازی
▪️استفاده از مِترو در خط‌ها و مسیرهای شلوغ
▪️اتوبوس های خط واحد شهری
▪️استفاده مکرر از دستگاه های عابربانک
▪️استفاده از تاکسی و سواریهای غیرشخصی
▪️خرید حیوانات زنده و خانگی
▪️استفاده از گوشی های تلفن مشترک در ادارات، مدارس و اماکن عمومی(تلفن را در حالت بلندگو قرار داده و صحبت کنید)
▪️خام‌ خواری (خوردنیهای حرارت ندیده) ▪️لمس ضریح و درب بُقاع متبرکه و مساجد
▪️مهر و سجاده‌ی مشترک در نمازخانه یا مسجد

✅ انجام موارد زیر موکداً توصیه میگردد:
?مصرف مُداوم داروهای گیاهی یا شیمیاییِ تقویت کننده ی سیستم ایمنی
?شستشوی مکرر دست ها
?شرب مُدام مایعات
?استفاده از انواع پَد الکل، ژل آنتی باکتریال، ماسک و وسایل حفاظتی در صورت امکان
?غرغره ی مُدام آب و نمک

 

شباهت زیاد ویروس کرونا به آنفلوآنزای شدید

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به رصد همیشگی و دائمی بیماری های عفونی تنفسی، گفت: ویروس کرونا شباهت زیادی به سایر بیماری های تنفسی مثل ویروس مرس و آنفلوآنزای شدید دارد و اصول مراقبتی کرونا هم شبیه به همان ویروس ها است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ دستورالعمل مقابله (تشخیص و درمان) با ویروس کرونا در کشور و مبادی مرزی خبر داد و گفت: تیم مراقبت مرزی در فرودگاه امام خمینی(ره) برای غربالگری مسافران چین مستقر شده است.

دولت چین: داروی کورنا ساخته شد/ به زودی این دارو به صورت مجانی توزیع خواهد شد.

مقایسه برخی از ویژگی‌های بیماری نشای از کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی

علائم اولیه مبتلایان به کرونا چیست ؟

تب بالا و سرفه طولانی مدت بعد از تب

آیا پوشیدن ماسک صورت میتواند از خطر ابتلا به ویروس کرونا چینی بکاهد؟

هیچ‌کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند.
رعایت بهداشت شخصی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و عدم تماس دست‌ها با دهان بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود

راه های پیشگیری از انتقال بیماری کرونا: چیست ؟

.
دست های خود را با آب و صابون به طور مرتب بشویید و بهداشت فردی خود را رعایت کنید.
کمتر از منزل بیرون بروید و اگر مجبور به بیرون رفتن هستید با دستکش یکبار مصرف بیرون بروید و قبل از ورود به خانه دستکش ها را دور بیندازیم

در چه شرایطی و با چه علائمی باید نزد پزشک برویم

اگر دچار علائمی چون تب بالای ۳۸ درجه ،سرفه و مشکل در تنفس شدید هستید فورا به اولین مرکز درمانی مراجعه و یا با تلفن ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید.

ویروس کرونا؛ ویروس از طریق اسکناس و سکه منتقل می‌شود؟

?دولت چین می‌گوید بانک‌ها باید تمامی اسکناس‌های دریافتی را پیش از آن که دوباره در اختیار مشتری قرار دهند، ضد عفونی کنند. دلیل این کار جلوگیری از پخش بیشتر ویروس کرونا است.
?استفاده از کارت‌های اعتباری خطر تماس با پول را به حداقل می‌رساند اما این کارت‌ها هم خود می‌توانند میزبان ویروس و سایر جرم‌ها باشند.
?بهترین کار این است که پس از دست زدن به کارت‌ها، اسکناس و پول خرد دست‌هایتان را به دقت بشویید.

پیامک وزارت بهداشت به شرح زیر است:

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا: دستها را مرتب با آب و صابون بشویید. از دست دادن و بوسیدن افراد دارای علائم سرماخوردگی خودداری کنید. هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید. از مواد غذایی بهداشتی و مطمئن استفاده کنید. وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی.

پیامک وزارت بهداشت درباره پیشگیری از کرونا

 

آیا پوشیدن ماسک صورت میتواند از خطر ابتلا به ویروس کرونا بکاهد؟

وزارت بهداشت:

?️هیچ‌کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند.

?️رعایت بهداشت شخصی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و عدم تماس دست‌ها با دهان بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود

چرا کروناویروس کودکان زیر ۱۰ سال را مبتلا نمی‌کند؟

?عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا: هنوز علت اینکه چرا کروناویروس کودکان زیر ۱۰ سال را مبتلا نمی‌کند، مشخص نیست.
? ممکن است بچه‌ها بدون علامت به بیماری مبتلا شوند و امکان انتقال آن به سایرین را نیز داشته باشند/ ایسنا

اطلاع رسانی اضطراری وزارت بهداشت به عموم مردم مبنی بر شیوع کرونا

ویروس بسیار جدی است و بهترین راه، پیشگیری‌ می‌باشد.

♦️ روش پیشگیری این است که گلوی خود را مرطوب نگه دارید ، اجازه ندهید گلوی شما خشک شود. بنابراین عطش خود را حفظ نکنید ، زیرا هنگامی که غشای گلوی شما خشک شد ، ویروس در طی ۱۰ دقیقه به بدن شما حمله می کند.

?️ با توجه به سن ، آب گرم ۵۰-۸۰ سی سی بنوشید ، ۳۰-۵۰ سی سی برای بچه ها بنوشید.

?️ هر وقت احساس می کنید گلویتان خشک است ، منتظر نشوید ، آب را در دست بگیرید.

به یکباره مقدار زیادی بنوشید. کمک کنید ، درعوض همچنان گلو را مرطوب نگه دارید.

♦️ تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰(اوایل فروردین) ، به مکانهای شلوغ نروید ،
ماسک لازم را مخصوصاً در قطار یا حمل و نقل عمومی بپوشید

♦️ از خوردن غذاهای سرخ شده یا تند خودداری کنید و ویتامین C مصرف کنید.

♦️ هر ۱ ساعت یک بار و همچنین قبل از خوردن غذا یا نوشیدن مایعات، حتما حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید و قبل از شست و شو دستان خود را هرگز به دهان و بینی و چشم های خود نزنید.

♦️ از دست دادن و روبوسی خودداری کنید.

علائم / توضیحات
۱. تب بالا
۲. سرفه طولانی مدت بعد از تب
۳.بچه ها مستعد هستند
۴. بزرگسالان معمولاً احساس ناراحتی ، سردرد و عمدتاً مربوط به تنفس می کنند
۵: بسیار مسری

 

حوه انتقال بیماری کرونا به چه صورتی است؟

هنوز اطلاعات در مورد نحوه انتقال این بیماری کامل نیست ولی روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفولانزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند. هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شده‌است یا از طریق سطوح آلوده به ویروس.

 

ویروس کرونا از چه منطقه جغرافیایی شیوع پیدا کرد:

از اواخر دسامبر ۲۰۱۹ ویروس تازه‌ای در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرده قربانیان کرونا در چین به ۸۰ نفر رسید  به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شمار تلفات ویروس کرونا در چین به ۸۰ نفر و موارد ابتلا به این ویروس به بیش از ۲۸۰۰ نفر افزایش یافت و مواردی از ابتلا در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا مشاهده شده‌است.

بیماری کرونا

علائم ویروس کرونا چیست ؟

راه های پیشگیری از انتقال بیماری کرونا:

توصیه اول: اگر دچار علائمی چون تب بالای ۳۸ درجه ،سرفه و مشکل در تنفس شدید هستید فورا به اولین مرکز درمانی مراجعه و یا با تلفن ۱۱۵ اورژانس تماس بگیرید.

توصیه دوم: هنگام سرفه و یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانید، اگر دستمال کاغذی در دسترس نبود با بالای آستین جلوی بینی و دهان خود را بگیرید.

توصیه سوم: دست های خود را با آب و صابون به طور مرتب بشویید و بهداشت فردی خود را رعایت کنید.

توصیه چهارم: از تماس نزدیک با افرادی که احتمال می رود علائم ابتلا به این ویروس را داشته باشند اجتناب کنید.

توصیه پنجم: از تماس نزدیک با شتر خصوصا اگر بیماری مزمن دیابت یا بیماری سیستم ایمنی دارید اجتناب کنید.

توصیه آخر: از نوشیدن شیر غیر پاستوریزه شتر و خوردن گوشت شتر پرهیز کنید.

شهر ووهان در استان هوبئی چین مرکز اصلی کشف ویروس تازه است که به‌مانند ویروس‌های مرگبار «سارس» و «مرس» نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌است.

“مرکز کنترل و پیشگیری بیماری”، از سازمان‌های فدرال ایالات متحده، در واپسین روز دی اعلام کرد که شهروند ساکن واشینگتن مبتلا به همان کروناویروسی‌ست که در ووهان کشف شده‌است.  این نخستین مورد کشف‌شده از ابتلا به ویروس در خارج از قاره آسیا است.

ویروس کرونا چیست

علائم ویروس کرونا

ثبت اولین فرد مبتلا به ویروس «کرونا» در عربستان سعودی

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک شهروند این کشور در عربستان سعودی به ویروس کرونا مبتلا شده است

۷۰هزار سالن سینما در چین تعطیل شد

بزرگترین مجموعه سینماهای زنجیره‌ای کشور چین شامل واندا، بونا، لومیر پاویونز و … به صورت عمومی اعلام کردند که در واکنش به همه‌گیر شدن ویروس جدید و کشنده کرونا در این کشور تا اطلاع ثانوی همه سالن‌های سینمایی را تعطیل کرده‌اند.

توصیه‌های سفارت ایران در چین درباره ویروس کرونا

هموطنان عزیزی که قصد سفر به چین را دارند پیش از سفر آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد کرده و از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب ورزند.

در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس‌ به مراکز درمانی مراجعه و جهت دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگری‌های ایران تماس بگیرند.

سفارت ایران در چین: گزارشی از ابتلای ایرانیان به کرونا دریافت نکرده‌ایم

تاکنون گزارشی از ابتلای هم‌وطنان عزیزمان به ویروس کرونا دریافت نشده است

سفارت ایران در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر ووهان پیگیر وضعیت آنان می‌باشد

اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا درمان شد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک بیمار ۵۶ ساله در شانگهای چین که مبتلا به ویروس کشنده کرونا بود، مداوا شده و از بیمارستان مرخص شد.

ویروس کرونا گربه

چین هشدار داد: ویروس کرونا در حال قویتر شدن است

وزیر کمیسیون بهداشت ملی چین،:
?آگاهی مقامات درباره این ویروس جدید محدود است و آنها درباره خطرات ناشی از جهش این نوع ویروس اطلاعی ندارند.
? دوره نهفتگی ویروس کرونا می تواند از یک تا ۱۴ روز طول بکشد و ویروس در طی این دوره میتواند عفونی شود، موردی که در مواجهه با سندرم حاد تنفسی (سارس) ، که منشأ آن هم در چین بوده و جان تقریبا ۸۰۰ را طی سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در کل دنیا گرفت، رخ نمی دهد.

نشریه دیلى میل :

متخصصین ارشد سلامت در امریکا معتقدند که در صورت انتشار گسترده ویروس کرونا در دنیا ، میتوان انتظار داشت که که تا یک سال آینده ۶۵ میلیون نفر به علت ابتلا به آن تلف شوند!

(دولت امریکا براى بازگرداندن سریع شهروندان و دیپلماتهاى خود از چین ، پروازهاى هوایى ویژه اى به چین ارسال کرد)

 کرونا در ایران

ویروس کرونا در ایران

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا